..: První vlak na světě poháněný vodíkem a kyslíkem :..
infoJaponsko - Největší japonská železniční společnost East Japan Railways chystá testy údajně prvního vlaku na světě poháněného palivovými články. Palivové články vyrábějí elektrickou energii při reakci vodíku a kyslíku, přičemž vedlejším produktem je pouze voda a teplo. Nová technologie, vyzkoušená již v automobilech, je tak ekologicky nezávadná.
První vlak bude tvořit jediný vůz poháněný elektřinou, který by měl být schopen dosahovat rychlosti až 100 kilometrů v hodině. Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor, asi třetinu by měly zajišťovat dva vodíkové palivové články o výkonu 65 kilowattů.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 15.4.2006 (0:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.04.2006 (15:56)  
Zase nějaké tahadlo na peníze, všechno už tu bylo. Kolejová dopravní cesta je předem určena k napájení vozidel z troleje, u silniční to není tak snadné. Cpát vodíkové bomby do vozidla mi připadá nebezpečné.
registrovaný uživatel vb007 
18.04.2006 (22:57)  
Tak stačí vyměnit celý akumulátor(u aut) a u vlaku stačí pár hodin(2-3) v noci v depu ale ta váha. Já mám účinnost dobíjení tak 90 procent od elektárny, ale ta je asi 5 metrů nad akumulátorem. :-)
18.04.2006 (21:25)  
No jasně, ale to se nebavíme o rychlodobíjení a o vybíjení. Moje chyba, nenapadlo mě, že si někdo bude myslet, že v autě jsou ideální podmínky pro akumulátor. Účinnost baterii v autě je pod 50%, bohužel.
registrovaný uživatel vb007 
18.04.2006 (16:26)  
cyklus dobíjení akumulátorů se dnes pohybuje nad 90%, nemyslím tužkové myslím velké, sám mám akumulátor na chatě, stačí se podívat na stránky výrobce např Panasonic
18.04.2006 (10:23)  
Je pravda, že vyrobit H2 není problém. Jen je důležité vždy u ekologie pohonu vnímat vše jako komplex. Pokud vemu například elektromobil na baterie a spalovací motor na benzín, tak u benzinu je nejslabší článek motor, ten má účinnost cca 30%, ale výroba benzínu z ropy, vzhledem k využití odpadu na další produkty je téměř 100%. Zato elektromobil má motor s účinnosti řádově 90-95%, ale dobijecí cyklus batérii má účinnost jen asi 50%, rozvodná síť, elektrárny a další ptákoviný celkovou účinnost srazí ještě pod spalovací motory. S vodíkem je to obdobné. Není problém udělat auto na vodík, problém je výroba vodíku a celková účinnost cyklu. Jinak by už dávno alespoň elektromobily převálcovaly ropnou lobby.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
16.04.2006 (12:59)  
H2 se dá vyrobit z lecčehos-např.z uhlí, mazutu atd.-vše stará vesta-1941 např.Hydrowerke Brux (dnes Chemopetrol Litvínov).
15.04.2006 (17:19)  
registrovaný uživatel Bovlk 
15.04.2006 (10:57)  
No vodík se dá vyrábět např. elektrolýzou vody. Ten postup je samozřejmě energeticky ztrátový (např. z vody vodík, pak z vodíku vodu nemůže mít 100% účinnost), ale to se dá krmit elektřinou. Elektřinu můžete vzít buď z jádra coby jediného rozumně čistého zdroje, který je již dnes použitelný. Nebo můžete Saúdskou Arábii pokrýt solárními panely a dělat to tam. Pokud nemají v zásobě nějaký úžasný proces, o kterém nevím, tak nějakou elektrárnu ne na vodík potřebovat budeme.

že má část energie vyrábět nafťák a část články by mě zase tolik nevzrušovalo. Prostě to chtějí jenom vyzkoušet, jak se to osvědčí. Pokud jo, věřím, že budou vozidla s pohonem jen palivovými články. Mimochodem, na počátku proudové éry existovalo přinejmenším jedno hybridní letadlo, poháněné vrtulemi a současně tryskami. Byl to B-36 Conqueror. Takže věřím vývoji, který tohle překoná.
15.04.2006 (10:08)  
Je to ještě horší:
"Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor..."
takže jakápak ekologie. Já nevím odoborník nejsem, ale nezdá se vám tato vodíková technologie (čistá bez toho "nafťáku" navíc s nímž to ztrácí smysl) krapet nevhodná pro železniční vozidla snad s vyjímkou "malého motoráčku" na opravdu nenáročné lokálce?
registrovaný uživatel MirekM  mail  
15.04.2006 (8:26)  
Přesně tak. Někteří výzkumníci/výrobci chtějí získat vodík například z methanu: „Vzniká při tom jen neškodný CO2,“ tvrdí. Jenže co způsobuje globální oteplování? A odkud se bere methan? Ne náhodou z fosilních paliv?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko