Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.
Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.
Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.
Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.
Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák
*Soucasti "uveru" Ceskym draham je poplatek za vedeni uveroveho uctu, ktery plati poskytovatel uveru a cini 330 korun rocne.
Mimochodem, uz podruhe ti pisi, ze jedinej, kdo se v teto diskusi vyjadruje o sluzbach a vyhodnosti SA jsi ty. Ostatni se bavi o tve financni matematice, coz je bazina, do ktere se kazdym prispevkem boris niz a niz
À propos, jak to jezdilo dneska?
me priklady dokazuji, ze jsou lide, pro ktere zlutoshit objektivne neni ten nejlepsi, a takovych lidi je vic nez jen ja.....
mimo jine: modroshit si klidne pouzivejte (mnozne cislo), ja vam to neberu, narozdil od vas, ale pripomenu (uz jsem to a jmenovite M rikal 2×) ten nazev jsem odvodil od pojmenovani supershit (ktere tu nekdo sveho casu pouzival), hadejte ceho.... protoze super- i zluto-shit maji neco spolecneho
Ale jinak diky za doplneni/upresneni
Kovarik - diky, ze tech zhruba pet osob, ktere ti naznacuji zcela totez, co ja (tzn. ze meles kraviny a ruznymi konkretnimi vypocty ti to dokazuji), personifikujes jako M. Vazim si toho.
Absolutne nikdo (tedy "skupina M") nerika nic o tom, kolika lidem, komu presne a jak rychle se vrati investice do nejake karty nebo nedej boze, ze by soudila, ktera karta je lepsi. Skupina M se jen podivuje nad tvoji financne-matematickou uvahou a sloganem "nikdo nechci uverovat" (pricemz ta "pujcena" castka je 0-200 korun a neustale s tim muze zakaznik disponovat) , protoze uver je zlo. Na druhe strane vyplacnout litr, to ti nevadi:-)
PS: Pocitam, ze elektronickou penezenku CD nepouzivas, protoze je to take zlo. O necem jako eLiska (trefna replika o uverovani zde jiz padla take) ani nemluve:-))
Já taky nestrám "modrou kartu" (ačkoliv k tomu mám sto chutí) jen proto že jezdím na IDSJMK a tam je ve většině případů i IN jízdné dražší než zónové... modroshit by se tomu taky dalo říkat, že?
když budete chtít vybrat hokejistu do týmu na olympiádu, také tam nepošlete sáblíkovou, přesto, že má tři medaile a také jezdí na bruslích........
Takže žlutá karta je špatná, protože se hodí pro zákazníky SA a nehodí se pro zákazníky ČD, a INka je dobrá, protože je to naopak? Hm...
Nebo je IN dobrá, protože se hodí Vám, a SA špatná, protože se nehodí Vám? Hm hm...
zkuste prosím dvě věci:
1) přečíst si co říkám, celé!!!!
2) použít hlavu a zamyslet se nad tím
pokud vlakem jezdím cca. každých 14 dní přes celou republiku, pak je efektivní vynaložit investici do IN
pokud zlutoshitem nejezdim vubec, pak je neefektivni nabijet si zlutokartu jen proto, kdybych nahodou za rok chtel jejich sluzby využít?? chápat!!! raději ještě jednou a polopatě i s příkladem, baby to pochopil i takový notorický diskutér jako je M:
Přijde Vám divné, že pražák, který dojíždí spoji PID do práce si koupí pražskou roční legitku za cca. 4500 Kč a přitom si nechce koupit roční plzeňskou, která stojí cca. 3500??
vytrženo z kontextu je ten člověk v příkladu úplně blbej, ale užitnost PragKarty je pro něj mnohem větší než PilsenKarty
to samé je u mě, prostě zlutokarta má pro me minimální užitnost, až začne Jančura jezdit do Šumperku, Valmezu, Jindřichova Hradce, Radostína nad Oslavou, pak o zlutokartě začnu uvažovat, a hlavně na mě nechoďte s nějakýma krkolomnýma trasama, které vymyslíte jen proto, abych kus cesty mohl jet zlutoshitem, nejsem zlutofil...
takze M chapat?? rosvitilo se Ti??
Pozoruhodné zdůvodnění.
Jízdní doby mezi jednotlivými dopravnami "vypočítá počítač" v rámci programu SENA na základě technických parametrů vozidla a příslušné trati. Doby pobytu v jednotlivých stanicích / zastávkách si určuje objednavatel ... když se to sečte, dostanete celkovou jízdní (cestovní dobu).
Je zajímavé, že pro moderní vozidlo DESIRO s "lepšími" jízdními vlastnostmi se stanovila cestovní doba Krupka - Děčín hl.n. (a zpět) s projížděním Unčína a Chlumce u Chabařovic na 55 minut, ale pro vozidlo řady M 810 (zastaralé nad nímž se ohrnuje nos a pro majitele žluté firmy šunt, který nahradí Desirem) s devití křížkovými pobyty byla cestovní doba na téže trase v roce 2005/06 jen o minutu delší...
V GVD 2006/2007 byla pro 810 cestovní doba Děčín hl.n. - Krupka 61 minutu, z toho 2 minuty Děčín západ, 1 minuta Jílové, 4 minuty Telnice, kde se křižovalo.
V opačném směru 60 minut, z toho 2 minuty Chlumec u Chabařovic, kde ovšem žluté vlaky projely, a po dvou minutách v Telnici, Jílovém, Děčíně západ. U zastávek s křížkem trojúhleníčkový pobyt (méně než 30 vteřin)....
Bez znalosti SJŘ příslušného vlaku se nelze vyjadřovat k "ohlašovací" povinnosti, protože PP vlaky jezdící na této trati žádnou ohlašovací povinnost v platném GVD nemají... Nicméně předpokládejme, že tam žádná ohlašovací povinnost není, resp. strojvedoucí se ohlásí v Krupce, na což mu musí 5 minut stačit.
Co si firma objednala (polohy, pobyty, obraty), to dostala... Co se do počítače zadalo, to počítač zchroustal a vyplivl výsledek ...
Naplánovat pětiminutové obraty bylo samo o sobě nesmyslné od samého počátku, to nemohlo vycházet ... Jenže, když si pan majitel - sice osoba nezpůsobilá postaví hlavu, tak musí provozní ředitel, byť osoba odborně způsobilá, sklopit uši, i když ví, že majitelův požadavek je nesmysl a skončí to průšvihem ...
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej ... Když se to povede, šéf slizne smetanu, když se to nepovede, tak je vinen podřízený, že nesplnil šéfovu představu o nereálném ... Ale přesvědčujte šéfa, že to co chce je s ohledem na konkrétní podmínky nereálné, i když nikdo nebude házet klacky pod nohy ....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.