..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

Praha - Dle slov tiskového mluvčího Českých drah, a. s., Petra Štáhlavského vydala Dozorčí rada akciové společnosti předběžný návrh na vypsání výběrového řízení na dodávku dvanácti lůžkových vozů řady WLABmz. Výběrové řízení může být vypsáno již v březnu, přičemž výše zmíněné vozy by se na našich kolejích měly objevit během roku 2006. Nové vozy budou určeny pro rychlosti do 200km/h, plně klimatizovány a vybaveny uzavřeným systémem WC. Budou nabízet oddíly první i druhé třídy, ale i nadstandardně vybavená kupé s vlastním sociálním zařízením. Bude se tak jednat o první vozy ČD, které splní přísná kritéria pro provoz luxusních nočních spojů v EU. Po jejich převzetí se s nimi budeme moci setkat převážně na relacích do západní Evropy (zejména Německo, výhledově Švýcarsko a Itálie). Nákup těchto vozů bude financován leasingem, který bude splácen z provozu těchto vozů v zahraničí.

Na ilustračním snímku je vůz řady WLABmee - prozatím nejmodernější lůžkový vůz ČD.

3.2.2005 - 19:16 - PARS nova bude modernizovat 810 a 010

814914  814+914 - České dráhy a společnost PARS nova Šumperk podepsaly v závěru ledna 2005 smlouvu na dodávku prototypu motorové jednotky 814+914, která bude trvale spojená a průchozí. Vůz 914 bude částečně nízkopodlažní.
Součástí modernizace bude zejména kompletní modernizace interiéru a výměna hnacího agregátu, kde počítá se s motorem TEDOM ML640 SE - EURO II s výkonem 242 kW.
Maximální rychlost jednotky má být 90 km.h-1 a kapacita 85 sedících cestujících.
Společnost PARS nova vyhrála výběrové řízení, které České dráhy vyhlásily 6.10.2004.
Prototyp má být dodán do konce tohoto roku. Pokud se osvědčí, objednají si České dráhy až 100 modernizací vozů 810 a 010.
Cena jedné modernizované jednotky se bude pohybovat kolem dvaceti milionů korun.
Na snímku je model jednotky 814+914, který prezentoval PARS na veletrhu CzechRaildays 2004.

3.2.2005 - 19:13 - Akce na víkend 5.-6.2.2005

nostalgieŠumava - Zvláštní posilový vlak Sněhulák pojede v pátek dne 4. února 2005 a dále v době jarních prázdnin na Plzeňsku (14.-18.2.2005) z Plzně přes Špičák do Železné Rudy a zpět. Ve vlaku platí tarif ČD. Další podrobnosti na webu České dráhy.
Jesenice - v sobotu a neděli se koná v klubovně železničních modelářů v budově "B" ZŠ Jesenice Den otevřených dveří. Otevřeno je v sobotu od 13 do 16 hod., v neděli od 13 do 15 hod. V sobotu přijede do Jesenice i historický motorový vlak s M131.1 z Plzně. Jako každý rok jede Hurvínek spolku LG Rokycany do Bochova a za modeláři do Jesenice. Podrobnosti najdete na webu JRtrain.
Eppendorf - další modelářská výstava se koná v německém Eppendorfu nedaleko našich hranic (cca 50km od Mostu přes Mníšek). Výstavy se účastní i čeští modeláři. Podrobnosti na webu KŽM Most.

1.2.2005 - 20:53 - Sníh komplikuje žel. provoz zejména v Z a SZ Čechách

I Sněhová kalamita - Jistě jste si všimli, že České dráhy mají všude možně billboardy mimo jiné se sloganem: "Auta stojí, vlaky jedou." Během včerejšího dne to ale v některých místech vypadalo naopak nebo nejezdily ani auta, ani vlaky.
Například na trati Kadaň - Kaštice Os 17641 uvázl ve sněhu za Vitčicemi, ale podařilo se mu vyprostit, čímž nebyl zrušen pár vlaku 17641/17600 v celém úseku, ale pouze v trati Vitčice - Kaštice.
Odpoledne uvázl před Vitčicemi Os 17604, který zde stál dvě a půl hodiny, než byl vyproštěn. další čtyři vlaky byly nahrazeny NAD (17647, 17642, 17644, 17649).
Po desáté dopoledne byl zastaven provoz mezi Dolním Polubným a Harrachovem, kde byla silná vrstva sněhu.
V sedm večer bylo ohlášeno zavátí trati Chomutov - Vejprty. Nejvíce byla zavátá poblíž Rusové. Os 16813 byl zrušen a cestující byli přepraveni následujícím Os 16815. Po něm vyjela na trať sněhová fréza tlačená lok. řady 742. Tato lokomotiva ve stanici vykolejila jednou osou.
Trať mezitím zapadala a nyní je nesjízdná. Během dnešního dne se předpokládalo obnovení provozu, to se však nepodařilo. Není zavedena ani náhradní autobusová doprava, neboť ani silnice do Vejprt není průjezdná.

www.objektivem.net - Je nový server, obsahující zajímavé fotografie, cestopisy a videa nejen z oblasti železnice. V rozrůstajícím se videoarchívu naleznete krátká videa, natočené v průběhu roku 2004, mj. i z jízd TGV LaPos, TBZ zkoušky ČD 340 062 a jiné. Server je provozován pány Hawkeyem (videa) a CzechDavem (fotografie nejen železniční).
Navštivte www.objektivem.net

logoŽelPage – Po úspěšném otestování Vám nabízíme další možnost seberealizace na našich stránkách.

Základem je zaregistrovat se a poté můžete sepsat novinku, která se po schválení zobrazí na stránkách a nebo můžete přidat fotografii, která se zobrazí rovněž po schválení.

11.1.2005 - 20:18 - Kolektivní smlouva stále neuzavřena

Kolektivní smlouva - Včera 10.1.2005 probíhalo další kolo jednání o kolektivní smlouvě na rok 2005 (možná i 2006) mezi vedením ČD a odborovými organizacemi. Jednání trvalo jen necelých dvacet minut. Všechny odborové organizace působící na železnici ustoupily od svého požadavku růstu mezd o 7% a spokojí se s nárůstem o 5%, avšak Federace strojvůdců požaduje zvýšení mezd již jen o 7%, ale i nadále požadují zvýšení tarifní mzdy (8.tarifní třída + 21,5% navíc).
Jak vedení ČD, tak odborové centrály sdělily, že jsou ochotny se kdykoliv sejít a jednat o podobě kolektivní smlouvy (KS). Pokud nebude smlouva uzavřena nejpozději 14.1.2005, nastanou hrůzné chvíle pro všechny železničáře ČD.
Až 11% železničářů může dostat výpověď pro nadbytečnost (není-li uzavřena KS, platí zákoník práce, podle kterého je pracovní týden delší a zaměstnanci musí odpracovat více hodin za měsíc a je jich potřeba méně), budou mít nárok na mzdu až k 25. dní v měsíci se základem dle tarifů pro rok 2004 a další výhody, které se za posledních 14 let podařilo vyjednat přijdou nazmar.
Uvidíme, jak to s kolektivní smlouvou pro rok 2005 dopadne.

6.1.2005 - 17:34 - Desira schválena pro pravidelný provoz v ČR

DesiroVT 642 - Dne 15.12.2004 vydal český Drážní úřad rozhodnutí o schválení motorové jednotky VT 642 pro provoz na celostátních i regionálních drahách v České republice.
Je to historicky první vozidlo vyrobené v zahraničí, které je schváleno pro provoz v České republice.
Tuto řadu můžeme na našich tratích spatřit od roku 2000, kdy začaly do Chebu jezdit jednotky VT 642 společnosti Vogtlandbahn. K většímu rozšíření jednotek v západních, severozápadních a severních Čechách došlo v období platnosti GVD 2003/2004, kdy začaly jezdit Desira do Mariánských Lázní (Vogtlandbahn), dále do Chomutova a Karlových Varů (DB Erzgebirgsbahn), Liberce (Connex) a nově i do Děčína (DB Regio). Jednotky můžete potkat v Německu, Rakousku, Maďarsku a v Rumunsku.
Jednotky známé pod názvem Desiro vyrábí společnost Siemens v Německu v továrně Krefeld-Uerdingen.
Desiro je dvoudílná plně klimatizovaná motorová jednotka s maximální rychlostí 120 km/h, kapacitou přes 200 cestujících (počet sedadel je max. 136 a míst na stání je cca 90).
Jedna jednotka stojí přibližně 80 milionů korun.
Pro srovnání modernizace jedné soupravy 810+010 na 814+914 má stát cca 20 milionů.

Mariánské Lázně - Dne 2.12.2004 byla v Mariánských Lázních pokřtěna motorová jednotka Desiro VT 05 společnosti Vogtlandbahn, která od tohoto dne nese název a znak Mariánské Lázně - Marienbad.

Na přiloženém snímku z 12.7.2003 je jednotka Desiro společnosti Vogtlandbahn v Chebu na trase z Marktredwitz do Zwickau Hbf.
Mimochodem VT je zkratka německých slov Verbrennungsmotor-Triebwagen, motorový vůz.

3.1.2005 - 21:37 - Trainmania Fotoarchiv 2005

TrainmaniaTrainmania - na webu Trainmania si můžete objednat nový CD-ROM Fotoarchiv 2005. Je to volné pokračování loňského úspěšného CD-ROMu, který si, pokud jej ještě nemáte, můžete objednat také.

Letošní Fotoarchiv je složen tentokráte ze dvou CD a je plný fotografií i videí s železniční i modelářskou tématikou.

Objednávky a další podrobnosti

3.1.2005 - 20:30 - Kolektivní smlouva mezi ČD a odbory nebyla uzavřena

info ČD vs. odbory - Každoroční problémy kolem kolektivní smlouvy mezi odborovými centrálami a vedením Českých drah se letos poněkud vymkly z rukou. Vždy se podařilo kolektivní smlouvu uzavřít do konce roku. Nyní se tak nestalo.
Vedení ČD navrhlo odborovým centrálám zvýšení mezd zaměstnanců o cca. 5%. To se ale nelíbí Federaci strojvůdců, která požaduje průměrné zvýšení o celých 15% a zkrácení pracovního týdne na 33 hodin. Odůvodňují to tím, že je jejich funkce více náročná. Ostatní odbory jsou ochotné na zvýšení o 5% přistoupit.
Neuzavření kolektivní smlouvy znamená, že zaměstnanci ČD dočasně nebudou mít prodlouženou dovolenou a zkrácený pracovní týden nad rámec zákoníku práce, nicméně všechny zúčastněné strany doufají, že se kolektivní smlouvu podaří brzy uzavřít.

ohnostrojŽelPage - Nejprve mi dovolte Vás přivítat v novém roce 2005 ;-)

Již delší dobu jsme připravovali nové jádro našich stránek. Někteří čtenáři již novou podobu webu znají, protože prokoukli naší skrýš během testovacího provozu, který byl úspěšný. Protože se již podařilo vyřešit i otázku hostingu, je od dnešního dne nová ŽelPage na světě.

28.12.2004 - 21:47 - Vlaky 772/777 s pendolinem jsou velmi vytížené

pendolino 680.003 - Od 23.12.2004 jezdí na vlacích 772/777 Praha - Děčín - Praha jednotka 680.003.
První den byl vlak úplně plný - ve druhé třídě se dokonce stálo. Při cestě z Děčína byla 2.třída ještě plnější - 1.třída byla volnější.
Někteří si mysleli, že další dny bude lidí ubývat, ale opak je pravdou.
Vlak je doprovázen vlakovou četou DSVČ Břeclav v síle 1/2 (1 vlakvedoucí + 2 průvodčí) a také Policií ČR, která má vlak chránit před vandaly (Já jsem je ale viděl sedět v první třídě - možná jsem je přehlédl, když vykonávali své poslání)
Jednotka jezdí maximální rychlostí 160 km/h a naklápění je aktivní, ale na rychlost nemá vliv.
Jízdní doba ale není kratší, neboť se počítá s klasickou soupravou. Vlak sice jede i 160 km/h, ale poté je to kompenzováno tak, aby vlak nedojel do stanice příliš brzo.
pokud se chystáte svézt se touto jednotkou, je výhodné si zakoupit místenku, nebo si připlatit na 1.třídu, jinak se vystavujete riziku, že budete celou cestu stát.
Jednotka přijíždí na Masarykovo nádraží po půl desáté. Pokud by se náhodou jednotka porouchala, bude na vlak nasazena souprava dle běžných oběhů (kmenová souprava je přes den odstavena v Bubnech).
Jednotka se bude v této relaci pohybovat přibližně do července, takže času na projížďku je více, než dost - přejeme příjemnou zábavu a šťastnou cestu ;-)

28.12.2004 - 21:25 - U žst. Kařízek vzplála lokomotiva ř. 363 v čele kotlových vozů

363 083Rokycansko – Doplněno 23.42 - Dnes krátce po půlnoci došlo u stanice Kařízek (Praha - Plzeň) k požáru elektrické lokomotivy 363.044 DKV Plzeň, která vedla nákladní vlak Rn 58333 čítající 21 kotlových vozů. Požár vznikl patrně technickou závadou ve strojovně.
Poté, co byl vlak zastaven bylo vypnut proud v troleji, aby bylo možné lokomotivu uhasit. Velkým štěstím bylo, že vítr foukal směrem od soupravy, takže nemohlo dojít k rozšíření požáru na vozy.
Vypnutí proudu způsobilo zpoždění R 851 o 50 minut a dalších dvou vlaků o sedm minut. Škoda na lokomotivě byla předběžně vyčíslena na půl milionu korun.
Během požáru, který byl uhašen po čtyřech hodinách, nebyl nikdo zraněn.
Na ilustračním snímku je 363.083 v Praze hl.n. dne 19.11.2003

nostalgieNostalgie a výstavy - Konec roku se kvapem blíží a ještě během těch pár posledních dní máme možnost navštívit několik akcí.
Martinice v Krkonoších - Od 30. prosince do 1. ledna se konají jízdy parního vlaku z Vrchlabí přes Martinice v Krkonoších do Rokytnice nad Jizerou a zpět. Akci pořádá KHKD Praha se svou parní lokomotivou řady 354.7152.
Kubova Huť - na Silvestra 31. prosince připravil Stifterův pošumavský železniční spolek akci nazvanou Silvestr 995 metrů nad mořem. Parní vlak s lokomotivou 534.0432 bude jezdit na trati Vimperk - Kubova Huť a zpět.
Kamenický Šenov - Novoroční jízdy připravil Klub přátel lokálky. 1. a 2. ledna budou jezdit na trati Česká Kamenice - Kmenický Šenov hostorické motorové vlaky s M131.1441. V Kamenickém Šenově si návštěvníci mohou prohlédnout výstavu historických vozidel.
Upozornění : původně avízované Silvestrovské jízdy (31.12) jsou z technických důvodů zrušeny!
Seznam akcí a podrobnosti ke stažení najdete v Kalendáři akcí.

Výstavy železničních modelů
27. 12. - České Budějovice - Vánoce s mašinkami - Den otevřených dveří v klubovně železničních modelářů. Lidická 1123, ČB. (zast. 2 a 15 Náměstí Bratří Čapků). Otevřeno od 10 do 17 hod. V provozu budou tři kolejiště TT (velké klubové a dvě modulová) a jedno velikosti H0. Vstupné dobrovolné.
27. a 30. 12. - Praha - Vánoční jízdy ve stanici techniků v Praze 6, Pod Juliskou 2a. Provoz železničního i tramvajového kolejiště. Od 10 do 16 hod.
29. - 31. 12. - Most - V DDM Most, J.Žižky 712., se koná výstava s provozem na modulovém kolejišti H0. Otevřeno od 13 do 17 hod., vstupné dobrovolné.
Podrobnosti a info ke stažení najdete zde

21.12.2004 - 23:57 - Další ešus zavítá do PJ Praha-ONJ - jen najít peníze

Ešus - V pondělí 20.12.2004 jednotka 471.016 úspěšně vykonala technicko-bezpečnostní zkoušku na trati Praha - Kolín.
Jednotka má stejně jako "kolegyně" 471.015 pouze dvě dvojice světel - poziční a koncovky v jednom a navíc LED-diodové. I tato jednotka má čelní panel na kterém můžete vídat označení S1 a například Kolín.
V těchto dnech jednotka odjede zpět do Ostravy a bude zde čekat do doby, než majitel - České dráhy zaplatí. Doufejme, že jednotka nebude v Ostravě stát věčně, protože stav s jednotkami v Praze je kritický. Jednotky řady 451/2 mají špatné období.
Současný grafikon počítá v turnuse se 13 EJ řady 471 převážně na trati Praha - Kolín (-Pardubice), v sobotu a v neděli zajišťuje tato řada též vozbu velké části osobních vlaků na trati Praha - Beroun.
Na snímku [foto: Nick] je jednotka 471.015, která se od 471.016 neliší, zachycena poblíž Kolína dne 8.9.2004.

« Novější zprávy | 1 ... 147 148 149 150 151 ... 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11