..: Aktuality a články - Svět :..

infoJaponsko - Největší japonská železniční společnost East Japan Railways chystá testy údajně prvního vlaku na světě poháněného palivovými články. Palivové články vyrábějí elektrickou energii při reakci vodíku a kyslíku, přičemž vedlejším produktem je pouze voda a teplo. Nová technologie, vyzkoušená již v automobilech, je tak ekologicky nezávadná.
První vlak bude tvořit jediný vůz poháněný elektřinou, který by měl být schopen dosahovat rychlosti až 100 kilometrů v hodině. Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor, asi třetinu by měly zajišťovat dva vodíkové palivové články o výkonu 65 kilowattů.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Australská lokomotiva řady 3200Mnichov - 20 nových elektrických nákladních lokomotiv s typovým označením 3800 dodá Siemens australskému dopravci Queensland Rail (QR). Uzavřená smlouva má včetně dodávky náhradních dílů hodnotu téměř 3 miliardy českých korun (97 milionů eur).

Nové lokomotivy vyvine a vyrobí Siemens v Mnichově. Lokomotivy budou dodány v průběhu roku 2008. Jde již o druhou velkou zakázku od Queensland Rail (QR) během tří měsíců. Již v prosinci loňského roku obdržel Siemens od QR zakázku na modernizaci 60 elektrických nákladních lokomotiv typu 3100/3200 v hodnotě 4,5 miliardy českých korun (150 milionů eur).

Queensland Rail je jedním z největších australských železničních dopravců a bude nové lokomotivy používat jako tažná vozidla pro transport uhlí po železnici. Se 157 miliony tun přepraveného uhlí ročně patří QR v této oblasti první příčka na australském trhu. Do roku 2010 QR plánuje zvýšit přepravní kapacitu na 250 milionů tun. V tom by významnou úlohu měly sehrát nové lokomotivy, neboť při jejich trakčním výkonu 4000 kW a vlastní hmotnosti 132 tun bude pro transporty uhlí po železnici nutné nasadit méně lokomotiv než dosud.

Zdroj : Siemens

Moskva - Ruská vláda uvažuje výstavbě mostu z pevniny na ostrov Sachalin. Mimo výstavby 8 km dlouhého mostu přes moře patří k projektu také zřízení 450 km dlouhé spojky k Bajkalsko-Amurské magistrále a také dalších 130 km k železniční síti na ostrově. Vizionáři sní také o výstavbě podmořského tunelu ze Sachalinu na japonský ostrov Hokkaido, který by měl sloužit pro nákladní dopravu mezi Evropou a Japonskem.

Logo SiemensPraha - Siemens dodá Izraelským železnicím 86 osobních železničních vozů v celkové hodnotě 125 mil.€ (3,75 mld. Kč). Součástí dohody je i opce na dalších 585 osobních vozů. Skříně vozů vyrobí český závod Siemens Kolejová vozidla, s. r. o. Osobní vozy budou jezdit rychlostí až 160 km/h a budou nasazeny jako kyvadlové vlaky v rámci meziměstské a regionální dopravy.
Vlak se bude skládat z 9 vložených vozů a 1 generátorového vozu, jehož součástí bude i stanoviště pro strojvedoucího. Tři z 9 vložených vozů budou disponovat zařízením pro osoby se sníženou pohyblivostí. Technickým vedením a řízením projektu byla pověřena rakouská pobočka Siemens, hrubé stavby budou zhotoveny v Praze a konečná montáž proběhne v Izraeli. Vozidla budou dodávána od konce roku 2007 do poloviny roku 2009.

Zdroj : Siemens

Nehoda v UruguayiMontevideo - Uruquay - Sedm lidí přišlo o život a dalších jedenáct utrpělo zranění poté, co je zajela lokomotiva, kterou tahali v rámci charitativního TV přenosu.
Neštěstí se odehrálo před tisíci přihlížejících lidí, mezi nimž byly tři tisícovky dětí z místních základních škol.

Akce měla vynést peníze na nemocnici v Youngu, ležícím 380km západně od uruguajského hlavního města Montevideo.
Při "testu síly" táhlo a tlačilo mohutnou nákladní lokomotivu se dvěma vagóny asi 200 lidí. Na terénu zvlhčeném deštěm nejprve uklouzl jeden člověk, který pak strhl řadu dalších. Kola lokomotivy řadu osob rozčtvrtila. U zraněných šlo vesměs o amputaci různých částí končetin.
Místní úřady vyhlásily po neštěstí tři dny smutku.
Charitativní program, při němž měli účastníci plnit náročné úkoly, připravila televizní stanice Kanál 10. Jeho mluvčí Graciela Baccino označila tragédii za "hluboce zarmucující" a uvedla, že televize nabídla postiženým rodinám "solidaritu a podporu".

Zdroj : Aktuálně.cz
Foto : BBC

Lokomotiva třídy 3200 železniční společnosti Queensland Rail - foto : http://locopage.railpage.org.auSiemens - Společnost Siemens zmodernizuje v Austrálii spolu se svým lokálním partnerem United Group Rail 60 elektrických nákladních lokomotiv třídy 3100/3200 (25kV/50 Hz). Celková hodnota zakázky je 150 milionů eur, společnost Siemens, která je hlavním členem konsorcia, získá 85 milionů eur. Modernizaci lokomotiv konsorciu zadala železniční společnost Queensland Rail.

Siemens má na starosti řízení celého projektu a dodávku kompletního elektrického vybavení lokomotiv. Díky modernizaci budou mít lokomotivy vyšší výkon a současně se zvýší jejich spolehlivost. Zmodernizované lokomotivy mají být využity na přepravu uhlí, kdy pět původních lokomotivy nahradí tři modernizované. Životnost šestinápravových lokomotiv se prodlouží o 20 let, jejich hmotnost vzroste ze 110 na 126 tun. Maximální provozní rychlost lokomotiv zůstane na 80 km/h.
První zmodernizovaná lokomotiva by měla být dodána v březnu 2007, ročně pak až 20 lokomotiv až do konce roku 2010. Práce na lokomotivách budou realizovány v Austrálii.
Nákladní lokomotivy budou jezdit ve východní části Austrálie, kde se nachází řada uhelných dolů, odkud budouvozit uhelné vlaky 200 až 300 kilometrů k pobřežních přístavům, kde se uhlí nakládá na zámořské lodě. Vlak s uhlím se většinou skládá ze 120 vagonů a váží okolo 13.000 tun.
Siemens již získal od společnosti Queensland Rail v roce 2003 zakázku na modernizaci tří prototypů lokomotiv třídy 31/32. Tyto jednotky budou dokončeny a předány do provozu v březnu letošního roku.

Zdroj : SIEMENS
Foto : locopage.railpage.org.au/


Bližší informace o lokomotivách 3100/3200 Class

shinkansenPraha - Technický týdeník č. 1/2006 zveřejnil výsledky ankety Best of what´s New. Seznam stovky světových vynálezů a objevů roku 2005 je sestavován poradci amerického měsíčníku Popular Science a hodnocení je přizpůsobeno ryze americkému pohledu, který upřednostňuje automobilovou a zábavní techniku a vyznamenání se dostává převážně produktům z USA.
V oblasti železniční dopravy získal ocenění nejrychlejší japonský superexpres Fast 360 se stejnou cestovní rychlostí 360 km/h. Demonstrační jednotka Fast 360S dosáhla v loňském roce na trati Sendai - Kitakami rychlosti 405 km/h. Zvláštností jsou aerodynamické brzdy v podobě 12 uší, které by se při ohlášeném zemětřesení bleskově vysunuly ze střech vozů, a brzdnou dráhu 7 km by dokázaly zkrátit na polovinu.

Zdroj: Technický týdeník

Foto: Ilustrační fotografie East Japan Railway Company

6.1.2006 - 11:14 - Japonsko bojuje se sněhem

ilustrační fotoTokio / Japonsko - Nejen Evropa, ale také Japonsko se potýká s neobvyklými přívaly sněhu. Situaci ještě přitížilo dnešní husté sněžení. V některých oblastech leží téměř čtyři metry sněhu. Nejvíce přívaly sužují prefekturu Niigata. Meteorologové navíc varují, že hlavní srážky roku teprve přijdou. Obvykle se tak děje v lednu a únoru. Japonské televize plní záběry ulic plných sněhu, který na některých místech téměř zakrývá pouliční lampy. Sníh tak komplikuje nejen dopravu na silnicích, ale i na železnici.

Zdroj : České noviny (ČTK)

25.12.2005 - 18:27 - Poryv větru v Japonsku vykolejil vlak

Akita - Japonsko - V dnešních ranních hodinách došlo na severu Japonska k tragické nehodě, způsobené větrem. Celé Japonsko je v poslední době sužováno ohromnými přívaly sněhu, které jsou často spojeny s větrnou smrští. Ta byla příčinou dnešní tragické události, při které silný poryv větru doslova smetl tři vozy jedoucího expresního vlaku z mostu vedoucího přes menší řeku. Jedna žena na místě zemřela, 26 osob je hospitalizováno a tři osoby byly pouze ambulatně ošetřeny. V soupravě bohužel zůstaly zaklíněny další osoby, které se hasiči pokoušeli vyprostit. Podle informací, které jsou známy se jednalo o vlak vyšší kategorie jedoucí z Akity do Niigaty na severu Japonska. Žena, která v tomto vlaku zemřela, je již šestou obětí špatného počasí v Japonsku v posledních dnech.

Haifa - Izrael plánuje podle deníku „Neue Züricher Zeitung“ obnovení železničního spojení s územím Západního břehu Jordánu a státu Jordánského království. Izraelské ministerstvo dopravy sdělilo v úterý, že trať má spojovat Haifu s jordánským Ibridem. Usiluje se také o rozdvojení tratě, kdy druhá část by vedla do města Jenin na Západním břehu Jordánu. Výstavba této tratě by oživila část historické dráhy „Hejáz“, která dříve vedla ze syrského Damašku do Mediny na Arabském poloostrově.

Zdroj: Lok-report

Foto: www.railnewsil.com

nehodaIndie / Ándhrapradéš - Nejméně 100 lidských životů si vyžádalo ranní železniční neštěstí v jihoindickém státě Ándhrapradéš, který se potýká se záplavami. Osobní vlak zde vykolejil a převrhl se do vzedmuté řeky poté, co voda strhla most přes řeku a smetla koleje.

Představitelé železnice se obávají, že mrtvých bude zřejmě více. Dalších 30 až 40 lidí totiž podle nich patrně odnesla voda. Do řeky se zřítilo sedm ze 14 vagonů soupravy a v každém mohlo být 50 až 60 cestujících. U jednoho vagonu bylo vidět, že má rozbitá okna a že se cestující z něho pokoušeli dostat ven.
Na místě neštěstí, které je vzdáleno asi 30 kilometrů jižně od hlavního města Haidarábádu, pracují záchranné čety. Vagony, v nichž jsou uvězněni cestující, je třeba nejprve rozřezat. Na vyprošťování vozů z vody byly dovezeny jeřáby. Záchranné čety měly problém se dostat na místo neštěstí, protože přívalové deště zničily mnoho silnic. Zraněné do nemocnic přepravují kromě sanitek také vojenské vrtulníky.

Zdroj : iDnes.cz

6.9.2005 - 10:54 - Tajfun Nabi zasáhl Japonsko

Tajfun Nabi zasáhl Japonsko Japonsko - Tajfun Nabi, který přívalovými dešti a silným větrem zasáhl ostrov Kjúšú v jihozápadním Japonsku, si již vyžádal několik obětí. Smršť způsobovala záplavy a sesuvy půdy, postihla dopravu a evakuace kvůli ní postihla už přes 110.000 lidí.
Japonské letecké společnosti zrušily kvůli silnému větru přes 500 letů z ostrovů Kjúšú a Šikoku. Toto rozhodnutí se podle tamních médií dotklo 20.000 cestujících. Vyplout mezi Kjúšú a Šikoku nemohlo ani množství trajektů, zastavena je i železniční doprava.

Zdroj : České noviny (ČTK)

SCI Verkehr Německo - SCI Verkehr počítá v následujícím roce s dodávkami přibližně 450 vozů ročně. V popředí stojí dvoupatrové vozy pro příměstskou dopravu a vozy IC. Vedle tradičního německého trhu se počítá s velkým nárůstem nákupu v Itálii. Na Severoamerickém kontinentu se po stagnaci v posledních pěti letech obchod s vozy obět začíná probouzet. Také zde budou na prvním místě dvoupatrové vozy pro příměstskou dopravu.
S 2,5 miliardami € jsou cestovní vozy důležitým segmentem na trhu s železničními vozidly a tvoří více než 10%. Již v období 2000-2004 byly 2/3 všech nových dodaných vozů dvouposchoďové vozy. V malém objemu budou vyráběny vysokorychlostní vozy pro dálkovou přepravu a lehátkové, lůžkové a jídelní vozy. Ve východní Evropě se nadále počítá s modernizacemi stávajících vozů než s objednávkami nových. V příštích letech se také počítá s nástupem malých národních výrobců, vstup asijských tvůrců na světové trhy se nepředpokládá.

nullKaráčí - Pákistánské úřady zveřejnily první oficiální bilanci středeční srážky tří expresů. "Mohu potvrdit 116 mrtvých a 130 raněných," uvedl velitel policie ve městě Ghotki. Ani on nepopírá, že počet obětí může narůst. "Hodně lidí je vevnitř a je tam řada zraněných", uvedla místní policie. Ve vlacích bylo 3000 lidí. Dopoledne se uvádělo 150 mrtvých a 800 raněných, 75 raněných je v kritickém stavu. Na místě nehody zasahuje šest armádních vrtulníků, které přepravují těžce raněné, protože v oblasti nestačí kapacita nemocnic. "Je to bolestná scéna. Těla jsou rozházena všude kolem. Lidé pláčí, otcové hledají děti, manželé manželky a bratři sestry," uvedl nejmenovaný svědek pro agenturu AFP. Ještě pět hodin po nehodě byli mnozí cestující uvězněni ve zdemolovaných vagónech, které záchranáři rozřezávali. Podle úředníka Pákistánských železnic Abdula Azíze k nehodě došlo ve 4 ráno místního času na hranici mezi provinciemi Sindh a Pandžáb. Většina pasažérů v té chvíli spala. "Vzbudil mě hluk obrovského nárazu, pak to s sebou škublo a všude byl dým," uvedl jeden ze zraněných cestujících Mohammad Amin a dodal. "byla úplná tma a já jsme spadl na podlahu a omdlel." U města Ghotki expres Karáčí narazil podle BBC do zadního konce expresu Kvéta. Třetí expres Tezgam, který jel v protisměru z Karáčí pak narazil do vykolejených vagónů, které ležely přes koleje v obou směrech. Podle různých zpráv jich bylo třináct až devatenáct. Představitel místních bezpečnostních sil uvedl, že expres , který jel z východopákistánského Láhauru do Karáčí, narazil ve stanici do expresu Kvéta, který byl odstaven kvůli poruše. Pákistánská železnice už označila viníka, generální manažer drah Abdul Wahab Awan řekl: "Ke srážce došlo kvůli tomu, že strojvůdce expresu Karáčí přehlédl signalizaci a narazil do stojícího expresu Kvéta."

NOVINKY

Tokio - Japonské dráhy testují nový vysokorychlostní vlak Fastech360S. Ten absolvoval svou první cestu rychlostí 275 km/h mezi městy Sendai a Kitakami v severním Japonsku. Testovací fáze by měla skončit v roce 2008, kdy by měl vlak dosáhnout rychlosti 405 km/h. Do provozu by měl být nasazen v roce 2011 na trať mezi Tokiem a Aomori, kde by měl dosahovat provozní rychlosti 360 km/h.
(fotografie TA REUTERS)

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14