..: Srážka vlaku s kamionem v Kolíně :..

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Kolín — Dnes ve 4.20 hodin došlo v Kolíně ke srážce motorového vlaku Os 22200 s kamionem převážejícím nové automobily. Nehoda se stala na křížení silnice I. třídy Kolín - Kutná Hora a trati 014 Kolín - Ledečko, přejezd je zde zabezpečen světelnou signalizací bez závor. Při nehodě se lehce zranil pouze dvaašedesátiletý řidič kamionu, který je i pravděpodobným viníkem nehody. Dle informací policie řidič objel sypač údržby silnic a jiný kamion čekající před fungující světelnou signalizací a vjel na přejezd v okamžiku, kdy tudy projížděl první ranní vlak. Po střetu vykolejil motorový vůz 810.616-3, který skončil na chodníku kolmo k trati, a řídicí vůz regionovy 914.080-7. Kamion byl odhozen směrem do trati - viz přiložené fotografie a situační mapka. Způsobená škoda je vysoká, na vlaku byla odhadnuta na 3 miliony korun, na kamionu 500 tisíc a na nákladu, který tvořily nové automobily, další 2 miliony korun. Na celé trati je zavedena náhradní autobusová doprava, která však z důvodu zavátých silnic i tratě jezdí pouze v úseku Kolín - Uhlířské Janovice a zpět.

Zdroj: DIČR

Fotografie z místa nehody

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce

Situační mapka místa


Zobrazit místo na větší mapě

Nick Poslat mail autorovi | 29.1.2010 (11:57)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
03.02.2010 (19:48)  
Pánové,pánové,železničáři,už pěkných pár let řídím kamion a proto mě názory "rádobyodborníků" zde zase zvedaj ze sedačky. Tak předně,ten řidič kamionu co tohle způsobil je i pro mě blb,ale jelikož nevím co ho k tomu vedlo,jestli úmysl nebo jen chyba,tak ho nebudu odsuzovat. Budme rádi že to odnesli jenom "plechy". Ze své praxe vím,že ve věku toho řidiče už jsou reakce,odhad a věci s tím spojené někde jinde,měl jsem pár starších pánů s sebou jako druhého řidiče a není už to ono,ale pokud projdou lékařskou prohlídkou,tak proč ne. Vyčkejte až budete v jeho věku,jestli vůbec udržíte moč.
Dále nevím kde odborník Pavel Budvar přišel na platy řidiče MKD,ale když se dneska dostanete ke 30tis tak jste u dobrý firmy,celej tejden nebo i více na cestách,jste bezproblémovej řidič a máte za sebou měsíčně min 12tis km. Zdá se vám to jednoduchý? Někdo tady psal ,že kamion může řídít každý blbec,tak si to někdo pojdte zkusit,to že naši páni poslanci dovolili že může jít řídit kamion každý rovnou z autoškoly bez praxe,to není naše chyba (ted se to snaží zachránit profesními průkazy,psychotesty,EEG vyšetřením,apod.),i já se nestačím divit co mám za kolegy.
Píšete že se za řidiče postaví Česmad a zaplatí mu právní pomoc. Víte k čemu je tady Česmad? Pro majitele autodoprav,Česmad nikdy pro obyčejného řidiče nehnul prstem,proč píšete o něčem,čemu nerozumíte? Řidič nemá žadné odbory,žádné zastaní,všechny průsery si řeší sám.
Je škoda že tady vedete debaty proti nám ve stylu bulváru,kdyby tuto nehodu způsobil osobní automobil jistě by byl klid po pěšině.
P.S. A na truckerském foru jsem nikdy neviděl,že by někdo napadal strojvůdce. Mějte se Hroch.
Registered user Sim 
02.02.2010 (6:49)  
Mozna to vsechno mohlo byt jinak... nicmene ja to chapu takto:
- ridic s kamionem jede smerem z mesta ven
- prijizdi k prejezdu, kde par aut stoji, "pruhu" na znackach pred tim si nevsima
- pokud je mezi stojicimi oranzove blikajici sypac, snizuje to v dane situaci vystraznou funkci cervene blikacky na prejezdu
- cervena blikacka na prave strane je zrejme zastinena stojicimi vozidly
- ridic dela fatalni chybu, vyhodnoti situaci jako "bezne zdrzujici" a rozhoduje se "vse stojici objet"
- na leve strane silnice je take blikacka
- bud si leve blikacky ridic vsimnul a nastala situace, kterou popisuje SYN, nebo si ji (z jakehokoliv duvodu) stale nevsima
- kamion vjizdi na prejezd (tezko soudit jak rychle) a z leve (tedy pro ridice podstatne lepe viditelne) strany prijizdi vlak
- opet jedna ze ctyr variant: 1) vlak vubec nevidi (jak je to mozne?) 2) vlak vidi, ale rekne si ze ten motorak jezdi pomalu, tak to jeste stihne 3) vlak vidi, ale uz je pozde, diky podminkam uz nestiha zastavit pred prejezdem 4) vlak vidi, jak se riti primo na kabinu, v pudu sebezachovy na to radsi slapne, at mu sesrotuje radsi naves, nez kabinu s nim samotnym


Shodou okolnosti pres tento jsem pres tento prejezd mnohokrat jel, prestoze nejsem mistni. Vetsinou na motorce, v pripade krokem jedoucich kolon jsem v rozporu s pravidly silnicniho provozu vetsinou "po care" celou kolonu predjizdel, vcetne prejezdu. Podminky jsou zde pro tuto ilegalni cinnost velmi priznive a krome "odbocovacu vlevo" je zde riziko (ve srovnani s jinymi oblastmi na silnici) relativne male.

Nekolikrat jsem se dostal do situace, kdy jsem "v levem pruhu" zustal i na cervene na prejezdu. Jasne, bylo to s motorkou, ktera je proti kamionu podstatne sviznejsi a mensi, takze srovnani neni zcela jednoznacne, ale zminovany prejezd vcetne silnice po obou jeho stranach je tak siroka, ze by zde bez problemu mohla byt "ctyrproudovka" (aby mela smysl, musela by ale nekam pokracovat).

Diky tomu se mohlo zdat, ze objizdeni stojicich vozidel na siroke silnici je lepsim resenim, nez riskovat potencialni pusu od nedobrzdeneho auta v kolone za "mnou" (v pozici daneho kamionaka). Na stranu druhou, pokud se vse odehralo podle scenare, ktery popsal SYN, jeste slo vse zachranit, pokud by ridic zastavil "v levem pruhu" a jeho ego by dokazalo skousnout, ze bude chvili za debila. Cesta je zde totiz tak siroka, ze by nebyl problem na danem miste pockat, az se bude moct zaradit zpatky a nikomu v protismeru by neprekazel, mista je zde proste dost.

Puvodne jsem si myslel, ze se jedna o vozidla z mistni automobilky - znacka vozu by sedela. Ovsem po detailnejsi prohlidce fotky vraku v nem poznavam Toyotu Yaris (coz potvrzuji doplnene fotky mene zborenych aut), ktera se zminenou automobilkou ma spolecnou sice znacku (a par "nepodstatnych" dilu, jako treba motor :-D), ale tim to konci - vse tedy nasvedcuje tomu, ze zboreny kamion nema s touto fabrikou nic spolecneho a ze je to tedy jen shoda nahod. Registracni znacku jsem nevidel, diky uvedenym "nesouvislostem" s fabrikou tedy predpokladam, ze se nejednalo o cloveka znaleho mistnich pomeru.

Takze verdikt? Snizena viditelnost, blikaci sypac, siroka cesta a zastinena prava cervena blikacka na prejezdu by se mohly zdat jako polehcujici okolnost v celem pruseru, ale v realu je to spis naopak. Snizena viditelnost a blikajici sypac by totiz mely byt samy o sobe indicii, ktera zvysi pozornost, odlozi ego do pozadi a presune nohu z plynu do bezprostredni blizkosti pedalu brzdy. Zastinena prava blikacka byla dle meho nazoru dostatecne kompenzovana blikackou levou, ktera pro ridice musela byt videt - v protismeru totiz tezko neco mohlo jezdit. Zaroven "podezrele" prazdny protismer s o kus dal stojicimi auty mel byt dalsim voditkem, proc se v rozhodnuti "objizdet" neukvapovat.

A siroka silnice - ta mohla ovlivnit prvni rozhodnuti objizdet stojici vozy, ale ve vsech dalsich krocich uz z hlediska bezpecnosti sehrala roli pozitivni - vice mista na silnici je vzdy lepsi pro krizovou manipulaci (strhnuti vozidla a podobne), nehlede na to, ze zcela jiste o neco (sice nepatrne, ale prece) prodlouzi dobu od chvile, kdy se "vlak objevi na prejezdu v cele sve krase" do okamziku narazu.

Stala se chyba, podminky na danem miste celkove nijak vyrazne nevybocovaly z naseho prumeru, takze o nejake "pasti" na ridice se zde da tezko mluvit. Je to zjevne nasledek nekolika po sobe jdoucich spatnych vyhodnoceni situace a nespravnych rozhodnuti. Mohl to byt klidne Pan ridic s milionem kilometru bez nehody, ale rozhodl se jednoznacne spatne. A nechci domyslet, jak by to dopadlo, kdyby v Koline misto prejezdu byl "jen" prechod pro chodce, kde ridici z obou stran pousti particku lidi, co si jdou napriklad cestou z klubu na nedalekou benzinku koupit bagetu. Ze zde jel "jen" vlak je v tehle spekulaci preci jen lepe...
31.01.2010 (22:15)  
Nick:Nedělám si iluze,v jaké společnosti a v jaké době žiju,ale jestli je pravda,že někde na webu se dá dočíst taková totální zvrácenost,NEDIVÍM SE,že se na přejezdech(a nejen na nich)dějí takový věci...už se vlastně nedivím ničemu.
31.01.2010 (20:05)  
Dneska jel autem přes tetno přejezd dvakrát.Přejezd je vypnut pro silnici označen značkou upozorňující že přejezd nefunguje a doplněn značkou "STOP". Včera údajně dokonce policisté kotrolovali dodržování "stopky" a prý ani nestačili vybírat pokuty,dnes zastavil každý tak desátý řidič,ostaní jeli dál jakoby nic.
Registered user M 
31.01.2010 (16:41)  
Jasne, tohle mne napadlo taky... Nicmene... Ze je tam prejezd asi videt musel. Tzn. "logicky" napred zastavim a kdyz se nic nedeje, tak teprve zacnu objizdet (resp. jdu zjistit co se deje a pak objizdim) - obzvlast pokud mam kamion.
A i kdyby tam sypac stal "jen tak", tak osobaky tam nestaly jen tak a ty cerveny svetla tam taky neblikaly jen tak...
Samozrejme - protoze kamionak prece brzdit nemusi a rovnou muze jit doleva, tak potom uz bylo pozde
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
31.01.2010 (13:57)  
M: V jedné z mnoha reportáží v TV zaznělo, že před přejezdem stála 4 osobní auta, za nimi sypač a řidič kamionu si myslel, že tam sypač stojí z pracovních důvodů a tak ho objel. Ale pak mluvčí policie mluvila o kamionu a sypači před přejezdem. Pro mě je to tak trochu záhada, jak k tomu vlastně došlo. Nikde nezaznělo, že na namrzlé vozovce dostal smyk a neubrzdil to. I když Havlíčkova ulice je první, která se solí a při tom provozu (i v noci) ani nemá moc šancí se tam nějaký sníh udržet.
Registered user M 
31.01.2010 (13:46)  
No ak nak - ale policajti budou hlidat rychlost... Pokud jsou informace v clanku pravdive, tak je vinik naprosto jasny a tisic radku o tom, ze byla chumelenice a nebyla tam zavora je zbytecnych
Registered user SYN 
31.01.2010 (13:21)  
Natix: jen jako poznamku bych chtel podotknout ze u nas (ale ve vetsine civilizovanych statu tomu neni jinak) se dostane ridicaku minimalne 75% lidi co o nej projevi zajem (zacnou chodit do autoskoly). Neni to az tak prekvapive jelikoz zit bez auta (v rodine, nemusi ho mit kazdy) je dost obtizne. Dopravovat se nekam sam jeste neni tak hrozne, ale s naklady, nepohyblivymi osobami atd. je to o poznani tezsi...
Z toho ovsem lze odvodit ze na silnici v roli ridice se nedostanou jen kriklave pripady u nichz je vicemene jiste ze by driv nebo pozdeji nekoho zabili, ostatni PROJDOU.

M: ano ano, taky jsem to tak cetl, zrejme si myslel ze ty auta stojici pred nim jsou kreteni co jim to zhaslo a nemuzou se rozjet ci neco takoveho, tak je jako spravny kral zacal (prejezd neprejezd) neprodlene predjizdet, zvonek vystrazneho zarizeni neslysel. Az pocud bezna frajerina, sice trochu nebezpecna ale bohuzel pomerne bezna. Az se dostal bliz k prejezdu tak pochopitelne zjistil ktera bije (ze by mel brzo jet vlak), jenze v tu chvili si nejspis uvedomil ze az vlak projede tak se vsichni rozjedou a on bude trcet v protismeru jako trouba, jemu podobni v protismeru na nej budou troubit jak zjednani, tak se to pokusil vyresit tim co se mu jevilo jako nejmensi zlo - dokud je tam mezirka mezi cekajicimi radami to zkusil prolitnou... no a nevyslo mu to. To uz bylo rozhodnuti prijmout nezanedbatelne riziko pro sebe i ostatni za cenu mozneho vyreseni drobne konfliktni situace, a to byla to zavaznejsi chyba kterou by nemel udelat zadny ridic.
Registered user M 
31.01.2010 (10:02)  
Ze se pletu do te debaty o spatnych rozhledech a chranenosti - copak jsem jedinej, kterej v clanku cte, ze ten deda napred predjel dve jiny auta?
Registered user Kakov 
30.01.2010 (22:28)  
Miroslav Zikmund 29.01.2010 (14:50), zazil jsem cloveka, kterej machroval pred svou holkou, ze vyleze na vrchol sloupu TV, nakonec se s jinym klukem vsadil ze tam vyleze a u Chebu (nedaleko meli tabor byly vsichni na vode a sjizdeli ohri) se do toho pustil, vylezl tam, ale zpatky ho sundavali hasici jako skvarek, stalo se cca. pred 10 lety.....
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko