..: Petice proti vlakům z Nošovic :..

Ilustrační obrázekFrýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.

Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.

zdroj: denik.cz


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
03.04.2007 (22:28)  
no ale si myslim ze vzdy lepsie vlaky (22) ako tiraky (tych odhadujem ze by bolo treba min 10x tolko...
03.04.2007 (21:16)  
K tomu co napsal pan Zahradník – občanů Stříteže, jakož i jiných se sice nikdo neptal, nicméně bylo by zajímavé vědět, kolik z těch "jichž se nikdo neptal" se zajímá nebo bude zajímat o zaměstnání ve firmě Hyundai v Nošovicích, protože budou mít slušně placené zaměstnání tak říkajíc "za hmuny" a ještě se budou zajímat o to, zda nebudou náhodou jezdit přímé "zaměstnanecké" vlaky rovnou do továrny nebo k její bráně …

Dělat "dlouhé" vlaky, aby jich bylo méně, je sice hezká myšlenka, ale podívejte se, kudy vlak dále pojede. Stoupání přes Jablunkovský průsmyk limituje hmotnost vlaku i když se jezdí s postrkem … Zajímalo by mne, odkud pochází představa, že by tam jezdily nákladní vlaky dlouhé 600 metrů rychlostí 100 km/h. Takový vlak by měl mezi 1 500 - 2 000 tunami, pro vlaky Nex / Rn je pro elektrické lok (od hrbaté přes šestikoláky až po peršinky obou barev) stanovena technická norma hmotnosti pro úsek z Jablunkova–Návsí do km 289,4 na 600 tun. Čili muselo by se jezdit dvojmo nebo dvojmo s postrkem. Každé dobírání postrku stojí čas, jízda dvojmo stojí dva strojvedoucí. Jednodušší je "lehký" 600 tun těžký vlak, který může jet bez zbytečného zastavení. Ono při dálkovém řízení a inteligentním výpravčím (dispečerovi) a štíhlých výhybkách lze krátký osobní vlak s nákladním vlakem brzděným jenom EDB elegantně ostře vykřižovat bez nutného zastavení a rozjezdu (inteligentní výpravčí se dvěma šikovnými signalisty dokáže ostře vykřižovat v dlouhé stanici zastavující vlak s projíždějícím i na elektromechanice, bez zastavení, jen se snížením rychlosti – viz trať 120)
A vůbec, byl by se nákladní vlak schopen na rychlost 100 km/h vůbec rozjet ?
03.04.2007 (21:10)  
Počet podpisů pod peticí ještě nemusí znamenat její genialitu, v jednom městě místní obchodníci zorganizovali petici za zrušení pěší zóny, strkali to zákazníkům při nákupech a taky si pohlídali svý zaměstnance, jestli jí dost podporují, současně byla druhá petice občanské iniciativy za zachování pěší zóny, výsledek byl 4:1 ve prospěch zrušení. Celá věc pak usnula, protože nejsou prašule na rekonstrukci křižovatky, která je k zprůjezdnění dané ulice nutná.
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
03.04.2007 (19:31)  
ČT1 :-)))
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
03.04.2007 (18:50)  
Tom: Moje rec, navic pokud se mluvi o zdvojkolejneni, tak jake brzdeni, prosim vas? Proc by vlak jenom tak z prdele brzdil ve Stritezi? Aby pak mohl spalit nekolik desitek mega- nebo dokonce gigajoulu na opetovny rozjezd? (Nekamenujte me za nepresny udaj, nechce se mi to pocitat ale v kazdem pripade je na rozjezd takoveho vlaku potreba sakra hodne energie.)
registrovaný uživatel Tom  mail  
03.04.2007 (18:26)  
může mi někdo vysvětlit, co bude u vozů řady Laaik nebo co se bude používat na vývoz automobilů nebo u nějakých krytých vozů se součástkami způsobovat tu prašnost??To si myslí, že se bude tak prášit od zdrží??
03.04.2007 (17:42)  
Dr. ERROR. máš tam můj vzkaz a e-mail
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
03.04.2007 (17:40)  
ano, ing Zahradnik mi ji poslal na emila.
03.04.2007 (17:38)  
Dr. ERROR ty už máš tu petici?
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
03.04.2007 (17:37)  
to neznamena že bych podepsal petici,ale je to tam jedinej opravdovej argument. Ale bohužel ve srovnani s jinymy verzemi řešení problému je značně nedostatečným argumentem...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko