Nejdůležitější změnou v úseku je zrušení trati mezi Plzní a Chrástem u Plzně kolem vrchu Chlum. Trať z Plzně do Ejpovic se napřímí a zkrátí díky výstavbě tunelů skrze vrch Chlum. Trať z Rokycan do Ejpovic bude kopírovat současnou trajektorii, pouze před Klabavou vybočí zhruba o 30 metrů, aby se napřímila a zmenšil se oblouk, což umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 km/h. Touto rychlostí bude pojížděn celý úsek. V tunelech bude trať vybudována na 200 kilometrovou rychlost. Původně se měly stavět 2 kratší tunely, mezi nimiž byla zastávka Újezd. O tu ale Plzeň již nestojí, proto bylo rozhodnuto, že trať povede pod zemí celé 4 kilometry. Tunely budou dva jednokolejné a povedou zhruba 5 metrů od sebe. Cena tunelů se má pohybovat mezi 4 - 5 mld. Kč. Díky této modernizaci tratě se zkrátí i jízdní doby vlaků. U rychlíků ze 17 na 8 - 10 min. U osobních vlaků z půlhodiny na 15 až 20 min. Do Chrástu u Plzně se bude jezdit přes Ejpovice, trať Plzeň - Chrást bude zrušena a využita pro cyklostezku. Pro Deníky Bohemia to uvedl I. Pomykáček ze Sudop Praha a J. Voldřich z regionálního centra řízení provozu ČD.
zdroj: Deníky Bohemia
Jinak myslím že je lepší když bude trať Radnice - Ejpovice, přestupuje se odjakživa a s novou tratí to do Plzně snad nebude ani o moc delší. Kdyby byla trať Radnice - Plzeň, hodně dlouho by se pak jelo od Radnic (a Chrástu!) směr Rokycany.
A je škoda, že trať z Radnice nebude zaústěna přímo do Plzně, ale cestující budou muset jezdit (patrně s přestupem) přes Ejpovice.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.