..: SC Bus do Norimberku vyjede 9. srpna: známe jízdní řád a tarif :..

DB Expressbus / ČD SuperCity Bus, technický výkres, foto: ČDPraha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.

SC Bus: jízdní řád a tarifní podmínky

Autobusy budou z pražského hlavního nádraží vyjíždět ze stanoviště B2 vedle staré Fantovy nádražní budovy; v Norimberku pak u hlavního vchodu do budovy stanice Nürnberg Hbf.

SC Bus105010521054105610581060
Praha hl.n.7:309:3011:3013:3015:3017:30
Nürnberg Hbf.11:1513:1515:1517:1519:1521:15
105110531055105710591061
Nürnberg Hbf.8:4510:4512:4514:4516:4518:45
Praha hl.n.12:3014:3016:3018:3020:3022:30

Interiér autobusu DB Expressbus / SC bus ČD, foto: České dráhy Podmínkou využití spoje je předem zakoupená rezervace v ceně 4, resp. 5 eur podle zvolené třídy. Jako jízdní doklad bude navíc možné využít pouze přímou mezistátní jízdenku podle tarifu TCV. Její běžná cena činí 48 € pro 2. třídu nebo 78 € pro 1. třídu a dají se na ní uplatnit standardní slevy v mezinárodní dopravě, včetně In-karty/RailPlus, BahnCard 25/50, slevy pro děti nebo skupinové slevy. Držitelé síťových jízdenek ČD nebo DB, včetně dokladů InterRail One Country Pass, budou povinni dokoupit si zbylý úsek trasy od/do pohraničního tarifního bodu Waidhaus Gr. plus povinnou rezervaci za 4/5 €. Pro celoevropský InterRail Global Pass platí speciální rezervační příplatek ve výši 10 €.

Jako levnější alternativu bude možné využít některou z akčních nabídek pro tyto spoje, jejichž cena začíná již na 19 € (29 € za 1. třídu) u nabídky Europa-Spezial Tschechien, která je využitelná i na jednosměrnou cestu z Prahy. U akčních nabídek ovšem možnosti cenového zvýhodnění končí: na rozdíl od vlaků nebude možné jízdné rozdělit na levnější vnitrostátní úsek a zahraniční úsek dle tarifu TCV, ale také zakoupit mezistátní jízdenku do jiné destinace, než je cílová stanice autobusu. Bude-li mít cestující zájem využít návazný spoj z Prahy nebo Norimberku, musí si pořídit samostatnou jízdenku na další úsek své cesty.

Vzhledem k omezeným možnostem autobusu oproti vlakové soupravě se cestující musí rovněž připravit na určitá omezení: zcela vyloučena bude ve spojích SC Bus přeprava zvířat a objemných zavazadel. Jedna osoba bude moci přepravovat maximálně dvě ruční zavazadla.

Zdroj: Deutsche Bahn, České dráhy, tarif TCV (k 17.7. 2009)


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
03.08.2009 (20:12)  
Síťové jízdenky ČD platí do / z tarifního bodu Waidhaus Gr.
22.07.2009 (20:13)  
Pardón, pardón síťové jízdenky ČD ani nic jiného od ČD zde neplatí. S tím Waidhausem gr. je to nějaké zmatené.
22.07.2009 (1:01)  
To bude zrekonstruovaný úsek tuším Praha - Domažlice na 200km/h.

Nebude. Úsek Praha-Plzeň bude dokončen v optimistické variantě v roce 2020. Navíc dva úseky jsou pouze optimalizovány a dva modernizovány. Stavba Plzeň-Domažlice-státní hranice na 200 km/h je plánována po dokončení koridoru tj. po roce 2020. V roce 2014 se svezeš na hotovém úseku Beroun-Rokycany a to v klasiké soupravě max 120 - 130 hm/h či v klopidle 150-160 hm/h.
registrovaný uživatel M 
21.07.2009 (23:14)  
MZ - aleale. Ze to z-tel urcuje nekde prece neznamena, ze to urcuje vzdy. Krome toho na sluzebni cestu muze jet i sef, pripadne OSVC:)
21.07.2009 (21:52)  
naroznej : zřejmě vám uniklo, že druh dopravního prostředku určuje váš zaměstnavatel. Takže zaměstnavatele jistě vyjde levněji cesta zaměstnance do Norimberka autobusem než mu platit ujeté km u "soukromého" vozidla, zejména když může jeho pracovník v autobuse pracovat.

ekoter : turnusová potřeba je 5 vozidel, záloha bude zřejmě v rámci "balíku" vozidel. Z těch nákladů budou zřejmě největší na ubytování při odpočinku, protože ti řidiči se nespokojí s nějakou "drážní" nocležnou, ale platí se jim hotel.
registrovaný uživatel Kakov 
21.07.2009 (20:42)  
Dejvid34: a za 19 euro pres eShop??
21.07.2009 (20:38)  
No nevím,mě se to teda moc nelíbí a taky se mi to zdá na moje poměry strašně drahé,taky se nesmim divit když ČD jak bylo už řečeno je pouze partnerem ale 48 Euro bych z Prahy do Norimberku opravdu nedal.To se radši svezu vlakem ČD za podstatně levnější cenu ale tyhle autobusy bych nevyužil.
21.07.2009 (20:26)  
Martyss: To bude zrekonstruovaný úsek tuším Praha - Domažlice na 200km/h.
registrovaný uživatel Kakov 
21.07.2009 (20:21)  
M: presne tak, pockejme az zacnou jezdit (ale dejme jim tak 2 mes. na zabehnuti) teprve podle toho uvidime
registrovaný uživatel M 
21.07.2009 (19:05)  
Karel Kovarik - jestli ty busy zaplnuji volne misto na trhu nebo jen zaplnuji volne misto v jizdnim radu, tak to zjistime az zacnou jezdit:)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko