..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Zahájení konference studentů, foto: FD ČVUT PrahaFakulta dopravní Českého vysokého učení (FD ČVUT) v Praze vyhlašuje již v pořadí třetí ročník soutěže Cena děkana FD ČVUT. Zúčastnit se mohou dvou– až čtyřčlenné týmy, ale i jednotlivci z odborných středních škol a gymnázií; přijímány budou práce s dopravní a telekomunikační tématikou, a to v níže uvedených oblastech. Termín pro přihlášení včetně zaslání prací do soutěže je stanoven na pátek 10. prosince 2010. Vyhlášení výsledků proběhne na konferenci studentů středních škol dne 26. ledna 2011 v budově Fakulty dopravní ČVUT v Praze. Účastníci budou moci využít ubytování na Masarykově koleji za příznivé ceny. Všem zájemcům přejeme mnoho úspěchu!

Esko - logo Praha — I o letošních letních prázdninách bude od 1. července do 13. srpna omezen provoz vlaků na trati 120 (Praha – Kladno – Rakovník) z důvodu výstavby městského okruhu v Praze 6. Mezi stanicemi Praha–Dejvice – Praha–Veleslavín bude opět zřízena provizorní zastávka Praha–Gymnasijní, kde budou končit všechny osobní vlaky ze směru Rakovník a Kladno. Vzhledem k tomu, že podobná výluka již v loňském roce proběhla, nebudou provedená opatření pro cestující žádnou novinkou. Jízdní doklady do/z Prahy–Buben a Prahy Masarykova nádraží budou uznávány i v metru na trase A v úseku Dejvická – Muzeum, na trase B v úseku Můstek – Florenc a na trase C v úseku Muzeum – Vltavská. Letos však nebude možné využít tramvajové dopravy z důvodu výluky mezi Vítězným náměstím a Prašným mostem. Pro cestující tak bude lepší využít metro A ze stanice Dejvická nebo náhradní autobusovou dopravu X–26 ze zastávky Kafkova. Cestujícím používajícím aplikace na In–kartě bude vydán na pokladnách ČD náhradní jízdní doklad pro příslušný den.

Praha-Smíchov Na Knížecí, foto: Michal JarošPraha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.

371.001, EC 178, Záluží, 19. 9. 2005, foto: Railman Berlín — Výsledky dlouhodobé spolupráce Českých drah a Deustche Bahn jsou stále více viditelné na rozšiřujícím se počtu spojů, nabízených relací i nových tarifních nabídek pro cesty mezi Českem a Německem. Od srpna loňského roku mezi Prahou a Norimberkem k běžným rychlíkům přibylo šest párů autobusových spoji DB Expressbus/SC Bus, které měly být v květnu dále posíleny. Mezi Prahou, Drážďany a Berlínem pak v průběhu dne jezdí každé dvě hodiny vlaky EuroCity s jasně definovaným standardem kvality, z nichž část pokračuje do Hamburku nebo na ostrov Rujána (Stralsund a Ostseebad Binz). Ani tyto možnosti cestování do Německa však nejsou zdaleka definitivní: již v létě můžeme očekávat nové výhodné jízdenky eTiket, zatímco nový jízdní řád v prosinci poprvé přinese přímé spojení z Prahy přes Německo až do polského příhraničí.

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

14.5.2010 - 10:00 - Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš PoslušnýPraha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Praha/Děčín — Mediální kampaň podpořenou reálným provozem vlakových spojů představí dopravce RegioJet, dceřiná společnost Student Agency Radima Jančury. Začne tento čtvrtek v Praze a o den později se přesune do Děčína, čímž započne „turné“ prezentačních jízd s jízdným v symbolické výši. Zveřejněny jsou změněné jízdní řády pro vlaky, které po dva pracovní týdny budou vypravovány mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Přeprava vozidel do Prahy a prezentační jízdy tento čtvrtek a pátek však budou rovněž otevřeny pro veřejnost, přičemž nasazena zde bude dvojice motorových jednotek Siemens Desiro Classic. Provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek potvrdil, že do Děčína budou od pronajímatele přivezeny právě dnes.

Děti na výlet do Prahy, foto: Martina Slavíková Praha — České dráhy připravily pro děti základních škol a dětských domovů odkudkoliv z České republiky téměř bezkonkurenční nabídku! Za 80 korun je dopravce přiveze do hlavního města a zpět, pokud cestují na společný vzdělávací výlet v doprovodu svých pedagogů. České dráhy dále připravily překvapení v podobě zlevněného vstupné do Království železnic a vybraných pražských muzeí. Třeba Muzeum hlavního města Prahy s Langweilovým modelem Prahy mohou děti navštívit zcela zdarma. Tuto nabídku mohou děti využít až do května a dále pak od září.

15.3.2010 - 19:00 - Končí výluka v pražských Dejvicích, v létě bude další

Praha Masarykovo nádraží Praha — Po měsíční výluce, způsobené stavbou městského silničního okruhu, bude v noci z 15. na 16.  března 2010 obnoven provoz na železniční trati 120 (Praha – Rakovník) mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha Masarykovo nádraží. První vlaky vyjedou podle pravidelného jízdního řádu ráno 16. března 2010; jako první pojede Os 9842 ve 4:29 z Masarykova nádraží. Cestující směřující z Kladna do Prahy budou moci využít první přímý spoj Os 9841, který opustí stanici Kladno–Ostrovec ve 4:12. Vlaky budou projíždět provizorní zastávku Praha–Gymnasijní a naopak zastavovat ve všech pravidelných stanicích a zastávkách. Zastávka Praha–Gymnasijní zůstane zachována, jelikož se v tomto úseku chystá na letošní léto další výluka.

Zdroj: České dráhy

Siemens Praha — V lednu tohoto roku proběhl prodej majetku z bývalé továrny Siemens Kolejová vozidla na pražském Zličíně. Majetek, který si mateřský Siemens neodvezl, koupila nizozemská aukční společnost Troostwijk, která jej rozprodala v internetové dražbě. Dvacetihektarový areál s budovami a halami Siemens prodal Pražské správě nemovitostí (PSN). Odbory se do poslední chvíle snažily o zachování strojírenské výroby a zajištění pracovních míst pro bývalé zaměstnance SKV Zličín. Podle dohod mezi OS Kovo a SKV mělo dojít k prodeji celého areálu i se zařízením jinému zájemci, který by na strojírenskou výrobu navázal a zaměstnal většinu pracovníků z SKV. To se však nestalo a společnost byla rozprodána.

714_Unhost, foto: JTB Praha — S omezením železniční dopravy musí od dnešního dne až do 16. března již podruhé počítat cestující na trati 120 (Praha – Rakovník). Práce na přemostění této trati mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha–Bubny v pražské Svatovítské ulici si opět vyžádaly ukončení vlaků linek S5 a R5 na provizorní zastávce Gymnasijní. Odtud mohou cestující využít metra z nedaleké stanice Dejvická, na kterou však musí dojít pěšky. Jízdní doklady Českých drah do stanic Praha–Bubny a Praha Masarykovo nádraží budou proto platit i ve vybraných linkách tramvají a metra; majitelé elektronických aplikací na In–kartě si musí vyzvednout provizorní denní doklad pro případ kontroly revizory Dopravního podniku Praha. Některé ze spojů pojedu z Hostivice odklonem přes Žvahov na Smíchov, případně hlavní nádraží.

Siemens Praha — Před několika dny se objevil v tisku inzerát avizující chystanou aukci různého zařízení, nářadí, materiálu a v neposlední řadě také nejrůznějších vozidel z bývalé továrny Siemens kolejová vozidla, která je v současné době v likvidaci. Železniční i tramvajové příznivce jistě zaujme skutečnost, že mezi vozidly je například prototypová lokomotiva ČKD řady 709.601-9, nákladní plošinové vozy nebo historická tramvaj Elektrických drah hlavního města Prahy s inventárním číslem 2130, vyrobená v roce 1928. Čtyřdenní aukce začala již v pátek 14. ledna 2010 a jednotlivé aukce končí v průběhu čtyř dní od 25. do 28. ledna 2010.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:24
zapadá v 20:33