Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
Dělat "dlouhé" vlaky, aby jich bylo méně, je sice hezká myšlenka, ale podívejte se, kudy vlak dále pojede. Stoupání přes Jablunkovský průsmyk limituje hmotnost vlaku i když se jezdí s postrkem … Zajímalo by mne, odkud pochází představa, že by tam jezdily nákladní vlaky dlouhé 600 metrů rychlostí 100 km/h. Takový vlak by měl mezi 1 500 - 2 000 tunami, pro vlaky Nex / Rn je pro elektrické lok (od hrbaté přes šestikoláky až po peršinky obou barev) stanovena technická norma hmotnosti pro úsek z Jablunkova–Návsí do km 289,4 na 600 tun. Čili muselo by se jezdit dvojmo nebo dvojmo s postrkem. Každé dobírání postrku stojí čas, jízda dvojmo stojí dva strojvedoucí. Jednodušší je "lehký" 600 tun těžký vlak, který může jet bez zbytečného zastavení. Ono při dálkovém řízení a inteligentním výpravčím (dispečerovi) a štíhlých výhybkách lze krátký osobní vlak s nákladním vlakem brzděným jenom EDB elegantně ostře vykřižovat bez nutného zastavení a rozjezdu (inteligentní výpravčí se dvěma šikovnými signalisty dokáže ostře vykřižovat v dlouhé stanici zastavující vlak s projíždějícím i na elektromechanice, bez zastavení, jen se snížením rychlosti – viz trať 120)
A vůbec, byl by se nákladní vlak schopen na rychlost 100 km/h vůbec rozjet ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.