..: ČD Cargo musí po auditu přepracovat účetní uzávěrku :..

Logo ČD Cargo, a.s., foto: ČD Cargo Praha — Dceřiná společnost Českých drah, ČD Cargo, musí přepracovat účetní uzávěrku. Podle slov auditorů totiž dopravce při vedení svých ekonomických záznamů použil kreativní účetnictví - tedy praxi hraničící s pravidly, která zkresluje výkonnost a finanční pozici společnosti. Představenstvo Carga nařídilo přepracovat uzávěrku a pod vedením mezinárodní auditorské skupiny KPMG provést mimořádný audit. Nově přepracovanou účetní uzávěrku společnost předloží vedení skupiny ČD v září.

"Auditor ve svém původním výroku z opatrnosti poukazoval na použitou účetní metodu časového rozlišení revizí a oprav železničních nákladních vozů, neboť pro použití této metody nenašel jednoznačnou oporu v českých právních předpisech. Po vyhodnocení celé problematiky bylo rozhodnuto o přepracování účetní závěrky společnosti ČD Cargo s cílem získání jednoznačného výroku auditora," vysvětluje Zdeněk Větrovec, ředitel odboru marketingu a komunikace ČD Cargo.

Odhad svých zisků ČD Cargo snižilo na polovinu

Prvotní informace o svém hospodaření podalo ČD Cargo vedení koncernu už v únoru. Jednalo se však pouze o předběžné výsledky. Ty zahrnovaly tržby 17,6 miliardy korun, přičemž zisk činil 670 milionů korun. Přitom se v roce 2008 počítalo se ziskem o bezmála dvě pětiny vyšším. Tento propad přičítalo vedení hlavně nástupu celosvětové recese, měnícím se cenám energií a skákavému kurzu koruny vůči euru.

"Předběžně lze odhadovat, že očekávaný zisk po zdanění za uplynulé účetní období (1.12.2007 - 31.12.2008) poklesne o 75 milionů korun na cca 300 milionů, přičemž hrubý provozní zisk před odečtením odpisů dosáhne 700 milionů korun," upřesňuje Větrovec, jaká čísla bude obsahovat nová účetní závěrka.

Zdroj: Ekonom


Aleš Macura | 28.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.08.2009 (11:13)  
Pokud se někdo domnívá, že audit je detailní kontrola hospodaření, kde se zkoumá správnost každé účetní položky, tak se mýlí.
Nicméně audit prováděný "auditorskou firmou" v tak velké firmě, jako jsou ČD nebo ČD Cargo, je v podstatě celoroční činnost. Neznamená to, že by tam auditoři příišli na nějakých 14 dní nebo měsíc.

ČD a.s. mají vlastní auditory ...
29.07.2009 (1:21)  
Vlastní (interní) auditory má snad každá velká firma s veřejně obchodovatelnými akciemi, ale audit účetní závěrky dělá vždycky externí auditor. Když to zjednoduším, interní audit má předcházet podvodům a hledat je kvůli ochraně majetku akcionářů, externího auditora zajímá jen to, jestli jsou správně zaúčtovány. Samozřejmě v případě českých státních akciovek by postavení interního auditu bylo asi podobné jako postavení NKÚ, tedy k ničemu.
28.07.2009 (13:57)  
mates111: Je tady ještě další problém v křížovém fianncování. Kdo platí vlastně dopravní cestu? Osobní doprava, která jezdí na mnoha tratích v taktu nebo nákladní, která jede třeba 2x v týdnu. Drastický pokles nákladní dopravy za poslední roky je snad zřejmý každýmu, kdo se zajímá. Skoro mi připadá, že někteří fandové jezdí za vzácnými náklady jako kdysi za párami - obzvlášť mimo koridory.
28.07.2009 (13:51)  
SYN: Existují instituce, které mají vlastní auditory. Ani objednání externího auditu nemusí vést k nezpochybnitelným závěrům.

...neboť pro použití této metody nenašel jednoznačnou oporu v českých právních předpisech. - a tady je zcela jistě volné pole k různým závěrům.

Problém je jinde - Ve vrcholných funkcích se střídají lidi a jejich jediným cílem není ani tak dlouhodobý prospěch firmy, ale okamžitý úspěch oceněný v odměnách. Nezávislý audit je pak nutností. Ale je vždy nezávislý? A jsou to skuteční odborníci?
28.07.2009 (13:37)  
No mě na tom celém zaráží jiná věc. Podle článku byl zisk v minulém roce 670 milionů CZK, přičemž se očekával zisk o cca 40 % vyšší, tedy cca 1 mld CZK. Tento zisk byl očekáván ještě předtím, než přišla hospodářská krize, proto ho můžeme zhruba srovnávat s předchozími lety. Ještě než došlo k oddělení ČD a ČD Cargo, dosahovala celá společnost zhruba vyrovnaného hospodářského výsledku.

Jak je tedy možné, že cca 2 roky poté se součet výsledků hospodaření těchto dvou společností propadl o 2 mld CZK (1 mld CD CARGO - 3 mld CD)???? Nemluvilo se náhodou vždy o tom, že nákladní dopravou je dotována doprava osobní?? A ted se najednou ukazuje, že to tak úplně nebylo...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.07.2009 (13:29)  
ad waszyn:

měl jsem před pár lety takový sen a ten bych Vám nepřál...
Chceš-li pozici, musíš vědět, kde se kupuje reklama a PR extení assisance, hrát golf tam a jen tam kde "se to schází" a o technologii nemusíš vědět skoro nic, neb kde a co nakupovat, ti ti výše uvedení za řádně provedenou úplatu poradí. A pak ani nemáš potřebu, se ptát proč. Samozřejmě, livrej od H. Bosse a kravata.
Ten sen se mi zdává opakovaně. I to, že už se zhmotnil. A nejen u drah.
registrovaný uživatel SYN 
28.07.2009 (13:15)  
Borovička: to jako že by si ČD dělalo samo na sebe audit? Zajímavá myšlenka...
registrovaný uživatel waszyn 
28.07.2009 (12:25)  
Tak v ekonomických pozicích ve firmách typu ČD nebo ČDC není důležité být odborně na výši, spíše člověk musí vědět u koho koupit reklamu, co sponzorovat, ale hlavně kde nakupovat mašinky. Že veřejnou zakázku dostane firma, která neumí doložit svého majitele, tomu se nedivit, na nic se neptat, kapříci připlujou. A šoutouši mají radost jak nám tady jezdí pěkné české výrobky. Zatímco jiní výrobci, kteří u nás vyrábí stejný, ne-li lepší sortiment, či tento sortiment vyrábí jinde, ale mohli by ho vyrábět u nás, dokonce se kupodivu ví komu patří, tak od těch si nic nekoupit a nechat je to tu radši zavřít...
28.07.2009 (11:56)  
...přepracovat uzávěrku a pod vedením mezinárodní auditorské skupiny KPMG provést mimořádný audit... - to vypadá také na dobrý penězovod. Ale co chcete po společnosti (tím myslím společenský systém), kde vlastní lidi ve firmách nejsou dostatečně "spolehliví" a "odborně na výši" a tak se za ně najme předražená firma BroukandPytlík, která všemu rozumí.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
28.07.2009 (11:10)  
Opsáno od Viditelného Macka:
Je neuvěřitelné, co všechno může v Česku "zapadnout": policie odposlouchávala šéfa marketingu Českých drah , kterého podezřívala z vyvádění státních peněz, a odposlechla přitom náměstka protikorupční policie. Ten totiž šéfovi marketingu vzápětí poté, co nahlédl do spisu, volal, že pro něj má žhavou zprávu. Informace, kterou přineslo jen nepříliš poslouchané Radio Česko, "zapadla" a náměstek zůstal náměstkem.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko