..: Desira schválena pro pravidelný provoz v ČR :..

DesiroVT 642 - Dne 15.12.2004 vydal český Drážní úřad rozhodnutí o schválení motorové jednotky VT 642 pro provoz na celostátních i regionálních drahách v České republice.
Je to historicky první vozidlo vyrobené v zahraničí, které je schváleno pro provoz v České republice.
Tuto řadu můžeme na našich tratích spatřit od roku 2000, kdy začaly do Chebu jezdit jednotky VT 642 společnosti Vogtlandbahn. K většímu rozšíření jednotek v západních, severozápadních a severních Čechách došlo v období platnosti GVD 2003/2004, kdy začaly jezdit Desira do Mariánských Lázní (Vogtlandbahn), dále do Chomutova a Karlových Varů (DB Erzgebirgsbahn), Liberce (Connex) a nově i do Děčína (DB Regio). Jednotky můžete potkat v Německu, Rakousku, Maďarsku a v Rumunsku.
Jednotky známé pod názvem Desiro vyrábí společnost Siemens v Německu v továrně Krefeld-Uerdingen.
Desiro je dvoudílná plně klimatizovaná motorová jednotka s maximální rychlostí 120 km/h, kapacitou přes 200 cestujících (počet sedadel je max. 136 a míst na stání je cca 90).
Jedna jednotka stojí přibližně 80 milionů korun.
Pro srovnání modernizace jedné soupravy 810+010 na 814+914 má stát cca 20 milionů.

Mariánské Lázně - Dne 2.12.2004 byla v Mariánských Lázních pokřtěna motorová jednotka Desiro VT 05 společnosti Vogtlandbahn, která od tohoto dne nese název a znak Mariánské Lázně - Marienbad.

Na přiloženém snímku z 12.7.2003 je jednotka Desiro společnosti Vogtlandbahn v Chebu na trase z Marktredwitz do Zwickau Hbf.
Mimochodem VT je zkratka německých slov Verbrennungsmotor-Triebwagen, motorový vůz.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 6.1.2005 (17:34)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
LL
09.01.2005 (23:21)  
...ony stroje, jež jsem zmínil, nebyly schváleny v ČR? Drážní úřad vznikl v roce 1994, průkazy způsobilosti se vydávají od účinnosti Zákona o drahách a před vydáním průkazů musela být každá řada schválena.
1 vůz (díl) Desira Classic stojí cca 1 mil. EUR, tedy trochu míň než se uvádí, samozřejmě záleží na provedení - nevím co všechno má Desiro DB, ale mezi vozy Vogtlandbahnu a Lausitzbahn rozdíly jsou. Lausitz má m.j. silnější motory a klima v celém voze.
Srovnání s 814/914 se dost dobře nedá dělat, přece jen zmodernizujeme vozidlo 30 let staré a např. problematické podvozky zůstanou. Neznamená to však, že to nebude zlepšení provozu na lokálkách.
Desiro je samozřejmě konstrukčně někde jinde.
Jinak ve středu jel naložený vyvázaný 810.225(?) + 2 Es ostatního co z něj zbylo z nehody u Bavorova na plošiňáku do Šumperka - určen pro reko na 914.
Čech
08.01.2005 (15:22)  
Pendolino jezdí na výjimku-není vůbec schválený... kdyby bylo schválený, tak by ho ČD nemohly případně vrátit...

Uerdingeny jezdí na výjimku a páry se řídí úplně extra předpisů...
08.01.2005 (0:46)  
Tak počkat, HISTORICKY PRVNÍ SCHVÁLENÉ VOZIDLO??? He??? A co ty Uerdingeny ČSD??? Určitě si musely nechat schválit JHMD svý dovezený páry atd. A jestli autor myslel nový vozidla, tak to tam chybí. A ř.680 ho taky má, sice podmínečný, ale...
registrovaný uživatel Čech
07.01.2005 (22:35)  
v ČESKÉ REPUBLICE !!!
DO R. 1992 TO BYLA čESKOSLOVENSKÁ (SOCIALISTICKÁ/FEDERÁLNÍ) REPUBLIKA...
07.01.2005 (17:43)  
DEsiro nemůže ř 830/831 moc ohrožovat než ho ČD koupí,tak 830/bude asi takový veterán jako M131.1 dnes.
dopisovatel nebo člen ŽP Fanda
07.01.2005 (13:06)  
Jako velký fanda 830/831 z toho vůbec radost nemám, protože to bohužel pro tuto řadu znamená brzký zánik.
dopisovatel nebo člen ŽP Chary
07.01.2005 (10:44)  
LL už to napsal, je toho víc, co u nás jezdí.
dopisovatel nebo člen ŽP LL
07.01.2005 (8:01)  
Je to historicky první vozidlo vyrobené v zahraničí, které je schváleno pro provoz v České republice?

Já bych takto nemlžil. Zapoměli jste na stále provozní Faury, Kalugy, V60-ky, Rešicy, Sergeje, MVTV (také schválené v ČR) a historicky i na Ganzy, Maybachy a další...?
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
06.01.2005 (19:49)  
Do toho data jezdilo Desiro na zvláštní výjimku...

pendolino jezdí také na výjimku... vozidlo schválené = vozidlo, které může jezdit po celé síti železnic v republice... pendolino může jezdit jen na trase Praha-ONJ - Praha Masarykovo n. - Děčín hl.n. a zpět...
editor nebo admin ŽP vlackofil
06.01.2005 (19:39)  
...je to historicky první vozidlo vyrobené v zahraničí, které je schváleno pro provoz v České republice...

A co Pendolino? To bylo vyrobeno v ČR?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko