..: Další odklad railjetů, Škoda se odvolala proti rozhodnutí ÚOHS :..

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianPlzeň — (Aktualizováno) Nekončící odysea kolem nákupu 16 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy dnes dostala další pokračování. Plzeňská Škoda Transportation podala odvolání k antimonopolnímu úřadu, kterým odkládá účinnost prvostupňového rozhodnutí o přibližně další měsíc. Serveru E15.cz to osobně potvrdil generální ředitel společnosti Josef Bernard. Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty. Státem vlastněný dopravce má přesto reálnou šanci smlouvu s dodavateli podepsat, pokud ÚOHS zruší předběžné opatření ze začátku srpna, které dosud pětimiliardový obchod blokuje. Pokud se tak nestane, bude na rakouských drahách a Siemensu, zda nabídku podruhé prodlouží.

Podle informací serveru Ekonom mají ČD pořád šanci na uzavření kontraktu v termínu. Rozkladová komise totiž v pondělí doporučila předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, aby zrušil dříve vydané předběžné opatření. Šéf antimonopolního úřadu má teď 10 dnů na prostudování podkladů, načež by měl rozhodnout, zda podpis smlouvy odblokuje. Pokud se tak nestane, může odvolací řízení trvat až do poloviny října – v takovém případě ale bude porušena jedna z podmínek, která drahám umožňuje zakázku zadat bez otevřené soutěže.

Pokud by Škoda Transportation s odvoláním skutečně uspěla i přes podpis kupní smlouvy, bude moci požadovat náhradu škody, kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky. Pro tento případ by však výrobce musel dokázat, že byl schopen dodat adekvátní soupravy v požadovaném termínu a ceně. Právě ke konkretizaci své nabídky odpovídajících vozidel se až dosud Škodovka stavěla s nelibostí. Odvolávala se přitom na vyšší princip ochrany hospodářské soutěže.

Plzeňský výrobce se však otevřených tendrů na vozidla domáhá v době, kdy skupinu Škoda Holding začala vyšetřovat protikorupční policie. Tu zajímá způsob, jakým se koncern dostal do vlastnictví skupiny Appian; zkoumá ale také její vlastnickou strukturu a možný střet zájmů, do kterého se měl v minulosti dostat dlouholetý ředitel Škodovky Martin Roman. Ten nějakou dobu působil jako člen dozorčí rady Českých drah, které zadávaly většinu zakázek právě Škodě Transportation. Později se Roman stal generálním ředitelem polostátního gigantu ČEZ, z jehož dividend vláda v roce 2008 financovala odprodej majetku ČD Správě železniční dopraní cesty. Dvanáct miliard, určených na tento odkup, mělo být určeno právě na pořízení nových vozidel, z nichž ovšem většina pochází právě od plzeňské Škody, často bez otevřeného výběrového řízení.

Zdroj: E15.cz, ČT 24, Ekonom.cz


JiříK. | 20.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
21.09.2011 (8:45)  
Karel Kovářík: Maxim (30 CC i 40 CC) bylo zatím od roku 2006 vyrobeno 17 (jedna z těch 30 CC je i ta mašina, co se u nás nazývá Legios General). Původní záměr Voithu byl ten, že Legios bude tyhle stroje dělat pro "východní" trhy, teď by to mělo být tak, že všechny poptávané Maximy by měl do budoucna dělat Legios, protože mateřský závod v Kielu je vytížen Gravitama. Jaká bude reálná produkce? Výrobce tvrdí, jaké má rozjednané kontrakty (pochopitelně neveřejně - to je vpořádku - aby mi někdo nevynadal do šotoušů, domáhajících se obchodních informací, na něž mají svaté šotoprávo), tak si počkejme, až výsledek uvidíme na kolejích.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
21.09.2011 (6:42)  
Jiří Pekárek: Jo a vůbec, kolik zhruba procent z ceny zakázky na 380ky by k dnešku bylo penále? Možná by se Škodě pěkně protočily panenky...
Tomu fakt věříte? Mnohem spíš to bude částka, které si vedení škodovky ani nevšimne a veřejnosti se zaplácne huba: Výrobce zaplatil penále. Uvědomte si, že se smlouva podepisovala v době, kdy ČD a Škoda byly nerozluční kamarádi.
registrovaný uživatel Busman 
21.09.2011 (6:32)  
Schade má pravdu, že něco jako ICElefant (nejde o zneužití značky ICE?) by se TAKÉ hodilo. Použití patrových jednotek v "dálkové" dopravě při "velikosti" ČR bych se vskutku neštítil - viz TGV Duplex, patrové vozy IC 2000, ICx nebo již vzpomínané VIRMy. Jde jen o zvyk a provedení interiéru. Že bude v dálkové dopravě jezdit Flirt tu ještě před pár měsíci také nikoho nenapadlo, ani samotný Stadler. Muselo by však jít o jednotku 6vozovovou, protože teprve při silných přepravních proudech druhé patro dává smysl - jenže na jediné relaci, kde by v ČR nasazení takových jednotek přicházelo v úvahu, se nám soupravy spíše zkracují.

Na linku do Berlína a Hamburku je však Railjet nejlepší možná volba.
registrovaný uživatel bugear 
21.09.2011 (2:32)  
@Vlad: Ušlé příjmy z potenciální zakázky jsou ~5 GKč, ušlý zisk se i v nejlepším případě těžko přehoupne přes miliardu.
Nějak jsem si nevšiml, že by u nás jezdily tak vytížené vlaky. Tam to je zřejmě dáno provozní nutností, ne tím, že dodavatel nechce vhodnější jednotku vyrábět. Rovněž tam ve vnitru téměř neexistuje dálkovka.
21.09.2011 (1:05)  
Pazzy: Právě toho se bojím ...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
21.09.2011 (0:54)  
(OT) Jiří Pekárku, zkuste se podívat, co jezdí na vlacích IC třeba po Nizozemí. Zjistíte, že povětšinou patrové soupravy. A třeba i spřažené, i když interval mezi některými městy je třeba jen 15 minut (přes den, IC!) Pravda, na minibar jsem nenarazil, ale místa pro hendikepované mají vyřešena.
registrovaný uživatel Pazzy 
21.09.2011 (0:03)  
Přátelé, mně to pořád nějak neštimuje. Buď Žaluda něco provedl Romanovi a škodovce anebo to je divadýlko pro lidi. ČD si vylepší pověst ve své nejslabší vlastnosti - vozovém parku. Ačkoli nakonec nevyhraje, protože prostě podmínky nebyly výhodné a to posvětil i úohs. Pak se vypíše výběrové řízení. Škodovka jako vítěz předchozí arbitráže bude mít čistý štít (hájili svá práva - to dá rozum). ČD nakoupí od škodovky předražený šrot a vyjdou z toho všichni šťastní. Škodovka si nahrabe na projektech, které bude dokončovat dalších 10 let, ČD ukáží, že mají zájem o pohodlí cestujících a klientelismu a korupci se bude dál dařit až do konce světa. Přece nejsou ve škodovce šílení, že by to tak hrotili, když ČD je živí, oni musí vědět, že je to nepotopí....
registrovaný uživatel Neonym  mail  
20.09.2011 (23:54)  
KK: Já bych řekl, že škodivka škodí hlavně sobě. Jestli tento spor není jen nějaké divadýlko, tak už nebude žádná objednávka na vlak s dveřmi pro auto a co pak teda Škoda nabídne?
registrovaný uživatel Kakov 
20.09.2011 (23:37)  
tady se vážení ukazuje, že teze "soukromník bude v případě neschopnosti škodit jen sám sobě" je nesmyslná, koukejme, jak škodivka škodí nám všem :-( a to je to soukromí podnik
registrovaný uživatel Coudy  mail  
20.09.2011 (22:41)  
Davidus 135: ČD v čele s panem generálním udělaly nejednu chybu a teď za ni tvrdě zaplatily. Nebo si myslíte, že mají u ČD všichni svědomí čisté? :-)
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko