Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Japonsko - Největší japonská železniční společnost East Japan Railways chystá testy údajně prvního vlaku na světě poháněného palivovými články. Palivové články vyrábějí elektrickou energii při reakci vodíku a kyslíku, přičemž vedlejším produktem je pouze voda a teplo. Nová technologie, vyzkoušená již v automobilech, je tak ekologicky nezávadná.
První vlak bude tvořit jediný vůz poháněný elektřinou, který by měl být schopen dosahovat rychlosti až 100 kilometrů v hodině. Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor, asi třetinu by měly zajišťovat dva vodíkové palivové články o výkonu 65 kilowattů.
Zdroj : České noviny (ČTK)
První vlak bude tvořit jediný vůz poháněný elektřinou, který by měl být schopen dosahovat rychlosti až 100 kilometrů v hodině. Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor, asi třetinu by měly zajišťovat dva vodíkové palivové články o výkonu 65 kilowattů.
Zdroj : České noviny (ČTK)
JRtrain | 15.4.2006 (0:32)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
20.04.2006 (15:56)
Zase nějaké tahadlo na peníze, všechno už tu bylo. Kolejová dopravní cesta je předem určena k napájení vozidel z troleje, u silniční to není tak snadné. Cpát vodíkové bomby do vozidla mi připadá nebezpečné.
18.04.2006 (22:57)
Tak stačí vyměnit celý akumulátor(u aut) a u vlaku stačí pár hodin(2-3) v noci v depu ale ta váha. Já mám účinnost dobíjení tak 90 procent od elektárny, ale ta je asi 5 metrů nad akumulátorem. :-)
18.04.2006 (21:25)
No jasně, ale to se nebavíme o rychlodobíjení a o vybíjení. Moje chyba, nenapadlo mě, že si někdo bude myslet, že v autě jsou ideální podmínky pro akumulátor. Účinnost baterii v autě je pod 50%, bohužel.
18.04.2006 (16:26)
cyklus dobíjení akumulátorů se dnes pohybuje nad 90%, nemyslím tužkové myslím velké, sám mám akumulátor na chatě, stačí se podívat na stránky výrobce např Panasonic
18.04.2006 (10:23)
Je pravda, že vyrobit H2 není problém. Jen je důležité vždy u ekologie pohonu vnímat vše jako komplex. Pokud vemu například elektromobil na baterie a spalovací motor na benzín, tak u benzinu je nejslabší článek motor, ten má účinnost cca 30%, ale výroba benzínu z ropy, vzhledem k využití odpadu na další produkty je téměř 100%. Zato elektromobil má motor s účinnosti řádově 90-95%, ale dobijecí cyklus batérii má účinnost jen asi 50%, rozvodná síť, elektrárny a další ptákoviný celkovou účinnost srazí ještě pod spalovací motory. S vodíkem je to obdobné. Není problém udělat auto na vodík, problém je výroba vodíku a celková účinnost cyklu. Jinak by už dávno alespoň elektromobily převálcovaly ropnou lobby.
16.04.2006 (12:59)
H2 se dá vyrobit z lecčehos-např.z uhlí, mazutu atd.-vše stará vesta-1941 např.Hydrowerke Brux (dnes Chemopetrol Litvínov).
15.04.2006 (17:19)
15.04.2006 (10:57)
No vodík se dá vyrábět např. elektrolýzou vody. Ten postup je samozřejmě energeticky ztrátový (např. z vody vodík, pak z vodíku vodu nemůže mít 100% účinnost), ale to se dá krmit elektřinou. Elektřinu můžete vzít buď z jádra coby jediného rozumně čistého zdroje, který je již dnes použitelný. Nebo můžete Saúdskou Arábii pokrýt solárními panely a dělat to tam. Pokud nemají v zásobě nějaký úžasný proces, o kterém nevím, tak nějakou elektrárnu ne na vodík potřebovat budeme.
že má část energie vyrábět nafťák a část články by mě zase tolik nevzrušovalo. Prostě to chtějí jenom vyzkoušet, jak se to osvědčí. Pokud jo, věřím, že budou vozidla s pohonem jen palivovými články. Mimochodem, na počátku proudové éry existovalo přinejmenším jedno hybridní letadlo, poháněné vrtulemi a současně tryskami. Byl to B-36 Conqueror. Takže věřím vývoji, který tohle překoná.
že má část energie vyrábět nafťák a část články by mě zase tolik nevzrušovalo. Prostě to chtějí jenom vyzkoušet, jak se to osvědčí. Pokud jo, věřím, že budou vozidla s pohonem jen palivovými články. Mimochodem, na počátku proudové éry existovalo přinejmenším jedno hybridní letadlo, poháněné vrtulemi a současně tryskami. Byl to B-36 Conqueror. Takže věřím vývoji, který tohle překoná.
15.04.2006 (10:08)
Je to ještě horší:
"Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor..."
takže jakápak ekologie. Já nevím odoborník nejsem, ale nezdá se vám tato vodíková technologie (čistá bez toho "nafťáku" navíc s nímž to ztrácí smysl) krapet nevhodná pro železniční vozidla snad s vyjímkou "malého motoráčku" na opravdu nenáročné lokálce?
"Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor..."
takže jakápak ekologie. Já nevím odoborník nejsem, ale nezdá se vám tato vodíková technologie (čistá bez toho "nafťáku" navíc s nímž to ztrácí smysl) krapet nevhodná pro železniční vozidla snad s vyjímkou "malého motoráčku" na opravdu nenáročné lokálce?
15.04.2006 (8:26)
Přesně tak. Někteří výzkumníci/výrobci chtějí získat vodík například z methanu: „Vzniká při tom jen neškodný CO2,“ tvrdí. Jenže co způsobuje globální oteplování? A odkud se bere methan? Ne náhodou z fosilních paliv?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko