..: Tratě ŽSR se hemží stroji Siemensu. Kvůli schvalování :..

Vectron ELL 193.214, Leopoldov, foto: Kniha jazd.info, p. Kamenár Bratislava/Žilina — Tratě ŽSR zažívají nebývalou aktivitu exotických vozidel. Výrobce Siemens Mobility totiž v tomto týdnu testuje na slovenské železniční síti hned tři různé typy kolejové techniky. Schválení podstupuje netrakční vysokorychlostní jednotka Viaggio Comfort, lokomotiva EuroSprinter ES64U4-C, a nezávisle na tom byl k testům přistaven i o generaci novější stroj produktové řady Vectron. Právě posledně jmenované hnací vozidlo 193.214 v barvách rakouské lokomotivní půjčovny European Locomotive Leasing (ELL) ve středu 5. listopadu testovalo kompatibilitu palubní jednotky ETCS a správné fungování instalovaného palubního zabezpečovače MIREL VZ1 se systémy instalovanými na koridoru ŽSR. Zkušební jízdu Bratislava-Petržalka – Trenčín a zpět zajišťoval dopravce RegioJet. Ten, stejně jako státní ZSSK, budou v dohledné době lokomotivu podobných parametrů nutně potřebovat.

„Společnost Siemens požádala soukromého dopravce RegioJet o zajištění zkušební jízdy nové lokomotivy Vectron na území Slovenska. Předmětem zkoušky bylo ověření funkce mobilní části evropského zabezpečovače ETCS. Tyto zkoušky dopadly úspěšně,“ uvedla pro ŽelPage mluvčí Student Agency Petra Nováková. V situaci nedostatku vícesystémových lokomotiv československé provenience by přitom právě Vectron mohl být vhodným a dostupným kandidátem pro rozběh open-access linky Bratislava – Košice v režii žlutého dopravce. Nejnovější lokomotivní rodina od Siemensu ovšem má své kouzlo i pro ZSSK – společně se Škodou 109E jde o jediné dva stroje, jež splňují výkonové parametry výběrového řízení na nová hnací vozidla pro dálkové vlaky. Společnost ELL možné uplatnění svých strojů na slovenském trhu ani účel zkoušek komentovat nechtěla.

V průběhu jediného týdne ale rakouský Vectron nebyl na síti ŽSR tak úplně sám. Od pondělí do čtvrtka pobývala na Slovensku také vratná souprava ČD railjet čísla 004 společně s rakouskou lokomotivou 1216.234 ÖBB v barvách Českých drah, jak již bylo uvedeno na začátku. Čtyřdenní jízdy měly prověřit vliv jízdy vlaku na infrastrukturu ŽSR, mj. elektronické počítače náprav, kolejové obvody 25/50 Hz a další vlivy na celkovou elektromagnetickou kompatibilitu.

Harmonogram zahrnoval úseky Vrútky – Martin – Vrútky – Kraľovany – Vrútky – Košice – Žilina, Žilina – Skalité – Žilina – Ladce – Dubnica nad Váhom a Chotín. České dráhy upřesnily, že schválení jednotek railjet na Slovensku bylo jednou z podmínek smlouvy na první sérii souprav. „V jízdním řádu 2015 se s pravidelným provozem railjetů na Slovensku nepočítá, ale mohou se tam objevit v souvislosti s řešením mimořádností. Trať Břeclav – Kúty – Devínska Nová Ves – Vídeň se běžně využívá pro odklonovou vozbu v případě mimořádností na trase Břeclav – Hohenau – Vídeň, například při povodních, nehodách, poruchách atp.“ vysvětluje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: ELL, RegioJet, České dráhy, Siemens, URŽD SK, KnihaJázd.info, Railtrains.sk, Railpage.net


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 7.11.2014 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.11.2014 (19:05)  
Hawkey: to máte pravdu, ale u veřejných zakázek to nebude těžké najít... i u soukromých dodávek se dodavatel často pochlubí rozsahem služeb a celkovou cenou úspěšného tendru.
registrovaný uživatel Kakov 
11.11.2014 (8:55)  
ještě k té rozjížďce RJ na Slovensku, tuší prosím někdo zda byl RJ ke vpuštění na koleje dán požadavek Vmax. 160 km/h a více? protože pokud ano, vylučuje to z úvah Traxx a zapadalo by to do mozaiky ve spojení s tím, že RJ zkouší Vectrona, samozřejmě je to jen nepodložená úvaha...

za měsíc uvidíme, trochu mě také zaráží, že RJ o tom zatím mlčí
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.11.2014 (21:29)  
Napíšu to asi takle, mluvit o ceně, když není známo co vše je v ceně zahrnuto a co naopak není je takové plácání hadrem o hladinu rybníka. Je zcela logické, že bude jiná cena při objednávce na 400 mašin s tím, že si je ten kdo je kupuje ještě dodělá a nebo třeba 40 mašin a plným servisem na 10 let atd. Je tam prostě moc proměnných a běžným lidem neznámým věcí a tak tohle řešit je .. o ničem.
10.11.2014 (16:57)  
Ad Lukáš Hradecký:

Kolik platili Slováci za 2ks 381 nevím.
Slováci za obě lokomotivy zaplatili 8 499 900 EUR, takže asi 4,25 mil. EUR za jednu, což při tehdejším kurzu bylo něco kolem 110 mil. Kč. Dneska je to v přepočtu samozřejmě o něco víc...

Zná někdo cenu lokomotivy Siemens 1216?
Nezná, neboť tuto lokomotivu dnes prakticky nelze koupit. ;-) Ale Poláci (když už tu řešíme ty nákupy lokomotiv u sousedů) zaplatili za 10 ks lokomotiv ES64U4-D (EU 44 PKP alias "Husarz") 44,5 milionu EUR, takže 4,45 mil. EUR za jednu...
registrovaný uživatel Kakov 
10.11.2014 (15:38)  
Lukáš Hradecký:

především pokud chce RJ opravdu vyjet s platností nového GVD, už musí mít lokomotivy dávno zajištné...
10.11.2014 (13:33)  
vrátím se k debatě Jančura vs 380

Zná někdo cenu lokomotivy Siemens 1216? a cenu za Siemens Vectron?

20ks české 380 stálo 100.000.000,-EUR = 2,5MLD KČ
Kolik platili Slováci za 2ks 381 nevím.
registrovaný uživatel Sim 
10.11.2014 (13:10)  
Radek Papež > to mi prijde trochu pritazene za vlasy - ano, chapu ze to teoreticky takto muze fungovat ... ale nedovedu si v realu predstavit, ze potrebuji operativne zmenit program a nekdo me bude nutit zustat ve spoji az do mista, ktere mam uvedene jako cilove na sve jizdence.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.11.2014 (10:18)  
bartik09: Nemáte pravdu. Například v systému IREDO je v určitých případech povolena jízda oklikou přes dražší zónu, avšak právě v té nácestné (dražší) zóně nesmíte vystoupit.
10.11.2014 (9:53)  
Radek Papež: To je pitomost. I kdyz nekdo vystupuje driv, tak samozrejme platnej listek ma. Nikdo ho tam nemuze drzet nasilim a dopravce k tomu ani nema duvod.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.11.2014 (7:25)  
Sim: Cestující je povinen mít platný jízdní doklad i při výstupu z vozidla - takže teoreticky Vás může někdo při výstupu zkontrolovat, jestli je Vaše cesta OK.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko