Praha — Z důvodu výstavby části městského silničního okruhu na území Prahy 6 byla od 18. května zavedena výluka v úseku Praha Masarykovo nádraží – Dejvice. Zítra, tj. v pátek 31. července 2009, tato rozsáhlá výluka, která zasáhla do provozu vlaků na tratích 093, 120, 121 a 122, končí. Od soboty bude ukončen zesílený provoz přes Pražský Semmering, zrušena provizorní zastávka Gymnasijní a vlaky budou opět zajíždět na Masarykovo nádraží, kde je pohodlný přestup na tramvajové linky a metro. Vzhledem k některým nejasným okolnostem o konci výluky uvádíme pro upřesnění, jak budou vedeny některé vlaky v noci z pátku 31. července na sobotu 1. srpna 2009.
Jako první vlak v úseku Praha–Gymnasijní — Praha Masarykovo nádraží pojede Os 9845. Z Prahy Masarykova nádraží odjede jako první v tomto úseku Os 9800 do Kladna–Ostrovce, tento vlak ještě zastaví na provizorní zastávce Praha–Gymnasijní pro cestující, kteří by o ukončení výluky něvěděli. V sobotu ráno pojede také ještě výlukový Os 35712 z Prahy hl. n. do Kladna–Ostrovce. Všechny další vlaky budou již od soboty 1.8. jezdit podle pravidelného jízního řádu a nebudou tedy zastavovat na zastávce Praha–Gymnasijní. Od 1. do 10. srpna 2009 je naplánována další výluka na trati 120, tentokrát z důvodu výstavby mostu v obci Jeneč budou upraveny časové polohy u vlaků Os 9802 a Sp 1879. Os 9807 bude po dobu konání této výluky zrušen a bude nahrazen posunutým Sp 1879, který pojede každý den. Upravené časy těchto spojů najdete v přiloženém výlukovém jízdním řádu.
Bližší informace o výlukách a výlukových opatřeních naleznete na www.vyluky.cz.
Příloha: výlukový řád trati 120 pro 1.–10.8. 2009
Zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ostatní tu bylo řečeno, snad jen to, že Masaryčka byla domovská stanice vozů a u každého rychlíku hlavně v zimě se "mr..lo" s vozama. Podle starých pardů, kteří jsou už dnes v důchodu to sice mělo svoji krásu, ale i tak to stálo za 2 věci.
A jak už tu někdo poznamenal nebyl 15 minutový tak do Libně apod.
Ano. 1976 při změně TV na Hl. n. snad dva dny stálo vše. Byl na to nezapomenutelný pohled z rampy nad muzeem.
Ano i na přehazování souprav v Praze. Nevím, jaký v tom byl řád, nemyslím, že o bylo pokaždé, ale Vindobony (DR) se v Praze Hl.n. potkávaly a tak mohly i střídat. I Vindobony ČSD údajně i střídaly. Ale to jsem tak akorát mohl fasovat občanku .... Zažil jsem a viděl, že do Vídně jela jednotka sólo, do Berlina 2. (Ale já pamatuju i stříbrné jednotky Ganz na této relaci - za Veselím, směr Třeboň, jim to obzvláště slušelo..) Tehdy ovšem důsledně - vnitrostátní přeprava vyloučena - a na jízdu do Berlina nic moc dobrá časová poloha.
Koleje na Masně - pokud vím, tak skutečně jen dvě měly obé - délku a zároveň možnost výjezdu na most (Bubny) i na Hrabovku. A vyjezilo se to.
A omlouvám se za ono "couvání Vindobony". Jistě, dělala úvrať a druhý fíra byl na opačném čele. Ale po tu dobu "všechno stálo" to jsem měl na mysli.
Twix : viz níže, na jaké koleje se mohlo současně od Buben a do Hrabovky. To byl výrazně limitující prvek.
Jediné, so se mohlo přepravovat v "sunutém" stavu, byly do doby otevření Holešovického nádraží kurzovní vozy Berlín – Vídeň, které jezdily z Prahy na "Sanssousi". Z Berlína na Masaryčku vozy přijely na nějakém "půlnočním vlaku", ta čísla i jména se měnila, takže si to už dobře napamatuji, ale tuším že před cca 30 lety to vycházelo an dvojici 378/379, tehdy se jednalo ISTROPLITAM jezdící v Bratislavě na Nové Mesto.
Podle historické literatury vlaky z Berlína jezdící na hlavní přijely na Masaryčku "pod halu", pak jely cestou posunu do Hrabovky a "čelně" na hlavní. Podobně to bylo s vlaky do Berlína.
Problém byl s délkou vlaků, protože svého času se mohlo od Hrabovky a současně do Buben "ve dvoraně" jen na 3. a 4. kolej, Takže délka vlaků i jejich sestava byla silně limitována. Takže nějaké posily se prostě nevedly a pokud měly být vedeny, tak se prostě musel v Děčíně vlak rozdělit a jely vlaky dva.
Z tohoto pohledu bylo otevření "holešovické" přeložky pro Masaryčku "darem z nebes".
Letní německé separáty k Balatonu případně k Černému moři se přepřahaly z Bubenči, když se otevřela "nová Libeň", tak se přepřahalo v Libni.
Jinak tohle bylo i nějakou dobu před výlukou Masaryčka - Dejvice a samozřejmě i během ní. Takže to nic nového není. Během té výluky Masaryčka - Dejvice s tím ve výlukovém řádu počítali tak to pro cestující ani jako výluka či omezení uváděno nebylo.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.