Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) před nedávnem vyhlásila veřejnou soutěž na modernizaci až 30 vozů řady Bdt. Ze dvou nabídek pak vyhrála ta, kterou podala společnost ŽOS Trnava. Ta zvítězila s nabídkou, že všech 30 vozů zmodernizuje za částku 23.106.840 eur (633,6 milionů korun), což byla mírně menší částka, než původně předpokládaných 23,9 milionů eur. Smlouva počítá s modernizací nejdříve pouze jednoho vozu a následnou opcí na 29 dalších. Vozy budou po rekonstrukci podobné řadě Bdgteer ZSSK — velkoprostorové, klimatizované, s prostorem pro jízdní kola a oddílem pro vlakvedoucího. Modernizace má být spolufinancovaná z kohezního fondu EU.
Zdroj: TED Europa
380 + 2x Bee272 + 2x Bee273 + Bbdgmee + WRmz + Amz.
Místo neestetického velkoprostoru kupéčka, místo přiblblého automatu na jídlo (slibovaného ve výběrkách) restaurační vůz, večer nerušená jízda v zhastuném kupéčku :)))
Myslím si to z pohledu cestujícího, náklady na provoz neberu v potaz.
Příčina rozdílné obsazenosti ve špičce a v sedle spočívá v tom, že ve špičce lidi jedou do/z práce, tudíž jich je (logicky) nesrovnatelně víc než v sedle. K tomu bych jen doplnil oblíbený dotaz mého švédského kolegy (tj. ze země, kde se pilně pracuje a - na rozdíl od CZ/SK - ta pilná práce je dobře finančně ohodnocena), který se mne při každé návštěvě v Praze ptá "dneska byla nějaká národní manifestace?".
Tj napriklad nezanedbatelne levnejsi jizdenky v neatraktivnich casech
Na druhou stranu chápu, že na dálkových relacích je to trochu jinak - cestující má třeba dovolenou, ale i v tom případě chce do cíle dorazit co nejdříve a ne strávit celý volný den na cestě. To by ten cenový rozdíl musel být opravdu výrazný, ale kdo ho "zaplatí"? ... na trase Pha - OV je jízdné celý den stejné (nízké) a přesto i tam je ve vlacích přes poledne docela prázdno. Nedávno jsem jel (služebně) Pha-Pardubice (v poledne) a PU-Pha (kolem 16 hod) žlutým vlakem - směrem T v kupé já + dvojice důchodců, zpět já + nějaká studentka (oba z PU).
Na tom, že někoho jiného, kdo taky jen prezentuje svůj názor, setřete povýšeným: "...to už jsme si tady vyřešili...," docela dost...
Ad. klasika na dálkových trasách. Pokud chcete jezdit na části ramena rychleji (třeba v zahraničí), jak budete řešit tlakotěsnost, hmotnost na nápravu, výkon apod.?
Ony jednotky v sobě mají také některé výhody, které sice nejsou pro cestujícího tak viditelné, zato pro dopravce klíčové - redundance pohonu a klíčových částí, diagnostika celé soupravy apod.
"...(jak už bylo v minulých článcích dostkrát řešeno)..."
To je tedy fakt vrchol arogance... Předkládat jako argumentační důkaz to, že už jsem někdy něco takového plácnul, to je tedy síla...
Jinak ja jsem také zastáncem jednotek. Krom technické stránky tu nikdo neřeší to, že i "šibování" na nádraží není zdarma. Kolik stojí nutnost mít funkční posunovací lokomotivu, kolik stojí plat personálu v oranžovém, kolik stojí elektrika nebo nafta "spálená" při "šibování"?! Myslím, že když se k nižší hmotnosti a spotřebě přičte ještě toto, tak už vůbec nevadí, že kapacita nemusí sedět stoprocentně a pár sedaček může zůstat prázdných...
Tak pokud nemáš čas zajít na odborný seminář, ještě existuje celá řada odborných časopisů a knih. Pokud se chceš seznámit s moderní železniční dopravou, neznám nic lepšího. Pak možná pochopíš. Já to taky neznal, ale ta řada let, kdy se v oboru kolejových vozidel pohybuji mi dala mnohé...
Co se týká vozidel, čím lehčí tím lepší, to zase neplatí tak dogmaticky, přeci jen adheze je svinstvo. Hlavní co je u vozidla důležité je spolehlivost, energetická efektivita a dobré jízdní vlastnosti, to je základ, na tom stojí a padá moderní vozidlo.
Pokud chceš jako cestující jezdit v moderních vozidlech a dostatečně rychle, pak bys měl chápat snahu dopraců o minimalizaci nákladů, aby tento pak mohl generovat zisk a ten později přetavit v další nová vozidla či vylepšení služeb. Pokud chceš i nadále provozovat skanzen, OK ale u toho skanzenu to i zůstane.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.