Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) před nedávnem vyhlásila veřejnou soutěž na modernizaci až 30 vozů řady Bdt. Ze dvou nabídek pak vyhrála ta, kterou podala společnost ŽOS Trnava. Ta zvítězila s nabídkou, že všech 30 vozů zmodernizuje za částku 23.106.840 eur (633,6 milionů korun), což byla mírně menší částka, než původně předpokládaných 23,9 milionů eur. Smlouva počítá s modernizací nejdříve pouze jednoho vozu a následnou opcí na 29 dalších. Vozy budou po rekonstrukci podobné řadě Bdgteer ZSSK — velkoprostorové, klimatizované, s prostorem pro jízdní kola a oddílem pro vlakvedoucího. Modernizace má být spolufinancovaná z kohezního fondu EU.
Zdroj: TED Europa
V tom, že jsou rychlejší :); jinak samozřejmě letecké uspořádání sedaček. Ale třeba THALYSy mají v 1.třídě jedno neprůchozí "kupé" (2x3 sedačky podélně, od představku odděleno dveřmi) a ve 2.třídě taky "něco trochu jako kupé" (na obou stranách od uličky čtyřka se stolky, průchozí oběma směry)
v čem jsou "nenormální" vlaky TGV, ICE?
Je pravda, že kupé v elektrických jednotkách nejsou zrovna běžná, ale třeba takové ICE 1 je kombinovaný velkoprostor a kupé. Je to ale asi jedna z mála výjimek. Nicméně teoreticky přece nic nebrání udělat v EMU/DMU kupé. To, že takových jednotek je na světě jako šafránu jenom potvrzuje to, že velkoprostor je zkrátka ekonomicky výhodnější.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.