..: Connex plánuje rychlíkové spojení mezi Libercem a Pardubicemi :..
ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Královéhradecký ČR Liberecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user ICN 
02.02.2006 (17:24)  
Několik otázek na téma vlastenci nebo národ blbečků:
Jak se pozná "národnost" firmy? Pozná se podle jejího jména, majitele nebo sídla?
Jakou "národnost" mají firmy s ryze českými jmény, vlastněné českými občany, ovšem zaregistrované v daňových rájích typu Kypr?
Jakou "národnost" má firma Škoda Mladá Boleslav a. s. a jakou Siemens SKV s. r. o.?
Která z nich kde odvádí daně, poplatky na sociální a zdravotní pojištění a kde vytváří podmínky pro zaměstnanost? Je lepší dotovat "české" firmy (např. i státní), i když zisku nikdy nedosáhnou, než ziskuchtivé "nečeské?
V případě veřejné osobní dopravy se dotuje (např. "nečeský) dopravce, nebo (např. český) cestující? Kdo z nich ve skutečnosti nakonec tu pomoc při dopravě (nebo spíše přepravě) (formou dotace) potřebuje?
Je lepším řešením deregulace jízdného a poskytování finanční podpory občanům ČR z titulu pomoci při dopravě do škol, úřadů, práce, k lékaři či na soudy, nebo věcné usměrňování cen přepravy a následná dotace dopravci, který toto břímě podstoupí?
Rozumím dobře, že čeští občané nepotřebují Desira či Taurusy, neb "česká" firma může (pomaličku, potichuničku) vymyslet a vyrobit lokomotivy tuzemské, české?
Může vůbec v Karlovarském kraji provozovat svou činnost firma se sídlem v Ústeckém kraji?
Rozumím dobře, že švédští pokrytci z firmy Connex Česká železniční s. r. o. se schovávají za české jméno, místo toho, aby přiznali, že jsou doma ve Francii? Nechtějí náhodou opět ukrást české zlato (české dráhy), potažmo s pomocí domácích přisluhovačů?
Panují obavy, že kdo z nich, 35 sólistů, bude uznávat jízdní doklady, nebo spíše jízdní výhody?
Je snad jedině sbor Alexandrovců zárukou, že se megakoncert nerozpadne do nějakých barových produkcí?
Kde je racionální jádro tvrzení, že peníze poputují do ciziny, když naopak se v tuzemsku bude investovat (např. do vozidel)? I kdyby teoreticky tomu tak mělo být, k čemu existuje institut věcného břemene?
Otázek více než dost, ale vlastně jediná: nejedná se spíše o emocionální jádro problému (např. malost či dokonce zakomplexovanost)?
Registered user Railway Kárl
30.06.2005 (22:10)  
Jak je vidět, tak češi jsou ještě přeci jen vlastenci ...
V anketě už konečně vítězí ČD - 854+Btn před vlezlýma od Connexu s jejich Dezirem
Registered user Railway Kárl
13.06.2005 (18:42)  
To JTB:

Dík za info ;-)
13.06.2005 (16:08)  
Kárl: mě jseš upřímně k smíchu, nic víc. Rejpeš, ale naprosto zcestně...meleš pátý přes devátý, obzvlášť když zase odhodíš chladnou hlau, což se právě opět stalo. Permanentně se popíráš, včera řečené u tebe obvykle neplatí. Ale dost osobních sporů. Jestli nedokážeš pochopit ani vtip o třešínkách, tvoje minus.

Jestliže se dá tvému údaji o 1,37l věřit, pak je to ještě víc, než jsem čekal (můj odhad cca.1l), tím výraznější je ta nutnost změn.

Connex plánuje podle dostupných informací koupit 5 Desir.

A ČD? Kdyby to shledaly potřebným, jistě vypíší veřejnou soutěž na nízkopodlažní jednotku. Ony ovšem tak nečiní, neb nemají
a)peníze
b)politickou a lobbyingovou moc a tudíž nemají peníze
c)už nemají zdroje(Eurofima není bezedná), kde si pokrýt další nákupy, takže nemají peníze

Jak vidno, vše je o penězích. Ale i o nechuti ke změnám. VOS by mohla být vypsána i na leasing těchto vozidel...
Registered user Railway Kárl
13.06.2005 (15:18)  
Sorry, na trati č.143 Chynorany-Trečín nejezdila 854, ale o něco starší 851. Takže spotřeba 1,37 l/km přísluší 851.

S pozdravem Railway Kárl
Registered user Railway Kárl
13.06.2005 (15:02)  
To Mužík&JTB:

Ano oba máte pravdu. Minimalizace nákladů a úspory, to je cesta ke snížení ztrát a možná také časem k zisku v železniční dopravě.
Ale nikdo mi tu ještě pořád neodpověděl, proč si Desira nemůžou koupit ČD a nebo si je pronajmout, tak jako Connex? Splácet by je mohli, jak jste tu už uvedli z ušetřených provozních nákladů + pravěpodobně většího zisku. Přeci jen ty Desira s klimou přitáhnou na železnici o něco více cestujících.

To, že ČD a obecně nejen železnice v ČR, ale v celé střední Evropě potřebují nový vozový park jako sůl, to snad ví skoro každý, kdo cestuje vlakem nebo se o železnici jen trochu zajímá.

5x Desiro za 360mil, to by mohlo odpovídat, protože mám informace z roku 2002, tehdy stála jedna souprava 2mil.Eur (cca 60mil.Kč)-dnes to bude asi zase o něco málo více.

Jinak podle ekonomických informací uvedených v roce 2002 na ŽSR, která byla gilotinou pro provoz osobní dopravy na 25 tratích na Slovensku mám tyto informace:
Na trati č143 Chynorany-Trenčín (49km) najezdily vlaky za rok 417 356 vlkm a spotřebovaly přitom 572 122 litrů nafty, což odpovídá SPOTŘEBĚ (šílených) 1,37 l/km. Pišu to tu jen proto, že tam taky jezdily a od roku 2003 (kdy byla osobní doprava zase částečně obnovena) už zase pravděpodobně jezdí 854+1x Btn.

Jestliže má Desiro spotřebu 0,5-0,7l/km, pak je to úspora na pohonných hmotách více než 50% !!!
A ještě jednou:
Proč si Desira nemůžou koupit ČD a nebo si je pronajmout, tak jako Connex? Když by takto ušetřili peníze!
-----
To JTB:
A nevím, proč si pořád třešně na dortu spojuješ s komunisty? Je snad podle tebe každý výpravčí komouš? Když má na hlavě červenou čepici?
Já vím tobě se asi nikdy nezalíbím, protože do všeho dost rejpu, že?
-----

To Web:
"Dezira se můžou spřáhnou i třeba 3, takže 360 míst, ale ČD můžou taky přidat další vagóny, takže o tom to vůbec není!" - "Není? A já myslel, že to byl zezačátku argument nejargumentovatější! " = = >

= = > Když tak počítám, 8 párů rychlíků/den, to mi vychází cca od 04h ráno do 20h večer tak co 2h, co více si může cestující přát než taktovou dopravu (otázka zda je to tak vůbec realizovatelné v souvislosti s přípoji a trať je celá jednokolejná – křížení vlaků)
Jestliže Desiro zkrátí jízdní dobu z 3h na 2h40 – i tak bude muset mít connex minimálně 3 soupravy + asi jednu do zálohy, kdyby chtělo mít spřažené soupravy po dvojici, pak je to 6 souprav Desiro +dejme tomu alepoň 1x2 Desiro do zálohy.

Takže zase je to všechno o penězích !! A vyplatí se pak connexu jezdit, když by si musel koupit cca 8 souprav?
To už je investice cca 550mil. Kč. I kdyby si je půjčil, tak stejně zaplatí více.
Registered user Mužík
13.06.2005 (10:21)  
Je to přesně tak, jak to píšete. Problém současné neefektivity je mj. v zastaralých vozidlech, prostě vozidlový park dráha vybydlela a teď je všechno v průměru staré 30 let a pochopitelně provozně drahé (ta neefektivita jistě není jen v úsporách paliva, to je obecně problém motivace ke snižování všech nákladů - alternativní dopravce šetřit prostě musí, tedy i na nákladech na údržbu, které jsou u Desir minimální). Osobně příliš nechápu počínání státu, který váhá s otevřením trhu dálkové dopravy pro alternativní dopravce a tím i s automatickou obnovou parku ze soukromých prosředků (5 Desir přijde na cca 360 mil. Kč, což je docela slušná investice do české železnice - a odpovídá to menší fabrice někde v průmyslové zóně). Nová vozidla jsou prostě nutností, leasing je výhodná věc, zvláště nabízí-li výrobce plnou technickou podporu, kdy dopravce doplňuje jen naftu ...
13.06.2005 (2:02)  
Mužík: tak to je tedy síla, ten motor z 810 je původem z autobusu, má stejný výkon (152kW) a přesto je tohle třetinový vozidlo v podstatě stejně provozně drahý jako Desiro? Jak je to možný? Čím jsou ty motory tak odlišný. Jistě, své udělá hlavně lepší regulace výkonu a vstřikování (holt čip, stejně, jako u aut), ale že až tolik?

No, z toho, co jste uvedl, lze odvodit, že hlavní rozdíl ve spotřebě motoricky stejně starýho vozidla potom bude dělat jeho hmotnost. Mno, Desiro prázdný 68t, obsazený a s palivem 80t. 854 prázdná 51t, Btn 35t, obsazená souprava cca.95t. Takže asi 20% výhoda na straně Desira. No, ony se vážně ty Jacobsy k něčemu hodí...

No, ale rozviňme debatu-má-li třeba 850 K12V170DR, motor z z padesátých let, koncepčně Maybach z let třicátých, pak bude mít mnohem vyšší měrnou spotřebu. Jestli má najezdit denně třeba 300km při spotřebě cca. 1l/km, pak Desiro ušetří denně jen na palivu 3OOOKč. Za rok to pak dává přes milion. Při předpokládané životnosti 30let (a více) jen na palivu ušetříme asi půlku odhadované ceny nového vozidla. Nebylo by potom lepší vzít si nová vozidla na leasing a splácet je z těchto a třeba údržbových úspor?
Registered user Mužík
12.06.2005 (22:37)  
To je měrná spotřeba, u motorů stejné generace je přibližně stejná a (prakticky) nezávisí na výkonu motoru. Do Liberce je plánovaná varianta Lausitzbahn 2 x 315 kW.
Registered user Hop
12.06.2005 (22:11)  
To se mi nejak nezda. Myslim, ze jsem nekde cetl, ze motor z 812 ma spotrebu neco kolem 200 g/kWh (242 kW). Desiro - 2x275 kw - 213 g/kWh - nevim, nevim... I kdyz bych se rad mylil - je to hezkej vlacek.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko