..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

451.039IV.koridor - Stavba IV.koridoru se konečně rozeběhla a proto jsem sepsal článek, který bude tvořen průběžně. Jeho náplní je zatím stručný popis první zahájené stavby - Praha-Hostivař - Uhříněves, která se rozjela obrovským tempem. V současné době je v 2.TK kompletně dokončeno bagrování jam pro patky a postupně se díry plní betonem - většína je již hotova. Včera bylo vztyčeno i devět sloupů.

O aktuálních výlukách se dozvíte ve výlukách na koridorech a napěťovky v napěťovkách. Pokud má někdo zájem nám se zpravodajstvím (textovým nebo obrazovým) ze staveb na IV.koridoru pomoci, budu rád, když se mi ozvete na můj e-mail-Děkuji.

Přiložený snímek pořídil Tomáš Bareš dne 7.9.2005. Osobní vlak 9151 (Praha-Benešov) jede po nesprávné koleji mezi stanicemi Hostivař - Uhříněves. Okolí tratě je již teď trochu jiné.

ČD - Na krajském úřadu Středočeského kraje se počátkem srpna uskutečnilo jednání o projektu A-B Landbridge, jenž představuje vytvoření koridoru pro nákladní dopravu mezi přístavy Baltského a Jaderského moře. Jednání se kromě vedení kraje účastnili zástupci ministerstev, regionálních správ a dalších zúčastněných institucí z Itálie, Slovinska, Chorvatska, Rakouska, Německa, Polska a České republiky. Vedoucím projektu A-B Landbridge je italský region Benátsko, s nímž v loňském roce uzavřel Středočeský kraj dohodu o partnerství. Do dopravního projektu, iniciovaného právě Benátskem, se za českou stranu zapojily také Jihočeský kraj, České dráhy, a. s., a další instituce. Navrhované potřebné koridory v rámci projektu A-B Landbridge po ČR jsou dálnice D8, pražský okruh, dálnice D3 a IV. železniční koridor. Celkové náklady na účast Středočeského kraje v projektu jsou odhadnuty na 4,3 mil. Kč, z toho 75 % nákladů je hrazeno z programu INTERREG 3B CADSES Evropské unie. 25 % nákladů ve výši cca 1,1 mil. Kč je zařazeno do návrhu rozpočtu r. 2005 Středočeského kraje v kapitole 8. Délka trvání projektu je stanovena na tři roky. Cílem projektu je usnadnit rozvoj přímořské víceúčelové nákladní dopravy mezi Baltickou a Jaderskou oblastí. Dojde k vytvoření sítě vazeb mezi zúčastněnými přístavy a regiony. Víceúčelový dopravní koridor přímo propojí námořní oblasti, čímž usnadní naplnění celé řady klíčových obchodních cílů (včetně identifikace potenciálu tržních příležitostí) a pomůže přímořskou víceúčelovou nákladní dopravu začlenit do vnitrozemské přepravy. Středočeskému kraji by projekt mohl přinést další rozvoj dopravních cest a přímé napojení na severní a jižní přístavy Evropy (zejména v Jaderském, Baltském a Severním moři). Lepší dopravní podmínky mohou posílit rozvoj dalších investic. Provoz koridoru bude znamenat poptávku po nových službách a vyvolá další nová pracovní místa.

Zdroj: Železničář

LinzRakousko - Z důvodu rozsáhlého poškození železničních tratí v Rakousku (viz mimořádnosti v zahraničí), vstupuje v platnost od 25.srpna 2005 na ČD toto dočasné opatření:
přímý lehátkový vůz Praha - Zürich a zpět (č. 373), řazený na ČD pravidelně ve vlacích R 273 a R 272 (Praha hl.n. - Č.Budějovice - Linz a zpět) je od 25.srpna 2005 dočasně provozován pouze v úseku Linz Hbf. - Zürich a zpět. V úseku Praha hl.n. - Linz Hbf. (R 273) cestující mohou využít náhradního vozu 2. třídy.
lehátkový vůz je mezi stanicemi Linz - Zürich a zpět veden vlaky EN 466/467 po odklonové trase takto: Linz - Salzburg - München - Augsburg - Günzburg - Ulm - Karlsruhe - Kehl - Basel - Zürich a zpět. Zpoždění vlaků EN 466 / 467 po projetí odklonové trasy dosahuje pravidelně cca 240 minut.
toto opatření bude v platnosti přibližně 30 dnů. Po zprovoznění tratí v Rakousku bude pravidelné přímé spojení lehátkovým vozem v úseku Praha - Zürich a zpět opět obnoveno.
www.cd.cz

Beroun - V úterý 16.8. v 9:53 srazil rychlík R264 směřující z Prahy do Mnichova v Berouně muže. Zjevně opilý muž se zvedl z lavičky na peroně a spadl přímo pod kola rychlíku, který právě projížděl kolem. Přivolaný lékaž mohl pouze konstatovat smrt. Po odstranění následků pokačoval rychlík do své cílové stanice se zpožděním +77 min. Od začátku roku 2005 se jedná o 140. osobu sraženou vlakem, přičemž již 95 lidí přišlo o život.

M131.1386 spolku Lokalka Group RokycanyZlonice - O víkendu 12. - 14. srpna 2005 se konají ve Zlonicích oslavy 300 let povýšení obce Zlonice na městečko. Na Náměstí Pod Lipami budou k dispozici pouťové atrakce, dobový jarmark starých řemesel, ukázky hasičské techniky i vystoupení skupiny historického šermu Manus Regis. Milovníci památek by neměli zapomenout navštívit památník Antonína Dvořáka v historické budově špitálu z počátku 18. století, unikátní stavbu barokního kostela Nanebevzetí Panny Marie z let 1727 – 1738 od architekta F. M. Kaňky. Dále lze v rámci dne otevřených dveří navštívit základní školu, ve které jsou pro vás připraveny tématické výstavky. Na náměstí, na jehož ploše nebo v okolí se akce pořádají je připravena příležitostná kyvadlová doprava. Zejména pro děti bude velkou atrakcí bezplatná jízda od nádraží na náměstí a zpět historickým hasičským vozem „Praga Stratílek“ nebo koňmi taženou stříkačkou.
Železniční muzeum Zlonice
V sobotu 13.8. se budou konat jízdy historických vlaků vedených motorovým vozem rokycanského železničního spolku Lokálka Group M 131.1386 "Hurvínek" v trasách Roudnice nad Labem - Zlonice, Slaný - Zlonice a Klobuky v Čechách - Zlonice. Dále pak můžete navštívit Železniční muzeum ve Zlonicích, kde bude výstava lokomotiv, jízdy po úzkorozchodné přenosné malodráze s historickou lokomotivou BN 30 a další doprovodný program.

V souvislosti s Dnem otevřených dveří v místní základní škole bude železniční muzeum otevřeno mimořádně i v neděli 14.8. od 9 do 12 hodin.

Foto : Železniční muzeum Zlonice

Podrobnosti :
Program ŽM Zlonice a jízdní řáda zvláštních vlaků
Program oslav 300. výročí povýšení Zlonic na městečko

Nedovolený přechodKladno - Drážní inspekce vydala v souladu se Směrnicí evropského parlamentu a rady 2004/49/ES bezpečnostní doporučení týkající se železnice nedaleko zastávky Kladno-Rozdělov na trati Praha–Chomutov. V kilometru cca 30,8 se nachází místo, kde lidé běžně přecházejí koleje, z obou stran k němu vede místní komunikace a u kolejí je umístěna tabulka s nápisem „Přechod a přejezd trati pouze na vlastní nebezpečí.“
Drážní inspekce upozorňuje veřejnost, že toto křížení pozemní komunikace s železniční tratí není železničním přejezdem ani přechodem, už proto, že není označeno výstražnými kříži. Navíc v tomto úseku jezdí vlaky osmdesátikilometrovou rychlostí, při které nemá uživatel pozemní komunikace možnost spatřit jedoucí soupravu s dostatečným předstihem.
Cedule Každý, kdo na tomto místě přechází železniční trať, porušuje ustanovení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, za což mu může být Policií ČR dle zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, uložena pokuta až 5 tisíc korun.

Foto: Drážní inspekce

Celá tisková zpráva DI ČR

Pendolino v DěčíněPraha - Děčín Z důvodů jiných zkušebních jízd nepojede v pondělí 8. srpna 2005 souprava 680.003 pendolino na obvyklém spoji R 772 Praha - Děčín a R 777 Děčín - Praha, kde je vysokorychlostní jednotka testována v rámci zkušebního provozu s cestujícími. Na vlaku bude nasazena náhradní souprava z obvyklých rychlíkových vagónů. Od úterý 9. srpna 2005 by měla být souprava 680.003 pendolino na těchto spojích opět v provozu.

Zdroj : České dráhy

749.187 + 3BmtoSázava - Od 4. do 7. srpna se v městě Sázava koná festival Sázava Fest. A protože jsou ČD oficiálním dopravcem, budou na zvládnutí frekvence posílené některé vlaky na tratích č. 014 a 212. Nejčastěji bude posílena doprava v úsecích Čerčany – Sázava – Ledečko a Kolín – Ledečko.

Z Kolína do Ledečka bude nejčastěji k vidění souprava 810 + 2x Btax + 810, ale v neděli se objeví i vlak ve složení 731 + 4x Btax. Z Čerčan do Ledečka půjde často o soupravu 2x 810 + 2-3x Btax.

451 v Kutné Hoře hl.n.Kutná Hora - Dne 23.7. zavítala jednotka řady 451 DKV Praha do stanice Kutná Hora hlavní nádraží, aby bylo možné vyzkoušet, zda mezera mezi nástupištěm a vstupním prostorem jednotky není příliš velká, což by se případně napravilo. Jednotka bude mít prostor mezi návěstidlem a stykem proudových soustav jen cca. 100 metrů.
Zkouška byla úspěšná a nástupiště nebude nutné upravovat.
V konečném návrhu jízdního řádu 2005/2006 ČD se počítá s tím, že pět párů vlaků Praha - Lysá - Kolín pojede denně až do Kutné Hory a zpět.
Do budoucna se s podobným testem uvažuje i v případě jednotek řady 471. To je ale zatím vzdálená budoucnost.
Na snímku je jednotka 451.085+086 při zkouškách v Kutné Hoře, foto: Josef G.

810 - ilustrační fotoSeverní a západní Čechy - Prudká bouře, která se v noci z pátku na sobotu přehnala přes západní polovinu České republiky, také značně zkomplikovala železniční dopravu. U Lenešic na Lounsku vykolejil po nárazu do padlého stromu v 05:17 osobní vlak z Loun do Mostu. Nikdo nebyl zraněn. O hodinu později najel na strom u Úštěku na Litoměřicku osobní vlak z České Lípy do Lovosic. Ani tato nehoda si nevyžádala žádné zranění. Českým drahám vznikly škody, dopravu se podařilo obnovit do dvou hodin od nehod.
Na několika úsecích železničních tratí na Ústecku, Litoměřicku a Teplicku se během dopoledne z důvodu popadaných stromů nebo poničeného trakčního vedení konaly napěťové výluky, nebo vlaky nejezdily vůbec. V dalších oblastech, m.j. na Rakovnicku, vlaky z důvodu odklidových prací nabíraly značná zpoždění.

Dle informací ČHMÚ to byla letos patrně neprudší bouře, která se nad regionem přehnala. V pátek kolem 23:00 bylo zaznamenanáno během jedné minuty takřka 130 výbojů v atmosféře a vítr dosahoval rychlosti až 34 m/s (cca. 122 km/h).

Ze serverů www.idnes.cz, www.novinky.cz

Další smrtelná nehoda - Jak informoval zpravodajský server www.novinky.cz na trati 212 mezi stanicemi Ledečko a Sázava došlo ke střetu osobního vlaku s člověkem, který byl na místě mrtvý. Doprava na trati byla přerušena. Dá se předpokládat, že se jednalo o Os 9200.

zdroj: www.novinky.cz

755.002 + 755.001 + vozy Faccs u Jenče 755.002+001 v Kladně755.001 + 002 - Dne 18. července 2005 vyrazilo dvojče lokomotiv nové řady 755 (002 + 001) na svoji první jízdu s ucelenkou vápence z Nučic do Kadaně s vozy Faccs (dříve Sas) - vlak 65780. Bohužel malý technický problém na 755 001 způsobil nejdříve zpožděný odjezd z Hostivice a následně následovalo odstavení "sedmsetpadesátpětek" již na Kladně do depa. Vlak byl dále tažen dvojicí zamračených.
Na snímku vlevo je vlak Pn 65780 poblíž Jenče, foto Radim Říha (Saxi),
Na snímku vpravo jsou odstupující lokomotivy v Kladně, foto R. Sádovský.

425.952 - TEŽNymburk - Akciová společnost ŽOS Vrútky vstoupila na český trh. Stalo se tak poté, co koupila společnost ŽOS Nymburk, která byla téměř rok a půl v konkurzu. ŽOS Vrútky zaplatily správci konkurzní podstaty za ŽOS Nymburk 70 milionů korun (budovy a výrobní haly podniku) a dalších 15 milionů za rozpracované výrobky a materiál na skladě.
Společnost ŽOS Vrútky je známá modernizacemi osobních vozů starších řad (např. Bh - Bt277), ze kterých dělají vozy řad Apeer, Aeer, ARpeer, Bpeer, Beer, WReer, BDsheer a modernizacemi řady 350 Železničné spoločnosti Slovenska (ZSSK).
Společnost ŽOS Nymburk zaměstnává 290 lidí a ŽOS Vrútky slibují, že o práci nepřijdou.
Na přiloženém snímku je elektrická jednotka řady 425.9, která jezdí na TEŽ. Vyrobila je společnost ŽOS Vrútky v konsorciu se švýcarskou společností Stadler Fahrzeuge, se kterou vyrobila i několik jednotek řady 840 ZSSK [Snímek: Tomáš Rejdal].

Parní lokomotivy v Lužné u Rakovníka Lužná u Rakovníka - 150. výročí vzniku Buštěhradské dráhy bude v Železničním muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka připomenuto Setkáním parních lokomotiv ve dnech 25. a 26. 6. 2005. Již jen jako neprovozní exponáty si bude možné prohlédnout původní lokomotivy této společnosti. Stroje 300.619 a 324.391 z majetku Národního technického muzea v Praze byly při této příležitosti vzhledově obnoveny a to bezplatnou brigádnickou prací členů různých občanských sdružení, působících na půdě Železničního muzea.
Hlavním magnetem bude účast provozuschopných parních lokomotiv. Jde o stroje, které v době svého pravidelného provozu působily na tratích a v lokomotivních depech bývalé Buštěhradské dráhy. Ze sbírky ŽM ČD se představí stroje 354.195, 477.043, 534.0323 a dále 434.1100 zapůjčená od NTM Praha. Klub historie kolejové dopravy Praha (KHKD) předvede ze své sbírky stroje 354.7152 a 555.0153 a také 464.102, kterou má rovněž zapůjčenou od NTM Praha. Jako host se setkání zúčastní 475.111 Iron monument clubu Plzeň.
Hostitelem setkání bude areál Železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka. Kromě výše uvedených lokomotiv budou mít návštěvníci možnost prohlédnout si celou místní sbírku historických vozidel. V expozicích muzea se nachází předměty z historie traťového hospodářství, zabezpečovací a sdělovací techniky a nebude chybět ani modelové kolejiště. V provozu pro vyhlídkové projížďky bude také úzkorozchodná železnice.

Podrobnosti na webu Železničního muzea ČD

475 111Pečky - Dne 18.6.2005 proběhla v Pečkách akce Jede, jede mašinka, jejíž součástí byla i výstava několika motorových lokomotiv a jízdy mimořádných motorových osobních vlaků na trati Pečky-Kouřim, několik fotojízd manipulačních nákladních vlaků a jízda mimořádného parního vlaku na trati Praha-Pečky-Kolín. Ten také zajel i na cerhenický zkušební okruh. Dále zde byl i vůz z výstavou „historie železnice“.

« Novější zprávy | 1 ... 25 26 27 28 29 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12