..: Další odklad railjetů, Škoda se odvolala proti rozhodnutí ÚOHS :..

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianPlzeň — (Aktualizováno) Nekončící odysea kolem nákupu 16 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy dnes dostala další pokračování. Plzeňská Škoda Transportation podala odvolání k antimonopolnímu úřadu, kterým odkládá účinnost prvostupňového rozhodnutí o přibližně další měsíc. Serveru E15.cz to osobně potvrdil generální ředitel společnosti Josef Bernard. Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty. Státem vlastněný dopravce má přesto reálnou šanci smlouvu s dodavateli podepsat, pokud ÚOHS zruší předběžné opatření ze začátku srpna, které dosud pětimiliardový obchod blokuje. Pokud se tak nestane, bude na rakouských drahách a Siemensu, zda nabídku podruhé prodlouží.

Podle informací serveru Ekonom mají ČD pořád šanci na uzavření kontraktu v termínu. Rozkladová komise totiž v pondělí doporučila předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, aby zrušil dříve vydané předběžné opatření. Šéf antimonopolního úřadu má teď 10 dnů na prostudování podkladů, načež by měl rozhodnout, zda podpis smlouvy odblokuje. Pokud se tak nestane, může odvolací řízení trvat až do poloviny října – v takovém případě ale bude porušena jedna z podmínek, která drahám umožňuje zakázku zadat bez otevřené soutěže.

Pokud by Škoda Transportation s odvoláním skutečně uspěla i přes podpis kupní smlouvy, bude moci požadovat náhradu škody, kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky. Pro tento případ by však výrobce musel dokázat, že byl schopen dodat adekvátní soupravy v požadovaném termínu a ceně. Právě ke konkretizaci své nabídky odpovídajících vozidel se až dosud Škodovka stavěla s nelibostí. Odvolávala se přitom na vyšší princip ochrany hospodářské soutěže.

Plzeňský výrobce se však otevřených tendrů na vozidla domáhá v době, kdy skupinu Škoda Holding začala vyšetřovat protikorupční policie. Tu zajímá způsob, jakým se koncern dostal do vlastnictví skupiny Appian; zkoumá ale také její vlastnickou strukturu a možný střet zájmů, do kterého se měl v minulosti dostat dlouholetý ředitel Škodovky Martin Roman. Ten nějakou dobu působil jako člen dozorčí rady Českých drah, které zadávaly většinu zakázek právě Škodě Transportation. Později se Roman stal generálním ředitelem polostátního gigantu ČEZ, z jehož dividend vláda v roce 2008 financovala odprodej majetku ČD Správě železniční dopraní cesty. Dvanáct miliard, určených na tento odkup, mělo být určeno právě na pořízení nových vozidel, z nichž ovšem většina pochází právě od plzeňské Škody, často bez otevřeného výběrového řízení.

Zdroj: E15.cz, ČT 24, Ekonom.cz


JiříK. | 20.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
20.09.2011 (22:16)  
Silně mě to připomíná předvolební sliby - Nikdo vám nemůže dát tolik, co já vám mohu slíbit.
20.09.2011 (22:14)  
Jo a vůbec, kolik zhruba procent z ceny zakázky na 380ky by k dnešku bylo penále? Možná by se Škodě pěkně protočily panenky...
20.09.2011 (22:08)  
Ladislav 16: Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty

Více snad dodávat nemusím...

Jinak já pomalu přestávám věřit, že se RJ dočkáme. Je jasné, že odvolání Škodovka měla připravené už dávno a jenom to protahuje - pochopitelně pro jejich zisk, protože doufá, že Siemensu dojde trpělivost. ICElefant by byl stejně jako Elefant patrový. Ono obecně patra do dálkovky, kde by měl být zajištěn nějaký komfort... Výhled shora je pěkný, ale jak se tam dostanou např. s minibarem? A dolů taky, protože dole je to nízkopodlažní kvůli stropu, nad podvozkem nic nízkopodlažního být nemůže. Stále se musíme dostat do norem pro maximální výšku vozidel, takže nepřipadá v úvahu ani zvedací plošina pro invalidy do úrovně podlahy nad podvozkem...
A nezapomeňme, že ty vozidla jsou stále ještě na papíře. A jak to s těmi "papírovými" vozidly dopadlo známe všichni z řady 380. RailJety sice také nejsou vyrobené, ale bude to určitě trvat kratší dobu než u Škody...
20.09.2011 (21:39)  
Klasika. Nic jiného se ani nedalo čekat. Do kdy se měla Škodovka odvolat? Nedala to náhodou den předem jako minule? Budeme asi pánové brzo jezdit vlaky z papíru. Škodovka pořád tvrdí, že má lepší a levnější vlaky než jsou railjety. Zatim pouze na papíru. Nic víc a nic míň.
registrovaný uživatel LxT 
20.09.2011 (21:29)  
Ad Daniel Kovařík: Nevim jestli je jich vícero, ale asi s generálem koketuje viamont. Spíš šlo o test. asi dvakrát zavítal do Jin. Hradce. Táhl vozy zřejmě s obilovinami. Poprvé ještě za sebou táhl loko . Po druhé sám
registrovaný uživatel Rohlick  mail  
20.09.2011 (21:29)  
fajn za info, o kterém se teď už ví veřejně. Jestli byl nákup za 12 mld. přímo z dividen ČEZu nebo majetku SŽDC, to se nikde přesně nedovíme, ale pokud jsemmvlastníkem něčeho a musím někomu něco dát, že jsem to vydělal pro něho a mohu si nadiktovat jak má ty peníze utratit, tak klobouk dolů. Jsem spíše zvědav kdo další vlastní Škodu Holding a jiné. Např. Staník Grossů vlastní KP RIA Brno a ta dostávala taky luxusní zakázky od ČEZu. Od kamaráda , kterého tam pomohl dosadit on. Nečekal jsem nic jiného. K akci Škoda Holdingu, je to jenom obchod a tam vyhraje ten kdo má ostré lokty. Na západě se už dokonce říká, nemusím vyhrát,ale ať nevyhraje konkurence!! Tak asi tak.....
registrovaný uživatel tarten 
20.09.2011 (21:11)  
Vlad:
Ano, jistě. No, proč mi to vlastně připomínáte, myslíte že píšu něco v rozporu - nebo o čem přesně se mnou diskutujete?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
20.09.2011 (21:00)  
tarten: Pokud ŠT neuspěje u ÚOHS, může se obrátit na soud o náhradu možné škody, o kterou přišla nepřidělením zakázky jí. I když to zní absurdně, česká legislativa to umožňuje. (A dokonce už naše soudy přiznaly odškodnění jedné firmě, která nevyhrála VŘ.)
20.09.2011 (20:56)  
Jiří K. - hned mám trochu lepší náladu :-)
registrovaný uživatel tarten 
20.09.2011 (20:54)  
KK:
Řekl bych, že konkurenční boj má korektní chování nastavené trošku jinak, než se někomu líbí. Trocha té dravosti se toleruje. Tohle myslím lajnu dravějšího soupeření se Siemensem snad ani nepřešvihlo; zato lajnu partnerství s ČD rozhodně ano a o dost. Kámošům se tohle rozhodně nedělá. Jenže tohle chlapci z šedé ekonomiky asi neumí vnímat.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko