..: Aktuality a články - Německo :..

Berlín - Na tradičním berlínském nádraží Zoo nebudou pravděpodobně v budoucnu, po více než 100 letech provozu, zastavovat dálkové vlaky. Dle sdělení zástupců DB by nádraží sloužilo pouze pro regionální vlaky či S-Bahn. Ukončení provozu pro dálkové vlaky se odhaduje na rok 2006 (start MS ve fotbalu). Veškerá dálková doprava by se přesunula na Hlavní nádraží / Lehrterbahnhof, které je v současné době ve stavbě a dokončení je plánováno na květen 2006. „Ještě není rozhodnuto, jakou úlohu bude v budoucnu mít nádraží Berlin Zoo,“ sdělil mluvčí DB Gisbert Gahler. „Konečný verdikt padne ovšem v blízké době.“

obrázekBerlín - V letošním roce budou po padesáté vyhlášeny ceny World Press Photo. Mezi nejvíce zastoupené fotografie se řadí přírodní katastrofa v jihovýchodní Asii, politické nepokoje na Haiti, situace v Beslanu nebo olympijské hry v Athénách. Od loňského roku jsou partnerem výstavy i DB AG. Od 31.5. do 31.10.2005 budou fotografie prezentovány na 8 německých nádražích. Jedná se o Berlin Friedrichstrasse (31.5. - 14.6.), Köln Hbf (16.6. - 5.7.), München Hbf (7.7. - 26.7.), Uelzen (28.7. - 16.8.), Dresden-Neustadt (18.8. - 6.9.), Halle-Salle (8.9. - 27.9.), Stuttgart Hbf (29.9. - 18.10.) a Wiesbaden Hbf (20.10. - 31.10.).

V současné době probíhá na síti ČD, a. s. také výstava fotografií Sebastiaa Salgada s názvem Workers. Ojedinělá expozice, kterou čeká cesta po kolejích celé ČR, je určena obyvatelům mnoha měst (nejprve v Česku, poté na Slovensku).

iceBerlín - 19.5.2005 v 8:00 hod. se začnou prodávat jízdenky na vlaky společnosti Deutsche Bahn AG ve všech 2.600 německých pobočkách potravin řetězce LIDL. Jedná se o první projekt, kdy je možné zakoupit jízdenky na vlak v prodejnách potravin. V prodejnách LIDL v SRN budou jízdenky k dostání od 19.5.2005 do 28.5.2005.

V prodeji budou 2 jízdenky na libovolně dlouhou trasu po Německu s DB za 49,90 eur. Na jízdenku se bude muset uvést jméno, příjmení, zvolenou trasu a datum. Poté nezbývá než nastoupit do vlaku a vyrazit na cestu. Jedna jízdenka se vyplatí zhruba při vzdálenosti větší než 160 km (např. mezi Berlínem a Hamburkem). Jízdenky budou k dostání přímo u pokladen, dokud se nevyprodají (jedná se o omezenou sérii, při větších vzdálenostech je cena velmi výhodná, 1 cesta = 24,95 eur).

Obě jízdenky (musí být zakoupeny najednou) budou platné do 3.10.2005 ve 2. třídě na 1 zvolenou trasu ve všech vlacích DB. Po zaplacení odpovídajících příplatků lze použít i vlaky ICE-Sprinter, DB NachtZug, CityNightLine. Děti do 6 let cestují zdarma. Výměna či náhrada jízdenek není možná!

Německé dráhy si od této akce slibují zatraktivnění cestování vlakem a dostání železniční dopravy do širšího povědomí lidí.

Jízdenka z česko-německé hranice do Hamburku a zpět tak může přijít na 1.500 Kč, jedna cesta tak přijde na 750 Kč!

Dortmund - Poptávka po místech na jízdní kola se v roce 2004 zvýšila o 1/3, proto byl zvýšen počet míst v nočních vlacích z Německa do Itálie. V porovnání s rokem 2003 bylo přepraveno v roce 2004 o 11.000 jízdních kol víc než v předchozím roce, a to 35.600 jízdních kol. Poprvé v letní sezoně budou na vlaky řazeny speciální vagony na přepravu jízdních kol, které mají kapacitu až 36 jízdních kol.

Vozy pro přepravu jízdních kol budou řazeny na DB-NachtZug München - Florenz a na UrlaubsExpress München - Pescara. V nočních vlacích lze využít slevu SparNight, kdy v kupé lze cestovat za 29 eur (1 osoba, 1 směr), v lehátkovém voze za 39 eur a v lůžkovém voze za 59 eur (do vyprodání míst za zvýhodněnou cenu!). Příplatek za přepravu jízdního kola v 1 směru stojí od 6 eur.

5.5.2005 - 14:19 - Časový plán propojení ICE a TGV

Paris-AFP - Německo a Francie sjednotily po dlouhých rozhovorech časový plán pro napojení francouzských vysokorychlostních vlaků TGV na německou ICE síť. Jak oznámili ministři dopravy obou zemí Manfred Stolpe (D) a Gilles de Robien (F), napojení tzv. TGV-Ost, které jezdí mezi Paříží a východní Francií, na německou trasu ICE Basilej – Karlsruhe, má být hotové do roku 2010. Do té doby musí být postaven mezi městy Strasbourg (F) a Kehl (D) dvojkolejný most přes Rýn a trať ICE mezi stanicemi Appenweier a Kehl rekonstruována pro rychlost 200 km/h.

Berlin - Německé dráhy jsou v prvním čtvrtletí spokojené se svými výdělky. „V pořádku jsme přestáli zimu“ potvrdil spokojenost šéf DB H. Mehdorn. Všechna důležitá čísla jsou v prvním kvartálu překročena nad plán. Obzvláště tratě Frankfurt(Main) – Köln a Berlin – Hamburg se teší velké poptávce. V nákladní dopravě se podařilo zvýšit ceny i navzdory velkému konkurenčnímu tlaku. Provoz na rýnských kolejích (levá strana Rýnu) se zvýšil o 30 až 40% a obsazení vlaků ICE se pohybuje, k velké radosti vedení DB, nad 50 procenty. Německé dráhy zvýšily hodnotu firmy oproti roku 1994 (kdy proběhla reforma) o 5,5 miliardy €. Letos je plánováno zvýšení ještě o polovinu. Obrat by se podle H. Mehdorna mohl zvýšit o 4%.
Služby DB využilo v minulém roce 1,7 milionu pasažérů – o 1% více než v předešlém roce. Na německé železniční síti ujely vlaky (pouze DB) celkem 1 miliardu kilometrů (prozatimní rekord). Podíl osobní přepravy po železnici, v porovnání se všemi dopravci, stoupl z 8,3% na 8,6% (v dálkové přepravě nárůst o 2,2% a v nákladní z 16,8% na 16,9%). DB chtějí v průběhu letošního roku zlepšovat také dochvilnost svých vlaků. V minulém roce dosáhlo včas svůj cíl celkem 93% vlaků. Předpoklad pro rok 2005 stanovilo vedení na 95%.
H. Mehdorn opět zdůraznil, že se DB snaží o částečnou privatizaci, ke které by mělo dojít v roce 2006 nebo 2007. Jen tak by mohl koncern dosáhnout na další prostředky, potřebné k investicím a zlepšovat tak své šance na dopravním trhu. Dalších asi 24 miliard € získala DB mimo železniční dopravu – Spedice Schenker, městské autobusy či půjčovny kol.

bugaMnichov - Od 28.4. do 9.10.2005 (165 dní) se koná celostátní německá zahradnická výstava v Mnichově BUGA 2005. Od 1.4.2005 nabízejí DB AG speciální slevu BUGA-Spezial (Bundesgartenschau-Spezial), která je platná pouze v kombinaci se vstupenkou na výstavu, která se předkládá při kontrole jízdenek ve vlaku. Prodej BUGA-Spezial na internetu začne až 1.5.2005.
K příjezdu na a odjezdu z výstaviště můžete na jízdenku BUGA-Spezial cestovat prostředky MHD v Mnichově (MVV) zdarma. Cena zpáteční jízdenky je rozdělena podle tarifní vzdálenosti, platí ve 2. třídě a cena je uvedena vždy za 2 osoby, nutností je vstupenka na výstavu pro každou osobu, která je na jízdence uvedena!
Cena zpáteční jízdenky pro 2 osoby je 39€ (101-250 km), 69€ (251-400 km) a 99€ (401-1200 km). Děti do 6 let v doprovodu 2 rodičů cestují zdarma a nepotřebují jízdenku, od 6 do 15 let cestují v doprovodu 2 rodičů také zdarma, ale musí být již na jízdence uvedeny.
Doba předprodeje je minimálně 3 dny a jízdenka se vydává na konkrétní vlakové spoje. Počet nabízených jízdenek je omezen, alespoň část trasy musí být uskutečněna ve vlaku vyšší kategorie (IR, IC/EC, ICE), zpáteční cesta musí být do 1 měsíce, cestovat musí nejméně 2 osoby, které mohou doprovádět 1-3 děti a všichni musí mít vstupenku na výstavu.

wjtKolín nad Rýnem - Od roku 1986 zve papež mladé lidi na světový den mládeže. Ten se konal již v Římě, Buenos Aires, Paříži či Torontu. Letos od 16. do 21.8. 2005 se uskuteční Světový den mládeže v Kolíně nad Rýnem. Na 20. setkání katolické církve, které je pořádáno pro mladé křesťany, se očekává až 1 mil. účastníků.

Německé dráhy (DB AG) s okamžitou platností rozhodly o zkrácení intervalů příměstských vlaků v době setkání, od 1.4.2005 zaváději novou skupinovou slevu WJT-Gruppen-Spezial (Weltjugendtag-Spezial für Gruppen) a nabízejí možnost zajištění mimořadných vlaků.

WJT-Gruppen-Spezial je v prodeji od 1.4.2005 a je určen pro skupiny 6 - 80 cestujících v době od 10. do 23.8.2005 do cílových stanic Kolín nad Rýnem, Bonn, Bonn-Beuel, Düsseldorf a Horrem.

Jednoduchá jízdenka pro 1 osobu stojí 29 eur (do 350 km) a 49 eur (od 351 km). Zpáteční jízdenka pro 1 osobu 58 eur (do 350 km) a 98 eur (od 351 km). WJT-Gruppen-Spezial musí být zakoupen nejméně 3 dny dopředu na konkrétní vlaky a je platný ve 2. třídě.

Pro skupiny, které budou větší než 500 osob nabízí DB AG zvláštní vlaky až do stanice Horrem, odkud je pěšky lehce dosažitelné místo setkání (Marienfeld). Vzhledem k tomu, že se o tuto službu očekává velký zájem, doporučuje se velmi včasná rezervace. Německé dráhy jsou schopny vypravit i větší množství zvláštních vlaků.

ice-tBerlín - V porovnání prvních čtvrtletí let 2004 a 2005 prodaly DB AG o 230.000 BahnCard více a 15.000 zákazníků využívá BahnCard 100, kdy mohou cestovat vlaky DB AG zdarma po uhrazení částky za tuto slevu! Celkem bylo vydáno 918.000 slevových karet a v současné době využívá výhod BahnCard 3,1 mil. cestujících.

V SRN se rozlišují 3 typy BahnCard (podle výše slevy). BahnCard 25 bylo prodáno 185.000 (nárůst o 40%), u BahnCard 50 je nárůst o 50.000 kusů a BahnCard 100 bylo prodáno o 950 kusů víc než v prvních 3 měsících loňského roku. Zvýšení prodeje má více důvodů - možnost využívat MHD zdarma či vystavování BahnCard 25 pro partnery zdarma.

BahnCard 25 stojí 50 eur pro 2. třídu a dvojnásobek pro 1. třídu, cena BahnCard 50 pro 2. třídu je 200 eur a pro 1. třídu 400 eur. BahnCard 100 stojí pro 2. třídu 3.250 eur a pro 1. třídu 5.400 eur. Všechny 3 typy slevových karet platí 12 měsíců.

ICEMinden - Ruské dráhy (RZD) oslovily Německé dráhy (DB), aby jim pomohly s přípravami vysokorychlostní tratě. DB Systemtechnik bude radit při přípravách zavádění budoucího vysokorychlostního vlaku v úseku Petrohrad - Moskva a předávat zkušenosti z provozu německých rychlovlaků ICE. V Moskvě byla zřízena skupina, která by měla dovést projekt do konečné podoby. V současné době se uzavírá rámcová smlouva o předávání know-how.

Za 19 Euro ze Stuttgartu do Zürichu

Zürich není jen finanční a hospodářské centrum Švýcarska: město nabízí návštěvníkům mnoho z kultury, nespočet památek a příležitostí k nákupům. S touto zvláštní nabídkou DB, mohou zájemci cestovat do Zürichu výhodně a pohodlně. Jízdenku „Stuttgart-Zürich-Spezial“ lze zakoupit na internetu www.bahn.de a v automatech za 19 Euro. Při nákupu na přepážce zaplatí cestující 24 Euro. Nabídka platí pouze ve 2. třídě, v přímých vlacích ze Stuttgartu do Zürichu a opačně v moderních vlacích ICE či Cisalpino. Rezervace stojí 3 Euro za osobu a směr.

Pro zájemce z ČR je tato nabídka velice lákavá, protože se nabízí časově i cenově výhodné spojení z Prahy:

Praha HLN (21,45)-Stuttgart Hbf (6,46) R352/D61952

Stuttgart Hbf (8,04)-Zürich HB (10,52) ICE181

Zürich HB (19,07)-Stuttgart Hbf (21,57) ICE 180

Stuttgart Hbf (23,08)-Praha HLN (8,15) D61953/R353

Cena při cestě 2 osob, zpáteční (Z-Karta, SparPreis50, Mitfahrerrabatt, "Stuttgart-Zürich-Spezial) = 90,00 Euro (uvedená cena je za 1 osobu)

Berlin

Od 14. do 30 června: 25% sleva na příjezd a odjezd. Při jízdě až 4 spolucestujících úspora 50%. Výsledky budou ve vlacích hlášeny.

DB nabízí všem návštěvníkům zásapů Poháru Konfederace výhodnou nabídku: Vstupenky platí současně jako BahnCard25. S ní získají fanoušci 25% slevu z běžné ceny jízdenky (Normalpreis) či tzv. Sparpreisů. Děti do 15 let v doprovodu rodičů cestují zdarma. Mezinárodní fotbalový turnaj se koná od 15. do 29. června v Hannoveru, Frankfurtu nad Mohanem, Lipsku, Kolíně nad Rýnem a Norimberku.Nabídka platí pro všech 16 utkání. Jízdenka platí pouze v kombinaci se vstupenkou na zápas. Při cestě (alespoň na některém z úseků) musí cestující použít dálkové vlaky (ICE IC, IR či Nachtzug).

Aby se předcházelo zněužití, jsou cestující od 1. dubna povinni podepisovat své jízdenky plným jménem. Toto nařízení se týká pouze tzv. Ländertickets (např. Bayern-Ticket) a Schönes-Wochenende-Ticket. V rámci kontroly jízdenek se musí cestující na požádání prokazovat platným dokladem s fotografií. Pokud cestuje více než jedna osoba, povinnost podpisu se přesouvá na osobu s nejdelší cestou. DB prosí cestující, aby jízdenky podepisovali ještě před nástupem cesty.

vuzVozy při cvičení zachvátil požár - Na nádraží ve městě Hagen v Severním Porýní - Vestfálsku se v sobotu 9.4.2005 půl hodiny po půlnoci všichni připravovali na cvičení, při kterém chtěly německé úřady prověřit připravenost na útok teroristů. Ve vlaku, který měl být cvičným cílem atentátníků, sedělo přes sto dobrovolníků. Vše se změnilo v nečekané drama. Simulovaný bombový útok na vlak měl zanechat množství zraněných. Na místě byla tisícovka hasičů, policistů, záchranářů a pracovníků drah. Policejní technici připravili ve třech vagonech pyrotechnický efekt odpovídající skutečné explozi. Ve vlaku sedělo 112 dobrovolníků, převážně mladých lidí. Měli předstírat zraněné. Vše začalo podle plánu. Ozval se výbuch a vagony zaplnil umělý kouř. Jenže pyrotechnici zřejmě nepřipravili vše tak, jak chtěli. Prostřední vagon byl najednou v plamenech. Ve vagonu hořela zavazadla a vnitřní vybavení. Hustý dým se valil i do dalších dvou vagonů, ve kterých seděli dobrovolníci. Hasiči ihned začali evakuovat lidi z hořícího vlaku. Mnoho z nich si teprve později uvědomilo, že byli ve skutečném ohrožení života. Záchranná opatření považovali za součást cvičení. Hasiči dostali požár pod kontrolu během čtvrt hodiny. Jedenáct lékařů na místě pomáhalo zraněným. Osmnáct lidí, policistů, hasičů i dobrovolníků, se nadýchalo kouře a skončilo v nemocnici.

strucneBerlín - Na konci března 2005 vyšla v němčině ročenka železniční dopravy - Jahrbuch Europäische Eisenbahnen. Kniha se věnuje situaci na železnici v Evropě v uplynulém roce. Autorem je Richard Latten, knihy má 368 stran ve formátu A5. Cena je 18€ + poštovné. Objednávka je možná přes internet od 5.4.2005 na www.lokreport.de - sekce News.

« Novější zprávy | 1 ... 36 37 38 39 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00