..: Aktuality a články - Slovensko (celé) :..

Vůz 1. třídy Ampeer ZSSK ze ŽOS Vrútky, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Bratislava — Po nasazení stevardek do 1. třídy vnitrostátních spojů InterCity přistupuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) k uvedení další nové služby pro zvýšení cestovního komfortu. Od 1. června nabídne v povinně místenkových dálkových vlacích tiché oddíly, v nichž bude cestujícím zaručeno klidné prostředí pro četbu, odpočinek či práci. V dalších přibližně šedesáti spojích, provozovaných ve večerních a nočních hodinách, nabídne dopravce tzv. bezpečné zóny s posíleným dohledem vlakového personálu a intenzivnějším osvětlením. ZSSK si od obou novinek slibuje zvýšení atraktivity cestování vlakem pro další skupiny zákazníků.

Vlk Gooly - maskot MS 2011 Slovensko, foto: IIHFBratislava — Návštěvníkům zítřejšího hokejového utkání české reprezentace a Finskem vycházejí vstříc České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko vypravením dvojice posilových vlaků do/z Bratislavy. Úlohu hokejového vlaku s kapacitou 300 míst zastane posílená souprava IC 571 Zdeněk Fibich, s odjezdem z Prahy ve 12.39. Ta bude z Břeclavi pokračovat jako R 1. nsl. 171 přes Kúty, Malacky a bratislavskou hlavní stanici až na nádraží Nové Mesto, vzdálené několik minut chůze od stadionu. Odjezd návratového spoje R 1. nsl. 476 je předběžně plánován na 23.43; čas ovšem bude upraven podle reálného konce utkání. Při své cestě zpět po stejné trase vlak zastaví také v Kolíně a ve stanici Praha–Libeň. Počítejte s tím, že uvedené časy jsou orientační, vlak může jet s náskokem, odjezdy ze stanic budou vždy ihned po výstupu cestujících. V úseku Břeclav – Praha je vlak určen jen pro výstup.

ZSSK a IIHF 2011, foto: převzato a upraveno z public domain zdrojeBratislava — Tisíce domácich fanúšikov a ďalšie tisíce zahraničných návštevníkov v pohybe – to je len jeden z dôvodov, vďaka ktorým sú tohtoročné majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji zároveň aj logistickou udalosťou roka na Slovensku. Zápasy šampionátu, ktorý začal včera a potrvá nasledujúcich 15 dní, sa totiž budú odohrávať v dvoch najväčších slovenských mestách, ktoré však oddeľuje vzdialenosť 313 km – a to vzdušnou čiarou, ktorú však pri reálnej kapacite leteckého spojenia Bratislavy a Košíc využije z hráčov a fanúšikov len málokto. Kým organizátori hokejové majstrovstvá pripravovali niekoľko rokov, národný železničný dopravca vstúpil na hraciu plochu len nedávno, a navyše s jednou korčuľou obutou naopak. Napriek tomu sa ZSSK medzinárodnej blamáže neobáva a tvrdí, že bezprecedentný nápor cestujúcej verejnosti zvládne. Budú ale „operatívne posilnené spoje“, Wi-Fi hotspoty na staniciach a mladé stewardky v uniformách stačiť?

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha/Bratislava — V souvislosti s příchodem Velikonočních svátků plánují národní dopravci v Česku i na Slovensku již tradičně posílení řady dálkových vlaků na nejdůležitějších relacích. Počet míst tak u spojů Českých drah naroste o šestnáct tisíc, u ZSSK pak o přibližně třináct tisíc. Kapacita spojů bude navýšena nejen ve středu 20. dubna a v pátek 22. dubna, kdy je obvykle zaznamenána největší frekvence cestujících, ale také na Velikonoční pondělí, kdy se bude většina lidí vracet po prodlouženém víkendu zpět domů.

27.3.2011 - 8:00 - Vlakem do Vatikánu

Expozice ŽOS Vrútky - vozy Ampeer a WGmeer, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Bratislava — Železničná spoločnost Slovensko připravila po síťové jízdence na MS v hokeji, o které jsme vás již informovali, další zvláštní nabídku. Tentokrát je nabídka určena hlavně pro zájemce o účast na blahořečení Jana Pavla II. Mimořádný spoj odjíždí 30. dubna brzy ráno z Košic a pokračuje přes Žilinu a Bratislavu do Říma. Podle zájmu cestujících bude možné přistoupit do vlaku i v dalších stanicích na trase. Vlaková souprava bude plně klimatizovaná a zařazen by měl být i společenský vůz. Do Říma vlak dorazí 1. května, zpět na Slovensko odjede tentýž den v nočních hodinách. Příjezd do Bratislavy je plánovaný na 2. května dopoledne, odkud bude pokračovat dál do Košic. Cena zpáteční jízdenky pro jednu osobu s místem na sezení je 180 eur (v přepočtu asi 4500 korun), avšak společnost nabízí i možnost objednání celého vozu se 66 místy na sezení za mírně zvýhodněnou cenu 11 tisíc eur.

Zdroj: ZSSK

362.009 ZSSK v čele R 600 opouští žst. Žilina, foto: Juraj KováčBratislava — Žiadne apokalyptické rušenie tratí, žiaden zánik regionálnej vlakovej dopravy. Takto končí prvá fáza hystérie súvisiacej s prípravou plánu na ozdravenie štátnych železničných spoločností na Slovensku, ktorý pred 14 dňami prvýkrát prezentovalo Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, a ktorý dnes definitívne schválila vláda. Slovenské železnice napriek tomu čaká najväčšia zmena od roku 1945. Rozložená je do troch rokov a na jej konci majú stáť tri finančne stabilné spoločnosti bez dnešných astronomických dlhov, blížiacich sa miliarde eur. Cenou za postavenie štátnych dráh na nohy bude prepustenie každého šiesteho zamestnanca, kompletné prehodnotenie dopravnej politiky, ale aj rekordná, viac než miliardová pomoc štátu a predaj časti Carga. Zatiaľ najkomplexnejšia železničná koncepcia v dejinách samostatného Slovenska vzbudzuje značné vášne, nad jej hodnotením sú však polarizované aj samotné odbory. Čísla totiž hovoria jasnou rečou: balíček prvej pomoci je v tomto prípade aj balíčkom poslednej záchrany.

350.016, Štrba - Štrba zastávka, foto: Johník Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko u příležitosti konání mistrovství světa v ledním hokeji na Slovensku zavedla novou obchodní nabídku. Jedná se o síťovou jízdenku ICE HOCKEY 2011 na neomezený počet cest od 28. dubna 2011 do 16. května 2011. Ačkoliv se zápasy mistrovství budou konat v Bratislavě a Košicích, síťová jízdenka bude platit na všech tratích spravovaných Železnic Slovenskej Republiky, stejně jako Trenčianskej elektrické železnici, Tatranské elektrické železnici a Ozubnicové železnici ze Štrby na Štrbské pleso. Pro zahraniční cestující se nabízí porovnání se síťovou jízdenku InterRail Pass Slovensko, která však stojí při dané délce platnosti řádově více.

Křižování EC Jan Perner a EC Beskyd, Ostrava Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Praha — Od 6. března letošního roku začíná platit první změna jízdního řádu 2010/2011. Jak je zvykem, správce infrastruktury a tvůrce jízdních řádů Správa železniční dopravní cesty vydala přes tři desítky stránek změn a přelepek, které můžete do svého výtisku aplikovat. Některé změny jsou pouze kosmetické, například doplnění tratě 063, na které byla doprava objednána Středočeským krajem „za minutu dvanáct“ a SŽDC to již nestihla zapracovat do jízdního řádu. U některých vlaků přibyly symboly kola, invalidy či první třídy, což bylo způsobeno dodávkami dalších kusů jednotek Regionova a CityElefant k Českým drahám. Na Slovensku zatím nedochází k plánovaným škrtům v regionální dopravě tak, jak je odhalily začátkem roku slovenská média. S první změnou dojde pouze k úpravě JŘ u některých vlaků, ale očekávat lze i příchod nových vozidel.

1.3.2011 - 16:00 - Poslední možnost pořídit kalendáře pro rok 2011

Kalendář Vlaky-Trains 2011, titulní strana, foto: ŽelPage Beroun — V e–shopu portálu ŽelPage máte poslední příležitost k zakoupení kalendářů pro letošní rok. Vrátilo se nám několik desítek kusů kalendářů neprodaných v distribuční síti, které bychom vám nyní rádi nabídli se slevou za 49 korun. V nabídce je jak náš kalendář ŽelPage 2011 obsahující fotografie ze zdejší fotogalerie, tak slovenský kalendář Vlaky | Trains 2011 obsahující tvorbu Beaty Želtvayové. Nabídka trvá do 1. dubna 2011, nebo do vyprodání zásob. Děkujeme za zájem a podporu.

671.001 a Bdt ZSSK, starý a nový, foto: Josef PetrákBratislava — Hromadné prepúšťanie železničiarov na Slovensku sa zatiaľ nekoná. Pozastavený je aj plán rozsiahlych škrtov v regionálnej doprave, ktorý čaká na prepracovanie slovenskej verzie dopravnej "superkoncepcie" z dielne ministerstva dopravy. Plán na ozdravenie štátnych železničných podnikov, ktorých spoločný dlh v minulom roku prekročil 900 miliónov eur (21,85 mld. Kč), sa teda rozbieha v komornom duchu: znížením počtu členov predstavenstiev približne na polovicu. Rozporuplné sú zatiaľ výstupy rozhovorov za okrúhlym stolom medzi vládou, železnicami, odborármi a samosprávami – aj napriek tomu ale priniesli dve podstatné, a často prehliadané novinky: jednak s prípravou koncepcie ministerstvu bude po novom pomáhať Výskumný ústav dopravný a Žilinská univerzita; jednak sa na Slovensku opäť otvára dlho tabuizovaná téma zapojenia krajov do objednávania regionálnych vlakov.

Mijeni, foto: Duhy Vážení čtenáři, zajisté vám neunikla probíhající monografie v naší fotogalerii a tak, jako při předešlých "kavalkádách" s brejlovci a bardotkami, je na čase posvítit si na sérii prozatím poslední. Prostor dostala trakce elektrická – druhá generace závislé trakce z produkce plzeňské Škody, konkrétně stroje, které spojuje nejen jejich „krabicovitý“ tvar skříně s vysokým aerodynamickým odporem, ale i vyspělá mechanická část a především pak trakční výzbroj. Důsledná unifikace umožnila zaměřit se při vývoji pouze na trakční část nové lokomotivy, což šetřilo čas a umožnilo rychlé spuštění sériové výroby. Díky velkému objemu výroby potkáváme druhou generaci Škodovek na celém území někdejšího Československa, a to jak v osobní, tak i v nákladní dopravě.

810.626 ZSSK na Os 5605, Handlová - Výhybňa Pstruháry (5.6.2010), foto: Tomáš Gerčák Bratislava — Vlnu mediálních senzací a paniky spustily v minulých dnech na Slovensku železniční odbory zveřejněním údajného seznamu regionálních tratí, na nichž má být od 1. změny jízdního řádu zredukována nebo úplně zastavena osobní železniční doprava. Seškrtání dopravních výkonů ZSSK mělo být prvním z řady úsporných kroků, jež mají za cíl dostat vysoce ztrátové slovenské železnice opět k vyrovnanému hospodaření. Vedle zrušení lokálek měl navíc státní dopravce v nejbližších měsících přijít i o desetinu zaměstnanců a razantně zapracovat na zefektivnění svého hospodaření. Katastrofické scénáře teď ovšem mírní premiérka Iveta Radičová, která na středeční tiskové konferenci odmítla jakékoli jednorázové zásahy do železniční dopravy předtím, než budou známy výsledky podrobných auditů a vypracován komplexní plán revitalizace slovenských železnic. Ten by přitom měl být hotový do konce ledna a pokud naplní svou premisu, bude vůbec prvním systémovým dokumentem v oblasti dopravní politiky v historii nezávislého Slovenska. Vedle upadající osobní dopravy má nová koncepce řešit také katastrofální stav nákladního dopravce ŽS Cargo Slovakia a Železnic Slovenské republiky (ŽSR), které se starají o správu infrastruktury.

Modernizovaná lokomotiva 756.002 ZSCS s nákladním vlakem u žst. Horná Štubňa, foto: Tomáš KubovecBratislava — Mala to byť zlatá baňa pre štátny rozpočet, dnes ale nie je isté, či prežije rok 2011. Počas šiestich rokov svojej existencie Železničná spoločnosť Cargo Slovakia vykázala pozitívny hospodársky výsledok jedinýkrát – v roku 2008 – a aj v tomto prípade jej k čiernym číslam výrazne pomohol štát. Dnes čelí národný nákladný dopravca problémom, ktoré pre firmu so 100% podielom štátu môžu byť čoskoro likvidačné. Dlhy ZSSK Cargo sa len do konca roka 2009 vyšplhali k astronomickým 520 miliónom eur a predpokladaná strata 99,4 milióna v roku 2010 vyvolávajú otázniky nad budúcnosťou štvrtého najväčšieho zamestnávateľa v krajine. Dlhodobo nekonkurencieschopné cargo tak zrejme v najbližšej dobe nastúpi bolestivý ozdravovací proces, ktorý si len tento rok vyžiada zníženie počtu zamestnancov o približne 20 % a ďalšie radikálne úspory. V prípade záujmu investora je preferovanou cestou urýchlený úplný odpredaj firmy, ktorý definitívne ukončí nešťastný príbeh slovenského štátneho carga.

Kalendář Vlaky-Trains 2011, titulní strana, foto: ŽelPage BerounEshop portálu ŽelPage před Vánoci rozšířil nabídku o DVD partnerského portálu VLAKY.NET. Vydaný titul rekapituluje 5. narozeniny portálu a obsahuje jízdy vlaků vypravených při této příležitosti, fotografie od účastníků a také pohled na trať Čierny Balog – Chvatimech z motorového vozu M 21.004. Během novoročního víkendu jsme zařadili do nabídky eshopu další z produktů našich partnerů – nástěnný kalendář Vlaky | Trains 2011 z vydavatelství Gardenia Publishers a Popradská tlačiareň, vydavateľstvo obsahující fotografie Beaty Želtvayové. Ten podpořil i portál RAILPAGE.NET. ŽelPage zajišťuje distribuci zejména v České republice. Cena byla stanovena na 179 korun. Na Slovensku se prodává za 7 eur. Náhled titulní strany a tiráže prozradí, jaké snímky, povětšinou již z galerie ŽelPage známé, se v kalendáři skrývají.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 19 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03