..: První změna JŘ v ČR a na Slovensku - velké změny nečekejte :..

Křižování EC Jan Perner a EC Beskyd, Ostrava Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Praha — Od 6. března letošního roku začíná platit první změna jízdního řádu 2010/2011. Jak je zvykem, správce infrastruktury a tvůrce jízdních řádů Správa železniční dopravní cesty vydala přes tři desítky stránek změn a přelepek, které můžete do svého výtisku aplikovat. Některé změny jsou pouze kosmetické, například doplnění tratě 063, na které byla doprava objednána Středočeským krajem „za minutu dvanáct“ a SŽDC to již nestihla zapracovat do jízdního řádu. U některých vlaků přibyly symboly kola, invalidy či první třídy, což bylo způsobeno dodávkami dalších kusů jednotek Regionova a CityElefant k Českým drahám. Na Slovensku zatím nedochází k plánovaným škrtům v regionální dopravě tak, jak je odhalily začátkem roku slovenská média. S první změnou dojde pouze k úpravě JŘ u některých vlaků, ale očekávat lze i příchod nových vozidel.

Mezistátní doprava

V mezistátní dopravě jsou změny především na cestách do sousedního Polska. Rychlík 251/2 Orlice bude místo do Vratislavi jezdit pouze z Pardubic do Lichkova a bude také jezdit ve změněném řazení bez vozu 1. třídy či úschovy během přepravy. Důvodem je redukce vlaků z polské strany. Výrazně se také ulehčí cestování na trati 036 z Tanvaldu do polské Sklářské Poreby, kde budou upraveny časové polohy vlaků tak, aby byly v Harrachově či Kořenově zajištěny přípoje mezi vlaky Českých drah od Tanvaldu a vlaky dopravce Viamont Regio/Przewozy Regionalne do Polska. A na základě požadavků PKP se rovněž zruší dva osobní vlaky na trati Bohumín – Katovice. Pokud se přesuneme z Polska jinam, uvidíme že budou zrušeny sezónní přímé vozy Praha – Thessaloniki, což bylo způsobeno výrazným útlumem drážní dopravy v Řecku. Naopak pokud se přesuneme na naši jižní hranici, zjistíme že ranní vlak 2281 Znojmo – Retz a jeho přípoj do Vídně budou zrušeny, stejně jako večerní vlak zpět do Znojma.

Přímý lůžkový vůz České Budějovice – Praha – Košice, který vyjma svátků denně spojoval Jihočeskou metropoli s východem Slovenska, bude od první změny na čas zrušen. Nově pojede jen v období letních prázdnin od konce června do začátku září.

Vnitrostátní doprava v ČR

ČD JŘ 2011, foto: České dráhy Ve vnitrostátní přepravě nás čeká změn více. Kromě již zmíněných „kosmetických“ změn, jako například poznámky o výstupu pouze prvním vozem u zastávky Desná–Riedlova Vila, se dočkáme například omezení na trati 342 Bzenec – Moravský Písek, která každé nedělní dopoledne osiří — první vlak zde pojede až po jedné hodině odpolední. Na trati 196 bude v neděli veden nový podvečerní osobní vlak z Rybníka do Horního Dvořiště, který bude navazovat na Sp 1762 ČD YETTI od Lipna nad Vltavou a který dosud jezdil pouze jako vlak soupravový. Naopak samotný ČD YETTI bude zkrácen do Českých Budějovic, místo něj pojede do Tábora na základě požadavků obcí jiný osobní vlak. Zrušen bude večerní osobní vlak 4286 z Hodonína do Břeclavi. Dalšího posílení se dočká Praha, konkrétně trať 122, na které byly ještě minulý rok vedeny pouze tři páry vlaků denně. Osobní vlaky 25932 a 25939, nyní jezdící jen z Řep do Hostivic, pojedou nově až Na Knížecí. Dále dojde k mírným časovým úpravám na trati Rakovník - Mladotice, jelikož bylo zavedeno několik nových pomalých jízd u přejezdů. Na trati 250 bude zrušeno několik výdejen jízdenek, konkrétně ve stanicích Hradčany, Pouzdřany a Popice, stejně jako v Bořeticích na trati 255, Lužicích na trati 330, Křižanovicích na trati 340 či ve stanici Vnorovy na trati 343.

Vnitrostátní doprava na Slovensku

ZSSK 951.001, čelo, foto: Josef Petrák Ačkoliv železniční odbory na Slovensku vynesly do médií a veřejně kritizovaly plánované razantní škrty v regionální osobní dopravě na Slovenku, první změna jízdního řádu ŽSR platná taktéž od neděle 6. března žádnou z nich neobsahuje. Naopak, expres 531 Hron spojující Bratislavu a Banskou Bystrici pojede v pátek a vybrané další dny s částí soupravy až po stanici Brezno. V neděli relaci v opačném směru obslouží rychlík 1530. Na cestě mezi Breznem a Banskou Bystricí zastaví také v Podbrezovej a Brusnu kúpele. U mnoha regionáních vlaků dojde k úpravám jízdních časů, aby byly vytvořeny chybějící, nebo zkráceny současné přestupy. Po první změně by měla do provozu kolem Nových Zámků zasáhnout i první netrakční souprava s řídicím vozem řady 951 od Škoda Vagonky, která byla nedávno převezena z testovacího okruhu ve Velimi. Původní plán nasazení do testovacího provozu počítal právě s termínem 6. března.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, České dráhy, Železničná spoločnosť Slovensko


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.3.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
10.03.2011 (12:49)  
Martin Hodoval > takze podle vas ma zeleznice smysl jen tehdy, kdyz kazde mesto s 15000 obyvateli (a vetsi) bude mit prime spojeni do Prahy? To je mi novina.

Aneb zastanci zastavovani v Trebove uz jsou ohrani, ter se bude resit zastavovani v Usti :-D ... a to nejlepe vsech vlaku, vzdyt Usti sice nema zeleznicni koreny, ale bude mit historickou budovu :-P

Nikdo vam nevnucuje Sp nebo Os Usti - Praha. Ale pozadovat primy spoj pro Usti pod zaminkou toho, ze "to tam vzdy bylo" a ted nebude ... no, proc mam pocit, ze pro vas bude opravdu lepsi zeleznici vubec nepouzivat, zejmena tu moderni, ktera je urcena zejmena tem, kteri se chteji slusne prepravovat a pritom nebazirujou nad tim, kde presne maji prestupovat, pokud jim nekdo garantuje prestupy.
Registered user Tudýl  mail  
10.03.2011 (9:35)  
re sim: Problem neni s osobaky do Pardubic problem je cesta z Usti n/O do Prahy = bez přímého spojení (které te´d ústí má) tudíž se nejedná a navýšení počtů vlaků ale o udržení dosavadnívch (pouze R). To znamená cesta osobákem do Pardubic a pak přestup a dále směr Praha. Nesouhlasím s názorem že by relaci Ústí - Praha měl řešit osobák či SP. A pokud ano pak je lepší železnici již vůbec nepoužívat!
Registered user Sim 
10.03.2011 (7:47)  
Martin Hodoval > a v cem je problem pri ceste osobakem z Usti do Pardubic? Pokud mate namitky, poreste si to u vas na krajskem urade - tuhle relaci totiz maji resit v principu osobaky a vlaky spesne, nikoliv rychliky, ktere jsou primarne urceny k mezikrajove preprave...

Jojo, neni nad uprednostnovani vlastnich zajmu pred zajmem vetsiny, zvlast kdyz to nemusim platit ja, ale skoro vsechno to zaplati prave ta vetsina.
Registered user Tudýl  mail  
08.03.2011 (12:39)  
Nádraží Ústí nad Orlicí - už se začaly prosakovat i názory na polorekonstrukci (pouze trať bez tunelu a nádraží) a stím následující opatření přesunutí z počátku zastavování rychlíků na ústí město. Proč? cíl je pouze jeden - uspořit peníze kde se dá. Výsledek do 5ti let zrušit zastavování R v Ústí a převzít veškerou dálkovou dopravu na terminál v ČT. Následky Cesta směr Brno a Ostrava = potřeba dalšího přestupu + časová náročnost. Směr praha taktéž a pokud nechci cetovat do Pardubic OS tak si připlatit za cestu do ČT a zase zpět přes UO. Jojo ať žije vylepšování železniční dopravy.
Když už tak už ať železnice slouží pouze krajským městům a ostatní zavezeme a srovnáme se zemí - asi nejlevnější řešení.
Registered user Busman 
07.03.2011 (18:52)  
Robert-Antonio: Raději to ani nezmiňujte, je lepší, když je ticho po pěšině. Svůj názor na toto téma jsem napsal 28. ledna v 15:41 a později k článku: http://www.zelpage.cz/zpravy/8038

Miropiro: Jo, ten tunel tam už měli prokopnout dávno. Co si pamatuju, tak byly nějaké problémy se žabkami v tůních kolem Tiché Orlice. Kdyby to byl silniční tunel, tak neceknu, ale v tomhle se ochráncům přírody divím, že brojí proti ekologické železniční dopravě. Vláčky mám prostě radši než žabky.

:-)
07.03.2011 (17:29)  
Robert-Antonio: spíš než zastavování EC v Ústí nad Orlicí bych řešil, co s tratí a budovou nádraží, jestli už se někdy pohneme dále, že budeme projíždět těmito úseky rychleji ;-)
07.03.2011 (17:20)  
Busman
To by ovšem vyžadovalo vážnou systémovou změnu, která drasticky rozbourá celý železniční systém od Madridu po Vladivostok – prvně po 150 letech by écéčka stavěla v Ústí místo v Třebové :))
07.03.2011 (9:11)  
miriporo: S tím spojením od Brna do středozápadního Polska, jsi to trefil velmi přesně! :-( Bohužel.. :-(

SYN: Ano, plně souhlasím, že pročistit to v neděli ráno není zase taková hrůza. Ovšem až takovým způsobem, že za celé dopoledne nepojede ani jeden vlak?! To sa člověk nedostane pak ani do kostela. Jde o 810 a 4km, ale poměrně vyznamné pojítko mezi dvěma vcelku důležitými tahy.
Registered user SYN 
07.03.2011 (0:06)  
Pavloš: Hm, chápu to správně že jde o 4km dlouhý spoj který cykluje jedna krabička 810? A že doposud jezdila i v neděli dopoledne v takové interesantní časové polohy jako 5:36, 7:05, 7:46 a pak ještě 6x do poledne? Plus dva (za dopoledne) spoje linky 934, a možná ještě něco?
Tak nevím, to bych možná být v roli objednavatele taky nějak "proředil", možná ne tak drasticky...
Co samozřejmě nevím - jak to jezdilo plné?
06.03.2011 (21:36)  
Busman: ad Znojmo - Retz: pokud vím, tak ÖBB musí škrtat, kde to ještě jde (zrovna nedávno byla na ÖRF reportáž o tom, že ÖBB jsou v pozici, že musí obhajovat investice), neřekl bych, že jde o omezení kvůli otevření pracovního trhu.

Ad provázání EC s vlaky do Wroclawi: co bych za to dal, kdyby se dalo z Brna jet nějak rozumně do Poznaně (respektive s vazbou na Bydhošť (kamarádka) a já nemusel jezdit přes Varšavu).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko