..: Nachrichten und Artikel :..

informaceJadran Express - pohodlná cesta vlakem do Splitu - Cestovní kancelář Českých drah zavádí ve spolupráci s akciovou společností Jídelní a lůžkové vozy od 20. 6. do 14. 9. 2003 nové sezónní spojení na Jadran. Naši zákazníci tak mohou využít jediného přímého vlakového spojení z České republiky do Chorvatska. Zvláštní vlak do Splitu bude odjíždět každý pátek z Prahy hlavního nádraží v 9.40 hodin s příjezdem do Splitu v sobotu v 10.11 hod. Ze Splitu se bude vracet vždy v sobotu v 16.35 s nedělním příjezdem do Prahy v 17.25. Jadran Express pojede po trase Praha hlavní nádraží - Kolín - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav - Graz - Maribor - Zagreb - Split. Cena zpáteční jízdenky pro dospělé činí 1990, - Kč, pro dítě do 12 let 1600.- korun. Při zajištění lehátka je to 3500.- Kč, resp. 2800.- Kč. K dispozici jsou i lůžka. Do Splitu je možné sebou přepravit auto, motocykl a přívěs - jejich naložení a vyložení je možné v Praze a Splitu. Za přepravu dopravního prostředku a jízdenku pro řidiče s lehátkem zaplatí náš zákazník 3990, - Kč. Jídelní a lůžkové vozy, a. s., zajistí po cesté ubytovací a cateringové služby. V předprodeji je možné zakoupit si menu na celou cestu (obědy, snídaně a večeři), ale totéž lze učinit i na místě. Ve vlaku je zabezpečena přeprava větších zavazadel, kol, surfů i psů. Děti do 4 let věku bez nároku na místo pocestují zdarma. Zákazníci si mohou zakoupit i jednosměrnou jízdenku. Do soupravy je zařazen jídelní vůz se speciálním ceníkem. V cílové stanici je možné využít autobusové transfery do 23 nejznámějších letovisek Dalmácie.

informacePardubicko - Dnes dopoledne byla u Kostěnic na trati Praha - Česká Třebová nalezena funkční nálož a nařízlou kolejnici. Objevil to pochůzkář kolem desáté hodiny a provoz na této traťové koleji mezi Pardubicemi a Chocní byl ihned zastaven. Provoz v druhé koleji byl zastaven také v době, když pyrotechnici likvidovali nálož, která byla funkční. Podle některých údajů dokonce explodovala na místě, ale nezpůsobila větší škody. Vlaky dálkové dopravy byly vedené odklonem přes Hradec Králové a Týniště nad Orlicí.
Provoz byl obnoven v jedné koleji před třetí odpoledne a normální provoz byl obnoven v půl čtvrté. České dráhy i Policie zatím mlčí o dalších podrobnostech. Mají být k dispozici zítra. Vlaky během odpoledne nabírali desítky minut zpoždění a ČD se cestujícím omlouvají.

obrazekKroměřížsko - Dne 7.6. zahynuli na železničním přejezdu rodiče s dcerou při srážce osobního motorového vlaku sr Škodou octavií. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Podle policistů byla rodina ze Vsetínska. Řidič zřejmě přehlédl výstražná světla PZS bez závor. Strojvedoucí se ihned podrobil zkoušce na alkohol, ale ten byl negativní. Škoda byla vyčíslena jednak jako nevyčíslitelná (na životech) a na technice na 200 000 Kč.

obrazekTrať 231 - V období od 9. června do 8. července 2003 se na trati Praha - Lysá nad Labem v úseku Praha-Horní Počernice - Mstětice uskuteční výluky vždy jedné z traťových kolejí, které si vyžádají odklon některých vlaků dálkové dopravy. Nepřetržité výluky jsou mezi oběma stanicemi plánovány na dny 9. až 11. června a 23. až 26. června. Práce začnou první den v 7.00 a skončí poslední den v 19.00 hod. Ve zbývajících pracovních dnech v období mezi 9. červnem a 8. červencem a v sobotu 14. června potrvají vždy od 7.00 do 19.00 hod. V uvedených dnech pojedou rychlíky 255 a 752 a expresy 550 a 551 Krakonoš v úseku Praha hl. n. a Nymburk hl. n. odklonem přes Poříčany. Během výluk se v obou traťových kolejích mezi železničními stanicemi Praha-Horní Počernice a Mstětice zrekonstruuje železniční svršek. Bližší informace získají cestující na vývěskách v příslušných železničních stanicích. České dráhy se omlouvají za případné komplikace.

obrazekTrať Tábor - Bechyně - Oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, které proběhnou v sobotu 21. 6. 2003, budou doprovázet jízdy historických vozidel a oslavy měst Tábor a Bechyně. Jízdy zvláštních vlaků jsou uvedeny v jízdním řádu vydaném pro tento účel. Další doprovodné programy budou na této stránce uveřejňovány postupně jak vejdou ve známost. V každém případě jedna z doprovodných akcí, které proběhnou při oslavách, bude v Táboře výstava hnacích železničních vozidel ze současnosti. Počet a typ jednotlivých lokomotivních řad není zatím přesně znám, neboť ještě probíhá jednání o zapůjčení některých exponátů. Podle předběžných informací zastoupení vozidel historických i současnosných bude na velmi slušné úrovni. Za informace děkuji panu Václavu Daranskému z DKV České Budějovice, PJ Tábor.

obrazekPraha - S téměř tříměsíčním zpožděním byla dne 23.5.2003 zahájena druhá etapa přestavby mostů nad Seifertovou ulicí v Praze. Na místě, kde ještě nedávno byly staré, již nevyhovující konstrukce, bude do konce roku 2004 vybudována druhá část ocelobetonového mostu, který bude napojen na již hotovou západní část. Během stavby této části bude zahájena stavba Nového spojení, takže nová část mostu se bude používat až po dokončení 1.etapy Nového spojení. Tato ocelobetonová konstrukce s průběžným štěrkovým ložem má tu výhodu, že kolejiště může být kdykoliv měněno, čehož bude i využito. V rámci druhé etapy přestavby mostů bude též zahloubena a rozšířena Seifertova ulice a tramvajové těleso bude přemístěno blíže k jižnímu portálu. Přestavba si vyžádá i zastavení provozu jak individuální, tak tramvajové dopravy v této oblasti.

informaceČeské dráhy sníží náklady na svůj autoprovoz - V rámci úsporných opatření přijímaných současným vedením Českých drah dojde také ke snížení nákladů na automobilový provoz. České dráhy, a. s., mají 900 automobilů různého typu a pro různé účely, jejich provoz je spojen s poměrně vysokými fixními náklady. Proto dojde k omezení jejich počtu. Zrušeno bude několik desítek nejstarších vozidel, jejichž stáří je i více než deset let. U těchto automobilů jsou vedle vysokých fixních nákladů také velké náklady na údržbu a samotný provoz. Zároveň se zrušením starých nehospodárných aut dojde k efektivnějšímu využití novějších vozidel. Další změnou bude snížení počtu vozů řízených profesionálními řidiči a podobně jako v jiných podnicích se ve větší míře uplatní tzv. referentské řízení. Další významné úspory přinese v budoucnosti změna nákupu nových vozidel, která nahradí dosluhující a provozně drahá auta. České dráhy budou chtít nakupovat vozy v ucelených sériích za cenově výhodnějších podmínek a se zajištěním nadstandardního servisu. V současné době se však s ohledem na úsporná opatření žádná vozidla nenakupují.

obrazekPraha-Braník - Již po desáté se v Praze Braníku konal v sobotu a v neděli (31.5. a 1.6.2003) den dětí s Posázavským pacifikem. Byla připravena výstava vozidel 141 001, 151 016, 742 317 a 750 330. Také zde bylo "malé lego" které jezdilo po nádraží, aby vozilo děti :). Také bylo připraveno hned několik zvláštních vlaků. Bylo to na trasách Braník - Modřany (310 rybáky), Braník Krč a přední část na vlečku do depa metra Kačerov (434.2186 a rybáky), zadní M240.0 na most Inteligence, a sestava 831+2*Calm na trase hlavní nádraží - Braník. Účast návštěvníků byla veliká a počasí také přálo.

obrazekCzech Raildays 2003 - Včera České dráhy oznámily, že na výstavě Czech Raildays, která se koná v Ostravě 18.-20.6.2003, nebude k vidění jednotka řady 680 ČD. Původní plány počítaly s první prezentací jednotky právě zde, ale z důvodu naplánovaných zkoušek zde nebude. Jako náhradu připravily České dráhy prezentaci této jednotky v Praze na hlavním nádraží dne 24.6.2003.
V Ostravě bude k vidění tedy "jen" "modrá laminátka" (řada 340 - ex 240 ČD), které byla "přidána" soustava 15 kV 16 2/3 Hz. Dále zde bude k vidění nová motorová jednotka řady 840 zssk, což je dieselelektrická jednotka typu GTW 2/6, kterou vyrábí švýcarská firma Stadler.

4.6.2003 - 16:24 - Fotografie jednotky řady 680 ČD ještě v Itálii

obrazekModerní železnice - Na internetu jsme nalezli fotografie jednotky řady 680 ČD, která by již příští rok měla jezdit na vlacích kategorie EuroCity i s cestujícími. První jednotka by měla do České republiky dorazit každým dnem. Poté budou zahájeny první zkoušky v ČR, ale i v Německu a v Rakousku tak, aby byla jednotka schválena pro provoz na těchto územích. Až drážní úřad povolí provoz s cestujícími, bude jednotka jezdit nejdříve na vnitrostátních spojích a poté na současných vlacích EuroCity. Podle ČD na vlacích EC 75, 278, 279, 74. Tedy na trase Praha - Wien - Dresden - Wien - Praha. Další jednotka by měla do ČR dorazit v průběhu září 2003 a poté každý měsíc jedna. Ještě na závěr připomenu, že České dráhy objednaly celkem sedm sedmivozových jednotek za 4, 7 miliardy korun.

Fotografie jednotky ještě z Itálie

Zdroj: Železničář a FSČR

obrazekPraha hlavní nádraží - V obvodu železniční stanice Praha hlavní nádraží bude z důvodu stavebních prací omezen provoz od pátku 6. června 17.20 hodin do neděle 8. června 15.40 hodin. V této době bude omezena jízda některých vlaků nebo budou vlaky vedeny po odklonových trasách. Osobní vlaky jedoucí přes ŽST. Praha-Libeň odklonem (úvratí), zastaví v Praze Libni pro nástup a výstup cestujících. Během výluky bude nahrazena výhybka 99 v Praze hl.n. - bude vložena kolej.

obrazekÖBB Železničáři v Rakousku se rozhodli zítra stávkovat, takže se na ÖBB nemá hnout ani jedno železniční kolo. I ČD budou tímto ovlivněny, protože vlaky, které jednou z/do Rakouska začnou / skončí v poslední stanici před hranicí. V úsecích Břeclav - Wien, Znojmo - Retz/Wien, C. Velenice - Gmünd a Horní Dvořistě - Summerau budou všechny vlaky zrušeny bez náhrady!!!. Vlaky EC 70/71 vůbec nepojedou. Stávka je vyhlášená na 3.6.2003 od 1:00 do 24:00 hodin.

informacePraha - Možná, že to již víte, ale v Praze konečně začala druhá etapa výměny ocelových mostů nad Seifertovou ulicí. Ocelové konstrukce budou nahrazeny novým ocelobetenovým objektem, který bude napojen na most z první etapy. Stavba byla zahájena 23.5. tím, že bylo sneseno trakční vedení nad mostem a okolím a koleje 12b až 30 (4. - 7. nást.) se staly kusými. Po kolejích 32 a 34 je možné posunovat i na straně mostů. Vlaky směr Libeň/Holešovice/Vysočany mohou odjíždět pouze z 9. až 12. koleje (1. až 3. nást.). Mosty byly dnes demontovány takřka za provozu, jen při samotném odstraňování byl na chvíli z bezpečnostních důvodů zastaven provoz pod mostem.

Zdroj: Kubze

obrazekobrazek V sobotu 31.5 dojezdil Hradecký bulík 464.008. Rozloučení proběhlo při neveřejné jízdě z Hradce Králové do Náchoda. Již není způsobilý jízdy ale uvažuje se o navrácení do provozuschopného stavu. Mohly jste ho spatřit na akci TT Víkend kde stál ve stanici Všestary. Doufám že ho nevidíme na kolejích naposled. První snímek je památný list vydávaný u příležitosti prohlídky lokomotivy a druhý dnešní snímek ukazuje jak stojí v PJ Hradec Králové kde asi delší dobu takto zůstane...

obrazekOd 1.6.2003 bude do odvolání s okamžitou platností zastavena přeprava zásilek systémem Inter-kurýr na Slovensko. Na základě vyhodnocení využití tohoto systému tak včera rozhodlo Generální ředitelství Českých drah svou depeší č. 1482 30/05 03 1059 dh

« Neuere Nachrichten | 1 ... 490 491 492 493 494 495 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:31
geht unter um 18:01

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Co přinesla konference o dopravním plánování na železnici v Luhačovicích?
Ve čtvrtek 12. října 2017 hostily Luhačovice mezinárodní konferenci s komplikovaným názvem Dopravní plánování na železnici 21. století – evoluce, revoluce nebo jiné paradigma. Mezi jedenácti vystupujícími ...

Poslední příspěvek Lokomotiva Bardotka se salonním vozem ukončí úspěšnou sezonu na Švestkové dráze
Na 28. a 29. října 2017 chystají společnost AŽD Praha a Ústecký kraj slavnostní jízdy netradičními soupravami na trase Středohorského motoráčku Lovosice-Most. Půjde o zakončení první úspěšné sezóny, kterou ...

Poslední příspěvek Telgártskou slučkou do raja
Nápad nakrútiť dokumenty o najkrajších tratiach na strednom Slovensku vznikol už niekedy pred 6 rokmi, keď som začal pravidelne cestovať vlakom do Žiliny na vysokú školu. Železnice ma vždy veľmi fascinovali ...