..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

Parní lokomotiva 434.2186, foto: MirKo Praha/Postupice — Parní vlak v čele s lokomotivou 434.2186 z roku 1917 vyjede v sobotu 29. května 2010 z nádraží Praha-Braník. V soupravě budou řazeny historické vozy 3.třídy, které jsou známy pod přezdívkou rybák, a bistrovůz. Z počáteční stanice vlak odjede v 9.46. Cestujícím se během jízdy naskytne jedinečný pohled na překrásnou krajinou Posázaví. V Jílovém u Prahy lze navštívit Regionální muzeum těžby zlata. Nedaleko Krhanic se nachází Vojenské technické muzeum Lešany. V Týnci nad Sázavou byste neměli opomenout navštívit zříceninu hradu Zbořený Kostelec. Cílovou stanicí jsou Postupice, odkud se vlak po téměř tříhodinovém pobytu vydá zpět.

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Praha/Děčín — Mediální kampaň podpořenou reálným provozem vlakových spojů představí dopravce RegioJet, dceřiná společnost Student Agency Radima Jančury. Začne tento čtvrtek v Praze a o den později se přesune do Děčína, čímž započne „turné“ prezentačních jízd s jízdným v symbolické výši. Zveřejněny jsou změněné jízdní řády pro vlaky, které po dva pracovní týdny budou vypravovány mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Přeprava vozidel do Prahy a prezentační jízdy tento čtvrtek a pátek však budou rovněž otevřeny pro veřejnost, přičemž nasazena zde bude dvojice motorových jednotek Siemens Desiro Classic. Provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek potvrdil, že do Děčína budou od pronajímatele přivezeny právě dnes.

ČD 380.002, ZŽO Cerhenice, foto: Josef Petrák Cerhenice — Výzkumný ústav železniční ve Velimi (chcete–li Cerhenicích) připravil u příležitosti 60. výročí svého vzniku především pro příznivce železnice zajímavou nabídku. Dne 8. května 2010 proběhne na VUZ den otevřených dveří. V čase od 10.00 do 14.00 tak mají zájemci možnost navštívit veřejnosti skrytá místa ze zázemí ústavu, kde se pro schválení testují železniční vozidla prakticky z celé Evropy. Nyní se zde podrobují zkouškám např. tři lokomotivy řady 380 pro České dráhy, nově také dvoupodlažní příměstská jednotka řady 671 pro Železničnú spoločnosť Slovensko, která se od českých CityElefantů liší nejen zvýšenou konstrukční rychlostí na 160 km/h, ale například také svou vícesystémovostí. Všechna tato vozidla jsou dodávána plzeňskou společností Škoda. Z aktuálního působiště VUZ můžeme jmenovat i exotičtější dieselovou lokomotivu Siemens ER 24 PC pro Írán.

363, foto: Pavel Martoch Benešov u Prahy/Tábor — V období mezi 25. březnem a 1. dubnem 2010 musí cestující na trati 220 Praha – České Budějovice počítat s nepravidelnou jízdou vlaků a dalšími komplikacemi. V rámci výstavby 4. tranzitního koridoru připravila Správa železniční dopravní cesty úplnou výluku v některých úsecích mezi stanicemi Benešov u Prahy a Tábor. Během těchto dnů se má provést maximum z úprav, které jsou neslučitelné s provozem vlaků a zřejmě nebylo možné realizovat během nočních výluk, zejména instalace provizorních výhybek. Původně v oddělené data plánované výluky úseků Olbramovice – Heřmaničky a Heřmaničky - Tábor byly sloučeny do jedné. Místo vlaků budou nasazeny autobusy a budou uplatněna další mimořádná opatření v organizaci dopravy. Bohužel, na jízdu vlaků bude mít vliv také v stejnou dobu probíhající jiná výluka, v úseku Strančice – Senohraby, kvůli níž budou zkráceny trasy některých osobních vlaků linky S9 pražského Eska.

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG ČernošiceAktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.

Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Kolín — Dnes ve 4.20 hodin došlo v Kolíně ke srážce motorového vlaku Os 22200 s kamionem převážejícím nové automobily. Nehoda se stala na křížení silnice I. třídy Kolín - Kutná Hora a trati 014 Kolín - Ledečko, přejezd je zde zabezpečen světelnou signalizací bez závor. Při nehodě se lehce zranil pouze dvaašedesátiletý řidič kamionu, který je i pravděpodobným viníkem nehody. Dle informací policie řidič objel sypač údržby silnic a jiný kamion čekající před fungující světelnou signalizací a vjel na přejezd v okamžiku, kdy tudy projížděl první ranní vlak. Po střetu vykolejil motorový vůz 810.616-3, který skončil na chodníku kolmo k trati, a řídicí vůz regionovy 914.080-7. Kamion byl odhozen směrem do trati - viz přiložené fotografie a situační mapka. Způsobená škoda je vysoká, na vlaku byla odhadnuta na 3 miliony korun, na kamionu 500 tisíc a na nákladu, který tvořily nové automobily, další 2 miliony korun. Na celé trati je zavedena náhradní autobusová doprava, která však z důvodu zavátých silnic i tratě jezdí pouze v úseku Kolín - Uhlířské Janovice a zpět.

Zdroj: DIČR

Vykolejené vozy nákladního vlaku 20.1.2010 ve stanici Kolín, foto: Lukáš Kohout (Nick) Kolín(Aktualizováno 14:30 - doplněny fotografie) Stanice Kolín se opět po krátké době stala včera ve 23:11 místem dalšího vykolejení, které v současnosti komplikuje provoz na trati 010. Nákladní vlak dopravce ČD Cargo vezoucí uhlí do chvaletické elektrárny vjel na kusou kolej místní měnírny. Ihned po nehodě byla zastavena doprava na tratích 010 a 230 z Kolína na Kutnou Horu a Záboří nad Labem. Trať 230 na Havlíčkův Brod byla kolem půlnoci znovu otevřena a kolem třetí hodiny ranní byla zprovozněna i jedna traťová kolej z Kolína do Záboří nad Labem. Odklony se tak týkaly pouze nočních vlaků. V současné chvíli jsou nahrazeny vlaky regionální vlaky v úseku Kolín – Záboří nad Labem autobusy. Vybrané rychlíky mezi Pardubicemi a Kolínem zastavují v Záboří nad Labem pro výstup a nástup cestujících. Na místo nehody vyrazil i náš zpravodaj, a proto vám přinášíme další podrobnosti z místa nehody a opatření v osobní dopravě.

21.12.2009 - 7:00 - Fotosoutěž "Mikulášský expres" Dresden - Praha (nominace)

Drážďany/Praha — Předvánoční sobota 19. prosince se nevyznačovala zrovna fotogenickým počasím. Přesto věříme, že nová soutěž připravená s naším partnerem, společností Flügelradtouristik, přivítá mnoho účastníků. Ode dnešního dne do půlnoci z 9. na 10. ledna můžete postupně vkládat do našeho systému fotografie spojené s jízdou zvláštního parního Mikulášského expresu z Drážďan do Prahy. Vložením zároveň autor souhlasí s následným zveřejněním fotografií na internetových stránkách pořadatele jízdy. Po ukončení nominací dostanou prostor čtenáři a návštěvníci ŽelPage, kteří vyberou pětici finalistů. Z této pětice pak bude vylosován výherce, jenž se příští rok vydá s volnou jízdenkou na další jízdu pořádanou společností Flügelradtouristik.

Drážďany - (Aktualizováno 17. 12. 2009 23:30) 26. září 2009 vyjel zvláštní vlak vypravený společností Flügelradtouristik z Drážďan do Kutné Hory vedený historickou parní lokomotivou 52 8079 DR a elektrickou lokomotivou E 499.112, po níž následovala nominace fotek do fotosoutěže a hlasování. Na jeho základě vzešel vítěz soutěže, jímž se stal Honza Marek vystupující na ŽelPage pod nickem Honzinus. Výherci tímto blahopřejeme a doufáme, že si jízdu Mikulášským expresem užije k vlastní plné spokojenosti.

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

Vykolejená jednotka 471.011 CityElefant v Kolíně, 28. 11. 2009, foto: Drážní inspekce ČR KolínAktualizováno 12:40 Vykolejení osobního vlaku v obvodu uzlové železniční stanice Kolín komplikuje dopravu mezi Prahou a Kolínem. Dnes, 28. 11. 2009, kolem 6.30 ráno vykolejil vlak Os 2103 jedoucí z Prahy do Pardubic při vjezdu do stanice Kolín. Spoj Českých drah byl veden jednou jednotkou řady 471 CityElefant. V důsledku této nehody byl přerušen provoz; nyní je veden v úseku Kolín – Velim jednokolejně a zpoždění vlaků dosahuje kolem 20 až 30 minut. Dálková doprava je částečně odkláněna z Poříčan na Nymburk a odtud do Kolína po trati 231.

Mladá Boleslav — V neděli 1. 11. 2009, půl hodiny před půlnocí, vykolejila na hlavním nádraží v Mladé Boleslavi posunovací lokomotiva 742.061 společnosti ČD Cargo. Staniční posunovací záloha přejela výkolejku, čímž se oba podvozky dostaly mimo kolej a došlo k protržení palivové nádrže. Prestože šlo o nevelkou nehodu s relativně malými škodami a bez zranění, z vykolejené lokomotivy uniklo přibližně 3000 litrů nafty. Vzhledem k blízkosti řeky Jizery jsou nyní v pohotovosti záchranáři a ekologové, aby společně minimalizovali dopady potenciální ekologické katastrofy, která by nastala, kdyby nafta prosákla až k vodnímu toku.

PESA ATR 220-029, Břeclav, foto: Dennis Hübsch Velim / Poříčany – Vozidla vlastněná krajem a veřejnou soutěží vybraní dopravci – takový model začínají zvažovat některé samosprávné kraje České republiky. Podle předpokladů budou od roku 2012 čerpány peníze z evropských fondů, zejména z Operačního programu doprava, v řádu miliard korun českých na získání moderních vlaků. Za tímto účelem Asociace krajů ČR oslovila celkem šest evropských výrobců drážních vozidel pro regionální dopravu, aby prezentovali své výrobky. Nabídku přijali a svá vozidla do areálu Výzkumného ústavu železničního na cerhenický Železniční zkušební okruh přivezli čtyři z nich – Siemens Mobility, Stadler, PESA Bydgoszcz a Škoda Transportation.

Bombardier Traxx DE 076.001, foto: Louis ArmstrongCerhenice — Dne 2. října 2009 uspořádal elektronický magazín ŽelPage, ve spolupráci s Výzkumným Ústavem Železničním (VÚŽ), exkurzi do Zkušebního centra Velim. Zájem o akci byl obrovský, nabízená volná místa se podařilo obsadit z velké většiny během jednoho dne, a tak se do Velimi vydalo 59 účastníků, i když původní kapacita byla 54. Takový zájem nás jako pořadatele překvapil a dával tušit kvalitní akci. Sraz byl na zastávce Cerhenice, odkud jsme se vydali směrem k areálu VÚŽ. Po seznámením s průvodcem a základními pravidly exkurze, jsme se konečně mohli, za svištění právě testované dieselové lokomotivy z rodiny Traxx, vydat do útrob zkušebního centra.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11