..: Vykolejení Os 9910 v Řevnicích; nehoda nákladního vlaku v Táboře :..

ilustrační foto Akualizováno 18:15 – Dnes ráno došlo v Táboře ke srážce nákladního vlaku s odstavenými osobními vozy. Nehoda se obešla bez zranění. Krátce po jedenácté hodině dopoledne také došlo při vjezdu do stanice Řevnice k vykolejení soupravy vlaku Os 9910 jedoucího z Prahy do Karlštejna. K vykolejení došlo na dobřichovickém zhlaví, kde se také konala výluka 2. traťové koleje z důvodu svařování na výhybkách. Tím došlo k úplnému přerušení provozu a vlaky musely být vedeny objízdnou trasou. Vlaky R 1247 a 1248 byly odkloněny přes Rudnou u Prahy.

Provoz na trati v úseku Dobřichovice - Řevnice byl zastaven cca do 13 hodin, kdy byla předčasně ukončena výluka 2. traťové koleje. Další vlaky již stanicí projížděly sníženou rychlostí 10 km/h. Zpoždění u některých vlaků dosahovalo až 120 min. Při nehodě, při které vykolejily poslední dva vozy elektrické jednotky řady 451, nebyl nikdo zraněn, nicméně celková škoda přesáhla jeden milion korun. Byla vyčíslena na 650 tisíc korun na vlaku a 500 tisíc korun na poškozené trati, návěstidlu a trakčním vedení. Odklizení nehody a obnovení provozu v 1. traťové koleji se předpokládá dnes večer. Příčiny nehody jsou stále v šetření.

Srážka nákladního vlaku

Ve středu 5. srpna v 0.57 hodin najel v Táboře nákladní vlak jedoucí směrem od Českých Budějovic na 4 odstavené osobní vozy Btax. Příčinou bylo projetí cestového návěstidla s návěstí zakazující jízdu. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, dva z osobních vozů vykolejily. Škoda byla vyčíslena 800 tisíc na vozech, 60 tisíc na poškozeném trakčním vedení a 10 tisíc korun na trati. Přívesné vozy budou pravděpodobně zrušeny. Provoz na trati nebyl přerušen. S největší pravděpodobností se jednalo o selhání lidského činitele, nicméně příčiny nehody jsou stále ještě v šetření.

Zdroj: ČD: omezení provozu, Drážní inspekce


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 5.8.2009 (12:21)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
09.08.2009 (8:53)  
Ážetďák: Tak ne každý jezdí jen na chatu, kde není jiná doprava. Ano, většina může sebrat auto a vyrazit, ale když to udělá většina dojíždějících do Prahy, tak nevím, nevím, jak úspěšní budou. A ohledně bezpečnosti? Tak zkuste zatlačit na "váš podnik" ať se snaží vymámit nějaké státní prachy na tu "automatizaci".... :-)
08.08.2009 (23:35)  
Pokud signalista podhodil vexl, měl by být zbaven svéprávnosti a dostat doživotní zákaz této práce. Ale osobně si myslím, že to byla spíš technická závada.
08.08.2009 (22:58)  
To jak k nehodě došlo je už na 99% jasné. Ale počkejte si raději na oficiální stanovisko.
08.08.2009 (22:21)  
Má někdo už někdo nějaké informace, jak k nehodě došlo?
08.08.2009 (22:19)  
To Pavel. Z:
Když vidím, co se dnes na dráze děje, snažím se kolejím co největším obloukem vyhnout. Protože když porovnám hustotu silniční a železniční dopravy a počet nehod, nejsem si zcela jist, že na dráze je nějak bezpečněji. A specielně pro mne je auto mnohem levnější a prakticky vždy rychlejší variantou. Nejvíc jezdím na chatu. Koleje tam nevedou a všechny ostatní dopravní možnosti jsou o ničem. (cena, intervaly, možnosti zavazadel, komfort cestování). A do lázní na Slovensko to platí dvojnásob. Cena i jízdní doba v porovnání z vlakem poloviční.
08.08.2009 (22:13)  
Zcela určitě, mají je na elektřinu.
08.08.2009 (21:25)  
Ážetďák : jste si jistý, že ta výměnová návěstidla svítila. Řidiči "drezin" toho moc v noci nenajezdí, na rozdíl od strojvedoucích, takže se takovému maléru nelze ani moc divit.
08.08.2009 (14:26)  
Ážetďák: ale mám aspoň minimální šanci pro odvrácení nehody něco udělat

Ale opravdu jen minimální a vzhledem ke statistikám, bych rozhodně netvrdil, že: ve vlaku mohu jen sedět, čekat, kdy se něco semele a doufat, že případnou nehodu nějak přežiju.
Pořád se tam cítím bezpečněji, než na silnici.
08.08.2009 (11:30)  
To Čunče:
Nešlo o posun, ale o jízdu z nesprávné koleje. Je otázka, jestli se postupovalo podle předpisů (dotekový klíč), nebo se jezdilo jen na telefonické dorozumívání, t. j. po nezabezpečených výměnách. Každopádně se mi nechce věřit, že by signalista podhodil výměnu pod vlakem, když ji má přímo proti oknu. Rovněž mi není jasné, jak mohla výměnu č. 1/2 rozříznout drezína, když její řidič musel nasvícená výměnová návěstidla vidět! Každopádně jsem rád, že už nemusím jezdit do práce a že mám auto. Na silnicích dnes sice vládnou zákony džungle (a silnějších nárazníků), ale mám aspoň minimální šanci pro odvrácení nehody něco udělat. Ve vlaku mohu jen sedět, čekat, kdy se něco semele a doufat, že případnou nehodu nějak přežiju. A to už vůbec nemluvím o tom, že po poslední ,,úpravě" tarifů je auto pro dvě osoby, byť v důchodovém věku, levnější, než vlak a většinou i rychlejší a pohodlnější.
08.08.2009 (9:42)  
JVF: Udávaný počet v médiích je pochopitelně hloupost. Sice ten vlak nepokračuje až do Berouna, ale na Karlštejn je to tak akorát. Dále je to přípojný vlak k lokálce 172, takže i tam nějací lidé byli (spíš ale vpředu). Ta stovka tam klidně mohla být. Kdyžtak se zeptám přímo toho kdo s tím jel, mmj se sčítalo, takže předpokládám, že bylo celkem jasné kolik +- lidí tam je .
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko