Paříž - Přesně za 4 měsíce, 10.6.2007, se poprvé rozjedou vlaky na východní větvi francouzské vysokorychlostní sítě nazvané TGV Est Européen (dále TGV EE). Nasazovány budou jak jednotky TGV, tak se nově do Francie podívají i německé vlaky ICE.
TGV EE umožní spojení Paříže s východní částí Francie, s německým Frankfurtem nad Mohanem, Saarbückenem a Stuttgartem, Lucemburkem a nakonec i s Curychem. Od června bude počet nasazovaných vlaků nepatrně omezen, po 28.8.2007 by měl být počet spojů navýšen. Jízdní doby se díky vybudované vysokorychlostní trati výrazně zkrátí. Cesta z Paříže do Štrasburku bude trvat 2:20 hod., z Paříže do Mét 1:25 hod.
Frankfurt(M) / Saarbrücken
Po síti TGV Est Européen se do Frankfurtu nad Mohanem vydá v červu pouze jediný spoj, a to ICE 9559. Další 2 spoje (ICE 9551, ICE 9555) budou končit v Saarbrückenu. Jejich prodloužení do Frankfurtu je plánováno až na prosinec 2007.Současná doba jízdy (přes Forbach): 6:25
Doba jízdy po TGV EE (přes Forbach): 4:04
Stuttgart
Do Stuttgartu jsou plánovány 3 spoje a přepravu zajistí vlaky TGV. Jezdit budou přes Štrasburk a Karlsruhe.Současná doba jízdy (přes Štrasburk): 6:04
Doba jízdy TGV EE (přes Štrasburk): 3:39
Lucemburk
Do Lucemburku bude přes Méty z Paříže zajíždět celkem 8 spojů a přepravu cestujících zajistí vlaky TGV. Tento stav je konečný.Současná doba jízdy (přes Méty): 3:32
Doba jízdy TGV EE (přes Méty): 2:06
Curych
Do Curychu jezdí již dnes jeden přímý spoj TGV (přes Dijon), s otevřením TGV EE se počet spojů navýší na 3 a vedeny budou přes Mulhouse. Provoz zajistí jednotky TGV.Současná doba jízdy (přes Dijon): 6:08
Doba jízdy TGV EE (přes Mulhouse): 4:34
zdroj: TGV Est Européen, DB, European Rail Timetable (Thomas Cook)
Nicméně ten tvůj příspěvek je tak trochu o ničem. Za prvé: Nevšiml jsem si, že by mezi Prahou a Ostravou, popř. Prahou a Bratislavou vedla VRT, tudíž porovnávat čas jízdy je prostě nesmysl.
Za druhé: Proč zmiňovat RTE, který ani nejezdí? Nejen, že má být pomalejší než jsou pendolina, ale hlavně se ani Railtrans nijak nesnažil být tím nejrchlejším, co mezi Phou a Ostravou má jezdit, ale hlavně nejlevnější.
Jinak ještě přikládám odkaz na povídání: http://www.tgvesteuropeen.com/IMG/pdf/dessertes_tgvee.pdf . Zde jsou vykresleny různé relace, bohužel jsem se zatím dopátral jen francouského textu, takže to dá trochu víc práce.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.