..: TGV opět překonalo svůj dosavadní rekord :..

Ilustrační obrázekPaříž – TGV opět překonalo vlastní rychlostní rekord. Při neoficiálních zkouškách na trati Paříž - Štrasburk dosáhlo rychlosti 568 km/h. Oficiální pokus o překonání absolutního rychlostního rekordu kolejového vozidla podnikne TGV v úterý. Dosavadní primát si stále drží japonský Maglev, který na magnetické trati dosáhl rychlosti 581,2 kilometrů v hodině.

Train à Grande Vitesse se oficiálně o rekord pokusí na vysokorychlostní trati, na které bude veřejný provoz v plném rozsahu zahájen již v červnu. TGV na ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině, což je o dvacet kilometrů v hodině rychleji než na jiných linkách. Cestovní doba mezi Paříží a Štrasburkem se tak zkrátí skoro o polovinu.

zdroj: ČT24


PETR Poslat mail autorovi | 31.3.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dandys 
03.04.2007 (14:07)  
Jsem zvedavi kdy TGV prekona rekord Maglevu :o))
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.04.2007 (13:37)  
Čerstvá informace hovoří, že OFICIÁLNÍ REKORD uskutečněný před pár minutami má hodnotu 574,8 km/h!
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
03.04.2007 (12:29)  
A kolik tipujete, že TGV pojede??? Já osobně bych tipnul tak 584km/h..... Aby trhli rychlost Maglevu (581,9km/h)
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
03.04.2007 (12:28)  
Nevíte jesti se někde provozují ,magnetické, vlaky jinde než v Sanghajji (cca 50 km na letiště) a v Německu (testovací trať.....pouťová atrakce cca 40km)????
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
03.04.2007 (12:24)  
Za jak dlouho po překonání rekordu se to dovíme my na ŽP???
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.04.2007 (10:01)  
Ještě pár detailů, rekord se uskuteční pravěpodobně dnes kolem 13h. Soupravu, kterou jistě mnozí z vás viděli, se kládá ze 2 hnacích vozidel POS vybavených asynchonními motory dále 3 vloženými vozy se soupravy DUPLEX. Na centrálním voze jsou instalovány 2 podvozky nové generace z AGV vybavené synchronními motory s pevnými magnety. Výkon motoru každého dvojkolí na hnacím vozidle je 1950 kW, což je o 68% více než v běžném provoze. Výkon motoru na dvojkolí podvozku AGV je 1000 kW. Toto dává v součtu celé soupravě výkon úctyhodných 19600 kW. Souprava je dlouhá pouze 100 m oproti 200 m normálně. Kola mají zvýšen průměr na 1090 mm
oproti 920 mm normálně. Tyto nové synchronní motory z AGV mají poměr výkonu ku hmotnosti 1:1. Starší motory z TGV pouze 0,75: 1. To samozřejmě přinese v budoucnu nejen podsatné zvýšení výkonu, ale i nižší hmotnost vlaku, která se odrazí v nižší spotřebě.

Nové AGV bude mít komerční rychlost 360 km/h, proto je nutné při dnešním rekordu docílit minimálně 560 km/h, aby zůstala zachována bezpečnostní rezerva 200 km/h. Co bude více, už bude pouze prestižní bonus. Prototyp AGV nese označení PEGASE a má vyjet na koleje koncem roku 2007. Poté se přesune k nám do Velimi na základní testování funkčnosti při rychlostech do 200 km/h.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
03.04.2007 (8:49)  
No já bych se zase nad těmi rekordy TGV a MagLevu docela zastavil. 581 vs. 568 km/h. V reálném provozu se s Transrapidem jezdí 430 km/h v Sanghaji, teď se připravuje TGV na 380 km/h. A co je hlavní, drážní těleso VRT je cca 2 - 4× levnější než Transrapid, vozidla TGV, ICE (VelaroE)atd jsou cca 5& levnější než vozidla magnetické levitace.

Obávám se, že pokud se systémy založené na magnetické levicaci a je zcela jedno zda na principu EDS ci EMS nepřevedou v dohledné době pokrok, může to znamenat pro jejich nasazení v dálkové dopravě problém. Myslém, že rodzíl 50 km/h není pro provozovatele natolik zásadní aby systém VRT nahradil magnetickou levitací.
registrovaný uživatel tgw 
01.04.2007 (22:41)  
Tgw jede.Je něco vůbec poznat stoho okna při této rychlosti?Já se domnívám že Tgw pojede při tom úterním pokusu kolem 580 km i když francouzi by jistě chtěli 600 km h.Jde tu hlavně o značku SNCF A Tgw.Proto tak závratná rychlost.Domnívám se že rychlost 250 až 300 km h je už značná.Rychlost vyžší začíná být zajímavá pro SNCF taky proto ,že díky ní snižují čas dopravený mezi bodem x a y.A tím mohou a získávají zákazníky i z letecké dopravy.Můj názor je ,že díky japonskému Šinkanzenu a Francouskému TGW se rozjela nová éra vlaků-rychlovlaků.Nicméně i němci nezůstavají pozadu.Ice 3 a dosažení maximálního rekordu rychlosti elektrické lokomotivy jsou toho jasným důkazem.Němci mají rádi komfort a nejem v Ice 3 ho naleznete.Nicméně i oni pochopili že rychlost v dnešní době pro přepravu služeb,osob a věcí je důležitá.A nehohu opomenout výborný naklápěcí mechanismus u nejen jednotek ETR díky ní se rychlost v obloku zvýší o 20až skoro 30 procent.U nás něktrým začíná pomalinku docházet taky že rychlost je v přepravě důležitá .A už je podle mě i na čase.Nicméně je zase fakt že jsme menší země s menším počtem obyvatel a tak asi rychlé tratě do každé dědiny nespíš nebudou!Což je pochopytelné.Ale je taky fakt ,že některé tratě by potřebovali zmodernozovat!Aby se opět stali konkurenceschopnými!A tím pádem by přitáhli opět zákazníky.Mimo jiné i dopravce a firmy.
01.04.2007 (13:59)  
Řekl bych, že se nebude jednat o 500 souprav, ale 500 "technických jednotek", které vytvoří 250 dopravních jednotek. První soupravy TGV (ještě v oranžové barvě) pocházejí ze začátku 80. let minulého století, takže těm nejstarším bude nějakých 25 let - je to na nich už vidět. Na rozdíl od DB, které provádí modernizaci ICE 1 po cca 15 letech provozu, SNCF - pokud vím - žádnou modenizaci interiéru neudělaly.
01.04.2007 (12:53)  
A co budou dělat s těmi starými soupravami? Půjdou na vedlejší tratě či bude odprodej do ciziny na nějakou rekonstrukci, nebo snad do šrotu?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko