..: Petice proti vlakům z Nošovic :..

Ilustrační obrázekFrýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.

Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.

zdroj: denik.cz


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
03.04.2007 (0:47)  
Myslím, že daleko větší průšvih bude pro Střítežské výstavba silnice I/11, která rozdělí vejpůl už tak prťavou obec. Co se týče železnice, časem možná nakonec budou rádi za její zkvalitnění. Teď tam jezdí občas plné pětivozové motoráky, takže si dokážu představit na trati i třeba městského slona.
registrovaný uživatel PZ 
02.04.2007 (23:56)  
Že by Eduard Siwy a/nebo p. Pawera = Zahradník?
02.04.2007 (21:58)  
Jako střítežský rodák bych se k situaci rád vyjádřil. Iniciátoři této petice se VŽDY řídili pouze svými osobními zájmy a nějaké obecní blaho jím bylo vždy ukradené. Vrcholem pokrytectví těchto občanů byla právě petice za změnu trasování R11 (příspěvek od Euro City), která bude znamenat faktické rozdělení obce a odříznutí jedné její části. To bezesporu pomůže rozvoji obce...
Argumenty, že Střítež přijde o kus lesa, jsou směšné. Kdo obec alespoň trošku zná, musí souhlasit s tím, že je zde mnoho nevyužitých ploch, které jsou vhodné jedině tak k zalesnění.
Modernizace trati v její stávající stopě bude jedině přínosem, znamená příslib udržení osobního provozu a zachování výborné dopravní obslužnosti. Silniční doprava je již dnes neudržitelná, takže železnice musí být maximálně zvýhodněna.
Jelikož jsem pracoval brigádně u SDC Ostrava, tak si dokážu představit, jaké náklady by bylo nutné vynaložit na uvedení tratě 321 do referenčního stavu a modernizaci 323.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
02.04.2007 (21:52)  
Zahradník: Těšín je blíž po 322ce a ne přes FM a Ostravu. Stačilo by mrknout do mapy...to už by zase taková úspora nebyla a jednoduše by ten náklad hodili na silnici.U vás si děti hrají v lese na kolejích? To je teda opravdu na pováženou,vždyť ony se budou muset častěji rozhlížet. houpačku budou muset sundat z návěstidla a holt začnou chodit na hřiště...
Věřte mi...přejezd s výstražným světlem se přechází jednodušeji než silnice plná kamionů a navíc vlak z kolejí jen tak neuhne,ale kamión může.... Adam má recht v tom,že elektrifikovat trať,kde kapacitně vystačí 810ka jen tak brzy nebudou...spíš nikdy...v ČR by okamžitě byly prioritnější tratě(jen na Moravě:FM-Valmez,Otrokovice-Zlín, Hulín-Kojetín,Zábřeh-Šumperk,...)
02.04.2007 (21:42)  
Já nechápu co je zač ten Zahradník, ale já nechápu co to tu píše za blbosti, ten si sedí asi pěkně na vedení když píše, aby se doprava vedla přes F-M
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
02.04.2007 (21:40)  
EC: chce dělat pro fíry nákladů okružní jízdy....to víš...pro turistiku cokoliv :-D
02.04.2007 (21:39)  
Já stejně myslím, že ta výhybna nakonec ve Stříteži bude v Hnojníku ona nemůže být střítežský les je přesně v polovině mezi Nošovicemi a Č. T., pro obec bylo nejlepší kdyby ty 3 koleje byly přetáhle z lesa až někde k silnici I/11 a nádraží by bylo přestěhované za OÚ. Přineslo by to zároveň modernizaci nádraži.
02.04.2007 (21:30)  
Nevím proč by chtěl Zahradník házet dopravu pře F-M a Ostravu Kunčice
02.04.2007 (21:28)  
Nevím co je to za chytrolin Zahradnik on vůbec nezná místní poměry, ať si nechá ty svý kecy. Přeložku přes Smilovice bych uvital hlavně přes les ve Stříteži odkud bych ji pak hodil v oblouku směr Smilovice. Zvedat zadek nemusím asi ty si budeš muset zvednout ten svůj zadek.
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.04.2007 (21:26)  
No a co takhle prodloužit staniční koleje ve stávajících stanicích. Místo 22 půlkilometrových vlaků 11 kilometrových a jízdní řád udělat, aby křižovali stojící osobní vlaky ve stanicích, kde se tyto křižují. Pokud vím, touhle cestou jdou soukromé společnosti v anglii. Prodlužování nákladních vlaků a tím zvyšování kapacity tratí. Pokud dobře vidím tak trať 322 má 27km, takže, kdyby ten náklad jel 60km, tak to projede celou trať za 27min. (Tedy dokonce o 20min rychleji než osobní).
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko