Akita - Japonsko - V dnešních ranních hodinách došlo na severu Japonska k tragické nehodě, způsobené větrem. Celé Japonsko je v poslední době sužováno ohromnými přívaly sněhu, které jsou často spojeny s větrnou smrští. Ta byla příčinou dnešní tragické události, při které silný poryv větru doslova smetl tři vozy jedoucího expresního vlaku z mostu vedoucího přes menší řeku. Jedna žena na místě zemřela, 26 osob je hospitalizováno a tři osoby byly pouze ambulatně ošetřeny. V soupravě bohužel zůstaly zaklíněny další osoby, které se hasiči pokoušeli vyprostit. Podle informací, které jsou známy se jednalo o vlak vyšší kategorie jedoucí z Akity do Niigaty na severu Japonska. Žena, která v tomto vlaku zemřela, je již šestou obětí špatného počasí v Japonsku v posledních dnech.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Teď vážně - jenom jsem ti chtěl naznačit, že nesprávným naklopením skříně/cyklisty prostě může dojít k nepříjemným změnám, ikdyž je odstředivá síla (zhruba) stejná. Samozřejmě cyklista je jinak zcela odlišný případ.
Ale jak rekl pawlik pokud vyslednice tihy a odstredive sily smeruje mezi kolejnice k prevraceni nedoje.
Samozřejmě čím výš je těžiště, tím větší náchylnost k překlopení. A souvisí to zase s tím, že výslednice směřující z těžistě se dříve dostane mimo koleje pokud je těžiště vysoko, než když je nízko i kdyby byla odstředivá síla je stejná.
A pro cestujícího: Kolo je úplně jiný případ, protože je to jednostopé vozidlo. Zkusil jsi někdy přemýšlet nad tím, jak moc se v zatáčce naklopit? Podle mě ne, protože to příroda zařídí sama - výslednice tíhy cyklisty a kola a odstředivé síly je přesně ve směru, ve kterém je jízdní kolo naklopeno. Pokud se tato rovnováha poruší, přepadneš buď dovnitř nebo vně oblouku.
A u Pendolina (obecně u vlaku) je to tak, že pokud výslednice bočních sil a tíhy vlaku směřuje mezi kolejnice, vlak se nepřevrátí, bez ohledu na to, jak je naklopen. Pokud výslednice směřuje vně kolejnice tak je sním ámen. Nicméně uznávám argument PRCHA, že i to malé vychýlení těžiště vně oblouk příspívá k převrácení, jde o to jak hodně.
Ale jinak netvrdím, že by se Pendolino překlopilo.
Rád bych tě vyved z omylu. Když se Pendolino v oblouku naklopí na opačnou stranu, tak maximálné popadají cestující ze sedaček, vlastní odstředivá síla působící na soupravu se nemění. Proto je zde také požadavek na minimální hmotnost každého vozu a obtížné rozdělení komponentů rovnoměrně kvůli snížení hmotnosti¨každého vozu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.