..: Další odklad railjetů, Škoda se odvolala proti rozhodnutí ÚOHS :..

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianPlzeň — (Aktualizováno) Nekončící odysea kolem nákupu 16 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy dnes dostala další pokračování. Plzeňská Škoda Transportation podala odvolání k antimonopolnímu úřadu, kterým odkládá účinnost prvostupňového rozhodnutí o přibližně další měsíc. Serveru E15.cz to osobně potvrdil generální ředitel společnosti Josef Bernard. Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty. Státem vlastněný dopravce má přesto reálnou šanci smlouvu s dodavateli podepsat, pokud ÚOHS zruší předběžné opatření ze začátku srpna, které dosud pětimiliardový obchod blokuje. Pokud se tak nestane, bude na rakouských drahách a Siemensu, zda nabídku podruhé prodlouží.

Podle informací serveru Ekonom mají ČD pořád šanci na uzavření kontraktu v termínu. Rozkladová komise totiž v pondělí doporučila předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, aby zrušil dříve vydané předběžné opatření. Šéf antimonopolního úřadu má teď 10 dnů na prostudování podkladů, načež by měl rozhodnout, zda podpis smlouvy odblokuje. Pokud se tak nestane, může odvolací řízení trvat až do poloviny října – v takovém případě ale bude porušena jedna z podmínek, která drahám umožňuje zakázku zadat bez otevřené soutěže.

Pokud by Škoda Transportation s odvoláním skutečně uspěla i přes podpis kupní smlouvy, bude moci požadovat náhradu škody, kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky. Pro tento případ by však výrobce musel dokázat, že byl schopen dodat adekvátní soupravy v požadovaném termínu a ceně. Právě ke konkretizaci své nabídky odpovídajících vozidel se až dosud Škodovka stavěla s nelibostí. Odvolávala se přitom na vyšší princip ochrany hospodářské soutěže.

Plzeňský výrobce se však otevřených tendrů na vozidla domáhá v době, kdy skupinu Škoda Holding začala vyšetřovat protikorupční policie. Tu zajímá způsob, jakým se koncern dostal do vlastnictví skupiny Appian; zkoumá ale také její vlastnickou strukturu a možný střet zájmů, do kterého se měl v minulosti dostat dlouholetý ředitel Škodovky Martin Roman. Ten nějakou dobu působil jako člen dozorčí rady Českých drah, které zadávaly většinu zakázek právě Škodě Transportation. Později se Roman stal generálním ředitelem polostátního gigantu ČEZ, z jehož dividend vláda v roce 2008 financovala odprodej majetku ČD Správě železniční dopraní cesty. Dvanáct miliard, určených na tento odkup, mělo být určeno právě na pořízení nových vozidel, z nichž ovšem většina pochází právě od plzeňské Škody, často bez otevřeného výběrového řízení.

Zdroj: E15.cz, ČT 24, Ekonom.cz


JiříK. | 20.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
29.09.2011 (19:29)  
tarten : je zajímavé, že SBB používají na IC patrové soupravy, pro nedostatečnou kapacitu ve špičkách jsou soupravy posilovány o klasické vozy, takže k patrové soupravě jsou na jedné straně přidány 2-4 vozy a za lokomotivou jedou další 2 - 3 vozy ...
Patrová IC si objednávají i DB ...

Mne by sice zajímalo, kam plánují ČD nasadit ty RJ. Skutečnost, že jsou schválené pro provoz v Rakousku / Německu / Švýcarsku / Maďarsku (pro Slovensko by neměl být proto problém) ještě neznamená, že tamní dopravci spolupracující v mezistátní dopravě budou ochotni tyto soupravy na mezistátní EC pustit.
Představa, že RJ vytlačí z mezistátní EC soupravy ostatních (zahraničních) dopravců je iluze vyplývající z neznalosti povinnosti naturální vyrovnávky kilometrů ...
Aby nakonec ten "projekt" RJ neskočil jako projekt Pendolino - podle "memoranda" měla Pendolina hoblovat koleje mezi Berlínem, Prahou a Vídní ... v současné době hoblují z uvedeného úseku koleje akorát mezi Prahou a Břeclaví ...
DB ani ÖBB se totiž nikdy nezavázaly k tomu, že Pendolina na svoje koleje pustí na vlaky mezi Berlínem a Vídní ...
registrovaný uživatel MIRO  mail  
22.09.2011 (18:13)  
ad Antony:

rozhodl jsemse že jestli railjety nekoupíme tak už nikdy nehodlám ani vlastnit auto škoda!

- mohl bych vědět proč?? Ale prosil bych nějaký seriózní důvod, ne nějakou naprostou hovadinu.
22.09.2011 (17:41)  
Osobně si stále více myslím, že "rozepře" Škody a ČD jsou jen divadlo navenek. Při rozkrádání systémových částek v miliardách v našem státě mi připadá poněkud divná tato "bitva" dobra se zlem o nové vozy pro daňové poplatníky.
22.09.2011 (15:34)  
niekto chce dostať poriadny bakšiš €€€ kččk a k ho nedostane bude robiť ofuky...
registrovaný uživatel Kakov 
22.09.2011 (14:22)  
safra, teď koukám, že Jančura s těmi svými vozy šlápl pěkně vedle, když koupil vozy pro rychlost 200 km/h a nikde ji nevyužije, co s nimi bude teď chudák dělat :-D :-DDD

poznámka pro všechny rejpaly a pomaleji myslící, Ti smajlíci jsou tam proto, že to je míněno jako sranda, jedná se o reminiscenci na dřívější mnohá tvrzení, že SIVIC alias Railjet nepotřebujeme, protože mimo jiné je moc rychlý
registrovaný uživatel dohlib 
22.09.2011 (12:32)  
To se mi líbí, jak tu někdo napsal (nevím jestli schválně) Škodivka místo Škodovka. Je to nyní výstižné. Co tak vymyslet něco na RJ (RegioJet - rekordní jezdec ?), SA (StudentAgency - Super Autobusy?). České dráhy mají svých přezdívek dosti - bohužel takové jako Čekám Dlouho, Času Dost, Černá Díra, Česká Dálnice, Čagan Dopravy, Čistič Dotací...)
registrovaný uživatel M 
22.09.2011 (10:54)  
A uz nikdy nebudu pit ceske pivo. To se ST taky nema nic spolecneho, ale co:)
registrovaný uživatel Antony 
22.09.2011 (7:39)  
takže jestli tomu rozumím teď má úřad od 20.9. celkem 10 dní na to aby řekl ne nebo ano a pak už má škodivka smůlu?

rozhodl jsemse že jestli railjety nekoupíme tak už nikdy nehodlám ani vlastnit auto škoda!

vím že škoda auto a škoda transportation nemají nic společného ale slovo škoda mi začíná být odporné ať ho slyším odkudkoliv. mám škodu octavii a jsem z větší části spokojený ale po stránce technického zpracování mne štve, rozčiluje mne že po 4 letech interiér vrže:-((
21.09.2011 (22:56)  
Busman: Osobně se mi více zamlouvá varinta s průchozím horním patrem. Jídelní bar nahoře zhruba uprostřed soupravy.
Roznášet do každého vozu do automatu je zdlouhavé a tím pádem drahé. A když v jednom automatu TO něco dojde, tak lidi lítající přes celý vlak taky nepotěší.
registrovaný uživatel Busman 
21.09.2011 (22:29)  
Aleš Liesk.: Souhlas. Dokonce si umím představit něco tak hříšného jako automat na potraviny v "mezaninu", a kdo chce opravdové jídlo nebo skutečnou kávu, tak může dojít do bistra, popř. vznést konkrétní požadavek průvodčímu na donášku přímo na místo. V českém prostředí minibary (výstižněji popelnice) fakt radši nemít.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko