Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) před nedávnem vyhlásila veřejnou soutěž na modernizaci až 30 vozů řady Bdt. Ze dvou nabídek pak vyhrála ta, kterou podala společnost ŽOS Trnava. Ta zvítězila s nabídkou, že všech 30 vozů zmodernizuje za částku 23.106.840 eur (633,6 milionů korun), což byla mírně menší částka, než původně předpokládaných 23,9 milionů eur. Smlouva počítá s modernizací nejdříve pouze jednoho vozu a následnou opcí na 29 dalších. Vozy budou po rekonstrukci podobné řadě Bdgteer ZSSK — velkoprostorové, klimatizované, s prostorem pro jízdní kola a oddílem pro vlakvedoucího. Modernizace má být spolufinancovaná z kohezního fondu EU.
Zdroj: TED Europa
Tak nakonec se opravdu jedná o rekonstrukci vozů řady Bdt, nikoliv B. Ve zveřejněné smlouvě (viz odkaz na konci článku) je sice výslovně uvedena řada B, nicméně tam to je zřejmě pouze v tom smyslu zjednodušené. V tomto smyslu byl upraven i text článku.
Nové vlaky se musí průběžně kupovat tak jako tak. Při věčných rekonstrukcích se jednoho pošmourného dne rozpadne všechno najednou a nebudou prachy koupit najednou vše nové - a s dopravcem je konec. Nebo nastane přinejmenším drastická redukce.
Takže je dosť možné, že naozaj ide o rekonštrukciu niektorých zo zvyšných Bdt, čo naznačujú aj detaily ako sklopnú sedačku vedľa skrine rozvádzača zrušiť (v Béčku nie je žiadna sedačka na predstavku), predeľovaciu priečku aj s dverami zrušiť či 2ks štvorsedenia zrušiť
Bude se tedy kompletně předělávat celý interier, budou nové předsuvné dveře, CZE, akustický IS, klimatizace a lak. Na představku se záchranou brzdou bude prostor pro kola (budou tam i sklopné sedačky a prostor pro vlakvedoucího). Na druhém představku budou dvě WC.
Jediné co mi nesedí, je rok výroby vozů. Ve smlouvě jsou roky 1990/1992, že by to bylo z Bdt?
Co je podle me na B od zacatku spatne:
8 mist v kupe
kozenka
system otevirani oken - uplne/vubec
Vmax 140
spalkova brzda
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.