Společnost CISLAPINO byla založena 23. listopadu 1993 italskými (FS Trenitalia) a švýcarskými (SBB) dráhami. Cílem společnosti je zajištění mezinárodní přepravy na železnici, s novou generací italských rychlovlaků ETR 470. Pendolina zajíždějí do 3 zemí – Itálie, Švýcarska a Německa. Vedení společnosti se nachází v Bernu. Opravy jsou prováděny italskými dráhami v Miláně. Vlakový personál pochází z řad FS, SBB a DB. Jízdenky se vydávají ustálenými kanály, tedy na přepážkách FS, DB a SBB či v cestovních kancelářích. V případě zpoždění nad 30 minut vrací společnost plnou výši příplatků. Provoz jídelního vozu zajišťuje firma Cremonini S.p.A z Říma.
Zürich - Milano 139€/ 87€
Zürich - La Spezia 158€/ 100€
Zürich - Stuttgart 115€/ 75€
Vozová flotila
Cisalpino ETR 470
Vozová flotila vlaků s naklápěním byla navržena a konstruována firmou Fiat Ferroviaria v Saviglianu, jedná se o typ ETR 470. Aktivní naklápění umožňuje projíždění zatáček ve vyšších rychlostech, což rapidně zkracuje jízdní dobu Lötschbergem, Gotthardem a Simplonem. V jednotkách je 151 míst v 1. třídě (3 vozy, všechny nekuřácké), 324 míst ve 2. třídě (5 vozů, z toho 4 nekuřácké), jídelní vůz s integrovaným barem nabízí navíc 29 míst k sezení. Cestujícím v 1. třídě je k dispozici denní tisk, možnost poslechu hudby (výběr ze 3 hudebních stylů) a přípojky pro notebooky. Vůz 6 (s 2. třídou), je vybaven pro převoz tělesně postižených cestujících (širší chodbičky, upravené WC).
Cisalpino EC
Od června 2004 provozuje společnost Cisalpino převzaté vlaky EC 170/173 „Cinque Terre“ a EC 172/171 „Canaletto“. Pro tyto vlaky bylo specielně připraveno 55 vozů (stříbrná barva se světle modrým pruhem a logem Cislapino). Rekonstrukce vozů zahrnovala nové vypolstrování sedaček, položení koberců a přestavbu WC. Vlaky jsou vybaveny klimatizací, jídelním vozem s barem a minibarem. Cestujícím v 1. třídě je k dispozici denní tisk a zásuvky. V prosinci 2004 převzala společnost také vybrané spoje mezi Milánem a Ženevou (Aéroport), resp. Basilejí (v těchto vlacích je k dispozici pouze minibar).
Mapa











Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
