..: Další odklad railjetů, Škoda se odvolala proti rozhodnutí ÚOHS :..

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianPlzeň — (Aktualizováno) Nekončící odysea kolem nákupu 16 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy dnes dostala další pokračování. Plzeňská Škoda Transportation podala odvolání k antimonopolnímu úřadu, kterým odkládá účinnost prvostupňového rozhodnutí o přibližně další měsíc. Serveru E15.cz to osobně potvrdil generální ředitel společnosti Josef Bernard. Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty. Státem vlastněný dopravce má přesto reálnou šanci smlouvu s dodavateli podepsat, pokud ÚOHS zruší předběžné opatření ze začátku srpna, které dosud pětimiliardový obchod blokuje. Pokud se tak nestane, bude na rakouských drahách a Siemensu, zda nabídku podruhé prodlouží.

Podle informací serveru Ekonom mají ČD pořád šanci na uzavření kontraktu v termínu. Rozkladová komise totiž v pondělí doporučila předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, aby zrušil dříve vydané předběžné opatření. Šéf antimonopolního úřadu má teď 10 dnů na prostudování podkladů, načež by měl rozhodnout, zda podpis smlouvy odblokuje. Pokud se tak nestane, může odvolací řízení trvat až do poloviny října – v takovém případě ale bude porušena jedna z podmínek, která drahám umožňuje zakázku zadat bez otevřené soutěže.

Pokud by Škoda Transportation s odvoláním skutečně uspěla i přes podpis kupní smlouvy, bude moci požadovat náhradu škody, kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky. Pro tento případ by však výrobce musel dokázat, že byl schopen dodat adekvátní soupravy v požadovaném termínu a ceně. Právě ke konkretizaci své nabídky odpovídajících vozidel se až dosud Škodovka stavěla s nelibostí. Odvolávala se přitom na vyšší princip ochrany hospodářské soutěže.

Plzeňský výrobce se však otevřených tendrů na vozidla domáhá v době, kdy skupinu Škoda Holding začala vyšetřovat protikorupční policie. Tu zajímá způsob, jakým se koncern dostal do vlastnictví skupiny Appian; zkoumá ale také její vlastnickou strukturu a možný střet zájmů, do kterého se měl v minulosti dostat dlouholetý ředitel Škodovky Martin Roman. Ten nějakou dobu působil jako člen dozorčí rady Českých drah, které zadávaly většinu zakázek právě Škodě Transportation. Později se Roman stal generálním ředitelem polostátního gigantu ČEZ, z jehož dividend vláda v roce 2008 financovala odprodej majetku ČD Správě železniční dopraní cesty. Dvanáct miliard, určených na tento odkup, mělo být určeno právě na pořízení nových vozidel, z nichž ovšem většina pochází právě od plzeňské Škody, často bez otevřeného výběrového řízení.

Zdroj: E15.cz, ČT 24, Ekonom.cz


JiříK. | 20.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
21.09.2011 (21:44)  
Ve Finsku mají dálková IC taky patrová (byť jezdí po 2 hodinách :-) a minibar tam projíždí. Z úrovně mezaninu :-) je do patra výtah a do přízemka pak sklápěcí ližiny na schody. Takže jít to jde (i když pochybuji, že by to Škodivka dělala)
21.09.2011 (16:40)  
Politika - ono to může být i předem domluveno - protože v ČD musí nakoupit - to víme všichni. Jenže za co? Když všude hlásají, že nejsou peníze. Tak mě napadá, že jde o klasickou "českou" vesničku Kocourkov. Jde jen o oddálení nevyhnutelného - nákupu.
Teď se o tom bude jednat bůch ví jak dlouho - dost lidí to našve a nakonec bůch ví jak to dopadne. Škoda mezi tím dodělá prototip a co my víme.. Nakonec zvítězí..
těším se na další článek na tohle téma.. :-)
registrovaný uživatel Komín  mail  
21.09.2011 (16:24)  
Normální blázni.
registrovaný uživatel tarten 
21.09.2011 (14:50)  
Michal Drábek: Lituju zaměstnance Škodovky, že kvůli pýše managementu "musí chodit kanálama". Přitom má naše země šikovné a tvořivé lidi, a kdyby jim vedení poskytlo dostatečné podmínky, nemusí se vysilovat s rozklady...

Tak tak. Nezbývá než opakovat, že Škodovka si tak řeže větev, i uvnitř.

Ačkoli se mi postup vedení Škodovky příčí, proti jejím zaměstnancům naprosto nic nemám, naopak. Ať si o dokonalosti 380 nebo 471 myslíme co chceme, je malý zázrak, že to vydupali ze země po té diskontinuitě.
registrovaný uživatel tarten 
21.09.2011 (14:46)  
Vlad: A nebo se možná ještě obrátí na orgány EU.

Jasně. A podatelna se jim po týdnu otráveně uráčí poslat potvrzení o přijetí s přiděleným číslem jednacím, a oni to vezmou a začnou se v tisku naparovat, že jim EU slíbily, že to "bude řešit".
registrovaný uživatel numo 
21.09.2011 (14:22)  
Astartoth: minimalne v Rakusku sa protihlukove steny stavaju ako na beziacom pase. Inde neviem.
21.09.2011 (14:21)  
Lituju zaměstnance Škodovky, že kvůli pýše managementu "musí chodit kanálama". Přitom má naše země šikovné a tvořivé lidi, a kdyby jim vedení poskytlo dostatečné podmínky, nemusí se vysilovat s rozklady...
21.09.2011 (12:58)  
Vznesu kacirsky dotaz, zdali v tom zahranici, kde jezdi klasicke jednoposchodove dalkove vlaky maji taky trate obehnane hradbami, ktere jdou nadhlednout jen z horniho patra poschodoveho vlaku? V Alpskych zemich jich moc nevidel, ale pravda, necestoval jsem primarne okolo zeleznic.
A patra by snad mela i usetrit na platbe za dopravni cestu.
registrovaný uživatel tenzor 
21.09.2011 (12:57)  
Vlad napsal:
20.09.2011 (21:00) tarten: Pokud ŠT neuspěje u ÚOHS, může se obrátit na soud o náhradu možné škody, o kterou přišla nepřidělením zakázky jí. I když to zní absurdně, česká legislativa to umožňuje. (A dokonce už naše soudy přiznaly odškodnění jedné firmě, která nevyhrála VŘ.)

To by byl vazne zajimavy soud:
Skoda: nalezi nam nahrada xxx miliard, o ktere jsme byli okradeni, kdyz zakazku ziskala konkurencni firma bez VR
- takze jste meli jednotky, s kterymi vam nebylo umozneno soutezit?
Skoda: ne, ale meli jsme projekt!
- aha a ted je mate v jake fazi vyvoje?
Skoda: no dovolte? Nestaci vam ty krasne obrazky? Vyvoj jsme zastavili, kdyz jsme prisli o zakazku!
- dobre, ale byli byste schopni v pripade vyberoveho rizeni v dane lhute dodat sve jednotky?
Skoda: No dovolte! My jsme Skoda, copak nam nekdo muze narizovat, ze musime mit vyrobene jednotky, navic odpovidajici nejakym parametrum?! Ne, my jsme proste byli osizeni o VR, ktere bychom jako vzdy vyhrali a na pomlouvace tvrdici, ze bychom se neco zavazali dodat za 5 let a jeste pak meli 3 roky zpozdeni, zalobu podame taky! Meli by je zavrit!
Asi tak nejak? :)

P.S.: jdu si sbalit kartacek, mydlo, pyzamo a rucnik
registrovaný uživatel tarten 
21.09.2011 (10:45)  
danz: Nevím, k tištěným novinám nemám přístup.

Ani já. Ale co by tam mohlo být zajímavé? Že na tlak nějakého neodbytného novináře jestli osobně pochybuje, že se to v banánistánu stihne někdo řekl rozmrzele off record "Hmm mňo"?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko