..: Staré vozy řady Bdt pro ZSSK zmodernizuje ŽOS Trnava :..

Výstražná samolepka, upozornění na vypadnutí, Bdtee ZSSK, foto: Georgo Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) před nedávnem vyhlásila veřejnou soutěž na modernizaci až 30 vozů řady Bdt. Ze dvou nabídek pak vyhrála ta, kterou podala společnost ŽOS Trnava. Ta zvítězila s nabídkou, že všech 30 vozů zmodernizuje za částku 23.106.840 eur (633,6 milionů korun), což byla mírně menší částka, než původně předpokládaných 23,9 milionů eur. Smlouva počítá s modernizací nejdříve pouze jednoho vozu a následnou opcí na 29 dalších. Vozy budou po rekonstrukci podobné řadě Bdgteer ZSSK — velkoprostorové, klimatizované, s prostorem pro jízdní kola a oddílem pro vlakvedoucího. Modernizace má být spolufinancovaná z kohezního fondu EU.

Zdroj: TED Europa


JiříK. | 16.5.2014 (17:34)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Bóřa 
22.05.2014 (22:39)  
ondrejskalak: Já mám kupéčka taky rád, ovšem jenom pokud nejsou moc plná. Tj. max. já plus 3 cestující. Jakmile je lidí víc, působí na mě kupé spíš jako přeplněná cela :-) K rachotícím soupravám teda žádné sympatie nechovám. Nejsem na vozy zas tak náročný. Pokud není moc teplo, celkem se spokojím i s humanizovaným Béčkem, pokud se nejede po moc rychlé trati.
22.05.2014 (16:41)  
A co takhle dát do rychlíku vždy 1 vůz AB (či něco podobného)? Kdo chce kupéčka, tak si tam sedne. Kdo chce prostor, sedne si jinam. P.S. bóřa: Já jsem asi moc konzervativní - proto mám raději kupéčka v rachotících soupravách než letadlové interiéry u nejmodernějších jednotek. Bohužel zde asi kompromis nepůjde...
Registrierter Benutzer arj 
22.05.2014 (14:48)  
v čem jsou "nenormální" vlaky TGV, ICE

V tom, že jsou rychlejší :); jinak samozřejmě letecké uspořádání sedaček. Ale třeba THALYSy mají v 1.třídě jedno neprůchozí "kupé" (2x3 sedačky podélně, od představku odděleno dveřmi) a ve 2.třídě taky "něco trochu jako kupé" (na obou stranách od uličky čtyřka se stolky, průchozí oběma směry)
22.05.2014 (14:10)  
ondrejskalak: no nevím, jestli business cestující úplně touží po cestě s notebookem na klíně a dalšími 5 cestujícími v kupé :-).
v čem jsou "nenormální" vlaky TGV, ICE?
Registrierter Benutzer Bóřa 
22.05.2014 (14:03)  
ondrejskalak: Možná Vás to překvapí, ale ani já to nevidím kdovíjak rád. Nicméně realita je zkrátka taková. Dopravce se snaží vydělat. Přepravit co nejvíc osob za co nejkratší dobu s co nejvyšším ziskem (nebo v případě některých dopravců spíš co nejmenší ztrátou). Železnice se za svou historii dost významně změnila. V prvním století existence si mohla dovolit plýtvat prostorem a hmotností, protože v dopravě prakticky neměla konkurenci. Dnes je to ale úplně jinak, ať se nám to líbí, nebo ne.
22.05.2014 (13:31)  
Nejlepší by asi byla kombinace kupé 1. třídy (kde se kupéčka skutečně vyplatí) a velkoprostory 2. třídy (s kombinací letadlového a klasického uspořádání). Pochybuji však, že se do této "divočiny" ČD kdy pustí. Co se týče sporu soupravy vs. jednotky, tvrdím, že každá varianta je na něco jiného. P.S. Nelíbí se mi stále se zvyšující trend, že vlaky vypadají spíš jako autobusy, tramvaje či letadla než jako normální vlaky.
22.05.2014 (12:27)  
s vis-a-vis uspořádáním je to něco podobného, ikdyž tady už není rozdíl tak velký. A v ČR, kde jsou cestující na ceny opravdu citliví, je pak velká škoda, že ČD tolik lpí na již překonaném uspořádání vozů.
22.05.2014 (11:35)  
Alex7: když máte tak rád kupéčka, budete si ale ochoten za daný komfort připlatit? Za sedadlo v kupéčkovém voze dáte o více než 30% více, než ve velkoprostorovém ekvivalentu. DC, energie a servis půjde v podobném poměru. Zaplatíte teda za jízdu Praha - Ostrava raději 400 místo 300? I kdyby ano, tak odhadem 95% populace ne. Proto už také nové kupéčkové vozy v podstatě nikdo nekupuje.
Registrierter Benutzer Bóřa 
21.05.2014 (22:32)  
Podle mě je uspořádání "letadlo" docela fajn. Výhodu má v tom, že se tak dá naskládat více sedaček do menšího prostoru, aniž by tím byl cestující ochuzen o prostor pro nohy. Na klasické čtyřsedačce je to občas trochu souboj kolen s protisedícími. V leteckém uspořádání je navíc pocitově více soukromí, než když koukáte po cestě do očí jinému cestujícímu. Smozřejmě pro větší skupiny je to nešikovné. Jako ideál bych viděl kombinaci čtyřsedaček a leteckého uspořádání.

Je pravda, že kupé v elektrických jednotkách nejsou zrovna běžná, ale třeba takové ICE 1 je kombinovaný velkoprostor a kupé. Je to ale asi jedna z mála výjimek. Nicméně teoreticky přece nic nebrání udělat v EMU/DMU kupé. To, že takových jednotek je na světě jako šafránu jenom potvrzuje to, že velkoprostor je zkrátka ekonomicky výhodnější.
21.05.2014 (22:12)  
Bóřa: A letadlové uspořádání je vůbec hloupost. To raději velkoprostor, ale 2 a 2 proti sobě. Jinak - já jsem ještě neviděl kupé v jednotce.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko