..: Jede, jede mašinka 2005 :..

475 111Pečky - Dne 18.6.2005 proběhla v Pečkách akce Jede, jede mašinka, jejíž součástí byla i výstava několika motorových lokomotiv a jízdy mimořádných motorových osobních vlaků na trati Pečky-Kouřim, několik fotojízd manipulačních nákladních vlaků a jízda mimořádného parního vlaku na trati Praha-Pečky-Kolín. Ten také zajel i na cerhenický zkušební okruh. Dále zde byl i vůz z výstavou „historie železnice“.

K vidění zde byly: 475.111 z Plzně, T679.1578 z Chebu, M131.1515 z Pardubic, M262.045 společnosti Posázavský pacifik, T444.162 z Kolína, 702 511-7 z místního ZZN, 710 827-7 z místní výtopny a 742 164-7.

Na pravidelných osobních vlacích se pak střídaly místo řady 810 motorové vozy M131 Hurvínek, M262 a Karkulka T444 se dvěma vozy Ce. Tato lokomotiva pak dopoledne ještě odvezla MnOs do Plaňan a zpět.

Zvláštní Os vedený Šlechtičnou 475.111 přijel z Prahy 45 minut opožděn. Tento vlak měl dále pokračovat na ŽZO, ale kvůli poruše brzdiče na Šlehtičně zpoždění narostlo skoro o další hodinu. Nakonec byla na čelo vlaku zařazena Karkulka a mohlo se vyrazit. Na ŽZO jsme projeli nejdříve malý okruh a poté i velký okruh. Celou dobu táhl vlak Sergej T679 (díky úvrati ve Velimi). Na okruhu bylo odstaveno pendolino 680 002 a patrně právě probíhal test jednoho ze dvou Taurusů 1216 ÖBB. Při návratu z malého okruhu však už byly oba Taurusy urychleně odklízeny z dohledu našich zvědavých očí J Po příjezdu do Velimi byla zjištěna závada na Karkulce – nešel zařadit správný směr jízdy. Sergej proto musel soupravu objet, odstavit porouchanou Karkulku na vedlejší kolej a následně se vydat se zpožděním skoro 3 hodin v čele vlaku do Peček a poté i do Prahy. Naštěstí u nostalgických akcí není případné zpoždění tak nepříjemné, jako u normálních vlaků.

Celá akce se i díky vynikajícímu počasí velmi podařila.

Foto: Chary, Nick a Martin Nezdara, děkuji Petru Proftovi a Nickovi za doplňující informace

475.111 při příjezdu do Peček 475.111 při příjezdu do Kolína 475.111 - druhá jízda z Prahy. Za chvíli se rozbije brzdič... 475.111 po návratu v Okruhu 710 827-7 v Pečkách M131.1515 za Pečkami M131.1515 v Pečkách M262.045 za Pečkami M262.045 v Kouřimi T444.162 za Pečkami T444.162 + 710 827-7 za Pečkami T444.162 v Pečkách porouchaná T444.162 odstavená ve Velimi T679.1578 v Pečkách jako postrk na odjezd na okruh T679.1578 v čele vlaku na velkém okruhu - autor: Martin Nezdara T679.1578 ve Velimi při odvěšování Karkulky T679.1578 ve Velimi při návratu do Peček T679.1578 před Pečkami při návratu z okruhu


Chary Poslat mail autorovi | 21.6.2005 (18:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


vvx
24.06.2005 (10:21)  
Ad pacifik: 710.827 ale byla mrtvá, majitel měl poněkud velké oči.

Karkule do Kolína odjela, protože právě směr do Kolína byl zařazen a nešlo zařadit obrácený. Fíra co na to nastoupil z toho byl vyplašený (i když na karkulích pár let taky jezdil) a poté co mu ten, co z toho slezl objasnil, že nejdou "pouze" přehodit směry, jinak vše funguje, tak spokojen odjel. Oba znám několik let a řekl bych, že schopnější je ten co s ní celý den jezdil, nechci tím samozřejmě podceňovat toho co ji vezl do Kolína, taky není špatnej, kolínské depo si drží jiná střeva, mezi které tito dva rozhodně nepatří...

Pokud si mohu rejpnout, poznamenám, že mne dojaly reakce na články o akci v Pečkách. Popsal bych to asi jako: nikdo nás nepochválil, tak se pochválíme sami, nezapomínejte na okřídlené pořekadlo "samochvála smrdí", které platí stále.

Pokud jde o zpoždění, nestudoval jsem jř 475, ale to co bylo "vypoceno" na lokálce, bylo kresleno, vyjádřím-li se mírně, horkou tužkou. U některých vlaků byly naprosto nereálné jízdní i manipulační doby. Také jsem nepochopil, proč v Pečkách některé vlaky zcela zbytečně odjížděly před příjezdem potenciálních přípojů. I když asi vím, pan Dvořáček si před časem vytahoval kšandy, že má grafikon nakreslený za 5 minut, tenhle zřejmě nekreslil, ale možná do něj kecal.

K "vlaku tvořenému dvěma vozy Ce" byl přidal vsuvku "dost shnilými". Vím, že se jezdí s kde čím, ale tyto byly opravdu hrozné. Skrz prohnilé díry až 20 cm široké...
pacifik
23.06.2005 (21:00)  
Doplním článek ještě o info o Mn, jenž vezla přípřež lokomotiv T444.162 a 710 827 do Plaňan a zpět. Za sebou vezly Daa-k, 2x Es. Po vykřižování s zvl. Os vedeným M262.045 + BalmBar se Mn vrátil zpět do Peček, aby lokomotiva T444.162 odvezla další zvláštní vlak tvořený dvěma vozy Ce.

Na okruhu testovali Taurusy 1216 001 - v době příjezdu zvláštního vlaku z Peček jezdil po velkém okruhu, druhý Taurus 002 byl odstaven. Než se vrátil zvláštní vlak z malého okruhu, odstavila 1216 001 lokomotiva 740 420 z velkého okruhu. Před příjezdem zvláštního vlaku z velkého okruhu byly oba Taurusy již odklizeny z dosahu "zvědavých očí".

"Porucha" na karkulce byla údajně v rukou strojvedoucího. Karkulka odjela s jiným strojvedoucím vlastní silou ze stanice Velim do depa Kolín po Os 9311.

Na závěr trochu polemiky. I u nostalgických vlaků záleží na zpoždění! Měl jsem možnost vidět přeplněý zvláštní parní vlak při odjezdu z cerhenického okruhu a o hodinu později byl tentýž vlak po dlouhém čekání ve stanici Velim (byť kvůli závadě na Karkulce) poloprázdný. Pokud někdo, kdo vlakem běžně nejezdí, pojede nostaligickým vlakem, kterému "vyskočí" takové zpoždění, řekne si, že se na dráze nic nezměnilo a další dlouhé roky nebude mít na cestování vlakem ani pomyšlení...

I přes toto negativum se i mně tato akce velice líbila!
vvx
21.06.2005 (23:41)  
Něco na upřesnění: M131.1515 není z Pardubic, ale z SS Pečky, v současné době deponovaná v Kolíně. Na pravidelných vlacích jela 810.631 a M131.1515, nic jiného. Ostatní vozidla jela na jen zvláštních vlacích. Dodám, ještě, že oficiálním dopravcem zvl. vlaků byla SŽ Jaroměř.
vvx
21.06.2005 (23:35)  
Něco na upřesnění: M131.1515 není z Pardubic, ale z SS Pečky, v současné době deponovaná v Kolíně. Na pravidelných vlacích jela 810.631 a M131.1515, nic jiného. Ostatní vozidla jela na jen zvláštních vlacích. Dodám, ještě, že oficiálním dopravcem zvl. vlaků byla SŽ Jaroměř.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko