Praha — České dráhy nakoupily od Škody Transportation za 2,6 miliardy korun celkem 14 elektrických jednotek InterPanter pro rychlíkové spoje vyšší kvality (Rx) mezi velkými českými městy. Podle zástupců Českých drah ale jejich provoz provází nezvykle vysoké množství závad a problémů, které národního dopravce nutí k častým náhradám staršími soupravami s nižším komfortem. Vše vyvrcholilo, když se v polovině listopadu 2017 za jízdy po trati 250 mezi Brnem a Břeclaví po poruše elektrické části samovolně rozpojily dvě spřažené jednotky. I když oba díly následně bezpečně zastavily a nedošlo k ohrožení životů, znamenalo to 80minutové zdržení pro cestující a provozní komplikace. Protože dochází k nadměrnému počtu reklamací, požadují ČD po výrobci prodloužení smluvní záruky.
Škoda Transportation, firma, která měla až do nedávné koupě Kellnerovým fondem PPF nejasnou vlastnickou strukturu, vykazuje v soutěžích Českých drah nezvykle vysokou úspěšnost. A to i přes opakované problémy se spolehlivostí, kvalitou, dodacími lhůtami a stížnosti na nevhodné provozní parametry a řešení dodávaných vozidel. Bez potíží se neobešly dodávky lokomotivy řady 380, příměstských jednotek CityElefant ani rekonstruovaných rychlíkových vozů, nakoupených od ÖBB. České dráhy naopak nebývají úspěšné v arbitrážních sporech, například při pokusu o udělení penále za pozdní dodávky lokomotiv 380. Proto bude zajímavé sledovat, jak jednání dopadnou. A zda se České dráhy v budoucnu dočkají lepších vlaků. Ministerstvo dopravy totiž kvůli plánovanému budování vysokorychlostních tratí zvažuje stomiliardovou půjčku od Evropské investiční banky, z níž polovina má jít na nákup nových železničních vozidel.
Zdroj: Lidovky.cz


1 2 | Zpráv na stránku: |
PS: Až se divím, že vůbec používáte něco, co má na destičce nakresleno půl miliardy transistorů. Nebyla by pro vás lepší 8bitová Amiga?
Ale klidně se mohlo stát, že tam někdo nacpal 15 pikofarad kondenzátor místo 10 pikofarad a ten kondík se pak nestihl včas vybít. Ano, narážím na ten váš případ s 15A pojistkou narvanou tam, kde měla být slabší.
Zdroj: https://byznys.lidovky.cz/ministerstvo-dopravy-si-pujci-100-miliard-pujdou-na-nakup-vlaku-a-dopravni-site-1hv-/doprava.aspx?c=A171130_104012_ln-doprava_kopp
A co teprve u rybáků tažených čtyřkolákem. Neměli bychom se k tomu vrátit?
Víte o tom úplný kulový.
Kdyby se stejná závada stala na vašich relátkách a germaniovejch tranzistorech, tak to dopadne podobně, spíš hůř, protože germaniotranzistorová technika s podobným typem poruchy vůbec nepočítala.
Pravda, souprava spojená systémem tažnej hák - šroubovka by se nerozpojila :-))
Vyčkejte oficiálních zpráv.
A 2 roky to budu připomínat.
https://byznys.lidovky.cz/mel-to-byt-vystavni-rychlik-cd-ted-je-z-nej-vlak-potizista-uz-se-i-rozpojil-15b-/doprava.aspx?c=A171129_100008_ln-doprava_pave
No kdyby se toto stálo žlutému vlaku, tak M 474 003 by podrobné informace zaručeně získal, následně patřičně okomentoval a nejméně rok při každé příležitosti připomínal... :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
