..: V Kolíně ráno vykolejil osobní vlak :..

Vykolejená jednotka 471.011 CityElefant v Kolíně, 28. 11. 2009, foto: Drážní inspekce ČR KolínAktualizováno 12:40 Vykolejení osobního vlaku v obvodu uzlové železniční stanice Kolín komplikuje dopravu mezi Prahou a Kolínem. Dnes, 28. 11. 2009, kolem 6.30 ráno vykolejil vlak Os 2103 jedoucí z Prahy do Pardubic při vjezdu do stanice Kolín. Spoj Českých drah byl veden jednou jednotkou řady 471 CityElefant. V důsledku této nehody byl přerušen provoz; nyní je veden v úseku Kolín – Velim jednokolejně a zpoždění vlaků dosahuje kolem 20 až 30 minut. Dálková doprava je částečně odkláněna z Poříčan na Nymburk a odtud do Kolína po trati 231.

Nikdo nebyl zraněn, doprava nebyla zastavena, jen omezena. Z důvodu odklonů dálkových spojů byly od 8.30 do 12 hodin nahrazeny osobní vlaky mezi Poříčany a Nymburkem autobusy. První odhady hovoří o škodě jeden milion na drážním vozidle a 800 tis. na drážní infrastruktuře. Jako předběžná příčina nehody je určeno tzv. podhození výměny. Ze soupravy je vykolejen celý řídicí vůz a jeden z podvozků vozu vloženého. Pro nakolejení musí být nasazena jeřábová jednotka, popř. těžká technika.

O mimořádnosti budeme průběžně informace.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, ČD – Mimořádnost v provozu; foto: DIČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.11.2009 (11:16)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.02.2010 (16:49)  
Dle věrohodného zdroje byla základní příčinou nehodové události "chyba v projektu".
01.12.2009 (21:43)  
To Vousáč:
Pane kolego, releovka vzor SSSR byla zkonstruována tak, že při jakémkoli přerušení vodičů byste rozsvítil max. přivolávací návěst. Kontrola polohy výměn se dělala dvousystémovými relé (neutrální a polarizovaná kotva) a pokud se obvod dohlédacího proudu přerušil, neutrální kotva odpadla a došlo k okamžitému rozsvícení červeného světla na příslušném návěstidle. Poalrizovaná kotva pak signalizovala polohu výměny (+ - do rovného, - do odbočky) Takže pokud byla jakákoli výměna ve vlakové cestě do minusu a na náěstidle svítila zelená, bylo by to možné poze v případě, že by byly přehozeny vývody kontaktů polarizované kotvy. A pokud jde o uklepání drátů: Veškeré vydrátování, jak v releovém sále, tak ve venkovních skříních bylo řešeno pomocí lankových vodičů, které byly utaženy matkami, ruské originály byly M6, české produkty, zřejmě kvůli úspoře materiálu, M 5. Později kdosi přišel na to, že lanka se utáhnou na vývody jakýchsi bakelitových nástavců, které se na šroubové vývody nasouvaly, čímž se výměna relé o něco zrychlila a minimalizovalo riziko špatného zapojení drátu. Všechno se změnilo teprve nasazením systému AŽD 71, kdy místo ,,akvárií" se nasadila malorozměrová relé, soustředěná na panelech, později na blocích a zapojení se upravilo tak, aby se obešlo bez kombinovaných relé. Místo šroubování se pak vodiče pájely na vývody objímek.
Registered user Honza  mail  
30.11.2009 (17:46)  
Aha, tak proto jezdí žabáci.
30.11.2009 (17:01)  
Na případ R 129 ve Velimi si pamatuji. Mimo problematické údržby Staničního ZZ tam šlo o to,že inkriminová výhybka byla přestavena do odbočky pro čištění a mazání,po kterém tak zůstala. To ještě v době,kdy žádný vlak nejel. Když výpravčí postavil průjezd tak se výhybka nepřestavila,přesto se na návěstidle rozsvítila zelená. Už si nejsem jist,ale matně si vzpomínám,že opravdu šlo o nějaké přerušení vodičů. Takhle se to prezentovalo ve škole strojvedoucích.
30.11.2009 (16:48)  
Dle drážních tamtamů jela 2103 na přivolávačku, takže nejvýše rychlostí 40. Prstíčky si měl popálit výpravčí, ale dělat v tomhle směru nějaké závěry je předčasné.

Ážetďák : díky, já nemám k dispozici "poučný" list, který se té nehody týkal. Tím, že vina nebyla na "depu" tak to začalo jít kolem ... už to je taky hodně let.
30.11.2009 (15:35)  
Při vidlicové jízdě vždy vykolejí minimálně první dvojkolí. Při podhození dojde k tomu, že přední část vlaku jede tam, kam má a zbytek buď mezi koleje, nebo do druhého směru, podle toho, jak to přestavník stihne.
Registered user JB 
30.11.2009 (7:35)  
Ážetďák: Domníval jsem se, že podhozením se rozumí přestavení výhybky pod jedoucím vlakem. Vidlicovou jízdou pak následek toho. K tomu nedošlo, na tom se shodneme, mimo koleje je čelo vlaku. Pokud se vidlicovou jízdou míní i následek nedolehnutí jazyka, pak to beru na vědomí.
Registered user arsgals  mail  
29.11.2009 (23:31)  
Taky mohly být špatně seřízený kontroly na pravítkách v přestavníku. Nevím jak často se na dráze provádí západková zkouška a jak často se seřizujou kontroly.
29.11.2009 (21:20)  
To M. Z:
S tím Hornádem jsem si vzpoměl až teď, byl nám to dáváno v učňáku jako příklad toho, jak se údržba RZZ zásadně dělat nemá! Údajně k tomu došlo tak, že návěstné mistr pátral po nějaké poruše a dělala to tak, že vzal a zvedl kalsické relé NR 1 a otočil ho cívkami dolů, čímž docílil toho, že kotva gravitací ,,přitáhla".
To J. B: jaký je rozdíl mezi vidlicovou jízdou a podhozením? Mimo koleje je čelo soupravy.
29.11.2009 (21:13)  
Pro všechny:
Vidlicová jízda znamená, že v době vjezdu prvního dvojkolí na začátek jazyku nebyl tento přilehlý k opornici. Čím to bylo zaviněno, nechť zjistí Drážní inspekce. Každopádně se jedná buď o závadu na svršku, kdy chybnou montáží, nebo destrukcí upevnění, či pražce, dojde k ,,odputování" opornice, přičemž jazyk, držený přestavníkem, zůstane tam, kde je, nebo závadou na zab. zař. Jsou dvě možnosti: přestavník mechanicky nedokončil chod, ale elektricky ano, nebo došlo k podhození. Uklepaný drát by znamenal jen tolik, že pokud by byl přerušen některý z přívodů k motoru, došlo by k běhu na dvě fáze, vybavení jističe a hlášení poruchy. Pokud by se přerušil dohlédací obvod, ztratila by se informace o poloze výměny, což by u RZZ klasického typu vedlo k okamžitému přestavení příslušného návěstidla do polohy zakazující jízdu a k připojení napětí k motoru přestavníku s tím, aby se chod mechanismu dokončil, což by mělo efekt pouze v případě, že by koncové vypínání nebylo po doběhu přestavníku vypnuté. Takže p. Zikmunde, s tím uklepáním vodiče to asi bude nějaká zabezpečovácká latina. Pokud by k tomu totiž opravdu došlo, tak by se na návěstidle rozsvítila max. červená. Pokud jde o chyby v projektech, bohužel k nim dochází, viz závory ve Velké Chuchli, kde se několikrát stalo, že při určité kombinaci polohy vlaků v okolí se závory několikrát otevřely těsně před přijíždějícím vlakem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko