Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
vjezdu do prostoru výhybny by vedly k enormnímu zvýšení hlučnosti a prašnosti v přilehlých obytných
zónách (trať č. 322 prochází centrem obce Střítež) a naruší svým hlukem klidné bydlení většiny obyvatel
obce.
jedinej bod, kterej je pravdivej a zároveň má úroveň!!! Ta petice opravdu stojí zato... fakt nášup...
Máme tady ještě k tomu i železniční most a celkem velké sty ky mezi kolejemi, takže to pěkně tříská,ale člověk si zvykne..
Ale je to pořád lepší počkat na přejezdu až přejede vlak, než se snaži přejít silnici vedoucí na Jablunkov...což je třeba od 13 do 15 přrakticky neožné..
Na závěr se jen trošku zamyslím nad logikou této a podobné petice. Ono "pár" obyvetel teď nechce nákladní vlaky, ono "pár" jiných obyvatel se za měsíc rozhodne, že nechtějí silnici pro náklaďáky... Takže se začne stavět kanál pro loďě? Nebo letiště? Nebo by rádi metro pro nákladní vlaky? Nebo rači koňské povozy? Nebo nic? Mám dojem že se vždy najde někdo, komu se tady nebude něco líbit... Takže nejlepe všechno zrušime, pochcipeme hlady, ale potichu a v zdravem ovzduší... Takže tato země je nyní ve stádiu, kdy se nebude rozvíjet. Pouze bude upadat. Ono vždycky se najde "někdo" , kdo bude proti vybudování něčemu novému a prospěšnému.
1. V otazce zeleznicni dopravy jsem naprosty laik, muj kontakt se zeleznici se omezil na v hrani si v detstvi s vlacky TT a pak k dennimu pouzivani sluzeb motoracku na inkriminovane trati 322. Tudiz se pochopitelne v otazce odbornosti nemohu srovnavat se ctenymi diskutujicimi a nezastiram, ze v otazce dopravy na zeleznici se mohu hluboce mylit, stejne tak se muze mylit Siwy nebo Pavera.
Ale co tech 500 lidi, kteri podepsali petici? Proc proti nakladni doprave se negativne stavi zastupitelstvo Striteze? Zeby nejaky lokalni pripad totalniho zaslepeni?
2. K prispevku p. Odvarky: ano, pokud se obyvatele Striteze brani zvednouti hladinu hluku a snizeni bezbecnosti na zeleznicnim prejezdu ve Stritezi, tak se rozhodne ridi osobnimi zajmy. Ja tomu rikam pud sebezachovy.
3. Piteter napsal neco ve smyslu "Chteli jste Hyundayi, tak co sakra protestujete".
- Ubezpecuji vas, ze se lidi zijicich v okoli trate 322 nikdo nezeptal jestli Hyundayi chteji nebo nechteji
- Nikde se neprojevil sebemensi naznak nejakych souvislosti mezi stavbou v Nosovicich a trati 322.
- Kdyz se nase milovana vlada dohodla s Hyundayi postavit, tak se najednou s hruzou zjistilo, ze krome jinych hrubych nedostatku neexistuje dostatecna prepravni kapacita. Ted se narychlo improvizuje ve velkem stylu.
- Kdyz uz bylo zmineno tema stavby v Nosovicich, tak by se sluselo rict par slov o obcanech Nosovic, z nichz cast je ochotna drzet hubu za smesnou castku 100.000,- korun a cast byla vyhrozovanim a natlakem prinucena k souhlasu se stavbou (viz napriklad http://www.literarky.cz/index.php?p=clanek&id=1398). Jednani uredniku se obas da prirovnavat k praktikam, pouzivanym ve stredoveku. Stejne by se dalo dlouze povidat o aroganci uredniku behem jednani o zmene trasy rychlostni komunikace I/11, ale to zde opravdu nepatri.
4. Pane Payusi, poptejte se v zakladni skole ve Stitezi, zda v ucebnich osnovach je uveden predmet "lesni hratky uprostred kolejiste", myslim, ze pouzivate vety vytazene z kontextu.
5. Vzkaz pro Freeplayera: ano, lidi se mohli rozhodnout, zda postavi baraky pobliz trate. Jenze oficialni uzemni plan obce Stritez pocita s jednokolejnou trati, po ktere jezdi 2x za hodinu motoraky a na zaklade tohoto uzemniho planu se lidi rozhodli sve baraky postavit. A co maji delat lidi, kteri sve baraky postavili v 70-80 letech? Ne kazdy ma potrebne finance, zdravi a vek aby si postavil novy barak. A co se tyce poklesu ceny nemovitosti v okoli trate, k tomu snad neni potreba pridavat zadny komentar...
Nakonec vsem diskutujicim doporucuji jedine: predtim, nez opet napisete nejaky podnetny prispevek, vyuzijte nadchazejici vikend a udelejte si pesi turu kolem trate 322 od, rekneme, Hnojnika po Ropici a zjistete si, kolik je v blizkosti trate rodinnych baraku. Zauvazujte, jak asi lide v nich zijici zareaguji na markantni zvednuti hluku plus ucpane zeleznicni prejezdy.
Pro pripadne zajemce mam k dispozici kompletni text petice.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.