..: Články :..

NS Praha - Od úterý 29.března 9.10 hodin do čtvrtka 14.dubna 2005 se bude konat nepřetržitá výluka 2.traťové koleje Praha-Libeň Praha Masarykovo nádraží. Důvodem je pokračující výstavba Nového spojení, konkrétně stavební práce na opěře silniční estakády, díky které bude zrušen přejezd v ulici Pod Plynojemem a zajištění stavební jámy pod kolejí u podchodu ulice U Invalidovny.

Během výluky budou některé vlaky odkloněny.
Konkrétně vlaky EC 73, 75, 107, 135, 136; IC 141, 501, 503 budou veden v úseku Praha hl.n. - Praha Běchovice odklonem přes Prahu-Vršovice a Prahu-Malešice (EC 136  opačně).
Vlaky Os 9360, 9362, 9364, 9368 a 9370 budou z Prahy Libně vedeny do žst. Praha Holešovice, kde budou ukončeny. Mezi Libní a Masaryk. n. nebude zavedena NAD. Cestující použijí MHD.
Vlaky 9365, 9367, 9369 a 9371 budou výchozí ze stanice Praha-Holešovice s odjezdy shodnými s Masarykovým nádražím, tedy 13.07 - 14.07 - 15.07 - 16.07. Ostatní vlaky jedoucí jednokolejným úsekem mohou být zpožděny, maximálně však v řádu minut.

frézaLetošní zimní sezona byla poklidná. V lednu a v únoru docházelo jen k malým komplikacím, kdy došlo jen k lokálním zastavením či omezením dopravy.

V noci z 15. na 16. února na našem území napadlo až několik desítek centimetrů sněhu. Zatímco silniční doprava kolabovala, železnice jezdila relativně včas. Měla jen své běžné mouchy a sice poruchy hnacích vozidel a vozů.

Ale ani železnice nezůstala ochuzena o zimní problémy. Od pátku do neděle 11. - 13. března začalo znovu sněžit, ale též silně voukat. Některé tratě byly zavávány. Následující článek přináší souhrnný stav onoho víkendu, který byl zároveň posledním zimním. Následující dny se silně oteplilo a sníh rychle roztál.

busOstrava/Opava - České dráhy vyhlásily výběrové řízení na dopravce, který zajistí náhradní autobusovou dopravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov - Opava východ, která se bude konat v období 14.5. - 30.10.2005.
Během výluky má být trať "modernizována" a připravena na následnou elektrizaci. V současné době probíhají přípravné stavební práce. Po "modernizaci" má být zvýšena traťová rychlost, zvýšena propustnost a bezpečnost provozu a také komfort cestujících.
Stavební akce a elektrizace má být ukončena v roce 2006. Trakční vedení bude napájeno soustavou 3 kVss.
Téměř půlroční provoz NAD vyjde České dráhy přibližně na 18 milionů korun.

frézaDobříš - Mníšek p.B. - Během pátečního dne byly vlaky do Dobříše vedeny s přípřeží 751.031 v kritickém úseku Mníšek p.B. - Dobříš. Během večera byla přípřež odvolána a vlaky jezdily samostatně. Jenže začalo silněji foukat a sněžit.
Os 19035 jela sólo 810. Do Dobříše projela bez potíží, ale zpět jako Os 19044 skončila předčasně.
Kilometr za stanicí Malá Hraštice najela do sněhové závěje a nedostala se ani dál, ani zpět. Následný osobní vlak z Prahy v sestavě 714+3Btax přijel do Mníšku, kde byla odpojena lokomotiva a ta se vydala na pomoc 810tce. Lokomotiva 714 skončila asi dva metry od motorového vozu z druhé strany závěje.
Z Prahy přijela ve dvě ráno zamračená, která se spojila s loko 714 a snažila se jí natlačit až k 810tce, ale sněhu bylo moc a loko 714 jedním podvozkem vypadla. Zamračená odjela do Prahy na pomoc pomocnému vlaku (742.257+3vozy nehodové jednotky DKV Praha). Ten jel do inkriminovaného úseku a četa se snažila vysvobodit zasněženou 810 a vykolejenou 714.
Během dne se jim akce konečně vydařila a do Mníšku byla stažena souprava v tomto řazení: 3vozy+742+749+714+810. Z Mníšku byl celý vlak tažen lokomotivou.
Poté přišla na řadu sněhová fréza (nějaká nadstavba MUVky), která jela z Berouna a v Dobřichovicích vykolejila (sníh tam skoro žádný není). Když se frézu podařilo nasadit, dojela až do Mníšku a po stažení vlaku z trati profrézovala celý úsek do Dobříše. Celá akce skončila po čtvrté odpoledne a první vlak projel před šestou odpoledne.
NAD byla zavedena až v sobotu v poledne, do té doby byla neprůjezdná silnice z Dobříše přes Hraštici do Mníšku.
Na ilustračním snímku je vidět práce sněhové frézy v Teplicích n.M. (foto Pavel Vlček, 12.3.2005). Podobná fréza byla v akci i na dobříšské trati.

koridorV roce 2005 cestující veřejnost čekají výluky na druhém koridoru v úseku Břeclav - státní hranice se SR, dále pak rozsáhlé stavby na 3.koridoru mezi Českou Třebovou a Přerovem a první stavby na IV.koridoru v úseku Praha-Hostivař - Strančice. Stavby Plzní a Chebem zatím nejsou potvrzeny.

Přehled staveb

trebovicePraha - Již zítra budou zahájeny stavební práce na českých koridorech. Konkrétně se začíná v úseku Třebovice v Čechách - Rudoltice v Čechách (2.TK. do 20.3.), poté naváže výluka 1.TK.

marfusaBrno a okolí - Doplněn snímek z prvního dne - Ruský motorový vůz RA-Č, který mají ČD v nájmu, začne již toto pondělí jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími. Konkrétně na osobním vlaku Os 4462 s odjezdem z Brna hl.n. ve 12.46 směr Bohutice.

Jednotka se bude pohybovat v úsecích Brno - Oslavany, Brno - Třebíč - Jihlava, Brno - Nemotice, Brno - Bohutice.

V tomto článku naleznete detailní popis jednotky, oběhy a spoustu dalšího od Ing. Alana Butschka - zeleznice.e-metro.cz.


835Na snímku je Marfuša zachycená ve Žďáru nad Sázavou při jízdních zkouškách dne 18.1.2004.

Na spodním snímku je jednotka 835 v Moravských Bránicích před soupravovou jízdou do Ivančic. Snímek pořídil 14.2.2005 Jakub Gregor.

Další snímky jednotky 835 najdete ve fotogalerii.

3.2.2005 - 19:16 - PARS nova bude modernizovat 810 a 010

814914  814+914 - České dráhy a společnost PARS nova Šumperk podepsaly v závěru ledna 2005 smlouvu na dodávku prototypu motorové jednotky 814+914, která bude trvale spojená a průchozí. Vůz 914 bude částečně nízkopodlažní.
Součástí modernizace bude zejména kompletní modernizace interiéru a výměna hnacího agregátu, kde počítá se s motorem TEDOM ML640 SE - EURO II s výkonem 242 kW.
Maximální rychlost jednotky má být 90 km.h-1 a kapacita 85 sedících cestujících.
Společnost PARS nova vyhrála výběrové řízení, které České dráhy vyhlásily 6.10.2004.
Prototyp má být dodán do konce tohoto roku. Pokud se osvědčí, objednají si České dráhy až 100 modernizací vozů 810 a 010.
Cena jedné modernizované jednotky se bude pohybovat kolem dvaceti milionů korun.
Na snímku je model jednotky 814+914, který prezentoval PARS na veletrhu CzechRaildays 2004.

1.2.2005 - 20:53 - Sníh komplikuje žel. provoz zejména v Z a SZ Čechách

I Sněhová kalamita - Jistě jste si všimli, že České dráhy mají všude možně billboardy mimo jiné se sloganem: "Auta stojí, vlaky jedou." Během včerejšího dne to ale v některých místech vypadalo naopak nebo nejezdily ani auta, ani vlaky.
Například na trati Kadaň - Kaštice Os 17641 uvázl ve sněhu za Vitčicemi, ale podařilo se mu vyprostit, čímž nebyl zrušen pár vlaku 17641/17600 v celém úseku, ale pouze v trati Vitčice - Kaštice.
Odpoledne uvázl před Vitčicemi Os 17604, který zde stál dvě a půl hodiny, než byl vyproštěn. další čtyři vlaky byly nahrazeny NAD (17647, 17642, 17644, 17649).
Po desáté dopoledne byl zastaven provoz mezi Dolním Polubným a Harrachovem, kde byla silná vrstva sněhu.
V sedm večer bylo ohlášeno zavátí trati Chomutov - Vejprty. Nejvíce byla zavátá poblíž Rusové. Os 16813 byl zrušen a cestující byli přepraveni následujícím Os 16815. Po něm vyjela na trať sněhová fréza tlačená lok. řady 742. Tato lokomotiva ve stanici vykolejila jednou osou.
Trať mezitím zapadala a nyní je nesjízdná. Během dnešního dne se předpokládalo obnovení provozu, to se však nepodařilo. Není zavedena ani náhradní autobusová doprava, neboť ani silnice do Vejprt není průjezdná.

363045 - Doplněno 30.1. 1:15 - foto + podrobnosti - Veselí n.L. - Dnes krátce po čtvrt na tři odpoledne došlo na železničním přejezdu ve stanici Veselí nad Lužnicí ke srážce rychlíku R 637 (v čele 363.045) s osobním automobilem, jehož řidič byl s těžkými zraněními převezen do nemocnice. Doprava na hlavní trati Praha - České Budějovice byla zastavená do cca 16.00, kdy projely postupně R 642 a 639, který vezl frekvenci vlaku 637. Ten byl pouze stažen z trati, aby nebránil ostatním vlakům.
Na snímku je zachycena lokomotiva 363.045 DKV ČB, která má pouze ohnutý pluh.

Lichkov - Od 12.února 2005 bude obnoveno víkendové přeshraniční spojení osobními vlaky v úseku Lichkov - Międzylesie. Z Międzylesie je možné použít vlaky PKP dále do vnitrozemí např. v 9.48h směr Wrocław příj. 12.22, odjezd zpět ze žst. Wrocław 16.51, příjezd do Międzylesie 19.31 a v 19.35 jede vlak do Lichkova.
Na vlaky budou nasazeny sólo vozy řady 810 ČD.
Vlaky budou zaváděny v (6),(7) a 28.3., 3.,26.,27.5., 15.8., 11.9. takto:
Os 20045 Letohrad odj. 8:52, Międzylesie příj. 9.30 (přípoj 9.48h směr Wrocław)
Os 20044 Międzylesie odj. 9.32, Lichkov příj. 9.43 s přípojem do Letohradu a odtud dále až do Prahy
Os 20043 Letohrad odj. 18.05, Międzylesie příj. 18.49
Os 20046 Międzylesie odj. 19.35, Lichkov příj. 19.46 s přípojem do Letohradu.
K jízdám do polského příhraničí je též možné použít výhodnou nabídku SONE+.

logoŽelPage – Po úspěšném otestování Vám nabízíme další možnost seberealizace na našich stránkách.

Základem je zaregistrovat se a poté můžete sepsat novinku, která se po schválení zobrazí na stránkách a nebo můžete přidat fotografii, která se zobrazí rovněž po schválení.

11.1.2005 - 20:18 - Kolektivní smlouva stále neuzavřena

Kolektivní smlouva - Včera 10.1.2005 probíhalo další kolo jednání o kolektivní smlouvě na rok 2005 (možná i 2006) mezi vedením ČD a odborovými organizacemi. Jednání trvalo jen necelých dvacet minut. Všechny odborové organizace působící na železnici ustoupily od svého požadavku růstu mezd o 7% a spokojí se s nárůstem o 5%, avšak Federace strojvůdců požaduje zvýšení mezd již jen o 7%, ale i nadále požadují zvýšení tarifní mzdy (8.tarifní třída + 21,5% navíc).
Jak vedení ČD, tak odborové centrály sdělily, že jsou ochotny se kdykoliv sejít a jednat o podobě kolektivní smlouvy (KS). Pokud nebude smlouva uzavřena nejpozději 14.1.2005, nastanou hrůzné chvíle pro všechny železničáře ČD.
Až 11% železničářů může dostat výpověď pro nadbytečnost (není-li uzavřena KS, platí zákoník práce, podle kterého je pracovní týden delší a zaměstnanci musí odpracovat více hodin za měsíc a je jich potřeba méně), budou mít nárok na mzdu až k 25. dní v měsíci se základem dle tarifů pro rok 2004 a další výhody, které se za posledních 14 let podařilo vyjednat přijdou nazmar.
Uvidíme, jak to s kolektivní smlouvou pro rok 2005 dopadne.

6.1.2005 - 17:34 - Desira schválena pro pravidelný provoz v ČR

DesiroVT 642 - Dne 15.12.2004 vydal český Drážní úřad rozhodnutí o schválení motorové jednotky VT 642 pro provoz na celostátních i regionálních drahách v České republice.
Je to historicky první vozidlo vyrobené v zahraničí, které je schváleno pro provoz v České republice.
Tuto řadu můžeme na našich tratích spatřit od roku 2000, kdy začaly do Chebu jezdit jednotky VT 642 společnosti Vogtlandbahn. K většímu rozšíření jednotek v západních, severozápadních a severních Čechách došlo v období platnosti GVD 2003/2004, kdy začaly jezdit Desira do Mariánských Lázní (Vogtlandbahn), dále do Chomutova a Karlových Varů (DB Erzgebirgsbahn), Liberce (Connex) a nově i do Děčína (DB Regio). Jednotky můžete potkat v Německu, Rakousku, Maďarsku a v Rumunsku.
Jednotky známé pod názvem Desiro vyrábí společnost Siemens v Německu v továrně Krefeld-Uerdingen.
Desiro je dvoudílná plně klimatizovaná motorová jednotka s maximální rychlostí 120 km/h, kapacitou přes 200 cestujících (počet sedadel je max. 136 a míst na stání je cca 90).
Jedna jednotka stojí přibližně 80 milionů korun.
Pro srovnání modernizace jedné soupravy 810+010 na 814+914 má stát cca 20 milionů.

Mariánské Lázně - Dne 2.12.2004 byla v Mariánských Lázních pokřtěna motorová jednotka Desiro VT 05 společnosti Vogtlandbahn, která od tohoto dne nese název a znak Mariánské Lázně - Marienbad.

Na přiloženém snímku z 12.7.2003 je jednotka Desiro společnosti Vogtlandbahn v Chebu na trase z Marktredwitz do Zwickau Hbf.
Mimochodem VT je zkratka německých slov Verbrennungsmotor-Triebwagen, motorový vůz.

680Anketa – Máme tu nový rok a my pro Vás máme novou anketu, která se týká nasazení pendolína na vlaky R 772/777 mezi Prahou a Děčínem (vlaky jezdí i nadále plné): "Pokud jste již jeli pendolínem, jak hodnotíte svezení v něm?"

Stará anketa, která byla zveřejněna 5.11.2004, měla téma: "Jakou variantu rekonstrukce žst. Praha Masarykovo n. byste zvolili Vy ?"

Výsledky:
Nádraží nechat tak, jak je 705 hlasů
Postavit podzemní nádraží 318 hlasů
Nádraží zrušit 96 hlasů
Nádraží zkrátit 30 hlasů

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15