Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.
Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.
Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.
Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR
Dnešní stavaři se doslova piplají s umístěním základového panelu s milimetrovou přesností, takže holt nedosahují rychlosti a (ne)kvality práce průkopníků socialistické práce ...
Z hlediska zabezpečovacího zařízení se musí zřizovat různá provizorka, koleje a výhybky se taky musí často několikrát překládat, protože se zkrátka musí alespoň nějak omezeně jezdit, což taky drobet stavaře omezuje. Navíc pracují v blízkosti trolejového vedení pod napětím.
Holt Pernerůc Honzík to měl jednodušší, ten se musel vypořádat akorát s tvrdohlavými sedláky ...
Venca M : já bych doplnil, že část kolejiště (vpravo od 1. koleje trati 221 směr Benešov u Prahy) je fakticky vytrhána a zlikvidována.
Vršovický ranžír už nikdy nikdo neobnoví, i kdyby se mělo na české železnici vozit 300 milionů tun ročně.
Fpul / Jiří Voseček (13.11.) : ukončení vlaků od Krče ve Vršovicích nemělo s NS vcelku nic společného. Důvodem byla postupná modernizace kolejiště hlavního nádraží, v jejímž důsledku byla část kolejiště mimo provoz, takže pro vlaky od/do Krče prostě nebyla kapacita. Teoreticky se samozřejmě daly vlaky prodloužit po skončení prací, ale tohle nemá smysl řešit.
Od prosince budou jezdit vlaky až na HLN.
http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-09-10.html
K tomu březovému a podobnému háji na bývalém ranžíru. Zajeďte si do „starých spolkových zemí" Spolkové republiky a uvidíte, kolik kolejišť je prorostlých vzrostlými stromy a to i na elektrizovaných kolejích, kde navíc svítí odjezdová návěstidla.
Ukončování vlaků od Vraného nad Vltavou ve Vršovicích taky moc nechápu. Na hlavák by se to při troše snahy snad vešlo a teď to není linka napojená na metro. Z Vršovic je to na IPP/Karlák docela daleko.
Osobně se mne dotýká ukončení osobních vlaků z trati 210 ve Vršovicích. Z tohoto "provizorního" opatření po dobu výstavby Nového spojení se stala smutná skutečnost. Navíc rok od roku se násladné návaznosti na hlavní nádraží v jízním řádu stávají spíše dílem náhody, kdy tvůrce jizního řádu snad spoléhá na to, že tam toho jezdí hodně.
Jízdní doby se prodlužují, atraktivita klesá, hlavně že se tomu začalo říkal "linka S".
Znovu zprovoznění vršovického ranžíru je problém z několika hledisek.
Z dopravního to musíte něčím uživit, takže je potřeba vytvořit relace po kterých se budou pohybovat vlaky. A to v takovém množství, aby to bylo ekonomicky rentabilní. Takže by bylo potřeba za den roztřídit a sestavit tolik vlaků, aby se to vyplatilo (bylo to levnější než to strkat mašinou po stanici). Ty vlaky tam taky musí dojet, což nevím jak jsou na tom tratě v okolí Prahy s kapacitou. Zatím provozně postačují jiné seřaďovací stanice. Například Nymburk má ještě dostatečnou kapacitu.
Že se někomu povede v dohledné době (aby se vyplatilo to nádraží do té doby udržovat) dostat náklad ze silnic na koleje, tomu snad nikdo nevěří, jedině že by se moci chopili šotouši a gumokolky prohlásili za kacířství.
Navíc tato stanice by byla potřeba vybavit moderním zab. zař. A to nejen spádovištním, vždyť na Vjezdu se ještě točí klikou.
Co se týče obyvatel v okolí, tak jsem koukal na mapy a v bezprostřední blízkosti sice nikdo nebydlí, ale uvědomte si, jak daleko se nese skřípění pneumatických brzd a nárazy na zarážky. Hlavně ve 3 ráno.
Také je zde hledisko urbanistické. Toto území a jeho okolí mají jistě schválený územní plán a pozemky v centru Prahy mají svoji hodnotu, což v dnešní době znamená mnoho.
Argumentů je ještě mnoho, nejen proti, ale i pro. Mě samotného mrzí zánik takovéto stanice, hlavně když vím, jaký měla význam. Bohužel.
To, co by mohlo poklesnout s narustajicim provozem, jsou ruzne kradeze kabelu a podobne... ale netusim, zda je prave tohle problem NS.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.