..: Petice proti vlakům z Nošovic :..

Ilustrační obrázekFrýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.

Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.

zdroj: denik.cz


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
03.04.2007 (17:35)  
Plánovaný provoz a brždění nákladních souprav o délce cca 600 metrů při max. rychlosti do 100 km/h při
vjezdu do prostoru výhybny by vedly k enormnímu zvýšení hlučnosti a prašnosti v přilehlých obytných
zónách (trať č. 322 prochází centrem obce Střítež) a naruší svým hlukem klidné bydlení většiny obyvatel
obce.


jedinej bod, kterej je pravdivej a zároveň má úroveň!!! Ta petice opravdu stojí zato... fakt nášup...
03.04.2007 (16:47)  
Zelení by právě měli podporovat ekologii a ne jenom své zadky.
03.04.2007 (16:46)  
Mě může nejvíce nasrat Zahradník, když i on před několika lety začal s petici proti silnici I/11 s Pawerou a Siwym všichni tito tři jsou za "Stranu zelených" a silnici I/11 hodili do míst kde se pohybuje nejvíce zvěře v obci a dokonce i tato silnice zničí les v obci Ropice kde trvale žije i jelen a teď nakonec přijdou "Zelení" s tím že nechtějí vlaky protože to nebude vyhovovat hygienickým normám a zvedne se hladina zvuku v obci, kdepak to je jenom jejich záminka protože tato výhybna měla být umistěna v bliskosti domu p. Siwého a ten se bráni rukama nohama. A teď Zahradnik říká že silnice I/11 nemá s touto petici nic společného :).
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
03.04.2007 (16:39)  
Ja bych si dal taky jednu tu petici.
03.04.2007 (16:32)  
Chtěl bych od Zahradníka tu petici ačkoli je to občan Stříteže tak bude mít i kní snad pořádné vysvětlení.
registrovaný uživatel Tom  mail  
03.04.2007 (16:09)  
Však pokud budete mít nové koleje tak vám tam dají i protihlukové bariéry..Já bydlím ve Vendryni, taky vedle tratě a jezdí mi tu uhelné vlaky nahoru a rudné dolu, takže v létě celkem prachu a intenzita je taky vysoká a ještě přibudou vlaky pro Hyunday.
Máme tady ještě k tomu i železniční most a celkem velké sty ky mezi kolejemi, takže to pěkně tříská,ale člověk si zvykne..
Ale je to pořád lepší počkat na přejezdu až přejede vlak, než se snaži přejít silnici vedoucí na Jablunkov...což je třeba od 13 do 15 přrakticky neožné..
registrovaný uživatel Dr. ERROR  mail  
03.04.2007 (14:46)  
V zde tolik diskutovane obci sem nikdy nebyl, stejně jako sem nikdy neviděl trať 322. I přesto musim reagovat na zde se rozvijející diskusi. Je možné, že obyvetele Stříteže nebyli informováni o využití traťě 322 v souvoslisti s průmyslovou zónou Nošovice. Je možná další nemalá spousta věcí, které se staly, byly zatajeny a podobně. Nětvrdím že ano, netvrdím že ne. Ale dnes nastal problem, že občane Stříteže se postavili proti dopravě po železnici. Prosim někoho inteligentniho a ochotneho ze Stříteže, aby jim aspoň zhruba zkusil spočítat, kolik nakladních aut deně jim tama projede, pokud se rozhodnou všechnu dopravu nasáškovat na gumokoly. V takovém případě je jedno, jestli budou mit komunikaci pod oknem, za odhlučňovací stěnou nebo za kopcem. Cena čehokoliv v okolí teto komunikace klesne tak i tak. Jedinou vyjímkou bude trošičku více splodin v ovzduší, trošku více prachu, trošičku více zasekaná doprava a pár vecí navíc. Nákladní vlaky za doměm určitě nejsou žadna lahudka, ale pořád jsou (podle mne) pro místní občany ekologičtější a bezpečnější než hafo gumokolů. Onen zmíněný "budoucí nebezpečný" přejezd se dá řešit mimoúrovňovým křížením minimálně pro chodce.
Na závěr se jen trošku zamyslím nad logikou této a podobné petice. Ono "pár" obyvetel teď nechce nákladní vlaky, ono "pár" jiných obyvatel se za měsíc rozhodne, že nechtějí silnici pro náklaďáky... Takže se začne stavět kanál pro loďě? Nebo letiště? Nebo by rádi metro pro nákladní vlaky? Nebo rači koňské povozy? Nebo nic? Mám dojem že se vždy najde někdo, komu se tady nebude něco líbit... Takže nejlepe všechno zrušime, pochcipeme hlady, ale potichu a v zdravem ovzduší... Takže tato země je nyní ve stádiu, kdy se nebude rozvíjet. Pouze bude upadat. Ono vždycky se najde "někdo" , kdo bude proti vybudování něčemu novému a prospěšnému.
03.04.2007 (13:01)  
Tak vidim, ze se tady pomalu rozjizdi ohniva diskuse. Takze poporadku:

1. V otazce zeleznicni dopravy jsem naprosty laik, muj kontakt se zeleznici se omezil na v hrani si v detstvi s vlacky TT a pak k dennimu pouzivani sluzeb motoracku na inkriminovane trati 322. Tudiz se pochopitelne v otazce odbornosti nemohu srovnavat se ctenymi diskutujicimi a nezastiram, ze v otazce dopravy na zeleznici se mohu hluboce mylit, stejne tak se muze mylit Siwy nebo Pavera.
Ale co tech 500 lidi, kteri podepsali petici? Proc proti nakladni doprave se negativne stavi zastupitelstvo Striteze? Zeby nejaky lokalni pripad totalniho zaslepeni?

2. K prispevku p. Odvarky: ano, pokud se obyvatele Striteze brani zvednouti hladinu hluku a snizeni bezbecnosti na zeleznicnim prejezdu ve Stritezi, tak se rozhodne ridi osobnimi zajmy. Ja tomu rikam pud sebezachovy.

3. Piteter napsal neco ve smyslu "Chteli jste Hyundayi, tak co sakra protestujete".
- Ubezpecuji vas, ze se lidi zijicich v okoli trate 322 nikdo nezeptal jestli Hyundayi chteji nebo nechteji
- Nikde se neprojevil sebemensi naznak nejakych souvislosti mezi stavbou v Nosovicich a trati 322.
- Kdyz se nase milovana vlada dohodla s Hyundayi postavit, tak se najednou s hruzou zjistilo, ze krome jinych hrubych nedostatku neexistuje dostatecna prepravni kapacita. Ted se narychlo improvizuje ve velkem stylu.
- Kdyz uz bylo zmineno tema stavby v Nosovicich, tak by se sluselo rict par slov o obcanech Nosovic, z nichz cast je ochotna drzet hubu za smesnou castku 100.000,- korun a cast byla vyhrozovanim a natlakem prinucena k souhlasu se stavbou (viz napriklad http://www.literarky.cz/index.php?p=clanek&id=1398). Jednani uredniku se obas da prirovnavat k praktikam, pouzivanym ve stredoveku. Stejne by se dalo dlouze povidat o aroganci uredniku behem jednani o zmene trasy rychlostni komunikace I/11, ale to zde opravdu nepatri.

4. Pane Payusi, poptejte se v zakladni skole ve Stitezi, zda v ucebnich osnovach je uveden predmet "lesni hratky uprostred kolejiste", myslim, ze pouzivate vety vytazene z kontextu.

5. Vzkaz pro Freeplayera: ano, lidi se mohli rozhodnout, zda postavi baraky pobliz trate. Jenze oficialni uzemni plan obce Stritez pocita s jednokolejnou trati, po ktere jezdi 2x za hodinu motoraky a na zaklade tohoto uzemniho planu se lidi rozhodli sve baraky postavit. A co maji delat lidi, kteri sve baraky postavili v 70-80 letech? Ne kazdy ma potrebne finance, zdravi a vek aby si postavil novy barak. A co se tyce poklesu ceny nemovitosti v okoli trate, k tomu snad neni potreba pridavat zadny komentar...

Nakonec vsem diskutujicim doporucuji jedine: predtim, nez opet napisete nejaky podnetny prispevek, vyuzijte nadchazejici vikend a udelejte si pesi turu kolem trate 322 od, rekneme, Hnojnika po Ropici a zjistete si, kolik je v blizkosti trate rodinnych baraku. Zauvazujte, jak asi lide v nich zijici zareaguji na markantni zvednuti hluku plus ucpane zeleznicni prejezdy.

Pro pripadne zajemce mam k dispozici kompletni text petice.
registrovaný uživatel JOHNZ 
03.04.2007 (12:39)  
Zahradník: Prečo nie cez Ostravu? Dôvod je jeden: 40 minút. Obyčajných 40 minút. 40 minút zdržania, pre ktoré by Hyundai stratil záujem o prepravu vlakom ... inak pozývam Vás do Považskej Bystrice aby ste videli, čo je to cestná doprava. Střítež poznám a viem, že proti PB to ešte NIČ NIE JE!!!
registrovaný uživatel Martin 
03.04.2007 (6:56)  
Někdo se prostě chce zviditelnit, a připadá mi to že se vrátime k pěstování melounu, protože každý podnik potřebuje dopravit zboží, a vždycky se to někoho dotkne, a ve Střítěži ještě budou prosit a žádat o každý vlak, který ulehčí kamionové dopravě.Jen aby nebylo pozdě a nedopadlo to tak že pak už na to prostředky nebudou, a budou se maximálně budovat světelné přechody, aby občané každou sudou hodinu mohli přejít přes cestu.Tvrzení nechceme nakladní vlaky mi připada jako kdyby se psal rok 1850, to nemůže snad ani nikdo myslet v dnešní době vážně.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko