Praha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.
Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.
Zdroj: Idnes.cz
To je samozřejmě možné. Zkusím to jednou za čas a má nedůvěra se pouze utvrzuje, ale můžu mít prostě smůlu. Vzorek je pod hranicí statistické chyby.
Na druhou stranu, manželka vlakem jezdí do práce prakticky denně (není tak zásadový/neodpouštějící zákazník a navíc pracuje v centru města; no a autobus od nás kvůli tratě přes městečko nejede). Když se o dojíždění zmiňuje, tak to spíše nezní lichotivě.
A ja myslel, ze jsem celkem zretelne jasne napsal, ze vlakem v podani CD (bohuzel vetsina vlaku u nas) nejezdim. Mozna si sedite na usich, ale treba ja v tom vidim rozdil.
Kolik davaji jinde? No, v CA se mi zkusenost s vlakem a zakaznickym servisem zdala radove lepsi. Ta zeme dotacemi do dopravy zas tak neoplyva... a navic i to jizde vlastne vyslo velmi srovnatelne (kalibrovano na stejne vzdalenosti pomerem auto/vlak - resp. ja to naposledy pocital pred 2 lety, od te doby auto tam na provoz zdrazilo mnohem vice, nez tady). Tamni problem byl jiny, totiz pokud zrovna nemate stesti, ze potrebujete od stanice ke stanici, tak jste celkem v haji.
pekař:
Myslite v CR? :) Jinak totiz asi ani ne. Na trati pres nase mestecko nyni pravda Os vetsinou vedene radou 471. A jinak to tak jednou za tri roky zkusim Pha - Ova (ona prislovecna rozinka; vc. kouzelne masinky nejvyssiho pana zeleznicare: 680). Ale jako zakaznik se proste necitim. Je mi lito.
Zacina to treba uz neuveritelnou neinformovanosti na nadrazich... zpozdeni, no chapu je to nutne k zachovani koloritu, ale kdyz ocekavam soupravu s ostrym obratem na prijezdu +50 minut, tak snad to, ze to pojede pozde i zpatky mohu tusit (a rict) vice nez deset minut po odjezdu z JR. Nejakou rozumnou omluvu, to jsem spad z visne. Spinu (i novych souprav) radeji nebudu moc resit, snad jen tolik, ze 471 s dvouletou (novejsi kusy) spinou povazuji za mene nechutnou nez 40+ let zazranou spinu 451, ale ani omylem dostatecnou.
Nerikam, ze neexistuji kvalitni a snazivi zamestnanci Molocha, ale bohuzel celkovy dojem obvykle byva: des a hruza, takhle radeji opravdu ne. ;( Tak treba zase za par let, abych si mohl vynadat, proc ja blb do toho vlez.
Já mám vlaky rád, ale čím dál víc nerad jezdím s ČD. Obzvláště velké utrpení je to při pomyšlení, jak příjemně se dá jezdit vlakem jinde.
a kteří lidi mají chodit na železniční web? Jenom fandové a to zejména fandové ČD????
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.