Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
1) Tak elektrika by se ti libila, ale jenom pro ty krcalky, ktere tam jezdi jednou za hodinu. A kdo ti to zaplati? Dalajlama? :-D A nejlip, aby vam tam jeste poridilo Desiro a aby jezdilo co dvacet minut.
2) Z ceho vychazis? Doloz, jinak je to obycejne vidlacke plkani.
2. Zkapacitneni trate Nosovice-Frydek-Kuncice prijde urcite levneji nez zkapacitneni trasy Nosovice-CT.
3. Argument o odkloneni dopravy smerem np. Smilovice se mi zda pritazeny za vlasy.
Srovnáváte: proc si myslite, ze elektricky nakladni vlak delky 600 m, brzdici z rychlosti np. 60 km/h na 0 km/h tak
bude TISSI nez dieselovy osobni vlak delky 15 m?
A já se ptám: Žádný vlak bude tišší než dieselovy osobni vlak delky 15 m.. co vy na to?
A kdyby se ještě zakázal vjezd jakýchkoliv aut?
Já osobně jsem proti vzniku jakýchkoliv firem mimo Ostravu... musíme totiž potom za nimi dojíždět, protože nikdo z místních pro ně stejně nechce pracovat, protože by přišli o sociální dávky...
Plně s Vámi souhlasím.
Navrhuji trať Dobrá-Český Těšín zrušit bez náhrady. Proč Dobrá? v Nošovicích je totiž pivovar Radegast....
Nedejte se!!! Trať zrušte!!! Držím Vám palce
Zjistovali jste
To Matosan: myslite si, ze nas nekdo racil informovat o zamyslenem projektu? Dozvedeli jsme se o nem uplne nahodne...
To Jecminek: proc si myslite, ze elektricky nakladni vlak delky 600 m, brzdici z rychlosti np. 60 km/h na 0 km/h tak bude TISSI nez dieselovy osobni vlak delky 15 m? Zjistovali jste napriklad udaje tykajici se frekvence prujezdu vlaku?
Souhlasim s nazory, ze doprava po zeleznici je prijatelnejsi nez doprava kamiony, ale proc nevyuzit existujici infrastrukturu a proc, sakra, vrazet buhvikolilik milionu do modernizace trate 322, kdyz za nesrovnatelne nizsi castku muzete provoz presmerovat na trasu Kuncice-Cesky Tesin? Nevidite, ze Hyundai je jenom dalsi variace na tema Philips Hranice? Chlapi, proberte se sakra, zacnete pouzivat hlavu, jezte vice mrkve...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.