..: TGV Est Européen za 4 měsíce :..

Ilustrační obrázekPaříž - Přesně za 4 měsíce, 10.6.2007, se poprvé rozjedou vlaky na východní větvi francouzské vysokorychlostní sítě nazvané TGV Est Européen (dále TGV EE). Nasazovány budou jak jednotky TGV, tak se nově do Francie podívají i německé vlaky ICE.

TGV EE, SNCFTGV EE umožní spojení Paříže s východní částí Francie, s německým Frankfurtem nad Mohanem, Saarbückenem a Stuttgartem, Lucemburkem a nakonec i s Curychem. Od června bude počet nasazovaných vlaků nepatrně omezen, po 28.8.2007 by měl být počet spojů navýšen. Jízdní doby se díky vybudované vysokorychlostní trati výrazně zkrátí. Cesta z Paříže do Štrasburku bude trvat 2:20 hod., z Paříže do Mét 1:25 hod.

Frankfurt(M) / Saarbrücken

Po síti TGV Est Européen se do Frankfurtu nad Mohanem vydá v červu pouze jediný spoj, a to ICE 9559. Další 2 spoje (ICE 9551, ICE 9555) budou končit v Saarbrückenu. Jejich prodloužení do Frankfurtu je plánováno až na prosinec 2007.
Současná doba jízdy (přes Forbach): 6:25
Doba jízdy po TGV EE (přes Forbach): 4:04

Stuttgart

Do Stuttgartu jsou plánovány 3 spoje a přepravu zajistí vlaky TGV. Jezdit budou přes Štrasburk a Karlsruhe.
Současná doba jízdy (přes Štrasburk): 6:04
Doba jízdy TGV EE (přes Štrasburk): 3:39

Lucemburk

Do Lucemburku bude přes Méty z Paříže zajíždět celkem 8 spojů a přepravu cestujících zajistí vlaky TGV. Tento stav je konečný.
Současná doba jízdy (přes Méty): 3:32
Doba jízdy TGV EE (přes Méty): 2:06

Curych

Do Curychu jezdí již dnes jeden přímý spoj TGV (přes Dijon), s otevřením TGV EE se počet spojů navýší na 3 a vedeny budou přes Mulhouse. Provoz zajistí jednotky TGV.
Současná doba jízdy (přes Dijon): 6:08
Doba jízdy TGV EE (přes Mulhouse): 4:34

zdroj: TGV Est Européen, DB, European Rail Timetable (Thomas Cook)


CSPSV | 10.2.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Francie


registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.02.2007 (16:17)  
Georgo: To sice píší, ale protože jsou novináři tak nějak od přírody mentálně nedostateční. Pochopitelně o skutečné rychlovlaky se nejdená.
Nicméně ten tvůj příspěvek je tak trochu o ničem. Za prvé: Nevšiml jsem si, že by mezi Prahou a Ostravou, popř. Prahou a Bratislavou vedla VRT, tudíž porovnávat čas jízdy je prostě nesmysl.
Za druhé: Proč zmiňovat RTE, který ani nejezdí? Nejen, že má být pomalejší než jsou pendolina, ale hlavně se ani Railtrans nijak nesnažil být tím nejrchlejším, co mezi Phou a Ostravou má jezdit, ale hlavně nejlevnější.
11.02.2007 (9:53)  
Upřesňuji včerejší hlášku. Spojení je mírně přes 6 hodin. Máte-li (pražáci) kámoše v Paříži a nutně si potřebujete zachlastat, tak setkání na půl cestě je přesně v Mnichově. Z Paříže jede v 7:24 a z Prahy v 5:16. Vy jste v Mnichově ve 12:36 a on ve 13:34. Taky můžete jet o hodinu později, ale za dvojnásobnou cenu přes Cheb. Zpátky on jede v 16:23 a vy v 16:44. Do Paříže dojede ve 22:34 a vy do Prahy ve 22:45. Naprosto ideální!!!
11.02.2007 (9:10)  
Ad Jožo: Město se nazývá Metz. Myslím, že jsme již tady probírali že názvy okresních měst by měly být striktně v místním jazyce. Například nikdo tu nepíše, že jel zpožděnou 204 ze Solnohradu.

Jinak ještě přikládám odkaz na povídání: http://www.tgvesteuropeen.com/IMG/pdf/dessertes_tgvee.pdf . Zde jsou vykresleny různé relace, bohužel jsem se zatím dopátral jen francouského textu, takže to dá trochu víc práce.
registrovaný uživatel Jozef  mail  
11.02.2007 (5:41)  
=> "z Paříže do Mét 1:25 h". Na mape take mesto nie je. Ako sa "Met(y)?" nazyva normalne?
10.02.2007 (22:17)  
Inými slovami: Paris - Stuttgart za rovnaký čas ako plánovaná jazdná doba RTE Praha - Ostrava ... a len o málo kratšie ako cesta Slovenskou strelou z Prahy do Bratislavy. Hm, a to nám tu novinári píšu o rýchlovlakoch ČD... :)
10.02.2007 (21:28)  
Dost podstatný rozdíl:-)))
10.02.2007 (20:21)  
Od nového GVD se tedy můžeme těšit, že spojení Mnichov - Paříž bude pod 7 hodin a obdobně Mnichov - Praha je již dnes pod 7 hodin. Jediný rozdíl je v tom, že do Paříže je to 700km a do Prahy 300 (vzdušnou čarou).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko