VT 642 - Dne 15.12.2004 vydal český Drážní úřad rozhodnutí o schválení motorové jednotky VT 642 pro provoz na celostátních i regionálních drahách v České republice.
Je to historicky první vozidlo vyrobené v zahraničí, které je schváleno pro provoz v České republice.
Tuto řadu můžeme na našich tratích spatřit od roku 2000, kdy začaly do Chebu jezdit jednotky VT 642 společnosti Vogtlandbahn. K většímu rozšíření jednotek v západních, severozápadních a severních Čechách došlo v období platnosti GVD 2003/2004, kdy začaly jezdit Desira do Mariánských Lázní (Vogtlandbahn), dále do Chomutova a Karlových Varů (DB Erzgebirgsbahn), Liberce (Connex) a nově i do Děčína (DB Regio). Jednotky můžete potkat v Německu, Rakousku, Maďarsku a v Rumunsku.
Jednotky známé pod názvem Desiro vyrábí společnost Siemens v Německu v továrně Krefeld-Uerdingen.
Desiro je dvoudílná plně klimatizovaná motorová jednotka s maximální rychlostí 120 km/h, kapacitou přes 200 cestujících (počet sedadel je max. 136 a míst na stání je cca 90).
Jedna jednotka stojí přibližně 80 milionů korun.
Pro srovnání modernizace jedné soupravy 810+010 na 814+914 má stát cca 20 milionů.
Mariánské Lázně - Dne 2.12.2004 byla v Mariánských Lázních pokřtěna motorová jednotka Desiro VT 05 společnosti Vogtlandbahn, která od tohoto dne nese název a znak Mariánské Lázně - Marienbad.
Na přiloženém snímku z 12.7.2003 je jednotka Desiro společnosti Vogtlandbahn v Chebu na trase z Marktredwitz do Zwickau Hbf.
Mimochodem VT je zkratka německých slov Verbrennungsmotor-Triebwagen, motorový vůz.
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 vůz (díl) Desira Classic stojí cca 1 mil. EUR, tedy trochu míň než se uvádí, samozřejmě záleží na provedení - nevím co všechno má Desiro DB, ale mezi vozy Vogtlandbahnu a Lausitzbahn rozdíly jsou. Lausitz má m.j. silnější motory a klima v celém voze.
Srovnání s 814/914 se dost dobře nedá dělat, přece jen zmodernizujeme vozidlo 30 let staré a např. problematické podvozky zůstanou. Neznamená to však, že to nebude zlepšení provozu na lokálkách.
Desiro je samozřejmě konstrukčně někde jinde.
Jinak ve středu jel naložený vyvázaný 810.225(?) + 2 Es ostatního co z něj zbylo z nehody u Bavorova na plošiňáku do Šumperka - určen pro reko na 914.
Uerdingeny jezdí na výjimku a páry se řídí úplně extra předpisů...
DO R. 1992 TO BYLA čESKOSLOVENSKÁ (SOCIALISTICKÁ/FEDERÁLNÍ) REPUBLIKA...
Já bych takto nemlžil. Zapoměli jste na stále provozní Faury, Kalugy, V60-ky, Rešicy, Sergeje, MVTV (také schválené v ČR) a historicky i na Ganzy, Maybachy a další...?
pendolino jezdí také na výjimku... vozidlo schválené = vozidlo, které může jezdit po celé síti železnic v republice... pendolino může jezdit jen na trase Praha-ONJ - Praha Masarykovo n. - Děčín hl.n. a zpět...
A co Pendolino? To bylo vyrobeno v ČR?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.