..: Aktuality a články - Francie :..

Ilustrační obrázekMoskva - Tendru na výrobu 3 - 4 vlakových souprav pro trasu Petrohrad - Helsinky se zúčastnilo 5 firem - Alstom, Siemens, Bombardier, Talgo a CAF. Úspěšnou se stala společnost Alstom, která vyrobí 3 nebo 4 elektrické soupravy, jež začnou zajišťovat spojení mezi oběma městy ve 4. čtvrtletí příštího roku. Jízdní doba by se tak měla zkrátit ze současných 5,5 na 3 - 3,5 hodiny, z toho na území Ruska stráví vlak 2:27 hod., přičemž kromě nových vozidel bude modernizována i železniční infrastruktura.

ICE 3 MF a TGV, zdroj: DBPaříž - Maximální rychlosti 320 km/h dnes na premiérové jízdě dosáhly jednotky TGV a ICE na trasách Frankfurt nad Mohanem/Stuttgart - Paříž. Na palubách vlaků cestovali nejen šéfka SNCF Anne-Marie Idrac a šéf DB Hartmut Mehdorn, ale i další významní zástupci z oblasti politiky či podnikatelské sféry. Jednotka ICE vyjela na svou cestu z Frankfurtu, TGV se vydalo na svou trasu ze Stuttgartu a do žst. Paris Gare de l´Est přijely obě soupravy souběžně.

16.5.2007 - 16:00 - Eurostar jezdí nejpřesněji ve své historii

St. Pancras International, zdroj: EurostarLondýn - Jednotky s logem Eurostar spojující Velkou Británii s kontinentální Evropou jezdí nejpřesněji od jejich uvedení do provozu v listopadu 1994. Při sledování dodržování jízdního řádu v období 7.-13.5.2007 dojelo 98,5% spojů včas a nebo dříve. V úterý, ve středu a ve čtvrtek přijelo 100% vlaků včas a nebo dříve oproti jízdnímu řádu. V roce 2006 přijelo bez zpoždění 91,5% vlaků Eurostar, o rok dříve to bylo 86,3%. Největší změnou v letošním roce bude výchozí stanice vlaků v Londýně - tou bude místo Waterloo Station nově St. Pancras International. Jízdní doba se tak zkrátí o 20 minut (Londýn - Paříž 2:15 hod., Londýn - Brusel 1:51 hod.)

zdroj: Tisková zpráva Eurostar

Ilustrační obrázekVídeň - Od 9.6.2007 se změní jízdní řád nočního vlaku spojujícího Vídeň s Paříží. Oblíbený noční vlak kategorie EuroNight EN 264 Orient-Express ukončí na francouzském území svou jízdu již ve Štrasburku, kde bude zajištěn přípoj vlakem TGV do francouzské metropole. Jízdní doba se tak zkrátí o 44 minut. ÖBB budou nabízet jízdenky SparSchiene od 29€ (1 osoba jedním směrem) pro trasu Vídeň - Štrasburk, až do Paříže bude jízdenka stát 39€. Až 50% slevu obdrží skupiny od 6 osob z příslušného tarifu (ceny platné pro 1 osobu ve skupině: k sezení - 45€, lehátko 6 míst - 55€, lehátko 4 místa - 60€, lůžko - 70€).

6.5.2007 - 16:00 - Rekordní V150 bude vystavena v Paříži

Ilustrační obrázekPaříž - Dne 3.4.2007 překonala jednotka V150, na trati LGV Est Européene, rychlost 574,8 km/h. Od 13. do 20.5.2007 proběhne velká oslava, během které bude jednotka představena veřejnosti. Akce ponese název „574,8 na Seine“. V neděli 13.5.2007 se bude jednotka V150 plavit od 15:00 do 17:30 po řece Seine. K plavbě se vydá od mostu Bir-Hakeim a cestu ukončí u Francouzské národní knihovny. Od 14. do 20.5.2007 si bude moci široká veřejnost prohlédnout výstavu s tématikou vysokorychlostí železnice a překonání rekordu, která bude umístěna pod Eiffelovou věží. Vlak bude po celou dobu vystaven na pontonu.

zdroj: Alstom

13.4.2007 - 18:00 - Thalysem do Paříže za výhodné ceny

Thalys v Kolíně nad RýnemPaříž - Od 2.5. do 30.6.2007 mohou cestující v rychlovlacích Thalys využít zvýhodněné jízdenky platné v 1. i ve 2. třídě. Za jízdu mezi Kolínem nad Rýnem a Paříží zaplatí cestující "jarní" cenu 35€, za stejnou trasu v 1. třídě zaplatí 65€, přičemž má k dispozici denní tisk a dostane občerstvení až na místo. Tyto jízdenky je možné zakoupit od 2. do 22.4.2007 na internetové adrese společnosti Thalys a také v prodejně SNCF v Kolíně nad Rýnem, která se nachází přímo před kolínským hlavním nádražím. Počet zvýhodněných jízdenek je limitován, jejich výměna či vrácení není možné.

zdroj: Tisková zpráva Thalys

Spojení TGV mezi Německem a FranciíPaříž - Předprodej zvýhodněných jízdenek mezi Francií a Německem zahájily v úterý 10.4.2007 také Deutsche Bahn (DB). Zvýhodněná nabídka Paris-Spezial přijde cestujícího mezi Frankfurtem nad Mohanem / Mannheimem / Stuttgartem a Paříží na 29€ včetně rezervace. Z Karlsruhe / Saarbrückenu / Kaiserslauternu do metropole na Seině přijde jízdenka na 19€. Počet cenově výhodných jízdenek je limitován.

Ilustrační obrázekPaříž - Hned den po rekordní jízdě francouzského rychlovlaku TGV státní dráhy SNCF přislíbily, že při obměně stárnoucí flotily souprav TGV bude jednat i s jinými výrobci vlaků. Kromě firmy Alstom, která TGV vyrábí, může tak nabídku na miliardový obchod předložit například i německý Siemens s vlaky ICE nebo kanadský Bombardier.

Paříž, Francie - Při nehodě francouzského příměstského vlaku RER bylo v Paříži lehce zraněno nejméně 71 cestujících, z nichž 58 bylo hospitalizováno v nemocnicích metropole. Vlak prý při příjezdu na francouzské nádraží Gare de l'Est narazil do koncových zarážek. S odvoláním na mluvčího francouzských drah o tom informovala agentura AFP.

3.4.2007 - 15:00 - TGV opět boduje: 574,8 km/h

foto Alstom, Press-kitPaříž - V úterý 3.4.2007 ve 13:01 hod. překonal vlak V150 vyráběný firmou Alstom oficiálně svůj 17 let starý rychlostní rekord 515,3 km/h. Nová hodnota rekordu činí 574,8 km/h. Rekord se uskutečnil na trase mezi Paříží s Štrasburkem, kdy nejvyšší rychlost souprava nabrala poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a udržela ji po dalších 50 kilometrů. Trať byla pro tuto akci speciálně upravena, stejně jako vlak, který kromě kol s větším průměrem a motory o výkonu 19,6 MW byl napájen z troleje napětím 31kV místo obvyklých 25kV. Pro výrobce vlaků TGV, firmu Alstom, jde o prestižní záležitost, která má jednak podpořit prodej souprav do zahraničí a výsledky testů při rekordní jízdě mají zároveň posloužit na vývoj nové generace těchto vlaků. Ty mají v běžném provozu dosahovat rychlostí až 350 km/h.

zdroj: Le Figaro, http://www.record2007.com

31.3.2007 - 13:00 - TGV opět překonalo svůj dosavadní rekord

Ilustrační obrázekPaříž – TGV opět překonalo vlastní rychlostní rekord. Při neoficiálních zkouškách na trati Paříž - Štrasburk dosáhlo rychlosti 568 km/h. Oficiální pokus o překonání absolutního rychlostního rekordu kolejového vozidla podnikne TGV v úterý. Dosavadní primát si stále drží japonský Maglev, který na magnetické trati dosáhl rychlosti 581,2 kilometrů v hodině.

Train à Grande Vitesse se oficiálně o rekord pokusí na vysokorychlostní trati, na které bude veřejný provoz v plném rozsahu zahájen již v červnu. TGV na ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině, což je o dvacet kilometrů v hodině rychleji než na jiných linkách. Cestovní doba mezi Paříží a Štrasburkem se tak zkrátí skoro o polovinu.

zdroj: ČT24

Ilustrační obrázekPaříž - Od 10.6.2007 bude zahájen provoz po vysokorychlostní trati mezi Francií a Německem. Jednotky ICE budou zajišťovat spojení Frankfurtu nad Mohanem, Mannheimu, Kaiserslauternu a Saarbrückenu s Paříží a na trase budou jezdit max. rychlostí 320 km/h. Francouzské soupravy TGV budou jezdit ze Stuttgartu přes Karlsruhe a Strassburg do metropole na Seině.

Průchod LGV PyrenejemiPerpignan - Ve stínu jiných rozsáhlých projektů, především dlouho očekávanému uvedení do provozu LGV Est ve východní Francii v červnu letošního roku, probíhá v tichosti výstavba jiného důležitého díla. Jedná se výstavbu přeshraničního úseku vysokorychlostní trati mezi městy Perpignan ve Francii a Figueras ve Španělsku. Smlouva o výstavbě úseku byla podepsána ministry dopravy obou zemí, pány Gilles de Robien (F) a Fransisco Alvarez Cascos, v Madridu dne 17.2.2004.

Ilustrační obrázekPaříž - Den 13.2.2007 se zapíše do železniční historie, opět se totiž přepisují tabulky rychlostních rekordů. Jednotka TGV dosáhla rychlosti 553 km/h.

13.2.2007 - 11:00 - SNCF objednaly 51 nových elektrických jednotek

Ilustrační obrázekPaříž - Francouzské dráhy SNCF objednaly u konsorcia Alstom/Bombardier 51 nových elektrických jednotek pro regionální dopravu CORADIA Duplex. Objednávka je uplatněním opce ze září 2000 a celková hodnota kontraktu je 322 miliónů € (přes 9 miliard Kč). Celkem bude vyrobeno 165 vozů ve tří- a čtyřvozových soupravách. Bombardier bude vyrábět 63 vozů, Alstom dodá zbylých 102 vozů. Nové dvoupodlažní jednotky jsou nízkopodlažní a dosahují rychlosti až 160 km/h. Nasazovány budou především v regionech Nord Pas-de-Calais, Rhône-Alpes, Provence-Côte d’Azur a Picardy.

zdroj: Bombardier, Alstom

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11