..: Aktuality a články - ČR Pardubický :..

ZZ v ChrastiNa podzim letošního roku by během delší výluky měla proběhnout výměna zabezpečovacího zařízení ve stanici Chrast u Chrudimě (trať 238).
Releovka v žst. Chrast u Chrudimě byla na zkoušku instalována v roce 1949 firmou Ericsson. Zajímavostí byly dřevěné releové domky a elektromotorický pohon doposud ručně stahovaných závor. Současně byla tato releovka instalována i ve slovenské Králově Lehotě, kde byla poměrně brzy modernizována.
Z politických důvodů se švedský systém nechytl a od počátku 50 let se v dalších stanicích používala "sovětská releovka".
V souvislosti s instalací nového zab. zař. bude modernizace přejezdů a bohužel zrušení trati Chrast - Chrast město. Tento zbytek lokálky do Hrochova Týnce je od roku 1978 používán jen k obsluze nakládacích míst v bývalém nádraží Chrast město.

zdroj Obzor

Mapa Třebovice - RudolticeTřebovice v Čechách - Již dnes v 18.00 hodin bude zahájen provoz po modernizované 2.TK mezi stanicemi Rudoltice v Čechách - Třebovice v Čechách a zároveň budou otevřeny 1.kolej + sudá skupina a nové nástupiště v sudé skupině Třebovic. Celá traťová kolej je modernizovaná a ve značné části též přeložená. Velkou zvláštností této stavby jsou milánské stěny mezi rudoltickým zhlavím Třebovic a km 8,35 a pevná jízdní dráha typu Rheda 2000 v km 9,5 - 10,0. Vlaky budou po 2.TK jezdit zatím maximálně 100 km/h a to proto, že si svršek a spodek musí "sednout". Zvýšení rychlosti na cílovou hodnotu se dá předpokládat zřejmě ještě do konce roku.
5.8.2005 v 7.00hodin bude zahájena výluka liché skupiny v Třebovicích (vyjma 1.koleje, která je již hotova) a 1.TK Třebovice - Rudoltice a staré trati tak bude definitivně odzvoněno. Rychlost vlaků jedoucích po 2.TK bude snížena s ohledem na bezpečnost dělníků na 50 km/h. Během prvního týdne výluky bude demontováno trakční vedení, sloupy TV a snesen železniční svršek. Pokud si tedy chcete vyfotit vlak na staré trati, máte poslední šanci.
Malý plánek je přiložen. Šedá je původní trať, která je nyní částečně pryč a brzy bude i ta zbylá šedá minulostí. Tmavě modrá značí již modernizované úseky.

Pardubice hl.n. dne 29.6.2005 časně ránoPardubice hl.n. - Dnes ráno v 1.25 došlo za vjezdu vlaku Mn 83804 (Hlinsko v Čechách - Pardubice hl.n. k vykolejení 2 prázdných cisternových vozů při přejezdu z rosické nákladní spojky do nákladního obvodu.
K vykolejení došlo zřejmě na křižovatkové výhybce č. 88. Vjezd vlaků od Přelouče nebyl možný, proto byly vlaky vedeny odklonem z Kolína přes Velký Osek, plačickou spojku a Opatovice nad Labem do Pardubic a dále po své trase (resp. opačně). Osobní vlaky byly mezi Přeloučí a Pardubicemi nahrazeny autobusy. Provoz byl obnoven cca v půl šesté ráno s omezeným průjezdem kolem místa nehody. Vlaky nabírají zpoždění maximálně v řádu minut.
Na přiloženém snímku je vykolejená souprava Mn 83804.

koridorVýluky na koridorech - Na III.koridoru panuje velmi čilý stavební ruch. Mezi Třebovicemi a Rudolticemi v Čechách se začíná rýsovat přeložená 2. traťová kolej. Původní kolej je již dávno vytrhaná a pomalu zarůstá.

Dalším stavebním úsekem je část odb.Tatenice - Hoštejn, kde probíhá výluka 1.TK a liché skupiny v Hoštejně. Výluka bude ukončena 22.6.2005 v 19 hodin a 24.6.2005 v 7 hodin bude zahájena výluka 2.TK a sudé skupiny v Hoštejně. Stavba v 1.TK není ale ještě úplně hotova, protože zbývá dokončit úsek, který bude procházet novým tunelem Malá huba (324m). Během právě končící výluky byla modernizována část traťové koleje shodná s modernizovanou polohou TK. Zbytek bude dodělán po dokončení tunelu Malá huba.

ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Autor: Lzed - a - jr

1.6.2005 Slavnostní předání žst. ChoceňChoceň - Železniční doprava na trase Praha - Česká Třebová je nyní ještě pohodlnější a rychlejší. Po náročné dvouleté rekonstrukci byl slavnostně zahájen průjezd choceňským železničním uzlem. Stavbu uskutečnilo konsorcium firem pod vedením společnosti Skanska ŽS. Investorem stavby za téměř 988 miliónů korun byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Projekt zpracoval SUDOP Praha a byl financován ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury.

"Hlavním účelem stavby bylo zvýšit kvalitu a bezpečnost železniční dopravy. Rekonstrukce umožnila zvýšit rychlost v hlavních a předjízdných kolejích, dosáhnout požadovanou třídu zatížení a zajistit prostorovou průchodnost včetně náhrady stávajícího zabezpečovacího zařízení zařízením modernějším. Rychlost v hlavních kolejích se zvýšila na 160 km/h," uvedl Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Vznikla čtyři nová ostrovní nástupiště - dvě zastřešená na hlavní trati Praha - Česká Třebová, další zastřešené na trati Choceň - Týniště nad Orlicí a jedno menší nezastřešené nástupiště pro vlaky na trati Choceň - Litomyšl. Všechna zastřešená nástupiště jsou přístupná z nově vybudovaného podchodu dlouhého 67,6 m, který volně navazuje na suterén výpravní budovy a ústí do parku směrem do centra Chocně. Velkou výhodou je pro cestující možnost bezpečného příchodu podchodem z Chocně až na jednotlivá nástupiště. Z podchodu je možné na nástupiště odbočit šesti schodišťovými rameny a čtyřmi výtahy. Pamatováno bylo i na občany se sníženou pohyblivostí, veškerá zařízení jsou vybudována jako bezbariérová. Pro nevidomé a slabozraké byl v žst. Choceň vybudován elektronický informační systém.

Přestavba železničního uzlu Choceň probíhala za běžného provozu nádraží od června roku 2003 a podílely se na ní společnosti Skanska ŽS a Stavby silnic a železnic (SSŽ). Zároveň s tím byly uskutečňovány další dvě stavby - rekonstrukce podchodu pro pěší a rekonstrukce silničního mostu v Pernerově ulici.

Na fotografii Filipa Měchýře je slavnostní předávání žst. Choceň po rekonstrukci. V pozadí je elektrická lokomotiva ř. 350.001-4 ŽSSK.

-ČD vs. Connex - Po delší době pro Vás mám novou anketu. Její téma je: "Představte si, že ve stejný čas, za stejné peníze pojede z Pardubic do Liberce nebo opačně spoj dvou společností. Kterou společnost a vozidlo byste si vybrali?" Na výběr máte ČD a jejich 854+Btn nebo Connex s Desirem.
Minulá anketa: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
A jak jste odpovídali? Nejvíce hlasů bylo pro možnost "Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí (520 hlasů)", "Ne, zůstalo by vše při starém (300 hlasů)", Ano, vedení ČD přestane propouštět (44 hlasů).

ČD - České dráhy vypraví v sobotu 23. dubna zvláštní vlak pro fotbalové fanoušky na utkání 1. ligy Sparta Praha – Baník Ostrava.
Ve vlaku platí běžný tarif Českých drah. Zpáteční jízdenka například z Ostravy hl. n. do Prahy-Dejvic stojí 500 Kč, při nákupu skupinové jízdenky lze ušetřit i více než 200 Kč za osobu.
Pro zajištění pořádku a bezpečnosti cestujících během jízdy vlaku je zajištěn doprovod Policie ČR.

vylukaTřebovice v Čechách - V pátek 8.4.2005 projel Třebovickým tunelem naposledy vlak, kterým byl Os 3707 v 11:17 hod. do Přerova. Ve 12 hod. bylo zkratováno vedení a o čtvrt hodiny později začali pracovníci Elektrizace železnic demontovat trolejové vedení. V Třebovicích navíc v 17 hod. ukončila svůj provoz i osobní pokladna a jízdenky se prodávají již jen ve vlacích (na obou tratích 262 a 270).
Po dobu 116 dní jsou vlaky na trase Olomouc - Praha v úseku z Rudoltic do Třebovic vedeny po jedné koleji. Druhá kolej bude do provozu uvedena 1.8.2005. Po nové trati budou vlaky jezdit rychlostí 140 km/h a soupravy s naklápěcími skříněmi 160 km/h. Poslední úsek stavby spojky I. a II. koridoru tak vstupuje do konečné fáze.

NostalgiePardubice - Víkend na přelomu května je nejen víkendem, kdy bude zahájena letošní sezona v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka, ale zajímavá akce je plánována také v Pardubicích. Stane se bezpochyby vítaným cílem především pro příznivce městské hromadné dopravy. Letos je to již 55 let, co byl v městě perníku zahájen provoz na první autobusové lince. Oslavy tohoto výročí probéhnou právě o víkendu 30. dubna - 1. května. Hlavním dnem oslav je sobota, kdy v areálu Dopravního podniku proběhne den otevřených dveří a návštěvníci si budou moci prohlédnout běžně nepřístupné provozy. Velkým lákadlem se stanou bezpochyby zvláštní jízdy nejen historických vozidel. V neděli proběhne jejich přehlídka na třídě Míru. Představí se místní historické trolejbusy, ale přijede i pražský vůz 8Tr. Protože se jedná především o autobusové výročí, objeví se tu řada nejen historických, ale i moderních autobusů, které mají předběžně naplánované tři okruhy po městě i blízkém okolí.

TřeboviceTřebovice v Čechách - 8. 4. 2005 projede po 2. koleji mezi stanicemi Rudoltice v Čechách a Třebovice v Čechách na trati č. 270 (Praha-) Česká Třebová - Bohumín poslední vlak ve staré trase.
512 m dlouhý tunel ve 2.traťové koleji byl vystavěn v letech 1842-45 a do dnešní doby se jedná o jeden z nejstarších a dosud provozovaných železničních tunelů ve střední Evropě. Díky nepříznivým geologickým podmínkám byl tunel v roce 1866 na plných 66 let opuštěn. Objízdná trasa se problematickému úseku vyhnula.
V roce 1932 byl úsek Česká Třebová - Přerov zdvoukolejňován a do původního tubusu bylo vestavěno ostění tunelu s jednou kolejí.
V den ukončení provozu tunelu začne rozhodující fáze stavby koridoru mezi Rudolticemi a Třebovicemi zahájením 116denní výluky - do 1.8.2005, kdy se začne jezdit po 2.TK přeložky.
Nové směrování protne tunel napříč pomocí tzv. milánské stěny. Tento zářez dostane i zastřešení. Starý tubus tunelu bude použit jako odvodnění.
Na snímku je rudoltický portál Třebovického tunelu. [Foto: Karel Chýla, 24.3.2005]

trat024 Karlovy Vary - V Karlovarském a Ústeckém kraji je Podkrušnohorská magistrála důležitou spojnicí měst Ústí nad Labem, Mostu, Chomutova, Kadaně a Karlových Varů, Sokolova a Chebu. Celá trať je dvoukolejná, z Bíliny do Českých Zlatníků s tříkolejným úsekem. V současné době probíhá elektrifikace úseku mezi Kadaní a Karlovými Vary (trať č. 140). V cílovém stavu bude celý traťový úsek dálkově ovládán z dispečerského pracoviště v Karlových Varech. Před stanicí Kadaň bude střídavá trakční soustava 25 kV přecházet v soustavu stejnosměrnou 3 kV. Hnací vozidla používaná na této trati budou muset být minimálně dvousystémová.
Ostrava - V Moravskoslezském kraji byly zahájeny přípravné práce spojené s elektrizací a modernizací trati 316ČD Ostrava Svinov - Opava východ. Zde bude v březnu zahájena rozsáhlá výluka celého úseku. Místo vlaků budou jezdit autobusy podle jízdního řádu, který je uveden v knižním jízdním řádu u trati 316. Tato výluka potrvá přibližně půl roku.
Lichkov - V Pardubickém kraji se připravuje stavba s názvem Elektrifikace tratě Letohrad - Lichkov st. hr., která postupně nabývá na mezinárodním významu z důvodu zajištění kvalitní a hlavně rychlé tranzitní přepravy Polsko - Rakousko a Polsko - Maďarsko.
V České republice je celkem 9.582 km tratí, z toho 7.631 km jednokolejných a 1.951 km dvou a vícekolejných. Z celkového počtu je 46 km s trakční soustavou 1500V, 1.647 km se soustavou 3000V a 1.249 km je elektrizováno 25 kv/50 Hz.

křižování v HlinskuHlinsko v Čechách - Od prosincové změny jízdního řádu dochází na trati 238 v Hlinsku v Čechách k zajímavé situaci.
Jedná se o "dvojité křižování", při kterém se v této stanici setkávají netradičně hned 3 soupravy.
Osobní vlak 5302 přijíždí do Hlinska na 2. kolej v 7:44 (na snímku vpravo vzadu). Poté zde má do 8:14 pobyt, čeká na protijedoucí rychlík 981 z Trutnova do Jihlavy s odjezdem 8:13. Mezitím přijíždí od Pardubic motorový osobní vlak 5301 vedený vozem 810 (na snímku vpravo vpředu). Ten zastavuje na 3. koleji a po vystoupení cestujících vyjíždí z nádraží a za ždíreckým zhlavím se obrací a zacouvá zpět do nádraží na 2. kolej k již čeakjícímu Os5302. V 8:12 konečně přijíždí na 3. kolej rychlík 981 vedený "Renátkou" 854.210 (na snímku vlevo). Ten ihned nádraží opouští směr Havlíčkův Brod. Po něm odjede i Os 5302 směr Pardubice a nakonec v 8:29 pokračuje v jízdě do Havl. Brodu i Os 5301. Tuto dříve nezvyklou situaci můžete vidět na krásně zasněženém snímku z 18.2.2005.

Autor: Martin Pavliš

13.12.2004 - 23:15 - V DKV Česká Třebová skončily šestikoláci - ř. 181 ČD

DKV Česká Třebová - Dnes 13.12.2004 byla ze stanice vypravena kolona 11 strojů řady 181. Již dříve zmiňovaná zvěst o konci řady 181 (zvaná jako "Šestikolák") v České Třebové se s začátkem GVD 2004/2005 stala skutečností.
Jako náhrada za tuto řadu by do České Třebové mělo přejít velké množství lokomotiv řady 163. Nepotvrzené informace hovoří např. až o 9 strojích řady 163 z DKV Ústí nad Labem.
Na snímku je 181 055 u zast. Bezpráví dne 5.10.2004, foto: Jakuza.

Mladějov na Moravě - Úzkorozchodná dráha v Mladějově na Moravě se dostala do potíží. Společnost KERAMSPAL, která vlastní areál v Mladějově i s tratí je totiž nechce dál pronajímat dosavadnímu provozovateli dráhy - Muzeu průmyslových železnic. To provozuje dráhu od roku 1995. Smlouva platí do konce roku 2005 a majitel pozemků smlouvu dál prodloužit nehodlá.
Úzkorozchodná dráha v Mladějově je největší turistickou atrakcí v regionu. Jen za loňský rok ji navštívilo přes 12 tisíc lidí a tento počet se i nadále zvětšuje. Proto do jednání vstoupil i Svazek obcí Regionu Moravskotřebovska a Jevíčska, který má možnost na provoz získat peníze z dotačních programů.
Na fotografii je motorová lokomotiva FAUR, odstavená v areálu bývalých MŠLZ v Mladějově na Moravě.

« Novější zprávy | 1 ... 12 13 14 15 16 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14