..: Články :..

Decin hln v nociČR - Tento článek ukazuje úroveň českých železničních nádraží z pohledu Railmana a tudíž může být místy i neobjektivní, avšak má snaha byla o co nejobjektivnější hodnocení všech prvků daných železničních stanic. Tímto článkem bych chtěl popřát celému týmu ŽelPage, všem přispěvovatelům a návštěvníkům štastné a veselé Vánoce a v novém roce 2006 hodně zdraví, štěstí a překrásných fotografií.

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Cestopis - CSPSV uskutečnila další ze svých výletů, tentokát do Maďarska a Srbska a Černé Hory. V tomto článku se s Vámi chceme podělit o naše zážitky z cesty.

Bohumín - Dne 30.11.2005 byla v železniční stanici Bohumín na téměř 3 km ukončena kompletní modernizace včetně nástupišť, podchodů, budov DKV, zabezpečení atd. Cena investice tohoto projektu se dle SFDI vyšplhala na něco přes 2 mld. Kč. Jelikož se jedná o poměrně výjimečnou stanici s velkým počtem končících a začínajících významných spojů, jsou zde zbudovány potřebné technologické objekty. Studie firmy ILF Consulting též řešila přechod mezi levostranným a pravostranným provozem, který se nyní nachází právě v Bohumíně.

M240.0113Brno - Je neděle 27.11.2005, kolem půl páté ráno. Začíná chumelit, a v ulicích rozespalého Brněnského "štatlu" zůstává ležet první sníh. V tomto počasí, které sice není zcela dle našich přání, avšak mohlo by být i výrazně horší, se začínají v depu Brno-dolní scházet první lidé, kteří neváhali vykonat dlouhou cestu nočními vlaky, aby se zúčastnili jedné zvláštní jízdy po jižní a střední Moravě. V přítmí jedné z hal depa pro ně stojí připravený motorový vůz M240.0113 Klubu přátel kolejových vozidel, se kterým je tato jízda podniknuta. Zatímco pro první cestující je připraven a předtopen "malý" oddíl na dospání, v hale personál vykonává poslední přípravy na motoráku. Za stále intenzivnějšího sněžení se rozední, lidé se postupně scházejí, a kolem osmé hodiny ranní, kdy dorazí poslední z asi padesátky cestovatelů a fotografů ze čtyř evropských zemí, se může vyrazit na trať.

vypravni budova v rekonstrukci(08.10 2005)Ostrava - Rekonstruovaná historická železniční budova s novou prosklennou přístavbou na vlakovém nádraží v Ostravě-Svinově bude 6.prosince slavnostně otevřena. Do té doby by měli stavebníci ukončit poslední úpravy.Původní termín ukončení stavby byl stanoven na konec listopadu. Stavba tak bude otevřena o necelý týden později v souvislosti s načasováním jiné akce Českých drah."V úterý 6.prosince bude slavnostní inaugurační jízda rychlovlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy a v rámci toho se bude otevírat také opravená hala" uvedl včera mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Otevřít opravenou nádražní budovu by podle něj měli přijet do Svinova také ministr dopravy Milan Šimonovský, ministryně informatiky Dana Bérová a možná také primiér Jiří Paroubek.

Regionova v Ostrově n.O.Karlovy Vary - Karlovarský kraj vyhlásil dne 22.7.2005 v souladu se zákonem o krajích poptávkové řízení na provozovatele trati č. 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně a vyhrála firma Viamont, a. s. Jenomže Viamont nestihl zažádat Správu železniční dopravní cesty o přidělení dopravní kapacity s ročním předstihem. Tu pro rok 2006 získaly České dráhy.

stará_zast._TateniceZábřeh na Moravě - Mezi Českou Třebovou a Přerovem (část 3.koridoru) pokračuje rychlým tempem modernizace.

20.listopadu byl oficiálně otevřen modernizovaný úsek Česká Třebová - Krasíkov, poslední velké stavební práce byly ukončeny 18.10.2005 mezi Třebovicemi a Rudolticemi. Od tohoto data se konaly jen krátké výluky (případně bez vlivu na dopravu), během kterých se dolaďovaly poslední detaily. V současnosti by mělo být možné jezdit plnou traťovou rychlostí mezi stanicemi Rudoltice v Čechách - Krasíkov - bývalá odb. Tatenice. Zbývající úsek si ještě musí "sednout", poté bude následovat 3.podbití a zvýšení rychlosti na plnou traťovou - Třebovice - Rudoltice 140 km/h, Rudoltice - Krasíkov 160 km/h, Krasíkov 130 - 140 km/h.

Celkově již hotový úsek III.koridoru začíná před stanicí Třebovice v Čechách a končí stanicí Hoštejn. Nejnověji dokončený úsek leží mezi stanicemi Krasíkov a Hoštejn a vede novým tunelem Malá Huba (324m). První TK byla otevřena 31.10.2005 večer, druhá TK byla otevřena 16.11.2005 večer.

Úsek Hoštejn - Zábřeh na Moravě je rozpracovaný a dokončení odhaduji na první polovinu příštího roku. Úsek Hoštejn - odb. Lupěné bude začátkem roku "protažen" novými tunely Hněvkov I (180m) a Hněvkov II (462m), úsek odb. Lupěné - odb. Most je hotov zcela (včetně 3.podbití), úsek odb. Most - Zábřeh na Moravě je téměř hotov.

Další dokončený úsek resp. jen 2. traťová kolej  je mezi stanicemi Moravičany a Mohelnice, první traťová kolej bude realizována v příští roce.

Mezi stanicemi Moravičany - Červenka bude cca v km 60,5 zřízena dočasná odbočka Benkov. Důvodem je velká mezistaniční vzdálenost obou stanic (10 km) a s tím související vliv na vlakovou dopravu.

Výhybky budou vkládány během dvoudenních nepřetržitých výluk.

Předpoklad konání: 28. - 30.11. 1.TK - výhybky 2 a 3;  1. - 3.12. 2.TK (výhybky 1 a 4).

Úsek Červenka (mimo) - Olomouc (mimo) - Grygov (mimo) je hotov zcela (uzel Olomouc není součástí koridoru), úsek Grygov (včetně) - Brodek u Přerova (mimo) bude dokončen 2.12.2005 v 18.00, kdy končí výluka 2.TK + sudé skupiny v Grygově. Úsek Brodek u Přerova - výh. Dluhonice bude realizován zřejmě v příštím roce. Samotná výhybna Dluhonice patří již do uzlu Přerov.

Související články

žst. Teplice v ČecháchTeplice v Čechách - Správa železniční dopravní cesty, s. o., jako investor ve čtvrtek 3. listopadu 2005 slavnostně zakončila realizaci první etapy přestavby železniční stanice Teplice v Čechách, kterou provedla společnost Viamont DSP, a. s., na základě výběrového řízení jako generální zhotovitel. Stavba byla zahájena v srpnu roku 2004 a SŽDC do rekonstrukce investovala celkem 64 172 210 Kč. V rámci stavby bylo vybudováno nové ostrovní nástupiště mezi kolejemi č. 1 a 2 s mimoúrovňovým přístupem podchodem vyústěným do odjezdové haly ve výpravní budově. V souvislosti s výstavbou ostrovního nástupiště byl také rekonstruován železniční svršek a spodek a byla zrušena kolej č. 4.

balmČeské Velenice - Občanské sdružení Posázavský pacifik v pátek u příležitosti převzetí nově lakovaného přípojného vozu Bix s barovou úpravou uspořádalo veřejnou jízdu z Prahy do Českých Velenic a zpět spojenou s exkurzí do areálu společnosti ŽOS České Velenice.

Asi 60 zájemců zcela zaplnilo motorový vůz M 262.045 a využilo tak příležitosti ke svezení se po zajímavých tratí a pořízení několika záběrů během připravených fotozastávek v krásném podzimním dni.

Třebovice - Rudoltice - Na 3.železničním koridoru finišuje další významná stavební akce. Jedná se o úsek Třebovice v Čechách (polovina stanice) - Rudoltice v Čechách (krajní výhybka č. 20 od Třebovic), což je úsek dlouhý cca 7,6 kilometrů, kde budou práce ukončeny 18.10.2005 ráno. Tento úsek byl dříve řešen velmi zajímavě, protože každá kolej vedla úplně zvlášť. 2. traťová kolej vedla skrz Třebovický tunel (vznikal v letech 1842-1845), který je dnes zasypán a slouží k odvodňování nové trati. 1. traťová kolej vedla ve vyšší niveletě a 2.TK dvakrát překonávala.

Lokomotiva E499.004 na Masarykově nádraží v Praze. I ona před lety zahajovala provoz na Štrbské rampě.Štrba - "Elektrifikáciou k socializmu" hlásal tehdy hrdý nápis na čele ověnčených E499.001 a 004, které právě zahajovaly dopravu v závislé trakci v úseku Poprad - Spišská Nová Ves, tedy na známé "Štrbskej rampe". V letošním roce si připomínáme již padesáté výročí od tohoto významného kroku v dějinách ČSD (ŽSR), který je dodnes zapsán zlatým písmem v kronikách těchto železničních správ.

Děčín - Od května roku 2004 přestalo v Děčínském uzlu zabezpečovat dopravu elektrodynamické zabezpečovací zařízení typu Siemens Halske, které bylo typovou nádstavbou elektrodynamického zařízení stejného označení v Přerově. Nahradilo ho elektronické zabezpečovací zařízení ESA 11, resp. ESA 22 a v úseku Děčín hl.n. až Děčín st.hranice byly uloženy optické kabely pro dálkové řízení drážní dopravy, dle GTN.

V souvislosti se zrušením elektrodynamiky v Děčínském uzlu se začalo uvažovat o zřízení menšího želelezničního muzea zabezpečovacího zařízení v Děčíně na stavědle 15 "sever".

RegionovaRegionova - Když jsem viděl první návrhy vzhledu 814-914, viděl jsem klasický nátěr, co má většina motorových vozů ČD. Najednou se objevil zvláštní návrh barevného řešení Regionovy. Abych pravdu řekl, tato barevná kombinace mne dosti zaskočila. Proto mne napadla nová anketa, abych zjistil, jaký názor máte Vy čtenáři. Hodnoťte jako ve škole...

Stará anketa: Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?

705 lidí tratě podpořilo a 104 lidí by tratě nechalo zavřít.

Most - Jeden lidský život si vyžádala srážka dvou nákladních vlaků v sobotu 1. října 2005 v 0.15 hodin u zastávky Želenice nad Bílinou mezi Bílinou a Mostem. Nákladní vlak Pn 69566 Unipetrolu Doprava složený z 25 cisteren (15 plných s propylenem nebo benzínem) s lokomotivami 740.546 a 740.558 jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu zezadu narazil při rychlosti 57 km/h do stojícího nákladního vlaku Pn 67662 ČD složeného z prázných vozů pro přepravu uhlí (Wap) a elektrickou lokomotivou řady 122 jedoucího z Hněvic do Třebušic. Při nárazu zahynul dvaapadesátiletý strojvedoucí Unipetrolu Doprava, vykolejilo 13 vozů ČD a lokomotiva Unipetrolu Doprava 740.546, která byla zcela zničena.

« Novější zprávy | 1 ... 42 43 44 45 46 ... 51 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15