Havířov — Havířovské železniční nádraží leží poměrně daleko od obou významnějších sídelních celků tohoto města, tedy jak od centra, tak od rozsáhlého sídliště Šumbark. Železniční trať se centru města přibližuje nedaleko zmiňovaného hlavního nádraží (ačkoliv to tento přídomek nenese) a v jednom úseku prochází pod ulicí Dělnickou, která spojuje střed města, nedalekou nemocnici, obchodní dům Globus a městské části Prostřední Suchá. Toto místo bylo již dávno vybráno jako nejvhodnější bod pro novou železniční zastávku, která by měla zjednodušit obyvatelům Havířova cesty do Ostravy či směrem na Český Těšín.
Budování zastávky začalo v březnu letošního roku a zastávka s původním názvem Havířov nemocnice, mezitím přejmenovaná na Havířov střed, začala cestujícím sloužit v pondělí 16. října 2017. Nedaleko železniční zastávky se nachází i zastávka autobusové dopravy, kudy jsou vedeny jak linky městské hromadné dopravy, tak příměstské linky do okolí Havířova. Náklady na realizaci činí 37 milionů korun a podle předpokladů ji využije denně až šest set cestujících, kterým zde zastaví všechny regionální vlaky v trase Český Těšín – Ostrava – Opava a opačně. Cestujícím jsou k dispozici přístřešky s lavičkami i bezbariérový přístup. Zastávka je vybavena rozhlasovým informačním systémem a nechybí ani bezpečnostní kamerový systém. Kromě výstavby nové zastávky byl modernizován také železniční svršek a spodek, včetně trakčního vedení a traťového zabezpečovacího zařízení.
Zdroj: SŽDC

Jestli to ještě nevíte,tak v podstatě všichni už od vás přešli na ten duchodcovsky server, znáte jistě. A můj úhel pohledu?
Tady se nic neděje
Nic proti připomínkám ke vzhledu, ale tyto (ne)praktičnosti mi na některých zastávkách vadí mnohem více... typicky ty dlouhé bezbariérové přístupy, kdy člověk místo 10-20 schodů šlape 100 metrů.
Jakékoliv snahy o přístřešek skleněný po vzoru Bus zastávek nebo s dřevěnou vyplní končí stejně - vandalismus. Tato betonová kukaň je v dlouhodobém výsledku lepší v našich podmínkách. Její oprava obnovou nátěru je rychlá a levná. Také je funkčnější při dešti než skleněné Bus zastávky s mezerou mezi panely a od země, kde jsi za chvíli mokrý a je ti zima.
Z mého pohledu by měly být architekti více činní u vizuálního návrhu podchodů a větších nástupišť. Podobně také u vozů ČD jako protiváha jednolité šedi interiéru.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
