Německo - Stále častěji prodává dráha (DB) zbytečně drahé jízdenky. Šance na získání výhodné jízdenky je relativně malá. Nezávisí to na prodejci, nýbrž na rezervačním systému a počítačovém softwaru. Nadace na ochranu spotřebitele provedla zkoušku cen u německých drah. Využila všech forem prodeje – přepážka, telefon, automat i internet – výsledek byl z velké části jen „dostatečný“.
Velice zřídka byl prodavačem, který dobře neznal danou trasu, využit potenciál slevové karty BahnCard25, regionální síťové jízdenky (Ländertickets) nebo zvláštní nabídky SparPreis a spíše důvěřoval nabídce z počítače. Často byla také doporučována cesta v ICE, přestože se nabízela alternativa IC. 3 ze 4 prodejců nabídli zlevněnou variantu až po žádosti testera.
DB by měla zlepšit nejen lepší informovanost zákazníka, ale také by měla provést korektury v systému, aby mohla obstát v konkurenci s levnými leteckými přepravci.
Nadace na ochranu spotřebitele (Německo)Myslím si, že ani v dálkové dopravě to není lepší - normální jízdné, SparPreis, FrühlingsSpezial, BahnCard25/50/100, MitfahrerRabatt, Zugbindung, zahraniční slevy (ED, InterRail, RAIL pas)...
Ale přesto všechno se dá najít vhodná sleva - ale to musí člověk sám a na internetu. Jenomže u ČD je to ještě o 100% horší. Kdyby neexistovala www.jizdenka.cz, tak se člověk nedozví vůbec nic.
Možná, že prodejci SparPreis50 automaticky nenabízejí proto, že je tak neoblíbená (což mohu z vlastní zkušenosti potvrdit) - mít pevně stanovené vlaky, vejít se do počtu určených míst, minimálně 1 noc, atd...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.