..: Wagon Service Travel odkoupil od RŽD třicet lůžkových vozů :..

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Bratislava — Gigantické dodávky lůžkových vozů pro ruské železnice, o kterých jsme již psali, umožnily odstavit z provozu zhruba osmdesát starších lůžkových vozů řady WLABmee, dodávaných z východoněmecké vagonky DWA Görlitz v polovině 90. let. O vozy projevil zájem slovenský dopravce Wagon Service Travel, zabývající se pronájmem ubytovacích vozů a provozováním různých výletních vlaků. V průběhu roku 2015 bylo zakoupeno třicet lůžkových vozů, které se od čtveřice doposud provozovaných vozů odlišují modernizací interiéru, a vozy byly v ŽOS Vrútky podrobeny další modernizaci, jejíž součástí bylo přelakování do nového nátěru Wagon Service Travel.

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Omlazovací kůrou prošel také interiér, kde byly použity například různě barevné obklady stěn. Vozy, které již omlazovací kůrou a přelakováním do barevného provedení WSBA prošly, jsou v současné době nasazovány na vlaku EN 444/445 Slovakia a od nového grafikonu se vyskytnou také na druhém páru nočních vlaků spojujících Prahu s východním Slovenskem, rychlíku Bohemia z Prahy do Humenného. Větší změny lze čekat na Slovensku, kde by tyto moderní vozy označované jako WLABmee/200/NG (NG = nová generace) nahradí zastaralé vozy řady WLAB na řadě vnitrostátních výkonů, tedy na všech relacích Bratislava - Košice/Humenné/Prešov. Za zmínku na závěr stojí, že v průběhu nákupu v 90. letech nebyly tyto vozy odebrány všechny, část vozů přešla k běloruským a ukrajinským železnicím a deset vozů připadlo roku 1997 tehdejším Železnicím Slovenské republiky, kde pod hlavičkou ZSSK dosud spojují Košice a Poprad-Tatry s Prahou. Další čtyři vozy, které byly vyrobeny pro litevské železnice, připadly v roce 2007 již zmíněné společosti WSBA, avšak oproti třicítce nových vozů neprošly modernizací interiéru.

Přechodové dveře, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel WC, foto: Wagon Service Travel

Zdroj: Wagon Service Travel


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
10.09.2015 (20:05)  
Docela by mě zajímalo, zda RŽD se zbavovala pouze 30 vozů, nebo ten zbytek se prodal jinam/šel pod autogen.

A co se týká nočních vlaků (a zrovna do toho Zell am See), tak je zde (ze Západní Evropy) celkem poptávka. Na vlastní oči jsem v Zell am See viděl 2 rychlíky ve směru Amsterdam (jeden jel přímo, druhý někudy oklikou (mimochodem na obou měl WSBA své vozy jak WLABmee tak Bcmh - ale oba vlaky jinak složeny ze strašných šrotů)).

Vozy by se dali využít: Dejme tomu v létě EN do Chorvatska (ale ne 24 hodin přes Maďarsko, to je naprosto zabité) a v zimě do těch Alp (využití téměř celý rok). A ještě bych udělal to, že bych nabídl za "diskontní cenu" třeba i ten WLAB nebo Bc.
Chtěl by to jen ze strany dopravců nějakou marketingovou kampaň, popřípadě smlouvu s cestovními kancelářemi (aneb na světě není jen ČD Travel).
registrovaný uživatel IC540  mail  
07.09.2015 (2:57)  
Aleš Liesk.
No za cca posledních 15.let naštěstí ani jednou neuletělo...
Občas jsme použili i dřívější variantu, nechce se mi teď dohledávat jak to přesně před 10 a více léty jezdilo...
Ale vím i o několika mnoho hodinových zpožděních...
Excel měl však možnost vždy někde krátit...
A jak píši. I štěstí při nás stálo...
06.09.2015 (18:02)  
Dojezd ve čtyři ráno seděl na letadlo v šest hodin...
To jste docela odvážnej, já bych si to netroufl.
registrovaný uživatel IC540  mail  
05.09.2015 (19:32)  
Já jsem do nedávna využíval ubytovací vozy několikrát do roka i s rodinou. Tedy přesně do doby zrušení Excelsiora...

Dva krát ročně Ostrava Karlovy Vary.
Jednou ročně Ostrava Mariánské Lázně.
2-4 krát Ostrava Praha.

Vary a Mariánské s ženou i dcerou za rodinou, ke známým a dovolenou...
Do Prahy jako doprod sestry s kuframa a báglama na letiště. Dojezd ve čtyři ráno seděl na letadlo v šest hodin...
A ty čtyři hodky většinou přišly vhod v leže...
Také jsme měli z Havířova přestup ve Svinově...

Mariánské padly. Na Slovakii není připoj z Havířova, ale to by se dalo pořešit odvozem kámošem. No ale posun k téměř poledni si můžou strčit ČD jaksik doslova někam. Stejně tak i ve směru zpět. Přijet uprostřed noci do Ostravy. Jaksik ne ne...

Takže i takto se přichází o cestující v nočních spojích...

Když se dráhy rozhodovaly jak ze tři nočních spojů udělat dva, tak se rozhodly dle mého špatně nebo ne moc dobře...

Odjezd z Prahy ve 22 a 23 hodin. Mohlo být v 21 a 24...
Dojezd do Košic v 6 a pokračovat na Humenne. A v 9.hodin...

Taktéž na dojezdu místo v 7 a 8 hodin. Třeba ve 4 a 7 hodin...
Nezazdít tak lůžkové do Varů dojížděním k polednímu meny...
A nevynechat pro zejména sever moravy možnost jejich využití...

Čas po Excelsioru na odjezdu i dojezdu do Prahy je stále volný...
Třeba si žlutý taky něco pořídí a vyjede v jeho čase...
A když dá lůžkové i na ten současný co již jezdí. Tak můžou Československé dráhy opustit i noční dopravu na Praha Ostrava Košice...
V denní dopravě na Praha Ostrava už to na ručník vhozený do ringu panem Krtkem vypadá a blíží...
04.09.2015 (15:44)  
Já cestuju po několika městech v Evropě, ale jeden kolega z Německa (z Mannheimu) jezdil zásadně všude vlakem (a to nebyl od "dráhy", ale "z průmyslu"). Vlakem jel i do Madridu nebo do Bari (resp. ještě kousek dál).
Když jsme u toho Bari, dostat se tam z Prahy letadlem je taky celkem náročné. Měli jsme tam mít jednání v únoru, spojení se 2 přestupy (např. Amsterdam / Lyon a Řím, zpáteční let přes Milán a Zurich - a to jsem si ještě bystře všimnul, že přílet do Milána je ve 22.30 na Linate a odlet v 6.30 z Malpensy - tzn. součástí hry byl i noční přesun na skoro 100 km :-)))) Tak jsem se z jednání omluvil - a dobře jsem udělal, 2 dny před jednáním bylo toto zrušeno :-)
V qětnu jsem už sehnal lety s jedním přestupem (tam se v Mnichově trčelo asi 5 hodin a musel jsem v neděli, neb všechny pondělní relace byly vyprodané, s výjimkou výše zmíněného spojení přes Amsterdam a Řím (víc jak 3x dražší, celkem asi 15 hodin na cestě, jeden přestup 45 minut (což je o krk) a druhý zase asi 4 hodiny).
K cenám a časům: tam jsem letěl 7.5 hodin (čekání 5 h), zpátky 4 h (čekání 1.5 h), cena asi 11.5 tis.
Vlakem to bylo celý den (asi 25 hodin, teď mi to spojení už nenajde žádné - asi tam byl nějaký sezonní vlak), základní cena necelých 9 000 Kč, ale trasování (pro tuto cenu) bylo přes Summerau, Salzburg a Bad Gastein, zatímco existující spojení mi to našlo přes Furt a Mnichov - tzn. úplně jinudy :-(
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.09.2015 (12:28)  
Já jezdím na služebky do zahraničí několikrát do roka, protože jsem vlakofil, tak vždycky zvažuju cestu vlakem, a několikrát už jsem do toho i šel, ale i tak většinou letím.

Letět se dá z Prahy skoro všude po Evropě přímo nebo s jedním přestupem, který je obvykle časově rozumný.
Vlakem je to obvykle na několik přestupů, a často to zahrnuje něco jako přijet o půlnoci do Berlína a dál pokračovat v 5 ráno, což je šílenost. Přitom u vlaků by přímá spojení měla být snazší na vytvoření než u letadel, protože stačí přímý vůz, který se párkrát někde přehodí z vlaku na vlak. Pokud by se tohle dělalo, rázem by to bylo mnohem atraktivnější.

Letadlem se obvykle cestuje pár hodin, k tomu pár hodin cestování mezi městem a letištěm a čekání na letištích, to je dohromady obvykle cca půlka dne ztracená. Přímý noční vlak má tu výhodu, že člověk neztratí skoro nic, protože celou cestu v klídku spí. Bohužel spacích vlaků je žalostně málo, a cestovat řádově 12 hodin v sedě není nic moc, a přes noc je to vysloveně příšernost. Například spoj o půlnoci z Hamburku s příjezdem kolem 6 ráno do Kodaně je supr věc, ale naprosto to zabíjí to že jsou tam jen sedadla.

Problémem je i neexistence centrálního rezervačního systému pro železnici (na rozdíl od podobných portálů v letecké dopravě).
Pod to bych se rozhodně podepsal, koupit vlakovou jízdenku za slušnou cenu je dost časově náročné, občas to ani nejde udělat z Česka, ale je nutné kupovat jízdenku někde po cestě (anebo to jde koupit tady, ale vyzvednout se to musí v zahraničí)... To když se srovná s letenkama, tak jeden z důvodů, proč lidi lítaj místo aby jezdili vlakem, je dost očividnej.
04.09.2015 (10:32)  
S. Horák: hezké srovnání, ale mám k němu několik "ALE".
Zatímco zpáteční jízdné na vlak je zhruba dvojnásobek jednosměrného (zpáteční sleva je minimální či žádná), tak u letenek je to zcela naopak: zpáteční letenka je za téměř tutéž cenu, jako jednosměrná, někdy je dokonce levnější! (osobní zkušenost - pro jednosměrný let do Varšavy bylo levnější koupit zpáteční letenku s odletem zpět "za hodně dlouho" a nechat zpáteční let propadnout, než kupovat jednosměrnou letenku).
Tudíž za cenu letenky "tam" jste možná mohl pořídit letenky zpáteční, zvlášť pokud jste to kupoval 6 týdnů předem.
Co se týče cen ranní / odpolední, tak zde je to silně individuální: ranní lety (v 7 ráno) do Brusele (kam létám poměrně často) bývají vyprodané poměrně rychle i přes o něco vyšší cenu a "nekomfort" časně ranní dopravy na letiště, dopolední a polední bývají levnější. Za zpáteční letenku dám mezi 6 - 8 tis. (v nepříznivém případě do zhruba 10), zpáteční teoretická vlačenka je za 10,5 (jasně, mohl bych zkusit nějaké "včasné jízdenky" a najít něco levnějšího. Nicméně přes Furt im Wald to určitě nebude ideální z hlediska času, lepší by byl DB Bus do Mannheimu a pak ICE/Thalys nebo něco takového, ale to by zas nestálo 10,5...)
registrovaný uživatel CART 
04.09.2015 (9:10)  
PIKEHEAD - přesně tak. Jasně, když někdo jede služebním autem a platí jen palivo (a někdy ani to ne), tak je jakýkoliv jiný druh dopravy bez šance, ale určitě je dost i soukromých aut...
03.09.2015 (16:53)  
Karel Kovářík: Takhle bych to osobně neřekl a rozhodně nechci generalizovat, nicméně pro mě konkrétně na vhodných trasách ano.
03.09.2015 (16:06)  
Hezká diskuse.

Je velká škoda, že v době dotací na všemožné kraviny se nenajde něco na tohle - třeba využití výnosů z dálničního mýta z Brennera na kilometrickou platbu na OeBB. Namísto cashe do kapsy by tamní obce měly opravdu méně aut. Totéž nedávné zavedení stovky přes celou dálnici v údolí Innu (asi na 100km) naznačuje, že méně aut by bylo silně vítáno.

K námitce last mile - "Severní Itálie", do které se jezdí lyžovat z ČR možná nejčastěji, je z větší části Jižní Tyrolsko zhaftované po WWI Rakousku; prakticky to znamená civilizace s IDS a s dálkovou dopravou (Mnichov-Verona) v režii OeBB a DB. V poslední době dochází v režii regionální vlády i k renesanci přípojných lokálních tratí tam, kde FS nechalo ležet koleje - Kronplatz a Madesimo.

K fragmentovanosti - je jasné, že středisek je hodně, ale zrovna tento směr mi koncentrovaný přijde celkem dost. Východ Rakouska a velké dálky typu Savojsko bych asi v první fázi neřešil.

I pokud by vlak byl o trochu dražší, získáte tím prakticky vždy nejméně jeden extra den, kdy nemusíte platit postel, nebo nepřijdete o dovolenou, odpočatost z vlaku je nesrovnatelná s mrtvolnatostí po různých nočních autopřesunech...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko