..: Aktualitások és cikkek :..

Smrk pro Frankfurt, ÖBBFrankfurt nad Mohanem - Díky spolupráci Rail Cargo Austria a DB Logistics bude letos vánoční strom z Tyrolska do Frankfurtu nad Mohanem přepraven po železnici. Vánoční smrk z Tyrolska byl vybrán přímo organizátory vánočních trhů v německém Frankfurtu. Smrk je 90 let starý, 32 m vysoký a 63 cm silný. Jehličnan bude pokácen na konci října a nákladním autem přepraven z Obstegu do Stamsu, kde bude přeložen na 3 propojené nákladní vozy a na vlaku bude přepraven do Německa. První listopadový den převezme vánoční smrk starostka města. Oficiální zahájení vánočních trhů ve Frankfurtu je plánováno ve čtvrtek 23.11.2006

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

In-kartaČeské dráhy - Bezkontaktní čipová In-karta přináší majitelům řadu výhod - nejen slevy ve vlacích ČD. Nové bezkontaktní čipové karty jsou cestujícím vydávány od 1.9.2006. In-karta nabízí slevy jízdného v různých modifikacích na území Česka a slevu RailPlus ve výši 25 % na mezinárodní jízdenky ve 25 zemích Evropy. Kromě aplikace moderních technologií a výhodnějšího cestování přinášejí čipové In-karty nově i slevy na nákup zboží a služeb v cca 7.000 obchodech a provozovnách v ČR a SR, které jsou členy sítě Sphere. Členy sítě Sphere jsou například obchody s oděvy, sportovními potřebami, obuví a dalšími typy zboží - majitelé obdrží slevu např. ve výši 10% v hotelech Orea nebo 5 - 7% slevu na zájezdy CK Čedok.

zdroj: České dráhy

Již brzy se posunou.Česko - V neděli 29.10.2006 skončí platnost tzv. letního času. Ve tři hodiny ráno letního času se ručičky hodin vrátí zpět o jednu hodinu, tedy na druhou hodinu ranní, kdy začne opět platit standardní středoevropský čas.

Podzimní změna času se i v roce 2006 dotkne pouze několika vlaků Českých drah. V uvedeném časovém rozmezí totiž jezdí pouze minimální počet spojů osobní přepravy, především nočních dálkových spojů. Spoje ČD začínající jízdu mezi druhou a třetí hodinou ranní vyčkají do změny středoevropského času ve výchozí stanici a pojedou již podle zimního středoevropského času. Pokud mají být podle platného jízdního řádu již na své trase, vyčkají rovněž na platnost nového středoevropského času, a to v první stanici, z níž mají odjíždět po druhé hodině ranní.

Podle tiskové zprávy ZSSK se dotkne změna času na Slovensku 5 nočních rychlíků - R 223 Vihorlat, R 337 Báthory, R 612/613 Zemplín a R 381 Cracovia.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Tisková zpráva ZSSK

koridorPlzeň - Vlaky zrychlí výstavba nejdelších železničních tunelů v zemi. Zhruba o šest kilometrů kratší a až o polovinu rychlejší bude od roku 2012 železniční trať č. 170 mezi Plzní a Rokycany. Při včerejším představování projektu modernizace to uvedli představitelé investora Správy dopravní cesty. Součástí stavby bude i nejdelší tunel v zemi.

Nejdůležitější změnou v úseku je zrušení trati mezi Plzní a Chrástem u Plzně kolem vrchu Chlum. Trať z Plzně do Ejpovic se napřímí a zkrátí díky výstavbě tunelů skrze vrch Chlum. Trať z Rokycan do Ejpovic bude kopírovat současnou trajektorii, pouze před Klabavou vybočí zhruba o 30 metrů, aby se napřímila a zmenšil se oblouk, což umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 km/h. Touto rychlostí bude pojížděn celý úsek. V tunelech bude trať vybudována na 200 kilometrovou rychlost. Původně se měly stavět 2 kratší tunely, mezi nimiž byla zastávka Újezd. O tu ale Plzeň již nestojí, proto bylo rozhodnuto, že trať povede pod zemí celé 4 kilometry. Tunely budou dva jednokolejné a povedou zhruba 5 metrů od sebe. Cena tunelů se má pohybovat mezi 4 - 5 mld. Kč. Díky této modernizaci tratě se zkrátí i jízdní doby vlaků. U rychlíků ze 17 na 8 - 10 min. U osobních vlaků z půlhodiny na 15 až 20 min. Do Chrástu u Plzně se bude jezdit přes Ejpovice, trať Plzeň - Chrást bude zrušena a využita pro cyklostezku. Pro Deníky Bohemia to uvedl I. Pomykáček ze Sudop Praha a J. Voldřich z regionálního centra řízení provozu ČD.

zdroj: Deníky Bohemia

680.007, KryštofPraha - Podzimní turné kapely Kryštof proběhne v 11 městech - začne 4.11.2006 v Plzni a zakončeno bude 9.12.2006 v Praze. Největší turné skupiny je věnováno čtvrtému albu Rubikon. Pilotní singl je momentálně jednou z nejhranějších skladeb v českých rádiích. Skupina Kryštof působí na české hudební scéně již 12 let a vydala tři alba.

V letošním roce se kapela Kryštof spolu s Richardem Krajčem stala součástí marketingové strategie Českých drah - V.I.P. Pendolino. Ve čtvrtek 5.10.2006 byla na soupravu pendolino 007 umístěna velkoplošná portrétová fotografie Richarda Krajča. Tato souprava se tak stala prvním artvlakem ČD. Celý projekt je přitom ojedinělý nejen v Česku, ale i v dalších evropských zemích.

zdroj: Tisková zpráva ČD

423.0145Jaroměř - Železniční muzeum Výtopna Jaroměř oslavuje v sobotu 28.10.2006 20 let aktivit na záchraně železničních památek a 10 let expozice železničního muzea Výtopna Jaroměř parním vlakem taženým lokomotivou 423.0145 na trati Jaroměř - Hradec Králové - Hněvčeves - Smiřice - Jaroměř. V tento den bude též mimořádně otevřeno muzeum od 9 do 16 hod. Jízda parního vlaku se uskuteční v rámci setkání železničních muzeí severovýchodních Čech, Slezska a Saska. Setkání bylo finančně podpořeno Královéhradeckým krajem. Další informace na .

zdroj: Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Grand Princ 1 Grand Expres 3 Grand Expres 2 Krnov - V uplynulých dnech se opět rozšíříla flotila lokomotiv ČD opatřených reklamním nátěrem. 20.10. byla v DPOV Olomouc dokončena pátá a poslední z řady oranžových reklamních lokomotiv se stříbrnými blesky skupiny ČEZ, a to 151.019-7. Do pravidelného provozu by měla být zařazena 1.11.2006, vídat bychom ji měli na obvyklých výkonech mezi Prahou a Ostravou. Pár dní na to, 24.10., opustila dílny OLPASu Krnov lokomotiva 363.039-9 opatřená reklamním nátěrem společnosti Grand Princ (vydavatelství Grand Expresu). Lokomotiva patří depu Brno a do provozu bude slavnostně uvedena 31.10.2006 v Praze. Její nový vzhled si můžete prohlédnout na přiložených fotografiích, jejichž autorem je Jaroslav Foltýn (ředitel OLPASu).

zdroj: Konting.cz


Výsledky ankety

duhovka

Po dva týdny jste měli možnost hlasovat pro nejhezčí reklamní nátěr lokomotiv ČD. Podle očekávání s přehledem vyhrála "duhovka" 151.001-5, pro kterou hlasovalo 783 návštěvníků, což představuje 62.4% všech hlasů. Ostatní nátěry získaly vyrovnaný počet hlasů: Český olympijský výbor a Poštovní spořitelna shodně 123 hlasů, ČD Cargo 118 hlasů a ČEZ 107 hlasů. Výsledky ankety bohužel nemají zádný vliv na plánované zrušení nátěru "duhovky", ke kterému dojde k 31.12.2006. V prvních dnech nového roku by měla být přelakována do standardního barevného schématu, který mají ostatní lokomotivy řady 151/150.

In-karta Kraje České republiky - Od 10.12.2006 vyhlašují České dráhy akviziční slevu eLiška. Jedná se o meziregionální kontingentní jízdenku, která je určena pouze pro majitele In-karty/RailPlus v provedení bezkontaktní čipové karty. Jízdenku je možno zakoupit pouze do 2. vozové třídy z vybraných železničních stanic všech sídelních měst všech krajů do vybraných železničních stanic všech sídelních měst všech krajů v ČR a tuto jízdenku je možno objednat a zaplatit pouze prostřednictvím eShopu ČD. Meziregionální kontingentní jízdenka eLiška je pravděpodobně součástí nové zákaznické strategie Českých drah, která začne být uplatňována od neděle 10.12.2006, kdy začne platit nový jízdní řád 2006/2007.

IC/EC Tato nabídka platí pouze do vyprodání stanoveného limitu na relaci a den, cena jízdenky bez ohledu na vzdálenost činí 140 Kč, z této ceny se nepřiznávají žádné další slevy; ve vlacích vyšší kvality platí jízdenka bez příplatku na vlaky vyšší kvality, místenky a lůžkové nebo lehátkové příplatky cestující zaplatí podle tarifu TR 10; při použití po delší trase (jízda oklikou) nebo v 1. vozové třídě cestující doplatí do ceny jízdného, na které prokáže nárok. Platnost jízdenky je vždy do 6:00 hodin dne následujícího po prvním dnu platnosti; právo z přepravní smlouvy lze uplatnit v kterékoliv železniční stanici, místem příslušným k vyřízení uplatněného práva je pouze OPT (uznaná částka bude cestujícímu vrácena na číslo účtu, z kterého byla jízdenka zaplacena). Pokud si cestující nevyzvedne objednanou a zaplacenou jízdenku do 24:00 hodin prvního dne platnosti, zaplacená částka bude po srážce dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou osobní dopravu automaticky vrácena na číslo účtu, ze kterého byla platba provedena.

Vyzvednutí a kontrola jízdních dokladů

Před nástupem jízdy se cestující dostaví do označené výdejny jízdenek v nástupní stanici (případně ve vyjmenované stanici daného obvodu) dle níže uvedeného seznamu, předloží In-kartu/Rail plus k ověření a vyzvednutí zaplacené jízdenky, pokladník vydá cestujícímu jízdenku, kterou bude předkládat pověřenému zaměstnanci ČD při kontrole jízdních dokladů v době plnění přepravní smlouvy spolu s průkazem In-karta/Rail plus; pokud cestující nepředloží pověřenému zaměstnanci ČD při kontrole jízdních dokladů v době plnění přepravní smlouvy buď jízdenku vystavenou ze zařízení pro elektronický výdej jízdenek ČD (UNIPOK) ve vyjmenované nástupní stanici nebo platnou In-kartu/Rail plus (bezkontaktní čipovou kartu), jejíž číslo je uvedeno na jízdence, nebude mu nárok na slevu uznán a zaplatí jízdné, na které prokáže nárok.

Seznam stanic

Logo ČD Jízdenka eLiška může znít z nebo do níže uvedených železničních stanic. Pokud se jedná o stanici nástupní, je nutno si v těchto železničních stanicích jízdenku před nástupem jízdy vyzvednout ve výdejně jízdenek. V závorce jsou uvedeny názvy železničních stanic, ve kterých si lze jízdenku také vyzvednout a ve kterých lze jízdu nastoupit v rámci daného obvodu.

Brno hlavní nádraží (Brno – Královo Pole), České Budějovice, Hradec Králové hlavní nádraží, Jihlava, Karlovy Vary, Liberec, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava hlavní nádraží (Ostrava – Svinov, Ostrava - Vítkovice), Pardubice hlavní nádraží, Plzeň hlavní nádraží, Ústí nad Labem hlavní nádraží (Ústí nad Labem západ), Zlín střed (Otrokovice), Praha hlavní nádraží (Praha Masarykovo nádraží, Praha – Holešovice, Praha - Smíchov) - tj. 13 měst (vyjma Středočeského kraje).

zdroj a bližší informace: Akviziční sleva ČD

Aleš Řebíček, ministr dopravy ČRBratislava - Jednání českého ministra Aleše Řebíčka a jeho slovenského protějšku Lubomíra Važného se uskutečnilo v pondělí 23.10.2006 v Bratislavě. Ministři se vzájemně shodli na potřebě kvalitního dopravního spojení mezi závody automobilek Hyundai v Nošovicích a KIA v Žilině. Obě strany považují za nutné vybudování paralelní silniční i železniční cesty. Ministr Řebíček ubezpečil, že k výstavbě nové čtyřpruhové silnice I/68 Třanovice – Hrádek a rozšíření silnice I/11 z Hrádku k hraničnímu přechodu Mosty u Jablunkova – Svrčinovec dojde, pokud intenzita dopravy ke konci roku 2008 překročí 15 tisíc vozidel za 24 hodin, anebo bude podepsána dohoda mezi ČR a SR o rozšíření evropské silnice E 75 mezi Českým Těšínem a Žilinou na čtyřpruhovou silnici. Slovenský ministr se k tomuto řešení staví kladně.

Zástupci z české i slovenské strany se dále shodli na nutnosti koordinace zavádění interoperability u železničního koridoru E vedoucího z Drážďan do Budapešti. Tento krok přispěje ke zvýšení kapacity železniční infrastruktury a umožní další rozvoj železniční dopravy na této ose. V neposlední řadě povede k úspěšnému čerpání z evropských fondů. Na české straně bude investice realizována do roku 2008.

zdroj: Tisková zpráva MDČR

471 Opava - Rekonstrukce trati mezi žst. Opava východ a Ostrava Svinov pokračuje. Skončit by měla právě za měsíc. V dodržení termínu - 16.11.2006 - však nevěří mnozí cestující, ba ani někteří železničáři. Rok a půl trvající opravy železniční trati z Opavy do Svinova ztrpčuje život stovkám cestujících. Kromě uzavřené nádražní haly jsou trvalým předmětem kritiky hlavně výluky. Dříve mezi Opavou a Hájem ve Slezsku, dnes mezi Opavou a Štítinou.

„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.

„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.

zdroj: Listy moravskoslezské

Opava-východOpava - Včera odpoledne zprovoznili další část opavského železničního nádraží, které jako celá trať č. 316 z Ostravy do Opavy prochází rekonstrukcí. Nově otevřený vestibul zářící barevností prý nemá konkurenci. "I podle památkářů je to unikátní a v republice ojedinělé nádraží. Unikátnost je v tom, že se vše opravilo tak, jak to bylo kdysi," řekl vrchní přednosta uzlové železniční stanice Opavy východ Jiří Valeček. Včera odpoledne se do vestibulu přestěhovaly pokladny. "Další části budeme otevírat postupně. Během čtrnácti dnů to třeba bude ČD centrum," vysvětlil Valeček. A než v prosinci na trať mezi Opavou a Ostravou vyjedou nové vlaky, přibudou ještě světelné tabule informující o příjezdech a odjezdech vlaků.

Na mincovnících jsou ještě staré německé nápisy. Strop pokrývají století staré malby. Spodní část je obložena tmavým dřevem. Spíš než nádraží to připomíná banku. Celá rekonstruce nádraží by měla být hotova v polovině příštího roku. Ještě letos stavebníci dokončí podchod, nástupiště, ČD centrum a obchod, pak bude následovat oprava fasády, otevření nového občerstvení a trafiky. Ve stejném termínu by mělo být hotovo i nové přestupní místo z vlaků na místní i dálkové autobusy.

zdroj: Moravskoslezský deník

CityElefantČeská republika - Více než 2,27 miliardy korun půjde na modernizaci vozového parku osobní i nákladní dopravy. Zmodernizováno bude 310 vozů nákladní dopravy a pořízeno či modernizováno 90 vozů osobní dopravy. Za tuto sumu bude pořízeno 6 příměstských jednotek řady 471 City Elefant od Škody Transportation (1,028 mld. Kč) - jednotky jezdí v Praze, Středočeském, Ústeckém a Pardubickém kraji. Nově začnou jezdit od prosince i v Moravskoslezském kraji, mj. na nově elektrizované trase Opava-východ - Ostrava-Svinov. Dále bude pořízeno 24 dvouvozových a 7 třívozových jednotek Regionova za 750 mil. Kč (letos bylo do provozu nasazeno 9 jednotek za 190 mil. Kč) od společnosti Pars Nova. 130 mil. Kč vynaloží ČD na modernizaci 5 přípojných vozů 054 a 5 řídicích vozů 954 pro regionální vlaky na neelektrizovaných tratích. Zároveň chtějí dráhy dovybavit 43 vozů dálkové dopravy 1. i 2. třídy klimatizací. V nákladní dopravě bude zmodernizovano celkem 100 vozů řady Roos a 120 vozů řady Falls. Celkový objem investic pro modernizaci vozů nákladní dopravy činí 190 mil. Kč.

Okolo 300 mil. korun se pohybuje investice do výstavby stabilní myčky kolejových vozidel v Praze a 110 mil. Kč bude investováno do výstavby veřejných kontejnerových terminálů v Lovosicích a Brně. Modernizace nádražní infrastruktury není v celkové částce zahrnuta. České dráhy tak v roce 2007 investují do klíčových projektů 2,71 miliardy korun.

Tisková zpráva ČD

Ilustrační fotoOstrava - V pondělí v dopoledních hodinách chybělo jen málo ke srážce dvou osobních vlaků v Ostravě Kunčicích. Ostravští kriminalisté podezřívají železničáře (36) z obecného ohrožení. Strojvedoucí osobního vlaku, ve kterém cestovalo asi 40 lidí, si při vjezdu do Kunčic nevšiml červeného světla návěstidla. "Přesto jel dále a pokračoval ke stanici. Vlakovou soupravu zastavil až na výzvu výpravčího, který použil radiostanici," uvedl mluvčí policie Milan Klézl. Vlak podle něj zůstal stát na poslední chvíli ve vzdálenosti 10 metrů od křížení kolejí, kudy ve stejnou dobu projížděla další pantografická souprava s třemi desítkami pasažérů. "Ke střetu ani zraněním naštěstí nedošlo. Alkohol u strojvedoucího byl vyloučen dechovou zkouškou," řekl mluvčí policie. Podezřelému strojvedoucímu hrozí až tříletý trest odnětí svobody.

zdroj: Novinky

BleskovkaBratislava - Po necelých třech měsících vystřídal v čele ŽSR (Železnice Slovenskej republiky) Milana Solárika bývalý ředitel Českých drah Dalibor Zelený. Solárik, který byl do funkce jmenován 27.7.2006, odchází po vzájemné dohodě s ministrem dopravy SR Lubomírem Vážnym a vrací se zpět do provozní sféry státního podniku. Zelený bude v čele ŽSR nejméně dva měsíce, do doby, než se uskuteční výběrové řízení.

zdroj: Tisková zpráva ŽSR

In-kartaČeská republika - Dne 25.10.2006 zahajují ČD výměnu papírových In-karet za plastové In-karty/Rail plus, současně vstupuje v účinnost akviziční sleva, spojená s touto výměnou, vyhlášená do 31.12.2006. Každý držitel, který požádá ve výdejně jízdenek ČD se zařízením UNIPOK o výměnu papírové In-karty v období od 25. října do 31. prosince 2006, získá jako bonus dosavadní platnost papírové In-karty. První den plastové In-karty/Rail plus s čipem bude stanoven na den, kdy cestující požádá o výměnu. Výměna bude provedena bezplatně.

zdroj: ČD

« Újabb hírek | 1 ... 335 336 337 338 339 ... 506 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 05:37
nyugszik: 20:37