..: Petice proti vlakům z Nošovic :..

Ilustrační obrázekFrýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.

Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.

zdroj: denik.cz


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
09.04.2007 (16:25)  
1.)Milý Pane Zahradníku, můj názor na tuto řešenou věc je jednoznačný několik vlakových souprav nahradí stovky kamionu, ušetří peníze správě silnic a dálnic, ´´státní pokladně´´!
2.)Kdyby jste jen trochu logicky myslel tak vám dojde ze váš zájem nezmůže nic oproti zájmu lidí s větším postavením kteří se na výstavbě této tratě budou podílet, nebo ji financovat...
3.)Chci jen říci že máte malé postavení na to aby jste s touto věcí cokoli udělal. Obec Střítež by se podle mého názoru měla dohodnout a ujasnit si co vlastně chce, až se tak stane teprve tehdy muže tento projekt přinést obci nějaké ovoce.
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
04.04.2007 (21:49)  
Zahradník: Jak psal Adam, co třeba nepřímý přínos peněz. Ikdyby tam nepracoval jedinej čech, tak už teď se "sypou" jakesik finance z platů dělniků, kteřé zaměstnávají firmy, budující cokoliv v Nošovické zóně, oni i zahraniční dělníci potřebují jaksik dojet do fabriky (jizdenky, benzin,...), "ňeco" zde utratí... Pokud to budou ze 100% cizinci, pochybuji že budou všichni z pohraničí, takže jistě budou chtít být kajsik ubytovaní,.. (Proto koupím ten dům...)
Budeme-li počítat s tím, že to po 5 letech zavřou, tak to bude návrat do středověku tady s tou republikou... Nebudujme nic, stěně všechno do 5 let zavřeme...
Mužete mi uvest jediny případ, co mají obce např. z okolí JE Temelín??? Zavřít? Ups, zavřeme vše.
Jak psal Adam, netvrďte, že nikdo z těchto dvou obci nebude pracovat v zminěné fabrice, připadně jakkoliv nevyužije budovani či samotný provoz??!! A pokud tam znáte 100% lidi a víte to jistě, tak se Vám přijedu osobně omluvit.
Přechodně bydlim tak, že mi jezdi trolejbusy pod oknem (Souhlasim, že se to nedá srovnat s nákladním vlakem!!!), první dva dny mě budily potvory hlučne (opět souhlasim, že nákladní vlak je hlučnější, ovšem nedokáži posoudit, jak to bude za odhlučňovací stěnou... ), pak sem si zvykl. Po roce a půl už ani nevím že po te ulici něco jezdí... Svým způsobem je to zvyk... Ono i blbej sousedovic pes je hlučnej, tak co takhle jedna petice proti nočnímu štěkotu?
04.04.2007 (21:31)  
Jediné co můžu říct na "pana inženýra":) ZAHRADNÍKA, že je to podvraťak prvotřídni, když tady takové kecy říká, také ta vaše petice je pěkný blábol jako je třebas o těch autobusových zastávkach, nebo o průjezdu záchranných složek a nebo zničeni fauny a flóry lesa - toto je pro výsměch, protože ten les není rozhodně využíván k žádné rekreaci a je to jedno velké smetiště, tak samo zvířata se tam taky žádné nevyskytuji jako jednou říkal p. Herec že přes střítežský les migrují jeleni. To jako si říkate zeleni, kteří chtěli celou dopravu z Hyundaie hodit na silnici? Já myslím, že ve Stříteži je mnohem větší fauna a flóra v místech, kde jste hodili silnici I/11. Jinač v plné míře souhalsim s panem Odvářkou, že vám o žádné blaho vesnice nejde jedině zachranit sám sebe a hodit to na krk druhým. Já jako ze Stříteže nejsem, ale do Stříteže to mám co by kamenem dohodil a jelikož pracuji na ředitelství ČD v Ostravě budu nejvíce podporovat variantu výhybny ve střítežském lese nebo alespoň dvoukolejnou trať protaženou z Hnojníku třebas až po přejezd před zastávkou, aby se vlaky mohly čím nejbezpečněji vymijet. Ubezpečují vás, že tato trať hladinu zvuku vůbec nezvýši, jelikož kolem tratě je plánovana výsadba stromů a postavení protizvukových zábran. TAKŽE SI UVĚDOMDTE ZAHRADNÍKU CO DĚLÁTE.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
04.04.2007 (18:39)  
Mily pane Zahradnik:

1) Co treba takovy neprimy financni prinos? Pokud by zamestnala i jenom blbych tisic lidi, kteri jsou dneska podpore, kolik penez se statu usetri?

2) Vy tam mate stoprocentni zamestnanost? Chcete mi tvrdit, ze ani jeden obcan z techto obci tam nenajde zamestnani?

3) Kdyby chteli Polaky nebo Slovaky, postavi to na Slovensku / v Polsku. Rozhodne tam budou mit lidi prachy, ze kterych se da zit lip nez z podpory.

4) Pokud nasetrim z ucitelskeho platu dost penez, mozna bych o tom i uvazoval, ale predstava sousedu jako jste vy... no nevim. :-D
registrovaný uživatel Tom  mail  
04.04.2007 (17:31)  
Zahradník:
A vy bydlíte u tratě s nákladním provozem, že víte jaké je to hlučné, když tam je protihluková stěna??A jakto, že se proti nákladním vlakům nepodepisují petice v jiných obcích???Myslíte že nikde už nejsou tratě s vyšší intenzitou provozu??
04.04.2007 (14:30)  
Drahy Dr.Error,
1. Nebudte naivni a trochu kriticky se divejte na oficialni propagandu, kterou nas masiruje statni TV a rozhlas. Proc berete jako dogma, ze Hyundayi prinese do rozpoctu nemale prachy? A co kdyz z "objektivnich duvodu" (viz LG Hranice) ukonci cinnost po 5-6 letech a presune se za levnejsi pracovni silou np. na Ukrajinu do Kazachstanu nebo certvikam? Rika vam neco pojem "danove prazdniny po dobu 10 let"?
2. Muzete mi uvest alespon jeden konkretni pripad, kdy np. Hnojnik nebo Stritez bude mit nejaky prospech z Hundayie?
3. Jakou asi mate predstavu o platech v nove fabrice v Nosovicich? 10k, 20k 30k? Co kdyz bude treba spolehat na Polaky nebo Slovaky, protoze ti se spokoji s nizsim platem? Poptejte se na platy a pracovni podminky delniku v np. Optimontu v Hnojniku nebo Gardene v Trinci.
4. Chcete koupit barak u trate? Pokud se podari prosadit provoz nakladaku na 322, tak behem nekolika malo mesicu bude k dispozici vetsi mnozstvi baraku v solidnim stavu a za velmi zajimavou cenu, jenze v takovem baraku bude schopen bydlet akorat clovek s vyznamnou vadou sluchu.
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
04.04.2007 (13:11)  
Zahradnik: a protože tamni občane neumi anglicky, nebo maji vic než 30 let, tak zde stat fabrika nebude. (ironie,ona totiž stát bude!) To, že zaměstná xxx dalšich lidi splňující tyto podmínky, že přinese nemale finance do státního rozpočtu (cest je opravdu mnoho) je věc, ktera nezajima občany dotčene obce...??? jak že je to daleko do Nošovic? Bych tam i kupil jakysik ten barak u tratě, věřím, že časeom o ně bude zajem...
registrovaný uživatel DJ 
04.04.2007 (10:54)  
Nevím, proč děláte z jedné petice takovou vědu. Takových petic proti různým věcem už byla spousta a co se těmi peticemi vyřešilo? Nic. Zvítězil "veřejný zájem" nebo zájem někoho jiného. Teď zrovna není před žádnými volbami, takže není důvod, aby příslušné orgány braly v potaz "nějakou" petici.
Jinak samozřejmě vlak je tisíckrát lepší než kamion, lépe řečeno než nějakých třicet kamionů, které lze nahradit jedním vlakem! A i kolem železnice se dají vybudovat účinné protihlukové stěny, jako jsou na "koridorech".
04.04.2007 (8:23)  
Vzkaz pro Adama: Vubec nikdo nikdy nemluvil o zdvojkolejneni trate. Dve nebo tri koleje budou pouze v prostoru vyhybny, zbytek trasy ma zustat jednokolejny. Vlak ze smeru A bude brzdit, protoze musi zastavit ve vyhybne aby se vyhnul souprave ficici ze smeru B. Kolik kW nebo dokonce MW pri tomto procesu spali, to neumim odhadnout.
Vkaz pro p. Zikmunda: ano, obcane Striteze se jiste zajimaji o moznost zamestnani v nove tovarne. Jenze podle nasich informaci z uradu prace firma ma zajem predevsim o mlade (max 30 let) lidi, se strednim nebo vyssim vzdelanim, nejlepe ovladajici anglicky jazyk. Dovoluji si spekulovat, ze vsichni lide v okoli, kteri splnuji vyse uvedene body, bud uz maji solidni zamestnani nebo uz davno sedi v Irsku nebo GB.
Co se tyce udaju o vaze a rychlosti nakladnich vlaku: nevycucal jsem si je z prstu, ale prevzal od projektanta trate, a ten by snad mel vedet, o cem mluvi.
04.04.2007 (8:08)  
A nevite, kdy by se mohlo s rekonstrukci te trate zacit? Bude to jeste letos anebo az pristi rok? A jak moc je realny ten "oblouk" (nevim jak se tomu odborne rika, snad uvrat? :-) ktery primo propoji ropici s trincem?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko