Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
Argumenty, že Střítež přijde o kus lesa, jsou směšné. Kdo obec alespoň trošku zná, musí souhlasit s tím, že je zde mnoho nevyužitých ploch, které jsou vhodné jedině tak k zalesnění.
Modernizace trati v její stávající stopě bude jedině přínosem, znamená příslib udržení osobního provozu a zachování výborné dopravní obslužnosti. Silniční doprava je již dnes neudržitelná, takže železnice musí být maximálně zvýhodněna.
Jelikož jsem pracoval brigádně u SDC Ostrava, tak si dokážu představit, jaké náklady by bylo nutné vynaložit na uvedení tratě 321 do referenčního stavu a modernizaci 323.
Věřte mi...přejezd s výstražným světlem se přechází jednodušeji než silnice plná kamionů a navíc vlak z kolejí jen tak neuhne,ale kamión může.... Adam má recht v tom,že elektrifikovat trať,kde kapacitně vystačí 810ka jen tak brzy nebudou...spíš nikdy...v ČR by okamžitě byly prioritnější tratě(jen na Moravě:FM-Valmez,Otrokovice-Zlín, Hulín-Kojetín,Zábřeh-Šumperk,...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.